Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herramunvereni - suosittu taivastelu Lempäälän mummoilla?

Vierailija
20.04.2018 |

Tsekatkaa blogi. Kukkamekkojen lisäksi tullut nyt käyttöön tuo herramunvereni. Ne aikaisemmat v-alkuiset manaukset yms ovat nyt saaneet väistyä nähtävästi. Tavanomaisesta tenavan korvaputkituksesta tulossa jokin erityisraportti. Mä kommentoin ennen viimeisintä Dubain reissua, että ei kannattaisi tenavaa altaissa paljoa liottaa, kun oli jo vauvauinnissakin. Altaista tai varsinkin reunoilta saa kaikenlaista kivaa. Kokemusta on.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei voi mitään, että mua on alkanut säälittää koko rouva. Täyttää 30 kai tänä vuonna. Yksi lapsi on ja toista tai kolmattakin toivotaan, mutta ei tiedetä milloin niiden aika olisi. Ja kuinka käy uran? Yhdenkin lapsen kanssa on melkoinen rumba, vaikka mieskin olisi mukana. Näistä hänen puheistaan päätellen aika kuluu mummojen porukoissa, jotka ihailevat häntä ja lasta. Tietenkin.

Joskus tuntuu, että lähdettiin vähän soitellen sotaan. Yli 40-vuotias on työmarkkinoilla mennyttä kalua. Itsenäistä yrittäjyyttä se ei niin paljoa haittaa, vaikka dead-linet paukkuisivat kun lapset ovatkin sairaana.

Onneksi ehti kierrellä siellä täällä, ennen kuin mies valitsi hänen jumittumisensa kotiin. Titebnkin hän itsekin sitä tahtoi. Kaiken lentelyn ja opiskelun ja miessotkujen ja alkavan uran keskelle.

Vieläkö se mummo käy jeesimässä? Tietääkö kukaan? Joko pian lähdetään Dubaihin taas? Tai jonnekin muualle, jonne pitää ehdottomasti lentää ja mieluiten Turkish Airlinesilla? Ei silti - melkein parhainta palvelua olen itsekin Turkishin koneissa saanut. Ja se home-made sitruunalimonaadi, jota saa heti alkajaisiksi ...

Siis mitä höpötät yli 40- vuotiaana olemisesta, kun hän täyttää 30 tänä vuonna.  Onko sulla oma ikäsikin tapana pyöristellä reilu kymmenen vuotta eteenpäin. Olen Annan kanssa saman ikäinen, eikä se uran luominen välttämättä monelle muullekaan tässä iässä kovin helppoa ole, oli sitten blogia tai ei. 

Mutta ehkä hieman ihmettelen hänen ristiriitaisia puheitaan. Kuuntelin puolet hänen viimeisimmästä podcastistaan, jossa käsiteltiin miehen perässä muuttamista. Kertoi, kuinka häneltä usein kysytään, että olisiko mies ollut sitten hänen peräänsä valmis muutamaan. Niin kuulemma vakavissaan miettivätkin tätä ja mies oli täysin valmis jättämään 10-vuotisen uransa, koska A oli myös saanut jonkin hyvän työtarjouksen tms. 

Ensinnäkin olin siinä käsityksessä, että tämä mies on vasta muutamia vuosia sitten valmistunut, joten tuskin ihan 10-vuoden urasta voidaan puhua. Toiseksi A kuitenkin myöhemmässä vaihesesa podastissa selosti miten oli selvää, että hän muutti miehen perään, koska miehellä on vain yksi ammatti, jota voi vain tietyissä paikoissa tehdä, kun taas hän voi tehdä töitä missä vain. Keroi myös, että blogi on kuitenkin aina pysyvää hänen elämässään, ja ei se niin helppoa olisi ollut Kuopiossa ja Lempäälässä ryhtyä etsimään töitä. Kuitenkin aiemmin on sanonut, että hänellä ei ole ollut mitään ongelmia etsiä töitä, kun töitä on sadellut muutenkin. 

Samaa soopaahan se veivaa koko ajan. Että jos näin mutta ei kuitenkaan mutta jos kuitenki  ja tietystikin näin ja onhan nyt parivuotinen ura jo melkein 10 vuotta ja työtarjouksia satelee maailmalta vaikka kuinka paljon. Kyllä varmaan harmittaa, että sotilasura tehdään ainakin aluksi Suomessa. Minä en hänen podcastejaan kuuntele.

Sen takia kirjoitin 40-vuotiaasta töihinlähtijästä, että jos tuohon tulee nyt vielä toinen ja mahd kolmaskin, niin ei siitä synnytyksestä suoraan töihin ja uralle lähdetä. Ikä venyy lähemmäs 40:ää.

Mielestäni hän jossakin postauksessa aiemmin selosti, että suunnitelmissa olisi n. 35- vuotiaaksi olla kotona. En olisi kyllä niistä kovista puheista bloginsa aikana välttämättä aiemmin uskonut, että "tyytyy" blogiinsa ura mielessä. Blogista on varmaan tullut aika vankila. Se mahdollistaa elintason ja vapauden, joten siitä ei voi luopuakaan. 

Mitä nyt taas? Varmaan suurimman osalle työ on "vankila" jonka lopettaisi, jos tarpeeksi iso lottovoitto osuisi kohdalle. Pakko käydä, että saa laskut maksettua. Aika harvalla on lopulta mikään oikeasti tarpeellinen / arvostettu työ.

Näinpä. Mutta itse ainakin näen aika ison eron siinä, jos se vankila on oma blogi, johon on velvoitettu tuottamaan sisältöä omasta elämästään. Normaalissa työssä ansiot ei laske, vaikka joskus olisikin vähän huonompi ajanjakso. Mutta bloggaamisessa pitäisi jatkuvasti pystyä tuottamaan kiinnostavaa sisältöä. Lisäksi hänellä on vahvasti perhe, tai ainakin lapsi mukana touhussa, esim. lomamatkatkaan eivät ole rentouttavaa yhdessäoloa perheen kesken, vaan niissäkin ovat työt vahvasti läsnä, kun pitää poseerata ja lavastaa. 

Joo, tuo on ihan totta, että hän ja suurin osa muistakin isoista bloggaajista joutuu antamaan itsestään hirveästi julkisuuteen. Ja kaikki säilyy netissä ikuisesti. Suomalaisista kai vain Sandra on pystynyt pitämään yksityiselämänsä poissa. En itse kestäisi. Varsinkin, kun nuo vuositulot saa kyllä kokoon muutenkin. Esimerkiksi nyt vaikka lakimiehenä.

Mutta jos tuosta tykkää, niin antaa mennä vaan. Blogin loputtua voi aika helposti siirtyä johonkin toiseen mediaan tai markkinoinnin puolelle. En katso bloggaajia alaspäin enkä sääli heitä.

En ole mistään säälistä puhunut, vaan siitä, että taitaa olla enemmän bloginsa vanki. Voin sääliä koiranpentua, jolla on murtunut jalka mutta en sääli bloggaajaa, joka vetää hyvää tulosta suhteellisen häikäilemättömällä käytöksellä.  En myöskään katso bloggaajia alaspäin. En yleensäkään arvota ihmisiä näiden työnkuvan perusteella, vaan ihmisyyden perusteella. Eiköhän siihen bloggaajienkin joukkoon mahdu törpömpääkin sakkia, ihan niin kuin muihinkin ryhmiin. 

Vierailija
42/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kuumottava tilanne maksella sen keskikokoisen talon velkoja samaan aikaan kun blogin lukijat kaikkoavat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei voi mitään, että mua on alkanut säälittää koko rouva. Täyttää 30 kai tänä vuonna. Yksi lapsi on ja toista tai kolmattakin toivotaan, mutta ei tiedetä milloin niiden aika olisi. Ja kuinka käy uran? Yhdenkin lapsen kanssa on melkoinen rumba, vaikka mieskin olisi mukana. Näistä hänen puheistaan päätellen aika kuluu mummojen porukoissa, jotka ihailevat häntä ja lasta. Tietenkin.

Joskus tuntuu, että lähdettiin vähän soitellen sotaan. Yli 40-vuotias on työmarkkinoilla mennyttä kalua. Itsenäistä yrittäjyyttä se ei niin paljoa haittaa, vaikka dead-linet paukkuisivat kun lapset ovatkin sairaana.

Onneksi ehti kierrellä siellä täällä, ennen kuin mies valitsi hänen jumittumisensa kotiin. Titebnkin hän itsekin sitä tahtoi. Kaiken lentelyn ja opiskelun ja miessotkujen ja alkavan uran keskelle.

Vieläkö se mummo käy jeesimässä? Tietääkö kukaan? Joko pian lähdetään Dubaihin taas? Tai jonnekin muualle, jonne pitää ehdottomasti lentää ja mieluiten Turkish Airlinesilla? Ei silti - melkein parhainta palvelua olen itsekin Turkishin koneissa saanut. Ja se home-made sitruunalimonaadi, jota saa heti alkajaisiksi ...

Siis mitä höpötät yli 40- vuotiaana olemisesta, kun hän täyttää 30 tänä vuonna.  Onko sulla oma ikäsikin tapana pyöristellä reilu kymmenen vuotta eteenpäin. Olen Annan kanssa saman ikäinen, eikä se uran luominen välttämättä monelle muullekaan tässä iässä kovin helppoa ole, oli sitten blogia tai ei. 

Mutta ehkä hieman ihmettelen hänen ristiriitaisia puheitaan. Kuuntelin puolet hänen viimeisimmästä podcastistaan, jossa käsiteltiin miehen perässä muuttamista. Kertoi, kuinka häneltä usein kysytään, että olisiko mies ollut sitten hänen peräänsä valmis muutamaan. Niin kuulemma vakavissaan miettivätkin tätä ja mies oli täysin valmis jättämään 10-vuotisen uransa, koska A oli myös saanut jonkin hyvän työtarjouksen tms. 

Ensinnäkin olin siinä käsityksessä, että tämä mies on vasta muutamia vuosia sitten valmistunut, joten tuskin ihan 10-vuoden urasta voidaan puhua. Toiseksi A kuitenkin myöhemmässä vaihesesa podastissa selosti miten oli selvää, että hän muutti miehen perään, koska miehellä on vain yksi ammatti, jota voi vain tietyissä paikoissa tehdä, kun taas hän voi tehdä töitä missä vain. Keroi myös, että blogi on kuitenkin aina pysyvää hänen elämässään, ja ei se niin helppoa olisi ollut Kuopiossa ja Lempäälässä ryhtyä etsimään töitä. Kuitenkin aiemmin on sanonut, että hänellä ei ole ollut mitään ongelmia etsiä töitä, kun töitä on sadellut muutenkin. 

Samaa soopaahan se veivaa koko ajan. Että jos näin mutta ei kuitenkaan mutta jos kuitenki  ja tietystikin näin ja onhan nyt parivuotinen ura jo melkein 10 vuotta ja työtarjouksia satelee maailmalta vaikka kuinka paljon. Kyllä varmaan harmittaa, että sotilasura tehdään ainakin aluksi Suomessa. Minä en hänen podcastejaan kuuntele.

Sen takia kirjoitin 40-vuotiaasta töihinlähtijästä, että jos tuohon tulee nyt vielä toinen ja mahd kolmaskin, niin ei siitä synnytyksestä suoraan töihin ja uralle lähdetä. Ikä venyy lähemmäs 40:ää.

Mielestäni hän jossakin postauksessa aiemmin selosti, että suunnitelmissa olisi n. 35- vuotiaaksi olla kotona. En olisi kyllä niistä kovista puheista bloginsa aikana välttämättä aiemmin uskonut, että "tyytyy" blogiinsa ura mielessä. Blogista on varmaan tullut aika vankila. Se mahdollistaa elintason ja vapauden, joten siitä ei voi luopuakaan. 

Sillähän ne suunnitelmat aina venyy vaikka mihin. Jos seuraava lapsi tulee, niin hän on lähemmäs 31. Sitä seuraavan kanssa abt 33-34. Aika hankalaa tulee olemaan arki kahdenkin lapsen kanssa. Kyllä kai V leikkii pojan kanssa, mutta en usko kaikkeen repeävän. Olen samaa mieltä, että ei siitä ehkä oikein päästä ulkopuoliselle duuniin noin vaan, jos on vaan opiskeltu ja tehty jotain projektihommaa vuoden verran Kuopiossa. Blogista ei voi luopua. Siinä se tulevaisuus on ja pysyy. 

Mitenkäs se shoppi jakselee? Joko kaatui?

Vierailija
44/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin just Lempäälässä lapsenlastani hoitamassa ja huvitti, kun siellä tosiaan oltiin pellonreunalla. Nähtiin ulkona 5 varista ja yksi kissa. Siellä voi yksinäisyys iskeä päälle.

Niinpä, mutta ainahan voi lennähtää jonnekin ulkomaille välillä. Korvaongelmaisen lapsen kanssa.

Mutta ihana rauha on maalaismaisemassa. Sellaista jokainen haluaa. Hänellä se on jo.

Tästä nyt paistaa silkka kateus ja ilkeys.

Niin paistaa joo. Toisaalta - itse on lingonnut paskaa kriittisten kommentoijien niskaan. Jos ei myötäillä.

Vierailija
45/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo etsi äskettäin Lempääläläiset-ryhmässä yksityistä lastenhoitajaa kotiin. Sellaista, joka keskittyisi vain tähän yhteen erityislapseen.

Ei varmaan kokoaikaisesti vaan joskus, kun molemmilla on menoa tai haluavat mennä yhdessä?

Sanoi kyllä, että jos lähtee ulkopuoliselle duuniin, ottaa kotiin hoitajan.

Etsi hoitajaa kotiin siksi aikaa, "kun äiti tekee töitä kotona". T: Lempääläläinen

Varmaan ihan hyvä idea, kun lapsi kasvaa eikä pysy paikoillaan. Itse ottaisin hoitajan 2-3 päiväksi viikossa ja sillä aikaa tekisin koko viikon blogijutut valmiiksi ja hoitaisin palaverit.

Mä sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä, että ei siitä kotona töiden tekemisestä tule oikeastaan kuin harmia ja keskeytyksiä, pinnan kiristymistä vain. Kuulee koko ajan ja on kärppänä oikaisemassa jos hoitaja ei saa pentua hiljaiseksi tms. Pakko mennä tsekkaamaan mikä on hätänä.

Paljon järkevämpää olisi nyt kuitenkin viedä se lapsi 2-3 päiväksi hoitoon, siis pois talosta.

Itse aikoinaan yritin vimmastusti hoidella kotoa käsin töitä kun jaloissa pyöri kaksi tenavaa. Ei mulla hoitajaa niille ensin ollut. Sitten keskeytyksiä ja ruuan kanssa sähläämistä ja jos tuli jokin huuto niin sitä syytä selvittämään. Ei pysty keskittymään. Siitä tulee just sitä ajatuksenvirtaa jota se suoltaa valtoimenaan.

En ikinä lähtisi hoitamaan kenenkään lasta, kun vanhempi on kotona. Sitäkin on kokeiltu vähän aikaa. Ei toiminut. Tyttö ei osannut oikein edes tiskikonetta täyttää tai valmistaa jotain puuroa. Piti hypätä näyttämässä ja selvittämässä ja hirveä huuto kun painui itse "töihin" kotona.

Vierailija
46/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa mainitsi että aika helppoa on bloggaamisen jälkeen siirtyä jonkin median tai markkinoinnin pariin. Miten se tehdään? Enpä oikein usko. Tietenkin jos on friends in high places, mutta tavisbloggaaja nykyisen sisältönsä kanssa ei oikein vakuuta. Onko se Beibihössötys jo loppu?

Vierailija
47/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo etsi äskettäin Lempääläläiset-ryhmässä yksityistä lastenhoitajaa kotiin. Sellaista, joka keskittyisi vain tähän yhteen erityislapseen.

Ei varmaan kokoaikaisesti vaan joskus, kun molemmilla on menoa tai haluavat mennä yhdessä?

Etsi hoitajaa kotiin siksi aikaa, "kun äiti tekee töitä kotona". T: Lempääläläinen

Eikö paikallinen sanoisi olevansa "lempääläinen"?

Vierailija
48/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa mainitsi että aika helppoa on bloggaamisen jälkeen siirtyä jonkin median tai markkinoinnin pariin. Miten se tehdään? Enpä oikein usko. Tietenkin jos on friends in high places, mutta tavisbloggaaja nykyisen sisältönsä kanssa ei oikein vakuuta. Onko se Beibihössötys jo loppu?

Tuotahan kannattaisi kysyä Annalta, kun hän on sen jo kerran tehnyt.

Vierailija
49/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö paikallinen sanoisi olevansa "lempääläinen"?

Paikalliset sanovat lempääläinen, muualta äskettäin muuttaneet lempääläläinen.

Vierailija
50/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on instastoryissä hirveä haloo Attendon epäasiallisesta hammaslääkäristä! Kylläpä on mesonnut taas.

Vierailija
51/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on instastoryissä hirveä haloo Attendon epäasiallisesta hammaslääkäristä! Kylläpä on mesonnut taas.

En aio mennä katsomaan/kuuntelemaan. Eihän tämä ihminen saa sitä asiallista, kunnioittavaa, mielistelevää, myötäistä palvelua koskaan missään. Eivät eri instanssit ymmärrä kunnioittaa hänen ohjeitaan siitä, kuinka haluaa itseään kohdeltavan. Mielensä pahoittaa kovin helposti ... taival on vasta alussa. Lapsen kanssa ja hänen suhteensa kaikenlainen epäasiallinen käytös vain korostuu. Kun ei ymmärretä kaikkialla, että ovat erikoistapauksia.

Vierailija
52/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se höpisi siinä äitiys ja seksikkyys kirjoituksessa? Onko kauppa vielä pystyssä?

Vierailija
53/56 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan kannattaisi kysyä Annalta, kun hän on sen jo kerran tehnyt.

Tarkoitatko siirtymistä puolipäiväprojektihommiin pikkukaupungin mainostoimistossa, joka sittemmin meni konkkaan syystä jota en tiedä..

Vierailija
54/56 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herramunvereni

Vierailija
55/56 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis peruttu?? Viikko sitten instastroryssa hehkutteli, perui kun tuli kaveri kylään. Sittemmin ei oo aiheeseen palannut.

Vierailija
56/56 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan