Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, en tiedä mikä vauvaamme vaivaa :(

Vierailija
22.04.2006 |

Vauva, 3kk, on tänään nukkunut koko päivän. Hänellä ei tunnu olevan kuumetta. Yleensä hän on päivisin hereillä jo noin 8 tuntia, etenkin illalla, jolloin syö ja syö ja sitten nukahtaa. Mutta tänään! tänään on vain nukkunut koko päivän. Ollut hereillä varmaan vain pari tuntia, nekin tosi väsyneenä tuijotellut seiniä - ei ole juuri jaksanut ottaa katsekontaktia.

Pitääköhän lähteä lääkäriin - kuumetta, nuhaa, tms. ei tunnu kuitenkaan olevan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei löytänyt mitään vikaa ja katsottiin verikokeet ja kaikki. Vauva myös oli pirteämpi kuin koko päivänä tarkastuksen ajan!

Noh, sama meininki jatkuu tänään. Saattaa kyllä olla hereillä, mutta väsyy heti ja tulee kamalan kiukkuiseksi. Ainoa mikä auttaa, on sylissä keinuttaminen, mihin nukahtaa heti.

Isänsä oli yöllä 39 asteen kuumeessa, mutta tänään jo kuumeeton... en tiedä liittyykö tämä jotenkin, koska vauvalla ei tunnu kuumetta olevan - eikä ollut eilenkään. Nuhaakaan ei poikkeuksellisesti ole. Ainoa muu oire, minkä keksin on todella TODELLA pahanhajuiset (oikeasti, ihan käsittämätöntä!) pierut, mutta kakan väri on normaali eikä se ole erityisen löysää tms. Ja vaikka hänellä on ollut mahatautia tms. ei ole käyttäytynyt näin :(

Vierailija
22/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu.

Vierailija
24/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

02- 10023

03- 10023

09- 10023

Näihin numeroihin voi soittaa vaikka ympäri Suomen ja kysyä neuvoa. Olen monta kertaa soittanut ja kysynyt neuvoa juuri vauvan sairastaessa.

Mitä tulee AP:n huolenaiheeseen, niin itse kyllä veisin lapsen uudelleen lääkäriin ja sanoisin painokkaasti, että tämä ei ole lapselta normaalia uneliaisuutta. Tuo kyllä luultavimmin liittyy rokotukseen, muistelisin jonkun aiemminkin valittaneen samasta vaivasta. Mutta kun vauvoista ei koskaan tiedä. Ja onhan se uneliaisuus myös enteillyt joskus kätkytkuolemaakin, joten itse suhtautuisin asiaan kyllä todella vakavasti.

Vierailija
25/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui heräämättä kolme vuorokautta juuri tuon 3kk rokotuksen jälkeen. Ei ole tyttöä sen koomin rokotettu. Liittyisiköhän siihen rokotukseen?!

Vierailija
26/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että se on mahavaivaa, mikä hänellä on ollut, mut pitää katsella vielä tilannetta. Olen kyllä ihan samaa mieltä, et pitää ottaa vakavasti, jos vauva vaan nukkuu, etenkin kun itse äitinä tietää vaan, että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Nyt tosin näyttää, että sitä ollaan taas kunnossa.

Kiitos avusta kaikille :)

t.ap

Vierailija
27/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva 6kk sairasti/sairastaa lievää rotavirusta, nyt on kuuden vuorokausi meneillään ja ensimmäistä päivää vasta vauva pirtsakkana. Viisi päivää siis nukkui valtavasti vaikka muuten ei kamalan kipeä olekkaan. Pierut haisi järkyttävltä ja vetelää kakkaa tuli, ei usein mutta tuli. Ja kuumetta hänellä oli vain yhtenä päivänä, lääkärin mukaan kuumetta ei välttämättä rotaviruksessa tule ollenkaan.

Sitähän on nyt kauheesti liikkeellä ja leviää kulovalkean tavoin.

Meillä tuo ainakin väsytti.

Vierailija
28/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva suurinpiirtein nukkui 2 vrk 3-kk rokotuksen jälkeen. Sen jälkeen rupesi nukkumaan yönsä. Nyt on jo kohta 3-v, eikä valvottuja öitä ole 3-kk rokotuksen jälkeen ollut.

Vierailija
29/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rokotuksesta oli eilen pari päivää.

Näkyisiköhän rotavirus verikokeissa, koska tekivät ne eilen vauvalle?

t. ap

Vierailija
30/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tk päivystäjä katsoo onko tarpeellista lähteä sairaalaan. Jos sairaalan puolelle menee, lentää hyvässä lykyssä bumerangina takaisin, kun ei ole lähetettä.

Vierailija
31/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. erikoistuva lastenlääkäri.

Vierailija
32/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautan tässä, että väsymys alkoi la ja rokotus oli to. Tosin torstaina annoin panadolin, mutta en kyllä perjantaina... Eli voiko se siis olla. He siellä sanoivat, että ei voisi enää vaikuttaa.

t. ap

ps. tietääkö joku tuosta rotaviruksesta enemmän?

Vierailija
33/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt sanoisin kanssa tässä mielipiteeni. Täällä ollaan kyllä niin herkästi ja kärkkäästi sanomassa " vie sairaalaan" heti lääkäriin" ...

Mutta minä kyllä rauhoittelisin! Ja varsinkin jos olitte lääkärissä ja verikokeetkin otettiin. Itse olen hoitoalalla töissä ja nähnyt kaiken laista ja täytynee todeta että ihminen on melko ainutlaatuinen systeemi. Luonto hoitaa paljon asioita! En tietenkään tarkoita että pitäis suhtautua kaikkeen " hällä väliä" asenteella!

Vauvat elävät omaa elämäänsä. Usein vääntää vatsassa ja väsyttää. Nukkuminenkin on vaihtelevaa...välillä nukkuvat tosi paljon toisinaan ei niinkään paljoa. Kitinä on aika normaalia vauvalle ja välillä homma menee hyssyttelyksi:)

Mieleeni tuli vain sekin että jospa vauva on tulossa kipeäksi...jos perheessä on jotain. Monestihan juuri ennen flussaa tai muuta tautia iskee jonkin asteen väsymys. Katsele tilannetta! Jos huomaat jotain radekaalimpaa muutosta vie lapsesi sairaalaan.

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi