Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuokranantajat suuttuu/loukkaantuu kun asunnosta muuttaa pois?

Vierailija
20.04.2018 |

Olen asunut melkein 4 vuotta samassa asunnossa opiskelujen ajan. Olen nyt kuitenkin saanut vakituisia töitä miehen kanssa samalta paikkakunnalta ja muutamme yhdessä sinne.

Vuokran olen aina maksanut ajallaan ja asunto on samassa kunnossa kun muutin. Laitoin irtisanomisenkin hyvissä ajoin. Laitoin kirjallisen irtisanomisen ja lisäksi sähköpostin missä liitteenä irtisanominen ja pyysin vastausta kun hän on ne vastaanottanut. No, vuokranantaja ei vastannut ja soitin sitten hänelle. Kuulema ei ole saanut mitään sähköpostia tai kirjettä. Minun ei ollut mahdollista toimittaa henkilökohtaisesti irtisanomista, koska hän asuu kaukana. Laitoin sitten irtisanomisen haastemiehen kautta ja maksoin siitä mukavan summan.

Ennen mukava vuokranantaja on nyt todella ärtyneen oloinen ja vihainen. Ymmärrän kyllä työtä tulee kun muuttaa pois mutta silti! Asuntoakin katsoaessa hän on vain tiuskinut. Eihän minunkaan ole kannattavaa asua vuokralla kovin pitkään vaan mahdollisesti ostamme oman asunnon.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni aikana 3 krt ollut sellainen tilanne että vuokranantaja suuttunut,ensimmäisen ymmärrän asuin puoli vuotta asunnossa mutta jouduin pakon edessä muuttamaan takaisin kotiin vuokraemäntä suuttui ja oli tosi äkäinen sanoi että oli ehtinyt myymään seinänaapurille tämän asunnon koska olin hyvä vuokralainen, ei palauttanut takuuvuokraa mutta oli niin äreä etten edes uskaltanut pyytää takaisin ja olin nuori ja pelokas.

toinen vuokranantaja suuttui kun halusin muuttaa isompaan asuntoon,valitti siivouksen jäljestä vaikka olin kaverin kanssa siivonnut ns lattiasta kattoon valitti mm pienestä tarrasta tiskialtaassa ja vahakankaasta jonka olin ostanut hänen pöytätason suojaksi, palautti vain puolet takuuvuokrasta.

kolmas vuokranantaja suuttui kanssa lähdöstäni valitti julisteista seinässä ja sanoi että joutuu nyt maalaamaan seinää, tuli äkäisenä ja tiuskivana muuttolaatikoiden keskelle maalaamaan pientä kohtaa seinästä:D lisäksi valitti likaisesta vessanpöntöstä vaikka sanoin että siivoan kyllä kylppärin sitten kun ennen lähtöäni täältä, palautti kuitenkin 2 viikkoa muuttoni jälkeen takuuvuokran.

Aina valitetaan vuokralaisista mutta kyllä ne pohjat vetää myös suurin osa vuokranantajista.

Vierailija
42/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo oikein tajunnut tuota että hyvä vuokralainen olisi vaikea löytää. Jotenkin itselle asunnon siistinä pito ja vuokranmaksu ajallaan on ollut itsestään selviä asioita. Ap

Kaikki ihmiset eivät ole niin kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa inhottavaa käytöstä vuokranantajalta. Yritti varmaan lypsää ylimääräisiä vuokranmaksuja.

Vierailija
44/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vuokralaisia on vaikea löytää, siksi ärtyi.

Vuokranantajana olen 2 krt ärtynyt vuokralaisten poismuuttoon, sillä tekivät sen alle puolen vuoden asumisen jälkeen. Sen jälkeen korotin vuokraa kunnolla, ettei asuntoa käytetä tilapäiskotina vaan siihen muutetaan asumaan.

Vierailija
45/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy sympatiaa näille äreille vuokranantajille. Jos asiat on niin hyvin, että on voinut hankkia (tai vastaanottaa) sijoituskämpän, on ihan turha ulista. Yhyy, joutuu etsimään uuden vuokralaisen.

Vierailija
46/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vuokralaisia on vaikea löytää, siksi ärtyi.

Vuokranantajana olen 2 krt ärtynyt vuokralaisten poismuuttoon, sillä tekivät sen alle puolen vuoden asumisen jälkeen. Sen jälkeen korotin vuokraa kunnolla, ettei asuntoa käytetä tilapäiskotina vaan siihen muutetaan asumaan.

Minä olen kerran muuttanut pois vuokra-asunnosta puolen vuoden jälkeen. Vuokranantaja tiesi, että olin etsimässä omistusasuntoa. Ja itse nimenomaan halusi tehdä sopparin suoraan vakituisena, eikä esim vuoden määräaikaisuus jonka jälkeen jatkuu toistaiseksi. Muuton jälkeen selvisi, että keittiön liesi oli rikki. Totta kai tässä vaiheessa ollaan yhteydessä vuokranantajaan, että hänen kuuluu vaihdattaa se. Suurieleisesti tuli sähkömiehen kanssa tutkimaan onko liedessä mitä vikaa. Kun selvisi että kyllä se tosiaan on rikki ja hänen on se vaihdettava, ärtyi ja sanoi että minusta on päästävä eroon. Katsos kun tuolla lailla ilkeän huomata, että hänen lietensä ei toimi ja hänen pitää maksaa uusi.

No ei silti ollut kovin iloinen, kun muutaman kuukauden päästä tosiaan pääsi minusta eroon, kun kävin irtisanomassa asunnon.

Vierailija
47/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut yhdenkään vuokranantajan  loukkaantuvan tai suuttuvan, kun vuokralainen muuttaa pois. Onko tuo joku outo paikallinen ilmiö?

Vierailija
48/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka ärsyttäisi, kun vuokralainen vaihtuu, niin ei sitä saa näyttää vuokralaiselle. Minulla on yksiö vuokralla ja noin vuoden välein vaihtuu vuokralainen. Tosi rasittavaa ja kallista, mutta ei se oikeuta epäasialliseen käytökseen. Se riski on otettava huomioon, kun tähän hommaan lähtee.

Mutta sen tämä vaihtuvuus on aihettanut, että vuokrasopparissa on maininta, että aikaisin irtisanomis ajankohta on 11 kuukauden kuluttua.

Vierailija
49/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sviiduu sitten??? Muuta sinne landepaskapaikkakunnalles äläkä täällä valita. Söpöä kun kaltaisesi keskenkasvuiset leikkii kotia, OtEtAaN OikEiN AzuNTOlainaa et saadaan Ihq Oma kämppäö!!!!! ja sit leikitään perhettä!!!!!!!!! ÄÄÄÄÄÄ OONON APPP EIIIIII

- NeGiZ NeGATiiVi

Vierailija
50/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyviä vuokralaisia voi olla vaikea löytää, niin kuin on sanottu. On täysin ymmärrettävää, että vuokranantajaa ärsyttää, mutta hänen ei pitäisi näyttää sitä ärtymystä vuokralaiselle. On normaalia, että vuokra-asunnosta muutetaan joskus pois vai kuolemaasiko asti hän kuvitteli sinun siinä asuvan? Mun mielestä vuokranantajan homma on vähän kuin asiakaspalvelijan - hommat hoidetaan asiallisesti eikä omia ärtymyksen tunteita näytetä, jos "asiakas" (vuokralainen) ei ole tehnyt mitään väärää. Ärtymyksen saa näyttää sitten, jos vuokralainen on tuhonnut asuntoa tai ei maksa vuokraa tms. epäasiallista. 

Vierailija
51/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hyvä ja asiallinen vuokralainen alkaa olla jo enempi kuin ihme. Enimmäkseen tuhoja, mitä ihmeellisimpiä pyyntöjä ja vaatimuksia, viivästyneitä vuokran maksuja, yms.

T: vuokranantaja.

Vierailija
52/52 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vuokranantajana en ymmärrä sitä, että vastaan muuttoilmoitukseen "OK, koska pidetään lopputarkastus" ja vastaus on aina, että joo, me ilmoitetaan. Sitten tulee viesti, että saatiin muuttoauto ja muutettiin jo pois, avaimet on eteisen naulakossa. Teen lopputrakastuksen siivousyrittäjän kanssa ja pidän vakuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä