Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vuokranantajat suuttuu/loukkaantuu kun asunnosta muuttaa pois?

Vierailija
20.04.2018 |

Olen asunut melkein 4 vuotta samassa asunnossa opiskelujen ajan. Olen nyt kuitenkin saanut vakituisia töitä miehen kanssa samalta paikkakunnalta ja muutamme yhdessä sinne.

Vuokran olen aina maksanut ajallaan ja asunto on samassa kunnossa kun muutin. Laitoin irtisanomisenkin hyvissä ajoin. Laitoin kirjallisen irtisanomisen ja lisäksi sähköpostin missä liitteenä irtisanominen ja pyysin vastausta kun hän on ne vastaanottanut. No, vuokranantaja ei vastannut ja soitin sitten hänelle. Kuulema ei ole saanut mitään sähköpostia tai kirjettä. Minun ei ollut mahdollista toimittaa henkilökohtaisesti irtisanomista, koska hän asuu kaukana. Laitoin sitten irtisanomisen haastemiehen kautta ja maksoin siitä mukavan summan.

Ennen mukava vuokranantaja on nyt todella ärtyneen oloinen ja vihainen. Ymmärrän kyllä työtä tulee kun muuttaa pois mutta silti! Asuntoakin katsoaessa hän on vain tiuskinut. Eihän minunkaan ole kannattavaa asua vuokralla kovin pitkään vaan mahdollisesti ostamme oman asunnon.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans kerran vuokranantaja suuttui kun muutin. Mökötti, tiuski ja uhriutui :D Ennen oli ollut tosi mukava ja kaikki asiat oli hoitunut helposti, olin asunut siinä kämpässä vähän päälle 3 vuotta.

Vierailija
2/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt maksaa vuokra karvavisalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärtää jos on vielä asunto maksamatta ja nyt pitäisi nopsaan saada uusi asukki tilalle ettei lainanmaksuihin tule ongelmia. Samoin kuin muuttajalle itselleen, muutto on myös entiselle vuokranantajalle rahallisesti stressaavaa aikaa.

Vierailija
4/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kans kerran vuokranantaja suuttui kun muutin. Mökötti, tiuski ja uhriutui :D Ennen oli ollut tosi mukava ja kaikki asiat oli hoitunut helposti, olin asunut siinä kämpässä vähän päälle 3 vuotta.

No mun mielestä toi on ihan järjetöntä! Ja ihan sama vaikka muuttaisi vuodenkin jälkeen, jos ei ole mitään lupauksia tehty! Ap

Vierailija
5/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hänen lainansa maksaja lähtee, kaise nyt vituttaa, joutuu ehkä pari kuukautta maksamaan omat laskunsa.

Vierailija
6/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä ymmärtää jos on vielä asunto maksamatta ja nyt pitäisi nopsaan saada uusi asukki tilalle ettei lainanmaksuihin tule ongelmia. Samoin kuin muuttajalle itselleen, muutto on myös entiselle vuokranantajalle rahallisesti stressaavaa aikaa.

Kyllä sen ymmärrän, mutta se ei ole vuokralaisen syy. Ja minäkin olen tässä tunnollisesti asunut 4 vuotta.

Ja vuokranantaja on itse valinnut kyseisen tavan maksaa lainaa pois ja varmaan tietää riskit yms. Ap

Vierailija
7/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut hyvä vuokralainen, ja nyt joutuu taas pelkäämään millainen uusi on

Vierailija
8/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku on niin herkkiä pahoittamaan mielensä ja otetaan vähän henkilökohtaisena se että joku lähtee. Töissä sama juttu, osa pomoista vetää herneen nenään kun työntekijä vaihtaa työpaikkaa ja osa taas pitää sitä luonnollisena asiana eikä suutu.

Vierailija
9/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vuokralainen on vaikea löytää. Se häntä harmittaa. On selkeästi tykännyt sinusta. Multa kun yksi muutti pois meinasin rukoilla jäämään. Ymmärrä häntä, sinussa ei ole vikaa.

Vierailija
10/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä syykin on ihan hyvä, eli vakituinen työ! Varsinkin nykypäivänä. Ap

Vierailija
11/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuokra-asuntoa sillä omistajalla mahtaa olla? Kuuleman mukaan yhtä perintöasuntoa vuokraavat eivät osaa suhtautua hommaan ammattimaisesti. Pitävät vuokralaisen lähtöä jonkinlaisena loukkauksena, kun asunto ei enää kelpaisikaan. Tai tuntevat epävarmuutta, miten hoitavat vuokralaisen vaihdon ja saavatko yhtä hyvän tilalle.

Minusta tuo on aivan normaalia. Vuokralaisia tulee ja menee. 

Vierailija
12/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä vuokralaiset kokevat usein, että vuokranantaja suuttuu, vaikka tämä on ainoastaan asiallinen. Vähän samaan tapaan kuin vuokranantaja kokee vuokralaisen suuttuvan, kun asuntoon on pakko mennä katsomaan mahdollista vesivahinkoa. Harvoin vuokralainen kiittelee, että ihanaa kun tulitte katsomaan tai voi kun kiva, että eteisen kaapissa on vettä.

Vierailija
13/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia. Kun vuokrasin asunnon vuokraisäntä painotti että hakee pitkäaikaista vuokralaista. No asuin siinä 7 vuotta kunnes sain opiskelut päätökseen ja ostin oman asunnon naapurista.

Tämä oli vuokraisännästä ihan käsittämätöntä, purnasi vielä siitäkin että nyt hänen asuntonsa on vanhentunut käytössä kun kaikki oli silloin uutta kun muutin. Nyt sitä ei voi enää vuokrata ”uutena”

Huh huh, ihanaa että pässin hänestä eroon.

Vierailija
14/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo oikein tajunnut tuota että hyvä vuokralainen olisi vaikea löytää. Jotenkin itselle asunnon siistinä pito ja vuokranmaksu ajallaan on ollut itsestään selviä asioita. Ap

Vierailija
15/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Montako vuokra-asuntoa sillä omistajalla mahtaa olla? Kuuleman mukaan yhtä perintöasuntoa vuokraavat eivät osaa suhtautua hommaan ammattimaisesti. Pitävät vuokralaisen lähtöä jonkinlaisena loukkauksena, kun asunto ei enää kelpaisikaan. Tai tuntevat epävarmuutta, miten hoitavat vuokralaisen vaihdon ja saavatko yhtä hyvän tilalle.

Minusta tuo on aivan normaalia. Vuokralaisia tulee ja menee. 

Erinäisillä palstoilla saa lukea melkoisia juttuja näistä jotka ovat perintönä saaneet asunnon jota vuokraavat. Ei mitään käsitystä toimintaa säätelevästä laista ja ihan ihmeellistä touhua muutenkin.

Vierailija
16/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sijoituskämppä nyt kohta 20v. Yhden kerran meni herne nenään, kun vuokralainen ilmoitti lähdöstään. Oli vuokrattu kämppä tälle pariskunnalle 2kk aiemmin, jätettiin rannalle useampikin kandidaatti, kun nämä niin kovasti tuon asunnon halusivat. 2kk myöhemmin purkivat tosiaan vuokraropimuksen, kun eivät "voineetkaan pariskuntana asua yksiössä": No, se tosiaan oli yksiö jo silloin kun kävitte sitä ekan keran katsomassa, ei se siitä mihinkään ollut pienentynyt sen sopimuksen allekirjoituksen jälkeen ja me puolisoni kanssa oli asuttu sitä pariskunta varmaan kaksi vuotta ennen kuin muutettiin pois ja laitettiin se vuokralle. Ilman mitään ongelmaa. Mutta ei siinä mitään, sama rumba uudelleen: ilmoittelu, näytöt jne... onneksi löytyi sukulainen joka tarvitsi kämpän, olikin sitten hänellä 10v putkeen, kunnes kuoli.

Vierailija
17/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä vuokralaiset kokevat usein, että vuokranantaja suuttuu, vaikka tämä on ainoastaan asiallinen. Vähän samaan tapaan kuin vuokranantaja kokee vuokralaisen suuttuvan, kun asuntoon on pakko mennä katsomaan mahdollista vesivahinkoa. Harvoin vuokralainen kiittelee, että ihanaa kun tulitte katsomaan tai voi kun kiva, että eteisen kaapissa on vettä.

Mun mielestä venkoilu irtisanomisessa ja mökötys ja tiuskiminen ei ole asiallista käytöstä. Ymmärtäisin ärtymistä jos asunto olisi jäljiltäni huonossa kunnossa.

Ja tuollainen vesivahinkoa vähättelevä vuokralainen ei ole hyvä vuokralainen ollenkaan. :) Mielellään itse korjaisin tuollaiset ongelmat ja arvostaisin jos vuokranantaja on aktiivinen. Ap

Vierailija
18/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä silti tarvitse vuokralaiselle kiukutella!

Myyköön asunnon pois, jos ottaa niin voimille.

Vierailija
19/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vuoranantajaa ketuttaa, jos hyvä vuokralainen lähtee. Eikö tämä nyt ole itsestäänselvää? Jos olet kerran hoitanut asiasi hyvin ja kämppä on säilynytt ehjänä, niin vuokranantajan ei ole tarvinnut kuin ottaa rahat vastaan. Nyt hän joutuu käynnistämään vuoralaisenetsintäprosessin ja aina on riskinä, että vuoralle tulee joku vatipää, joka ei maksa vuokria ja häädön saatuaan rikkoo kämpän.

Vierailija
20/52 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sijoituskämppä nyt kohta 20v. Yhden kerran meni herne nenään, kun vuokralainen ilmoitti lähdöstään. Oli vuokrattu kämppä tälle pariskunnalle 2kk aiemmin, jätettiin rannalle useampikin kandidaatti, kun nämä niin kovasti tuon asunnon halusivat. 2kk myöhemmin purkivat tosiaan vuokraropimuksen, kun eivät "voineetkaan pariskuntana asua yksiössä": No, se tosiaan oli yksiö jo silloin kun kävitte sitä ekan keran katsomassa, ei se siitä mihinkään ollut pienentynyt sen sopimuksen allekirjoituksen jälkeen ja me puolisoni kanssa oli asuttu sitä pariskunta varmaan kaksi vuotta ennen kuin muutettiin pois ja laitettiin se vuokralle. Ilman mitään ongelmaa. Mutta ei siinä mitään, sama rumba uudelleen: ilmoittelu, näytöt jne... onneksi löytyi sukulainen joka tarvitsi kämpän, olikin sitten hänellä 10v putkeen, kunnes kuoli.

Tuollaisessa tilanteessa ärtymyksen ymmärtää kyllä! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän