Miksi niin monilla kolmikymppisillä miehillä on "teinikengät"?
Näyttää useimmat tennarit kovin koomiselta "aikuisella" miehellä...
Lyhyiden miesten New Balancet ovat lisäksi kaiken huippu, eivätkö he ymmärrä, että tuollaiset isokorkoiset kengät vain korostavat heidän lyhyyttään?
Kommentit (99)
Juuri tuon ilmiön takia ne harvat tyylikkäästi pukeutuneet miehet erottuvat kyllä hyvin edukseen:)
Suomessa on kyllä taas niin ihme tä että jo noin 30-vuotiaan pitäisi olla jotenkin hyvin huomaamaton ja konservatiivinen :D Monesti oon kuullut että kolemakymppiä lähestyvä nainen sanoo että ei voi enää käyttää tota tai tätä ja en mä voi ku liian paljastava oon liian vanha blabla... Sitten lopetetaan itsestään huolehteminen ja pukeudutaan telttaan ja leikataan tukka jee.
Oikeesti ei. Oon ite pian kolemkymmentä ja mä ainaki pukeudun just niinku huvittaa koska kroppa ja naama vielä hyvässä kunnossa, ehkä sitten kun ikä oikeasti alkaa näkymään niin muutan hiljalleen pukeutumista. Ei ikä sitä määritä miten voin pukeutua tai mitä tehdä..
Enemmän ihmetyttää typerillä teksteillä ja kuvilla varustetut hupparit, lippalakit ja tennarit saman aikaisesti. Ihan kuin olisi vielä kolmenkympin iässä joku skeittaava teini.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan on kengät. Mikä pakko kaikesta on tehdä numeroa?
Päivän wt-kommentti. Arvatenkin turvallinen juntti-univormu pysyy tiukasti päällä, oli häät tai hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kyllä taas niin ihme tä että jo noin 30-vuotiaan pitäisi olla jotenkin hyvin huomaamaton ja konservatiivinen :D Monesti oon kuullut että kolemakymppiä lähestyvä nainen sanoo että ei voi enää käyttää tota tai tätä ja en mä voi ku liian paljastava oon liian vanha blabla... Sitten lopetetaan itsestään huolehteminen ja pukeudutaan telttaan ja leikataan tukka jee.
Oikeesti ei. Oon ite pian kolemkymmentä ja mä ainaki pukeudun just niinku huvittaa koska kroppa ja naama vielä hyvässä kunnossa, ehkä sitten kun ikä oikeasti alkaa näkymään niin muutan hiljalleen pukeutumista. Ei ikä sitä määritä miten voin pukeutua tai mitä tehdä..
Mistä sait ajatuksen noin asian vierästä ja aiheen ohi menevään kyhäelmään? Siis tässä puhuttiin n.30v. miesten innostuksesta käyttää tennareita. Siis tarkoittaako sinusta se ettei käytä tennareita sitä että on huomaamaton ja konsarvatiivinen hiirulainen?:D Naisten pukeutumiseen tämä aloitus taas ei ole ottanut mitään kantaa jos et huomannut. Ja jos nainen alkaa käyttää vähemmän teinien suosimia vaatteita sekään ei ole mikään synonyymi teltalle ja siihen ettei huolehdi itsestään. Kyllä ne tyylikkäimmät nimenomaan huolehtivat itsestään ja miettivät mikä näyttää hyvältä ja sopivalta eikä vedä aina niitä tennareita jalkaan ja lippistä päähän kun on niin tottunut tekemään ennenkin:) Sori jos jotenkin loukkasin sun teini ajoille jäänyttä ''tyyliä''.
Vierailija kirjoitti:
Teitä vaan harmittaa kun ne ”teinimiehet” näyttää nuoremmilta kuin omat uraputkessa kiitävät möhömahat.
Oisko oikeesti parempi tyyli sellainen kaljamahainen kauluspaitapentti puvunkengissä...?
Koska olet viimeeksi avannut tinderin? Ne "teinimiehet" on kylläkin nimenomaan kaljamahaisia, naamasta ikäistään vanhemman näköisiä ja kulahtaneen juopon näköisiä ja sitten niillä on vielä ne teini vaatteetkin. Ja se kaulaketju.
No niin. Ap tai hengenheimolaisensa linkatkoon tyylikkäät kengät 30-v miehelle tai keskustelu on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait ajatuksen noin asian vierästä ja aiheen ohi menevään kyhäelmään? Siis tässä puhuttiin n.30v. miesten innostuksesta käyttää tennareita. Siis tarkoittaako sinusta se ettei käytä tennareita sitä että on huomaamaton ja konsarvatiivinen hiirulainen?:D Naisten pukeutumiseen tämä aloitus taas ei ole ottanut mitään kantaa jos et huomannut. Ja jos nainen alkaa käyttää vähemmän teinien suosimia vaatteita sekään ei ole mikään synonyymi teltalle ja siihen ettei huolehdi itsestään. Kyllä ne tyylikkäimmät nimenomaan huolehtivat itsestään ja miettivät mikä näyttää hyvältä ja sopivalta eikä vedä aina niitä tennareita jalkaan ja lippistä päähän kun on niin tottunut tekemään ennenkin:) Sori jos jotenkin loukkasin sun teini ajoille jäänyttä ''tyyliä''.
Varmaan tuossa nyt tarkoitettiin sitä että jotku ihmiset on oikeasti sellaisia että pahoitetaan mieli jos joku pukeutuu nuorekkaasti/näyttävästi vaikka ei olisi ihan parikymppinen. Valitettavasti itselläni on 35v sukuluainen joka on sitä mieltä että ei enää tietyssä iässä saisi niin panostaa ulkonäköön ym. Sen on näköinenkin.
Tässä on hyvä esimerkki erittäin lapsellisesta pukeutumisesta aikuisena:
https://www.pahis.fi/tuotekuvat/800x800/goodold_suomi_huppari.jpg
https://www.pahis.fi/tuotekuvat/800x800/Kaikkia_Pataan_Suomi_MM.jpg
https://www.pahis.fi/tuotekuvat/800x800/kellokoskihuppari1200.jpg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuossa nyt tarkoitettiin sitä että jotku ihmiset on oikeasti sellaisia että pahoitetaan mieli jos joku pukeutuu nuorekkaasti/näyttävästi vaikka ei olisi ihan parikymppinen. Valitettavasti itselläni on 35v sukuluainen joka on sitä mieltä että ei enää tietyssä iässä saisi niin panostaa ulkonäköön ym. Sen on näköinenkin.
Juu no ei sitten edelleenkään liittynyt aiheeseen, mutta kun tässä nyt kuitenkin puhuttiin teinimäisestä tyylistä niin kirjoittaja veti hienot johtapäätökset että jos ei pukeudu teinisti kolmekymppisenä niin sitten leikkaa hiukset lyhyiksi ja laittaa teltan päälle eikä edes jaksa huolehtia itsestään:DD Kyllä voi pukeutua hyvinkin seksikkäästi ja ennen kaikkia tyylikkäästi miksei myös huomiota herättävästi ilman että käyttää sitä samaa tyyliä kuin 15-vuotiaana:D
Syitä:
Teinipukeutumisesta on tullut lähes kaikkien ikäryhmien vapaa-ajan tyyliä. Lättätennarit ja muovilenkkarit ovat muotia ja maailman kenkäteollisuus syytää niitä markkinoille. Kauppojen tarjonta keskittyy niihin ja ne ovat suhteellisen edullisia. Kunnollisia ja tyylikkäitä miesten nahkakenkiä on vaikea löytää ja ne maksavat paljon. Suomalaismiesten jalkinevalintoja on aina sanellut helppous ja mukavuus.
t. mies
Jos ei ole koulutusta, työpaikkaa eikä perhettä, kengille tuskin on väliä. Onko miesten syrjäytymisuutiset jääneet lukematta?
Tässä aikuisen miehen versio tyylikkäästä pukeutumisesta tennarien kanssa. Ei typeriä tekstejä ja kuvia, ei lippalakkia, ei laajoja tatuointeja näkyvissä, ei kerava kaulakorua vaan asialliset siistit vaatteet. Ei mitään huomiota herättävää paskaa kun hillitty kokonaisuus puhuu puolestaan.
https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/YO/12/2Q/00/7C/11/YO122Q00…
https://mosaic02.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/LG/52/2Q/01/EQ/11/LG522Q01…
Vierailija kirjoitti:
Tässä aikuisen miehen versio tyylikkäästä pukeutumisesta tennarien kanssa. Ei typeriä tekstejä ja kuvia, ei lippalakkia, ei laajoja tatuointeja näkyvissä, ei kerava kaulakorua vaan asialliset siistit vaatteet. Ei mitään huomiota herättävää paskaa kun hillitty kokonaisuus puhuu puolestaan.
https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/YO/12/2Q/00/7C/11/YO122Q00…
https://mosaic02.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/LG/52/2Q/01/EQ/11/LG522Q01…
Onhan nää ehkä hiukkasen tylsiä mutta siis ihan ok arkiasu ja tietty 100 kertaa parempi ku ne ylemmät teinityyli kuvat.
Miksi muuten pitää pyrkiä pukeutumisella erottumaan niin kovin tai olla tosi näyttävä aikuisena? Koen aina tällaiset aikuiset lapsellisiksi koska ovat jotenkin huomionkipeitä. Eivät ole aikuistuneet. Teineillä mielestäni normaalia itsensä etsimistä.
köyhä pska! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö aikuiset miehet ja naiset käyttää vain Reinoja ja Ainoja?
Luuletko tosiaan ettei Suomessa tehdä muita jalkineita?
Mikäs on p-vammainen syysi ettet osta Suomessa valmistettuja sukkia?
Kaikki muut kengät on niin vtun tylsiä. Naisilla on varaa mistä valita, milj. krt enemmän vaihtoehtoja.
Tylsiä kenkiä?
Ostat mielummin 5€ kiinaihmeet kuin kotimaassa tehdyt kestävät jalkineet?
Jäikö armeijasta traumat?
Olet vaan vtun kateellinen kun ei ole itelläs varaa ostaa kenkiä.
Ei ole varaa?
Aina suomalaisilla kengillä matkassa.
Kiinakengäthän niitä köyhiä varten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko porukka ostaa Suomessa tehtyjä kenkiä ja sukkia?
Ettei tarvis valittaa työttömyyttä.
Ei viitsi maksaa samasta laadusta moninkertaista hintaa pelkän solidaarisuuden vuoksi.
Mutta kotimaan työttömyydestä viitsit maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten pitää pyrkiä pukeutumisella erottumaan niin kovin tai olla tosi näyttävä aikuisena? Koen aina tällaiset aikuiset lapsellisiksi koska ovat jotenkin huomionkipeitä. Eivät ole aikuistuneet. Teineillä mielestäni normaalia itsensä etsimistä.
Ehkä olet jotenkin rajoittunut kun et osaa ajatella omien mieltymyksiesi ulkopuolelle?
Monet naiset nauttivat pukeutumisesta ja tyylien vaihtelemisesta. Ei se ole sitä että olisi huomionkipeä tai että pakko erottua jos laittaa omasta mielestään kivan asun päällensä jossa viihtyy vai mitä ajattelet?
Sinä et nähtävästi ole kiinoostunut tyylistä tai vaatteista ja se sinulle suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä tulee itselle hyvä olo? Onko siis jotku taiteilijat, muusikot, vaatesuunnittelijat lapsellisia koska pukeutuvat näyttävästi? Tuskin se hyvä huomiokaan pahalta tuntuu jos joku vaikka kehuu kauniiksi/tyylikkääksi vaikka olisit pitkälti yli 30.
Voi olla vaikea käsittää että jotkut ihmiset ovat kiinnostuneita erilaisista tyyleistä jos itse ei ole ja ap nyt vaan on tehnyt tälläisen havainnon ja haluaa keskustella siitä. Ei mitään sen kummempa tai vakavampaa.