Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerin pois jättäminen, tottuuko teen makuun ilman sokeria?

Vierailija
20.04.2018 |

Olen muuttanut elämäntapoja ja ruokailutottumuksia, enemmän kasviksia, kaikki täysrasvaisina, turhat hiilarit pois ja lisäks sokerin jättänyt pois. Olo on paljon parempi, oikeastaan ainoa, johon edelleen kaipaan sokeria on tee. Se ei vaan maistu oikeen miltään ilman sokeria. Teetä juon kerran päivässä ja siihen menee 1tl sokeria. En haluais käyttää myöskään makeutusaineita.

Tottuuko tuon teen makuun jossain vaiheessa? Allergian takia en voi käyttää mm. hunajaa.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita sokeria. Laitan maitoa ja on hyvää.

Hyyyyyi ei ikinä maitoa teehen. Tätä en tajua ollenkaan, eihän sen maku sovi yhtään yhteen teen kanssa.

Se on hopeateetä. Turhaan arvostelet.

Hopeatee on pelkkää vettä ja maitoa tai kermaa. Siinä ei ole teetä.

Olet väärässä.

Oletko kuullut Googlesta? Tosin itse opin tämän jo mummoltani.

Vierailija
62/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon teeni ilman lisukkeita, mikä hämmentää suuresti brittiläisiä ystäviä. Maitoa nyt vähintään pitää lisätä heidän mielestään.

Naureskelin itsekseni joskus siskon exää, joka lämpömittarin kanssa valmisti teensä. Mutta häneltä opin myös tuon vihreän teen oikean valmistustavan. Ei ole enää kitkerää teetä minun kupissani. Seuraavassa vedenkeittimessäni tulee olemaan mahdollisuus valita lämpötila. 

Joo suosittelen erittäin lämpimästi keitintä jossa voi valita lämpötilan, suurin osa taitaa uusista olla jo sellaisia. Vihreä tee on todella raikkaan makuista kunhan sitä ei polta liian kuumalla vedellä :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en laita sokeria. Laitan maitoa ja on hyvää.

Hyyyyyi ei ikinä maitoa teehen. Tätä en tajua ollenkaan, eihän sen maku sovi yhtään yhteen teen kanssa.

Näinpä, ja kyllä - britit ovat väärässä. 😅 Teen ja maidon maut maistuvat ikään kuin erikseen eivätkä sovi yhteen. Häiritsee se lämpimän maidon maku siinä. Aina välillä tulee kokeiltua ja aina se on pahaa.

Vierailija
64/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kokeilla jotain eri teelaatuja. Monet mustat teet kaipaavat makeutusta, siinä yksi syy miksen niitä juo. 

Vierailija
65/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon teeni ilman lisukkeita, mikä hämmentää suuresti brittiläisiä ystäviä. Maitoa nyt vähintään pitää lisätä heidän mielestään.

Naureskelin itsekseni joskus siskon exää, joka lämpömittarin kanssa valmisti teensä. Mutta häneltä opin myös tuon vihreän teen oikean valmistustavan. Ei ole enää kitkerää teetä minun kupissani. Seuraavassa vedenkeittimessäni tulee olemaan mahdollisuus valita lämpötila. 

Kuulostaa tyypilliseltä brittimentaliteetilta. Mahdotonta ymmärtää, että merkittävä osa maailman väestöstä juo teensä ilman lisukkeita. 

Vierailija
66/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo vuosikymmeniä ottanut sekä teen että kahvin ilman sokeria, en muista oliko alussa sopeutumista, hyvin maistuu, ja tee maistuu teeltä

Vierailija
67/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuu hyvin nopeasti. Itse jätin voin poissa aamupuurosta. Rkl oliiviöljyä menee, marjat reunalle.

Vierailija
68/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri pilaa teen maun, syö makeat herkut erikseen.

Vierailija
69/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottuu hyvin nopeasti. Itse jätin voin poissa aamupuurosta. Rkl oliiviöljyä menee, marjat reunalle.

Hyi hitto.

Vierailija
70/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on superhoikka ja juo 2-3 krt viikossa. Rakastaa baareissa juoksentelua ja tiedän että hän juo paljon ja usein.... mutta miksi hän ei liho???

Vierailija
71/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kauan sitten sokerin kahvista pois. Pari viikko siinä meni totutellessa mutta sen jälkeen en voinut edes ajatella laittaa sokeria kahviin. Samalla jäi sokeri pois teestä ilman mitään yritystä. Tänä päivänä en käytä ollenkaan lisättyä sokeria missään. Minulla ei ole edes sokeria kotona. 

Vierailija
72/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin kauan sitten sokerin kahvista pois. Pari viikko siinä meni totutellessa mutta sen jälkeen en voinut edes ajatella laittaa sokeria kahviin. Samalla jäi sokeri pois teestä ilman mitään yritystä. Tänä päivänä en käytä ollenkaan lisättyä sokeria missään. Minulla ei ole edes sokeria kotona. 

Mutta muuta sokeria sitten syöt ihan surutta :)

Vierailija
73/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kahviin ja teehen kookosöljyä ja kermaa. Ei tarvii sokeria.

Vierailija
74/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä, kuka voi yleensäkin juoda teetä...

Sehän on ihan parasta. Hauduttelet vaikka jotain laadukasta valkoista tai vihreää irtoteetä. Kuin linnunmaitoa. 

Vierailija
75/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muuta sokeria sitten syöt ihan surutta :)

En syö. En syö pullaa, kakkuja  keksejä, jäätelöä, karamelliä jne. Siis en mitään leivonnaisia enkä makeisia. En juo myöskään virvoirusjuomia enkä millään makeutettuja mehuja. Kaikkein vähiten keinomakeutusaineita.  Leipää, pastaa, puuroja rajoitetusti. Perunaa syönyt viimeksi viime talvena.

Vierailija
76/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile luonnostaan makeita (ja vaikka esanssisia teepusseja). Valkoinen Karhu (Nordqvist) on aivan ihanan makea valkoinen tee jossa mustikkamuffinssiaromia, jälkkäri kupissa <3

Nuo esanssiteet maistuvat aivan kaameilta, kun on karsinut ruokavaliosta kaiken muun keinotekoisen pois. Tiedän kokemuksesta, kun ap:n tilanteessa kokeilin. Juomatta jäi.

Kuulun myös niihin, joille maistuu makea, mutta kahvi/tee sokerilla ei mene alas. Hunajaa laitoin joskus teehen, mutta sekin nykyään liian imelää. Makettamattomaan teehen tottuu kyllä.

Vierailija
77/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto.

Se on itse asiassa oikein hyvää. Minäkin laitan välillä oliiviöljyä vaihtelun vuoksi.

Vierailija
78/78 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI? Voissa ei ole mitään pahaa, voisilmä puurossa ei vaikuta kenenkään terveyteen kuin korkeintaan positiivisesti. Miksi ihmeessä kukaan laittaisi oliiviöljyä puuroon????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän