Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haahut-keskenmenon kokeneet odottajat vkolla 29=>

15.07.2008 |

Päätin pukata tälle viikolle pinon, edellinen viikko oli jo pudonnut tosi alas.

Mitäs ihmisille kuuluu?

Itselläni on seesteinen olo. Ihmettelen ihan että miten olenkin näin rauhallinen.

Oireita on: tissit kipeänä, alavatsanippailut, ihan hervottomat ruokahalut ja närästyskin tuntuu hiipivän kuvioihin.

T: Vacsuli rv4+5

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin tämän meidän ketjun tuolta jostain hyvin kaukaa esille...

Täytyi tulla kertomaan, että sain äsken just puhelun Tampereelta ja istukkatutkimuksen tulokset olivat valmistuneet. Vauvalla oli kaikki hyvin:) Ihanaa, josko sitä pikkuhiljaa voisi uskaltaa luottaa ajatukseen, että meille on vauva tulossa! Tai no yhtenä koitoksena vielä kyllä rakenneultra...

Sukupuolenkin olisivat kertoneet, mutta päätimme ettemme sitä vielä halua tietää.

Miina rv15+4

Vierailija
2/33 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kävin etsimässä, mutta en löytänyt tätä ketjua.Oli varmaan jo tosi kaukana.Hyvä kun löytyi!

Onnea Miinalle hyvistä uutisista!!!

Täällä jo vähän on tuntunut liikkeitä, mutta silti on välillä tunne että onkohan kaikki sittenkään kunnossa.Myös supistuksia on aika usein.Neuvolaan olisi vielä kolme viikkoa ja samalla viikolla on myös rakenneultra.TOSI pitkältä vaan tuo aika tuntuu.

Maha on kasvanut valtavaksi palloksi, joka selällään ollessa leviää joka puolelle:)

Jonna 17+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen kirjautumis ongelmia, jotka ratkesivat salasanan vaidolla!

Minullakin oli maanantaina neuvola ja sydänäänet kuuluivat!

Rakenneultra 4.9 ja sinne jännä mennä. Kaikki kun näkyy jo paremmin ja ehkä sukupuolikin!

Kiva kun kaikilla menee nyt hyvin, täälläkin!

Vierailija
4/33 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin papu edelleen kyydillä. Ensi maanantaina np ultra. Kovasti sitä ootan ja vähän pelkäänkin onko kaikki hyvin.

T: Vacsuli ja papu rv10+2

Vierailija
5/33 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rakenneultra on 19 syyskuuta, se jänskättää kovasti!

Tänään uskallettiin jopa parille hyvälle ystävälle kertoa raskaudesta ja meidän tytöille. Ajattelin ekana, että vasta rakenneultran jälkeen kerrotaan muille, mutta mun maha alkaa olemaan niin iso, että kohta kyllä tyhmempikin tajuaa, että vauvaa tässä odotellaan... Töissä ajattelin, että kerron jos joku suoraan kysyy. Vielä ei ainakaan kukaan ole uskaltanut avata suutaan, tuijottelua olen kyllä saanut osakseni.

Vierailija
6/33 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla vielä keskenmeno kokemuksista poikineita pelkoja? Minä vieläkin sanon lasketunajan yhteydessä, että jos/ja toivottavasti asiat menevät hyvin!

Rakenne ultra vähän jännittää!

Minusta vaan tämä raskaus menee nopeasti. Tietysti kun kaksi naperoa touhuaa kaikenaikaa. Minulla alkaa opiskelu ja 5v menee päiväkotiin 3xvkossa. Paljon muutoksia ja aikaa menee vielä nopeammin...tai sille siis tuntunee...

Vierailija
7/33 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä puhun kyllä hyvin paljon vielä jos-muodossa vauvasta. Eli kyllä ne pelot vielä kummittelee:( Ja nyt kun kutakuinkin kaikki tietävät raskaudesta (kiitos meidän tyttöjen:)) niin jotenkin vielä suurempi pelko, ettei kaikki kuitenkaan mene hyvin ja joudutaan pian selittämään kaikille miksi meille ei tulekkaan vauvaa. Sitä rakenneultraa odottelen kovasti ja se kauhistuttaa, meidän enkelipojasta kun siinä paljastu jos jonkinnäköistä häikkää:( ...mutta siinä pikkuisessa häikkää näkyi myös siis np-ultrassa sekä lapsivesipunktiossakin...

Mutta onneksi viikot tosiaan menee melko nopsaan eteenpäin, kiitos työn ja loputtomien kotihommien! Toivottavasti pystyisi olemaan töissä loppuun asti, sillä jos joutuisi kotiin jäämään ehtisi liikaa pohtimaan asioita ja pääkoppahan siinä hajoaisi.

Vierailija
8/33 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs täälläkin puhutaan jos-muodossa vauvasta..Haluaisin jo todellakin uskoa siihen, että vauva syntyy, mutta kun ei vieläkään ole mitään kunnon potkuja havaittavissa ja lisäksi välillä tuntuu supistuksia sekä kipuilua kohdunsuulta pelottaa tosissaan, että päästäänkö loppuun asti vai ei.Uniakin ennenaikaisessta synnytyksestä olen nähnyt.

Yritän ottaa rauhallisesti ja levätä niin paljon kuin mahdollista.Neuvola olisi 9.11 ja rakenneultra sitten 11.9 joen niitä odotellen eteenpäin.

Jonna 18+3

Vierailija
9/33 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ultra takana ja kaikki masussa OK.

Eli tänään se sitten oli np-ultra, jota kauhulla ollaan odotettu(kaksi vuotta sitten samassa ultrassa löytyi jo viikolla 9 kuollut sikiö).Joten nyt vasta uskaltaa taas hengittää vapaasti.

Vauva oli 56mm pitkä ja niskaturvotus 1mm.

Siellä se pieni pyllyänsä nosteli,mutta muuten oli kyllä hyvin rauhallinen ja antoi ne pakolliset mittaukset tehdä.

Ja mitä parasta siellä se sydän sykkii ja nyt sekin on omin silmin nähty.

Kaikki oireet alkaa jo olla ohi, ainut on jos päästää vatsan ihan tyhjäksi niin silloin tulee paha olo, muuten ei mitään.

Mitäs tänne muille kuuluu?

Jonna 12+2

Vierailija
10/33 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tännekin :). Eli esikoinen 2,5-vuotias, tm viime huhtikuussa ja plussasin uudelleen eilen. Oireita: rintojen arkuus, tänään vetinen valkovuoto, paine mahan toisella puolella. Oon kans yllättävän rauhallinen (ainakin vielä), vaikka tuo valkovuodon holahdus säikäytti tänään melkoisesti.

Nasse rv 4+2

Vierailija
11/33 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASSE: muakin noi valkkari-hulahdukset välillä pelottelee.

Pahoinvointia ollut tänään ekaa kertaa. Toivoin niin että siltä olisin välttynyt.

T:Vacsuli

Vierailija
12/33 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnalla oli hyviä ultra kuulumisia, hienoa!

Itselläni ultra lähestyy perjantaina olisi h-hetki, jo kolmas ultraus tässä raskaudessa... Pelottaa ihan kauheasti ja muutama viimeisin yö on mennyt valvoessa tai jos olen nukkunut niin nähnyt ultrauksesta painajaisia. Miten voikin olla nii-iin kauhistuttavaa... Toivon todella, että syke vielä löytyisi ja maha-asukki olisi jo kasvanut, ettei tarvitsisi sen pienuudesta olla huolissaan.

Mulla oireita edelleen vähänlaisesti, tosin eilen ja tänä aamuna aamupalat ovat tulleet ylös, mutta eipä juuri muuta.

Huomenna pitäisi töihin jaksaa lähteä, loma loppui! Todella mälsää!olen pitänyt kaikki lomapäiväni, että jos en vuodenvaihteessa äippälomalle pääse niin seuraavat lomat ovat vasta sitten ensi kesänä, plaah!!!

Ja juu täälläkin on noita valkovuoto-hulahduksia, jotka ovat pelästyttäneet useammankin kerran.

Miina rv9 tai 10 tai ????

Vierailija
13/33 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva todellakin että hyviä terveisiä niin monella alun odotuksesta ja ultrista!

...saas nähdä tuleeko itsellä ensi yönä uni kovin helposti kun olis sitä ensimmäistä ultraa tarjolla.. Jännittää ja pelottaakin huominen aikalailla kun oli sitä alun tiputteluvuotoa pariinkin otteeseen. On jotenkin sellainen "epätodellinen" olo kun on vain se plussa testissä muutama viikko sitten eikä muuta merkkiä raskaudesta.

Huomennapa sitä on viisaampi, ja toivottavasti onnellinen!!? :)

Vierailija
14/33 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni huomenna neuvola ja saas nähdä kuuluuko sydänäänet kun etis-istukka. Pienimmän kanssa kolmas vasta kuuli ja minä itkin...Nyt tiedän,mutta pelästyn joseivät onnistu. Sit laittavat lähetteen kyl äitiyspolille!

Kertokaapas sit ultra kuulumisia! Onnea matkaan!

Vierailija
15/33 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko jo uskaltautuisin siirtymään tänne.. Suhteellisen neutraali olo on täälläkin, mitä nyt lähes jokaista vihlaisua seuraa vessaan tarkistusreissu.. :) tosi neutraalia, jep jep.. :D Oireina rintojen hienoinen arkuus, etova olo yleensä iltaisin pahempi, mutta äsken olin jo vessaan suunnistamassa kun tuntui että nyt tulee ylös.. Parin päivän päästä ajattelin neuvolaan soitella ensimmäistä aikaa, nyt ei ole onnistunut kun soittoaika aamupäivästä ja yövuorot on meneillään enkä viitsi sen takia heräillä sitten aikaisin. Mutta perin päivän päästä alkaa viikon vapaa, niin eiköhän siinä ehdi aikaa soittamaan. Alkaa terveydenhoitajalla pähkäilyt lasketunajan suhteen, tulin nimittäin raskaaksi heti km:n jälkeen.. No ultrassa sitten selviää tarkemmin..

Vierailija
16/33 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on monia uusia nimiä ja valitettavasti taisi muutama pudota poiskin :( Irish ja Hermione, tuli tosi paha mieli teidän vuoksi.

Itselle ei kummempia, virallinen keskenmenoraja on nyt siis ylitetty eli tämä raskaus ei voi enää mennä kesken :) Onpas mieltä ylentävää, ainahan kaikkea voi tapahtua, mutta se on sitten kohtukuolema... Eilen olin neuvolassa ja kaikki ok, painoa tullut maltillisesti, masu kasvaa yläkäyrillä, verenpaine ok ja sydänäänet kuulu hienosti. Luottavaisin mielin olen, koska kohta jos vauveli päättää syntyä aikaisin, on sillä hyvät mahdollisuudet selviytyä. Tähän astihan tää raskaus on ollut jotenkin tosi stressaavaa, pelkoa keskenmenosta, sydänäänet ei kuulunut, verenvuotoa...huoh... mut nyt siis kaikki hyvin.

Toivottavasti kaikilla nyt pysyy pienet mukana

murunmamma ja vilpertti rv 23+4

Vierailija
17/33 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ihan kannustavia uutisia ultra antanut. Viikkoja 8 menkkojen mukaan mutta kovin oli pieni alku mikä näkyi-eikä sikiökaikuja löytynyt. Eihän se 100% varmaa mut kehittymättömäksi(n.5-6vkon tasoa)arveli lääkäri(oli tosi mukava, hienotunteinen ja asiallinen) Menen ma:na labraan, istukkahormoni- onko laskusuunnassa. Ja tarvittaessa vielä uä vkon kuluttua jos epävarmaa tai ei vuotoa tule. Arveli etä luultavasti tulee itsekseen sieltä pois. Kyllähän osasin(?) siihen valmistautua vaikkakin yhtä paljon tietenkin toivoin että ok olisi. Th:n kanssa juttelin vielä pitkän tovin- rankkaahan tää on, ja kyllä aika karulta näytti kun paperilla luki G 8 P3. No tää täytyy kattoa loppuun ja sitten vaan uskoa ja toivoa että josko vaikka vielä joskus.. : ) Ja olla tosi onnellinen että 3 tervettä ihanaa lasta jo on! : ) Pirteitä päiviä teille kaikille!!

Vierailija
18/33 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia vain sinulle!

Minullakaan ei ollut neuvolaa! Vasta 18.8.

Nyt tarvitaan hyviä uutisia!

Vierailija
19/33 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on takana se kauan pelätty ultra ja kaikki oli aivan kunnossa.

Itkin jo valmiiksi (pelosta)ennen kuin tutkimusta edes alettiin tehdä ja kyyneleet vain ylty (vuorostaan onnesta)kun näin pikkuisen siellä mahassa liikkuvan.

Ja kaveri oli juuri sen kokoinen kuin pitikin, eli mun laskelmat ovulaation ajankohdasta piti paikkaansa ja viikkoja nyt kasassa 10+6. Lasketuksi ajaksi tuli näin 7. helmikuuta, joka sattuu olemaan muuten mun syntymäpäivä:)

Lääkäri katsoi samalla myös niskaturvotuksen, jota ei kuulemma juuri ollut. Sain kuitenkin lähetteen Tampereelle istukkatutkimukseen, tämä siksi kun mulla on takana se keskeytetty raskaus kromosomivian takia. Aika tulee luultavasti ensi- tai seuraavalle viikolle. Ja sitten taas jännätään, mutta hetki nautitaan tästä:)

Miina ja rv 10+6

Vierailija
20/33 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että joudut taas kohtamaan surua. Voimia sinulle!

Miina