Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokamasujen oirepino, rv ja kuulumiset

22.02.2006 |

Huomenta.

Oireista 7+3:

Vähäistä rinta-aristusta. menkkamaista polttelua alavatsalla, kahvi etoo.

Kuulumiset:

Ultrassa on käyty. Ensin 6+1, jolloin näkyi sp, rp, sikiö ja mahdollinen syke. Kontrolliultra oli maanantaina, jolloin syke näkyi selvästi, lasketuksi ajaksi annettiin 10.10. Viikon takaisessa ultrassa näkyi, että ensin oli kaksoset tuloillaan, mutta toinen lopetti kasvun. Etomista oli heti kiinnittymisestä asti, aavistelinkin, että 2 voisi olla, sitten oireet katosivat, ja säikähdin, siksi varhainen ensiultra. Katosivat varmaan toisen kasvunpysähdyksen takia. Myöhemmin oireita alkoi palautua.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
2/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko lähtenyt käyntiin ihan hyvällä ololla. Ei ole etomista ainakaan vielä, tuskin tuleekaan.

Minulla rinnat aristi aluksi tosi paljon, nyt jo vähemmän. Turvotusta oli jo alkuun reilunlaisesti, nyt jo parempi. Mutta loppua kohti pahenee satavarmasti. Minusta tulee kuin norsu! Ylipainoa on vajaa kymmenen kiloa, just ennen raskautta liityin painonvartijoihin, saa nyt odottaa se touhu. Sokerirasitukseen joudun todennäköisesti kuten jo kolme kertaa aikaisemminkin. Siis jos sinne asti päästään...

Väsymys vaivaa iltaisin. Ajoittain närästää (jo nyt!!!)

Mutta nyt aamupalalle. Päivän jatkoja, lokamammat! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin keskiviikko lähtenyt hyvin käyntiin.

Ennen aamupalaa teki häjyä, mutta heti syömisen jälkeen olo parani huomattavasti. Mulla ei rintoja arista oikeestaan yhtään. Ekassa raskaudessa se oli ensimmäinen oire. Nyt on vaan tämä väsymys ja ajoittainen pahoinvointi, muuten olo tosi mahtava!

Välillä masussa pientä nipistelyä tuntuu...

Kovasti odotan ensimmäistä lääkärineuvolaa, joka mulla on 9.3. Silloin jo toivottavasti näkyy tuon möykyn sykekin. Petyin ekalla käynnillä, kun ei näkynyt, mutta täti sanoi laitetta tosi vanhaksi, joten laitoin sen piikkiin.

Nyt täytyy lopetella...esikoinen myllää koko huushollin...

Katinka ja höttömönkiäinen 7+2

Vierailija
4/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja nytten 6+5 eikä oikeen ole mitään no ei edellisissäkään ole ollut oireen oirettta, tässä oli testin jälkeen vuotoa, ja mahakipuja, mutta nekin loppuivat jo viikko sitten!!

jos ei syö hyvin tai usein niin tulee semmonen pahanolon tunne, että oksettaa kokoajan, mutta muuta ei ole ollut, paitsi makeeta tekee kokoajan mieli

Vierailija
5/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi toi makeanhimo. Outoo... Rv nyt 7+1.

Vierailija
6/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kiireiden ja väsymyksen takia muutaman päivän palstatauolla ja nyt olen ihan pihalla... Luin nopsaan eilisen pinon ja vastataan nyt ainaskin kyselyyn töistä. Eli olen 1,5 v tyttösen äiti ja palasin opintojen ääreen tammikuussa ja tyttö meni ryhmikseen hoitoon. Neljä päivää viiikossa opiskelen ja yritän saada gradun tehtyä ennen äippälomaa. Opintoja jää silti tekemättä vielä eli valmistun joskus hamassa tulevaisuudessa.

Eilen oltiin ultrassa ja pikkuinen sydän siellä sykki. Lapsosemme on nyt 1,5cm pitkä, hassua miten pieni olento siellä masussa on ja miten paljon voi aiheuttaa väsymystä ja etovaa oloa. Neuvola on sitten parin viikon päästä.

Nyt täytyy laitella sähköposteja. Jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ja tervetuloa uudet, etenkin Minea tammitähtösistä. kiva saada sut tänne puolelle :)

S-I ja Lumikukka 8+1

Vierailija
7/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistämpä puumerkkini minäkin tähän...

Rv 6+4

Oireet: Kamala pahoinvointi, alkoi tässä raskaudessa paljon aikaisemmin kun esikoisen aikaan...Rinnat arat ja väsymys...Siinähän sitä jo onkin ;o)

Ensimmäinen neuvola on tuossa maaliskuun puolessa välissä.

Mukavaa keskiviikkopäivää lokakuisille =o)

C.

Vierailija
8/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

h7+6: Syke nähty kahteen kertaan. Km:n jälkeen nyt edetään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta!

oireista: Väsymys, iltapäivä-/iltakuvotus, arat rinnat, turvonnut vatsa, rasvaiset hiukset ja toisinaan menkkajomotuksia selässä

A & Kirppu

Vierailija
9/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tällä joku eri funktio? No, käytän keskiviikkopinona kun en sellaista löytänyt :)

Ei muutosta olotilassa, väsyttää vähän eikä huonoa oloa ole vielä tullut. Mutta hitsin saamaton olo on, ei huvittaisi oikein tehdä mitään töitä tai koulujuttuja, haluttaisi vaan lueskella kirjaa sohvalla ja katsoa olympialaisia!

Edelleen musta on outoa ajatella, että olen raskaana, jotenkin se mielikuva liittyy niin vahvasti siihen loppuaikaan, kun tuntee potkut ja ikään kuin elää vauvan kanssa. Tässä vaiheessa vielä ei raskaus tunnu tai näy missään (paitsi mahan turvotuksena yök), enkä oikein edes viitsi ajatella olevani raskaana.

Ehkä se sitten sen vr-ultran jälkeen lähtisi konkretisoitumaan? Siihen on vielä viikko aikaa, tosin taidan tänään kyllä yrittää siirtää sitä päivän tai pari eteenpäin, kun se reissuun lähtökin tosiaan siirtyi kolme päivää. Arveluttaa, kun viikkoja tuolloin ultrapäivänä vasta 6+2 enkä siitäkään ihan 100% varma voi olla, voi olla 6+1 tai 6+0 (tai 6+3)... Tulee sitten turhaa huolta, jos siellä ei mitään näykään. Tai siis toivottavasti turhaa!

No, jospa tästä nyt rupeaisin työhön. Monta sähköpostia olisi lähetettävänä jne jne... blaa blaa blaa...

Coe rv 5+2 (ei yhtään tylsää)

Vierailija
10/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkää särkee ja välillä etoo jos ei muista pitää verensokeria tasaisena. Mulla on neuvola maanantaina, jännittää. Ultra on viikolla 14, sitä ennen ei ultrassa käydä kun se on rahan hukkausta meidän tapauksessa, kesken menee jos on mennäkseen.

Kuka olikaan viime syksyn elokuisia? Kiva saada joku muukin " pikauusija" tänne, meillä on tuo poika 09/05. Kaikilla muilla taisi olla jo isompia lapsia :)

lupis rv 8+5

Vierailija
11/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etominen helpotti, kun tuli syötyä äsken.

Vierailija
12/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kirjotellu tänne hirveesti,mut oon kyl lukenu päivittäisin pinoa..

Mut nyt menossa hurjat 5+5;)

Oireet:Olo kuin silikoni blondilla.Rinnat turvonneet ja kipeet ympärivuorokauden..Väsymys on pahentunut ja ruoka on alkanu etoa..Pakko syömiseks melkein menee..

Äitiysneuvolaan on aika 2/3 ja ekaan ultraan 6/3..

Vähän on vieläkin tuulimunan pelkoa..

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
13/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää kokoajan ! Iltaisin kun saan pikkuneidin (11/03) klo 20.00 jälkeen nukkumaan alkaa olla myös itsellä sellainen olo, että vois pehkuihin mennä. Mitään ei jaksa/huvita tehdä.

Etova olo tulee jos ei syö tasaisesti, mutta oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Olen lisännyt pari välipalaa(hedelmää) päivän ruokailujen väliin. Ensimmäisen tarvin aamiaisen ja lounaan välillä ja toisen sitten lounaan ja päivällisen välillä. Täytyy yrittää pysyä noissa hedelmissä, koska viime kerralla lihoin 26kg ! Silloin aloitin päivän Mäkkärin aamiaisella, sen syötyäni söin paketin keksejä, sitten lounas, kotona levy minttusuklaata, päivällinen ja vielä iltapala päälle.......että siis en tehnyt muuta kuin söin.......ja söin vain herkkuja.....oli se ihanaa ;-)

Muita oireita: välillä selkä jomottaa ja rinnat välillä aristaa, mutta aika vähän itseasiassa = eli ihan erilainen alkuraskaus kuin viimeksi. Silloin siis oksensin rv 4-16 aamusta iltaan, rinnat kasvoi 2 kuppikokoa heti kun testi näytti plussaa.

Ensimmäinen neuvola 15.03. ja np-ultra 03.04.

Terkuin,

Tiitutoo rv 7+1

Vierailija
14/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä uusi mutsi lokakuussa la:n omaavien joukkoon -toivottavasti!

Raskaustestillä on plussattu, vielä en neuvolaa ole varannut, raskausviikko omien laskujen mukaan 6+1.

Ällö olo lähes aina, mikä on tuttu juttu ennestään (05/01 ja 03/04 pojat ennestään)

En ehkä kovin aktiivinen ole kirjoittelemaan, mutta lueskelen mitä muut kertoilee ja aina joskus ehkä työn lomassa ehdin sanasen kirjoittaakin

Tsemppiä kaikille lokamammoille!

Vierailija
15/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireita: kaikki etoo varsinkin kahvi. Rinnat sivuilta tosi arat, väsyttää aivan sairaasti. Välillä selkää särkee..

Odotan jo kovasti perjantain ultraa yksityisellä :)

Eilen sain tietää että ukkini kuolemaisillaan joten fiilis on tosi huono. Koko ajan vain odotan puhelua että ukki on poistunut keskuudestamme..

Nyt alkoi mieli tehdä hernekeittoa :D joten ruuan laitto puuhiin poistun :)

T:Hexu ja papu rv 8+1

Vierailija
16/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

oireita ei juurikaan ole mutta eipä tässä kovin pitkällä ollakaan vielä. Aika ajoin väsyttää, välillä vaan laiskotuttaa, ja ehkä pientä etomistakin jos oikein kovasti tunnustelee. ;)

En ole ollut vielä huolissani mistään, mutta nyt kun puhutte noista alkuraskauden ultrista niin rupean miettimään... Mustakin kyllä siltä että menee kesken jos menee (joku kirjoitti jo samoin), ei siinä ultrat eikä mikään auta. Ollaan kuitenkin kertomassa perheelle piakkoin.

Opintokiireet painavat päälle, mutta nautin siitä kun on paljon tekemistä! Aika kuluu niin hitaasti pohtiessani raskautta. Samat fiilikset kuin Coella, eli vaikea pitää itseään raskaana kun se ei oikeastaan vielä näy eikä tunnu. Vasta alle vuosi sitten olin kuitenkin _erittäin_ raskaana, kirjaimellisesti! ;)

MM rv 4+5

Vierailija
17/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista:

väsymystä ollut nyt pari-kolme viikkoa, joskus hieman huononolontunnetta, jos ei ole syönyt säännöllisesti ja eilen tajusin yhden ihan selkeän " oireen" eli seksi ei kiinnosta pätkääkään. Sama juttu oli myös ekassa raskaudessa samaan aikaan. Mites muilla?

Mitäs tässä muuta, kai pitää pikku torkuille lähteä kun lapsetkin nukkuvat :)

Kati 8+3

Vierailija
18/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut jo housut kiristää, sain joululahjaksi uuden toppapuvun lasten kanssa ulkoiluja varten. Vielä joku aina sitten housut olivat aivan liian löysät ja meinasivat pudota, mutta nyt jo kiristää, kun kengän nauhoja sitoon, kääks! Saas nähdä millainen maha tulee ja milloin? Viime raskaudesta jäljellä vielä 4kg, joten uusia ei vielä kyllä tarvitsisi tulla ihan heti...

Kati 8+3

Vierailija
19/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viikkoja 7+

Kai ne ovat normaalia kohdun kasvukipua?

Vierailija
20/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää vaan kaikille!

Uusi odottaja esittäytyy: ensimmäistä ollaan odottamassa ja kovin alussa vielä. Testejä olen tehnyt jo parina päivänä, mutta tänä aamuna sain sen verran vakuuttavan plussan acon10:llä, että uskaltauduin kertomaan jo miehellenikin, ja nyt sitten täällä on kaksi hölmösti hymyilevää ja keskittymiskyvytöntä ihmistä... Vielä perjantaina varmistelen clearbluella ja jos sekin näyttää positiivista, soittelen neuvolaan.

Olemme kihlapari eteläisestä Suomesta, minä 30-v. ope ja mies 27-v. it-insinööri. Aiemmin olen pinoutunut tuolla kuumeilupuolen ensikoissa ja täälläkin varmaan ensikoissakin jatkan, mutta mukavaa olisi myös vaihtaa kuulumisia odottajien kanssa, joilla raskaus suunnilleen samassa vaiheessa. Ja ainakin heti bongasin melonimamman (meniköhän nikki oikein?), jonka kanssa ollaan ihan melkein samoilla viikoilla ja päivillä menossa.

Jos kaikki menee hyvin, laskettu aika laskurin mukaan 27.10.2006 ja tällä hetkellä ilmeisesti rv 4+6. Jos oikein hakemalla haetaan oireita, niin rintojen tai lähinnä nännien herkkyys, pissalla ravaaminen ja palelusta siirtyminen pienestäkin ponnistuksesta hikoiluun ja tietysti väsymys. Eilen illalla oli vähän heikko olo ja aamulla jatkui sama, ei kuitenkaan aiheuttanut " toimenpiteitä" - vielä ;o)

Kylläpäs tämä on hämmentävää ja jännää ja ihanaa ja vaikka mitä... *hymyilee hölmönä ja onnellisena*

Hyviä vointeja kaikille toivottelee, Amy