Milloin uskonto muuttui pahaksi asiaksi?
Ennen se oli normaalia, ei uskontoon mitenkään erityisesti uskomalla uskottu vaan se oli vain osa elämää. Nyt se on kiellettyä ja suorastaan vihattavaa.
Milloin ja miksi tämä muutos tapahtui?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
I'm right and you are wrong kirjoitti:
Suvaitsemattomuus.
Minä olen herra sinun jumalasi, ÄLÄ PIDÄ MUITA JUMALIA.
Tuo on aika simppelisti tiivistetty, mutta hyvin yksinkertainen. Vaikka kristinusko onkin tiukasti triteistinen, uskonnon jumala itse tunnustaa muiden jumalten ja muiden uskontojen olemassa olon. Siksi tämä Jumala turvautuu markkinointiin ja myyntipuheeseen, osoittaakseen olevansa näitä muita Jumalia parempi.
Amteeksi, siis tarkoitin että kristityt ovat tiukasti modalisteja. Sen mukaan Kolminaisuuden persoonat ovat vain saman persoonan pelastushistoriassa esiintyviä eri ilmenemismuotoja. Triteimi on taas modalismin vastakohta, pahoittelen siis että sekoitin nämä keskenään jälleenkerran.
Tuo on aika simppelisti tiivistetty, mutta hyvin yksinkertainen. Vaikka kristinusko onkin tiukasti triteistinen, uskonnon jumala itse tunnustaa muiden jumalten ja muiden uskontojen olemassa olon. Siksi tämä Jumala turvautuu markkinointiin ja myyntipuheeseen, osoittaakseen olevansa näitä muita Jumalia parempi.