Mies laittaa ~300€/kk lounasteluihinsa työpäivinä.
Monesti menee työpaikan ruokalaan aamupalalle 5€, syö ulko lounasta kaveriensa kanssa ja välillä käyvät kahveella/pullalla iltäpäivällä. Aika kova raha sillai ajatellen.
Mitä mieltä tällaisesta jos sama käytäntö ei onnistu vaimon kohdalla? Jos vaimolla ei ole vastaavaan varaa ja/tai työ sellainen ettei onnistu?
Oletteko mieltä että mies on itsekäs vai fiksu?
Kommentit (36)
Siis ymmärtäisin, jos on yhteiset rahat täysin ja sitten mies käyttää sen 300e ruokailuihin ja vaimo ei. Miksei vaimo voi käyttää sitä 300e sitten johonkin muuhun, JOS on ne yhteiset rahat? Jos on niin että tulojen mukaan niin totta kai mies saa käyttää rahaa ruokailuun, jos tienaa enemmän. Mutta yhteiset jutut kuitenkin kustannetaan just tulojen mukaan. What the hell.
Kyllä vaimokin haluaa kerran päivässä syödä lämpimän ja jonkun toisen laittaman ruuan. Mies söi aina kympin lounaan töissä, mulla ei ollut siihen mahdollisuutta vaan piti järsiä Reissumies evääksi. Halusin kuitenkin myös lämpimän ruuan kerran päivässä, joten hain sen töiden jälkeen palvelutiskiltä. Itselleni. Tästäkö mies suuttui kun en kotona kokannut enää, mulle kun riitti loppupäiväksi se töiden jälkeen hakemani ateria. Lopetti sitten sekin ulkomässyt arkisin ja nyt tehdään yhdessä ruokaa kotona. Rahaakin on säästynyt tolkuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää tietenkin antaa vaimolle 150 euroa ja syödä vain joka toinen päivä.
Miksi?
Onko miehellä lounasetu vai maksaako omilla rahoillaan? Mulla on lounasetu 9,70 €/työpäivä ja tottakai käytän sen töissä lounastamiseen, koska muutahan sillä ei edes voi maksaa kuin ravintolaruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää tietenkin antaa vaimolle 150 euroa ja syödä vain joka toinen päivä.
Miksi?
Jotta ap tulisi kohdelluksi tasapuolisesti?
Peruslounaat ovat siinä 8-10e ja kun työpäiviä on kuukaudessa joskus 22. niin siitä tulee äkkiä 220e/kk ja aamupalat 22 x 5 = 110e. Onhan tuo paljon. Söisi nyt edes aamupalan muualla? Mutta toisaalta, eihän tuo kotona tarvitsekaan enää paljon mitään ellei ole isokokoisesta "kaapista" kyse joka tekee fyysistä työtä.
Käsittämätön keskustelu. Kuka enää pitää yhteisiä rahoja? Jokainen aikuinen ihminen harkitsee itse mihin tahansa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön keskustelu. Kuka enää pitää yhteisiä rahoja? Jokainen aikuinen ihminen harkitsee itse mihin tahansa käyttää.
Joo niinpä :D Tai siis tietty jos asuu vuokralla ja muut sähköt yms. yhdessä ja vaikka "varojen mukaan", mutta sit jotku työruoat? Come on. Jos tienaa enemmän niin todellakin minusta oikeus käyttää niitä rahoja työruokiin ihan miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perheen rahat on tiukilla, niin mies on itsekäs..
Ei kaikki ole köyhiä tässäkään maassa.
Tässä maassa ei ole ainuttakaan köyhää. Jos olisi, niin ne kuolisi nälkään taivasalla. Noista romanikerjäläisistä en ole ihan varma...tietty ei nekään ihan köyhiä voi olla kun tänne asti on päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Jotta ap tulisi kohdelluksi tasapuolisesti?
Entä jos vaimon kampaajaan, kosmetiikkaan ja muotiin menee vaikka 2000€ vuodessa ja miehellä 400€, antaako vaimo miehelle 800€ vuodessa jotta on reilu peli?
Nää on näitä
Hesarin artikkelin mukaan naisen tulee odottaa miestään kotona meikattuna ja kammattuna.
Olen säästääksemme perheemme menoissa ollut käymättä kampaajalla 6 kk...
Niin tai näin..aina väärinpäin
Jos on varaa, niin mikäs siinä, kunhan kaikki yhteiset menot on maksettu sovitusti. Se, että vaimolla ei ole samaa mahdollisuutta, on tietysti vähän ikävää, mutta ei liity asiaan millään tavalla
Meillä tilanne on niin, että mies käyttää 200€-300€/kk töissä syömiseen ja kahvitteluun ja aina loppukuusta valittaa, kun omat rahat ovat vähissä. Ei voi kuulemma ottaa eväitä edes silloin tällöin, kun "ei siellä kukaan muukaan syö omia eväitä" 😑 no, ihan sama se mulle loppujen lopuksi on, kun kuitenkin hoitaa aina oman osuutensa yhteisistä menoista.
Noh, minä en käy edes töissä ja ihan miehen tienaamilla rahoilla käyn useamman kerran viikossa lounaalla ja/tai haen esim. Sushia kotiin, kun mies on paljon matkoilla. Kyllä mulla kuluu sellainen 30-40€/kerta helposti, kun en missään kuppiloissa syö. En viitsi itselleni kokkailla enkä halua syödä voileipiä tms. helppoa.
Miehen rahat, käyttääpi hän kuten tykkää.
Ei miehen ruokailut työpäivän aikana ole siltä vaimolta pois, naurettavaa että miehen pitäisi jonkun tasavertaisuuden takia jättäytyä pois lounailta/pullakahveilta sen takia ettei vaimolla ole mahdollisuutta poistua työpaikalta päivän aikana vaan hänen täytyy syödä omia eväitä.
Eri asia olisi jos mies vetäisi kotona kalliita ruokia ja vaimolla olisi varaa vain makaroniin ja samassa pöydässä sitten mies vain kohauttelisi olikaan että voi voi.