Kuinka usein käytät alkoholia? Kysely...
Eli minkä verran mammat ja hopeaketut ottaa tärpättiä tai nauttii viinilasillisen?
Kommentit (25)
Vastasin "harvemmin kuin kerran kuussa, juhlapäivinä" vaikka tuo juhlapäivinä vaihtoehdossa häiritsikin minua koska korvaani se kuulostaa siltä, että alkoholia nautitaan jouluna, uutena vuotena, syntymäpäivillä yms perheen yhteisinä juhlapäivinä ja itse en juo yleensä silloin koska vietän ne enimmäkseen lasten kanssa enkä juo lasten seurassa/lasten ollessa kotona. Pari kertaa olen tehnyt poikkeuksen, kerran häissä join lasillisen ja kerran muutamankin omassa pihassa ystäväni kanssa kun lapset nukkui ja miesystävä ei juonut ollenkaan.
1-3kk välein saatan istua iltaa ystävien kanssa. Tällöin lapset yökylässä. Aina en kumminkaan ole kiinnostunut illanistujaisista vaikka lapset olisi poissa kotoa, kun on niin kiva miesystävän kanssa viettää ilta kotona, saa rauhassa herkutella, katsella elokuvaa ja rakastella pitkän kaavan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Raitista väkeä...
Lopetin humalajuomisen pari vuotta sitten. Jos satunnaisesti ottaa yhden annoksen, siitä tulee tarpeeksi huppeliin.
Ilona34 kirjoitti:
Vastasin "harvemmin kuin kerran kuussa, juhlapäivinä" vaikka tuo juhlapäivinä vaihtoehdossa häiritsikin minua koska korvaani se kuulostaa siltä, että alkoholia nautitaan jouluna, uutena vuotena, syntymäpäivillä yms perheen yhteisinä juhlapäivinä ja itse en juo yleensä silloin koska vietän ne enimmäkseen lasten kanssa enkä juo lasten seurassa/lasten ollessa kotona. Pari kertaa olen tehnyt poikkeuksen, kerran häissä join lasillisen ja kerran muutamankin omassa pihassa ystäväni kanssa kun lapset nukkui ja miesystävä ei juonut ollenkaan.
1-3kk välein saatan istua iltaa ystävien kanssa. Tällöin lapset yökylässä. Aina en kumminkaan ole kiinnostunut illanistujaisista vaikka lapset olisi poissa kotoa, kun on niin kiva miesystävän kanssa viettää ilta kotona, saa rauhassa herkutella, katsella elokuvaa ja rakastella pitkän kaavan mukaan.
Minä ajattelisin että vappuna vappubileissä, esim ullanlinnanmäen brunssilla ja juhannuksena jossain serkkujen ja muun kylänväen seassa kokolla. Tai tietty häissä. Vähän yllättää, miten paljon vähemmän perheelliset käyttävät verrattuna Kalliolaisiin trendisinkkuihin, jotka tapaavat ystäviään viikoittain kuppiloissa. Itse en käsitä sitä touhua...
Harvemmin kuin kerran kuussa, mutta ei liity juhlapäiviin, vaan saatan käydä kaverin kanssa keikalla, jolloin otan tai esim. reissussa ulkomailla.
Kaksi puna/valkoviini lasia viikossa. Pe ja la illallisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä :) Rakastamme gourmet-kokkailua ja laatuviini kuuluu siihen olennaisena osana.
Vierailija kirjoitti:
Säästättekö viinipullon perjantaista lauantaihin? Eikö se mene pilalle? Ja sopiiko sama viini molempiin ruokiin?
Yhtä usein kuin sinä hakkaat lapsiasi.
Täytän pian 19 ja absolutisti olen
Vierailija kirjoitti:
Täytän pian 19 ja absolutisti olen
vau..
Parin kuukauden välein tulee ostettua viinipullo ja juotua se viikonlopun aikana.
Huonot vaihtoehdot. Itse käytän alkoholia muutaman kerran vuodessa, mutta harvoin ne kerrat sattuvat mihinkään juhlapäivään. Vapun ja juhannuksen voin viettää selvinpäin, mutta kesällä voin käydä terassilla tai tarjota ystävälle ruoka viinin kera hänen syntymäpäivänsä kunniaksi.
Lähes joka päivä ruoan kanssa. Sen lisäksi muutaman kerran vuodessa muutakin kuin ruokajuomana.
Vierailija kirjoitti:
Huonot vaihtoehdot. Itse käytän alkoholia muutaman kerran vuodessa, mutta harvoin ne kerrat sattuvat mihinkään juhlapäivään. Vapun ja juhannuksen voin viettää selvinpäin, mutta kesällä voin käydä terassilla tai tarjota ystävälle ruoka viinin kera hänen syntymäpäivänsä kunniaksi.
Vaihtoehdot olivat hyviä. Mutta sitten on teitä vinkuiitoja, jotka ei osaa luovia ei sitten yhtään. Voisko se otonpäivä ollapa vaikka juhlaa, sellainen irtiottoarjesta? Olisko se ihan vieras ajatus?
Harvemmin häätkään osuu vappuun tai jouluun, mutta juhlapäivinä niitäkin pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin lisätä että kesällä kaverin synttäreiden kunniaksi terassilla, ei juhlapäivä.
Miksi lasillisia? Olut pullo/tölkki!
Viime vuonna x 5. Tän vuoden puolella tähän mennessä x 4 ja tuskin tulee enempää.
Raitista väkeä...