Olen 36 ja ihan fiksu, akateeminen nainen johtavassa asemassa. Miksi en löydä samanhenkistä miestä, joka olisi kiinnostunut minusta ihmisenä?
Myönnän olevani pettynyt ja katkera. Vähemmän koulutetut ja tyhmemmät naiset ympäriltäni löytävä todellisia unelmamiehiä mutta minä en löydä ketään.
Mikä miehissä on vikana, kun kaltaiseni naiset eivät kiinnosta?
En ole kylmäkiskoinen uranainen, vaan ihan mukava ja älykäs daami, joka pitää kulttuurista, harrastaa kieliä ja rakastaa kasvisruokaa ja kierrätystä. En ole tiukkapipo, vaan parantumaton rationalisti. Minua ei hömppä ja hullutukset kiinnosta. Luulisi että miehet tulisivat hyvin juttuun minun kanssani.
Missä kaikki älykkäät, hyvännäköiset ja urheilulliset akateemiset miehet (ei KKK tai TKK) ovat?
Kommentit (133)
Ap:n kohdalla on vaikea sanoa, miksi ihmiset hänen ympärillään ovat löytäneet puolison ja juuri hän ei. Mutta laajemmalla väestötasolla ap:n kaltainen nainen on aika hankalassa saumassa.
Ne neljääkymppiä lähestyvät akateemiset johtajamiehet kun ovat ainakin vielä varsin tiiviisti ensimmäisen kierroksen liitossaan tekemässä ja hoitamassa niitä kolmea tai neljää lastaan, jotka nykyään ovat menestyvän miehen statussymboli. Sen nuoruudenrakastetun, opiskelukaverin, simpsakan sairaanhoitajan tai kaltaisensa uratykin kanssa. Osa voi olla jo toisella kierroksella, jolloin kuvioihin astuvat ne nuoremmat naiset.
Nyt jäi vähän epäselväksi minkä henkinen ap on?
Rationaalinen ja älykäs nainen ei ymmärrä mitä miehet etsii ja mitä itse suhteelle tarjoaa mitä mies ei muualta saisi ja vielä paremmin paketoituna. Kuvailet paljon negatiivisia ominaisuuksiasi ajatellen että miehet ajattelevat niistä samoin.
Joko kissa on tilattu, sillä kohtusi alkaa yskimään pölyä vedellen viimeisiään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän olevani pettynyt ja katkera. Vähemmän koulutetut ja tyhmemmät naiset ympäriltäni löytävä todellisia unelmamiehiä mutta minä en löydä ketään.
En ole kylmäkiskoinen uranainen, vaan ihan mukava ja älykäs daami, joka pitää kulttuurista, harrastaa kieliä ja rakastaa kasvisruokaa ja kierrätystä. En ole tiukkapipo, vaan parantumaton rationalisti. Minua ei hömppä ja hullutukset kiinnosta. Luulisi että miehet tulisivat hyvin juttuun minun kanssani.
Missä kaikki älykkäät, hyvännäköiset ja urheilulliset akateemiset miehet (ei KKK tai TKK) ovat?
- Katkera
- Ylimielinen
- Teennäinen
- Vege
- Vihreä
- Pinnallinen
- Syrjivä
Ja sitten miettii, miksi on vaikea löytää ketään...
Nää on näitä suvaitsevaisia fiksuja vihteitä jotka syrjii kaikkea.
Silsi, koska miehille ei ole tärkeää, onko nainen johtavassa asemassa vai ei. Tärkeää on sen sijaan se, että nainen on nätti, naisellinen ja hänen kanssa mukava olla. Perusfiksu riittää, ei kukasn mies haaveile mistään uranaisesta.
Eli joo ap:lle.
"Koulutuksella ei ole merkitystä jos olet nainen"
- sillä on jonkin verran merkitystä. Jos koulutus korreloi sivistyksen kanssa, niin kuin asia usein on, merkitystä on paljonkin
"Älykkyydellä ei ole merkitystä jos olet nainen"
- sillä on suuri merkitys, älykkäät ja menestyneet miehet harvemmin haluavat kumppaniksi bimboa. Seksiseikkailut ovat asia erikseen
Mutta sitten tulee se iso pointti. Noilla miehillä riittää valinnan varaa. Mies joka loistaa kaikilla osa-alueilla, haluaa vastaavan naisen. Kauneus, seksikkyys, ja mukava naisellinen luonne ovat must. Usein myös nuorekkuus, tai jopa nuoruus (ei 21v mutta vähän nuorempi). Sen lisäksi vaaditaan sitten älyä ja ehkä koulutustakin.
Kovat vaatimukset, mutta nuo miehet kyllä tietävät arvonsa.
Hmm. Mitä yhteistä sinä ajattelet olevan mahdollisen kumppanin kanssa, mitä teette yhdessä tai harrastatteko jotain yhdessä? Mistä asioista olette ehkä molemmat kiinnostuneita? Jos vastaus on tuo kielet tai muu oma harrastuksesi, niin etkö ole siinä tapauksessa yhtä jäykkä kuin mies, joka etsisi naista mukaan metsästys- ja kalastusreissuille (toki sellaisiakin on, mutta harvemmassa..)?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vaikuta ihmisenä kovin kiinnostavalta, ehkä siksi.
Eikä mukavalta seuralta. Aika luotaantyöntävältä pikemminkin. Liikaa kriteereitä jotka pitäisi täyttyä ja nostaa itseään turhaan jalustalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että et itsekään ole kohtaamassa ihmistä, vaan unelmamiestä statuskriteereillä...
Vierailija kirjoitti:
Ne pelkää sua. Tai sitten olet snadisti omahyväinen ja se taas on luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et huoli minua? Olen tyhmä ja kouluttamaton. En urheile, mutta ryyppään paljon.
Eihän AP itsekään liiku?
Ryyppääminen menee liikunnasta.
Kyllä. Se on muuten yllättävänKIN raskasta, kun aletaan ottamaan sitä kuppia kunnolla. Ei siinä kyydissä huonokuntoiset kestä.
Jos ap olisi edes kevyesti kartalla akateemisen keskustelun ajankohtaisista aiheista?
Just nyt höyrytään miesten lapsettomuudesta. Kriteerit täyttävät miehet ovat päässeet valitettavasti loppumaan. Pahoittelemme tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin mukavuutesi tulee ilmi? Tai se, että et ole kylmäkiskoinen? Halveksitko ihmisiä, jotka ovat erilaisia kuin sinä? Oletko neitsykäinen?
Minkä näköinen olet? Et kertonut siitä sanaakaan, onko se siis heikko kohtasi?
Huolitko sekasyöjän? Mitä tarkoitat sillä, että rakastat kierrätystä? Onko kämppäsi siis kirppareilta haalittua haisevaa roinaa pullollaan ja ovatko vaatteesi myös sieltä eurolla tai parilla ostettuja riepuja? Huolitko kierrätetyn miehen vai pitääkö miehen ollakin kierrätetty ja käytetty?
Pitäisi perustaa jokin työvoimatoimisto-tyyppinen laitos hoitamaan näitä ongelmia. Eli sinne ilmoittauduttaisiin jos ei ole parisuhdetta, ja kun pariutuisi, saisi jotain pientä korvausta tai muuta hyötyä. Kun sopiva ehdokas etsii kriteereihin sopivaa tyyppiä, aloitettaisiin pariutumisneuvottelut, ja jokin karenssi siinä pitäisi olla rangaistuksena jos hommasta luopuu. Sipilä voisi kehittää siihen lisäksi myös jonkin aktiivimallin, jolla yritettäisiin nostaa alentunutta syntyvyyttä.
Tunnen vastaavassa tilanteessa olevan henkilön joka on lisäksi kaunis. Oikein kympin nainen. Mutta luonne on, miten sen sanoisi, hankala. Kivahtelee ja oikkuilee. Ehkä asema noussut vähän päähän. On ylimielinen. Olen hänen seurassa aina vähän vapaillani koska voi muuttua tosi mukavasta hyytävän kylmäksi ja ilkeäksikin sekunnissa ilman mitään kunnon syytä. Miehet kyllä kiinnostuu, mutta suhteet loppuu nopeasti.
Jos etsit muuta kuin perusperaa, eli kulttuurista ja vihreistä arvoista kiinnostunutta älykköä, valikoimasi kapenee. Ikäsi kaventaa myös valikoimaa- useimmat varattuja. Älä silti luovuta! Minäkin ajattelin 25 v nä että miehet eivät ole kiinnostuneita, näkevät minut tylsänä ja ujona. Olisiko vakavikolta vaikuttaminen sinunkin ongelmasi?Löysin kuitenkin samanhenkisen miehen joka toi minusta hauskan puolen esiin.
Se, että kirjoitat, että sinua vähemmän koulutetut ja tyhmemmät naiset saavat miehiä, kertoo sinusta paljon ihmisenä. Voi olla, että et ole niin mukava kuin itse luulet ja se on syy siihen, miksi miehet eivät viihdy kauaa seurassasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap olisi edes kevyesti kartalla akateemisen keskustelun ajankohtaisista aiheista?
Just nyt höyrytään miesten lapsettomuudesta. Kriteerit täyttävät miehet ovat päässeet valitettavasti loppumaan. Pahoittelemme tilannetta.
Jos höyrytään miesten lapsettomuudesta niin tarkoittaako se sillon sitä että naiset saavat lapsia eli miehiä kyllä riittää.
Ap on liian älykäs monelle miehelle. Hänelle sopii vähintään yhtä älykäs mies. Mielellään akateeminen. Mutta akateemisissakin miehissä on niitä jotka suosii matalasti kouluttautuneita bimbo blondeja.
Itse löysin omani ihan sattumalta monen pettymyksen jälkeen ja on vieläpä urheilullinen ja kulttuuriakin harrastava. Omalle kohdalle on sattunut aiemmin näitä pelkureita jotka ei kestä naisen oppineisuutta.
T: LT:n kanssa seurusteleva FM