Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinhuoltajia on niin paljon? Pitääkö lapsi tehdä heti?!?

Vierailija
18.04.2018 |

Ihmettelen suuresti sitä, että uuden tuttavuuden kanssa pitää heti mennä lisääntymään ja yllätys, tuleekin ero.

Tehdään lapsi väkivaltaisen/pettävän/alkoholistin/narkin kanssa eikä yhtään miettiä millainen isä hänestä tulee lapselle. Sitten erotaan.

Ylipäätään erotaan helposti ja kevyin perustein, tehdään kaiken maailman uusioperheitä. Minusta yksinhuoltajien suuri määrä selittyy ihan ihmisten omilla virheillä. Lapsen kannalta tietysti tosi säälittävää ja surullista että vanhempi on tehnyt väärät valinnat.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia saadaan, ei tehdä. Jos niitä tehtäisiin ei olisi lapsettomuushoitojakaan ;)

Väkivaltaisen/pettävän/alkoholistin/narkin kanssa lapsen saaminen on silkkaa elämänhallinnan puutetta.

Vierailija
42/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kilttien äitien kasvattamat ollaan vielä hoidettu kaikki yksin. Mutta en usko että seuraava sukupolvi on enää samanlaista, voi olla jopa miehet joiden pitää ottaa suurempi vastuu kodista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein ensimmäisen 10-vuotis hääpäivän tienoilla. Mies vaihtoi minut toiseen, kun lapset olivat 10 ja 8.

Vierailija
44/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajilla on liian hyvät sosiaaliset tuet

Vierailija
45/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyään naisen ei tarvitse sietää mieheltä mitään vaan voi erota. Nykyajan perisuhdemalli on äiti, äidin lapset ja valtio, jonka menot miehet nettomaksajina rahoittavat. Miehet ovat tässä mallissa syrjäytettyjä itse perheestä, siittäminen ja rahat kyllä kelpaavat.

Mies voi jäädä yksinhuoltajatkin tai hoitaa parisuhdettaan. Tai sitten sille miehelle voi sanoa saman kuin naisillekin aina sanotaan. "Valitse puoliso paremmin".

Vierailija
46/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin yh kuin lapseton mutta mahikseni alkavat olla menneet...

Vierailija
47/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monta perhettä, jossa vanhemmat ovat eronneet toisen lapsen jälkeen. Huolestuttavaa, kun itsekin yritetään toista.😧

Kuulema suurin osa eroista tapahtuu kun lapset on 2 ja 4 vuotiaita.

Vierailija
48/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen suhtautuminen saa aikaan mulle surua ja kaksoistaakan: sen lisäksi, että perheeni on hajonnut ja monet unelmani sen mukana ja joudun siitä selviämään yksin lasteni kanssa, niin lisäksi muiden ihmisten suhtautuminen tukemisen sijasta on tuomitsevaa.

Tätä ei helpota se, että olen saanut lapset suhteellisen nuorena. Kuitenkin siinä vaiheessa olin vakityössä ja parisuhdetta oli takana useampi vuosi. Avioliittoakin ehti tulla lähes kymmenen vuotta täyteen. Kyllä itkettää välillä. Toivottavasti edes vastapuoli saa itselleen voimaa siitä.

Vierailija
49/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yht tulevat sosiaalisine tukineen tukipalveluineen yhteiskunnalle kalliiksi. Me muut veronmaksajat kustannamme tämän lystin. Itse pitäisin mieluummin veroihin menevät tuloni kuin kustantaisin niillä yhn kersan elämän. Jos harrastatte lastentekoa niin yrittäkää kustantaa itse lystinpitonne jälkihoito.

Vierailija
50/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yht tulevat sosiaalisine tukineen tukipalveluineen yhteiskunnalle kalliiksi. Me muut veronmaksajat kustannamme tämän lystin. Itse pitäisin mieluummin veroihin menevät tuloni kuin kustantaisin niillä yhn kersan elämän. Jos harrastatte lastentekoa niin yrittäkää kustantaa itse lystinpitonne jälkihoito.

Kai se tulee kalliimmaksi, jos ei auteta mitenkään esim. kouluruokailulla.

Suurin osahan tilastollisesti yhperheiden lapsista on tulevaisuudessa rikollisia, mt-ongelmaisia ja nistejä jo muutenkin, jos ei olisi mitään tukea, niin se luku olisi varmaan 100%.

Vierailija
51/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minkä kruunun siitä saa, että on parisuhteessa kun on äiti?

mietin vaan, kun tuntuu olevan niin sio asia monelle.

kyllä kai äitejä on ollut jo miljoonia vuosia, ennen kuin keksittiin joku naisia polkeva instituutio että naisen pitää olla miehen omaisuutta, ennen kuin saa tulla äidiksi ja muuta saissea.

relatkaahan marimekkomammat vähän, elätte omassa tylsässä kuplassanne niiden täydellisten tylsien aviomiestenne kanssa.  keräilkää te vain astioita 50 vuotta ja käykää mammapiireissä kertomassa miten "isäntä vaihtoi kesärenkaat jo männä viikolla" ja muuta mielenkiintosta, kyllähän se tekee teidän paremmiksi äideiksi, juu juu. älkää vain pudottako sormusta viemäriin, ettei mene kallis vaimon ihmisarvo, ettehän voisi olla hyviä äitejä ilman tätä statusta joka kertoo että olette miehen omaisuutta ja pyhästi pantu tiineiksi.

Jopa oli katkera viesti :,D itse onneksi olet niin suvaitsevainen etkä niputa kaikkia naimisissa olevia ydinperheellisiä samaan astioita keräilevään kastiin, eikun..?

Vierailija
52/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyään naisen ei tarvitse sietää mieheltä mitään vaan voi erota. Nykyajan perisuhdemalli on äiti, äidin lapset ja valtio, jonka menot miehet nettomaksajina rahoittavat. Miehet ovat tässä mallissa syrjäytettyjä itse perheestä, siittäminen ja rahat kyllä kelpaavat.

Sama yhteenmeno ja eroamismalli jatkuu seuraavassa sukupolvessa. Katsokaa vaan kun aika kuluu.

Erot ovat yleistyneet vasta n viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana.

Nyt on nähtävillä jo miten malli siirtyy sukupolvesta toiseen.

Kaikissa suvuissa ei enää pysytä laskuissa mukana kuka on kenenkin lapsi ja ketä kutsutaan perhejuhliin puhumattakaan ketkä moninaisten sukujen jäsenet "sopivat " samaan tai sietävät olla samassa tilassa.

Henkistä pahoinvointia siis riittää tulevina vuosikymmeninä ja terapeutteja ja psykologeja tms tarvitaan joten niille aloilöe kannattanee kouluttautua.

Ennenvanhaan oli paljon uusioperheitä, koska silloin ihmiset kuoli usein nuorena ja yksinhuoltajaksi jäi milloin äiti ja milloin isä, ja siihen aikaan oli aika pakko mennä nopeasti uudestaan naimisiin jotta sai kakarat ruokittua jos niistä ei ollut vielä töihin. Hyvin sitä pystyy silti sukututkimusta tehdä, tiedetään kuka oli kenen lapsi.

Vierailija
53/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitat nyt sitä viittäkymppiä per kersa lisää lapsilisään?

Vierailija
54/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama yhteenmeno ja eroamismalli jatkuu seuraavassa sukupolvessa. Katsokaa vaan kun aika kuluu.

Erot ovat yleistyneet vasta n viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana.

Nyt on nähtävillä jo miten malli siirtyy sukupolvesta toiseen.

Kaikissa suvuissa ei enää pysytä laskuissa mukana kuka on kenenkin lapsi ja ketä kutsutaan perhejuhliin puhumattakaan ketkä moninaisten sukujen jäsenet "sopivat " samaan tai sietävät olla samassa tilassa.

Henkistä pahoinvointia siis riittää tulevina vuosikymmeninä ja terapeutteja ja psykologeja tms tarvitaan joten niille aloilöe kannattanee kouluttautua.

No jaa. Vanhempani ovat olleet yli 40 vuotta naimisissa.

Meitä sisaruksia on neljä. Kolme ollut naimisissa ja eronneet. Yksi ei ole ollut edes kihloissa. Lapsia on kaikilla. Että se niistä malleista. Vanhemmillani on hyvä suhde, joka tavallaan on kyllä oikein hyvänä esimerkkinä millainen hyvä parisuhde on. Sanoisin, siis nyt ihan pelkän omista ja sisarusten kokemuksista, että nykyään on vaikeampi löytää sellaista rehellistä, rehtiä kumppania joka myös toivoo kumppania loppuelämäkseen ja on oikeasti valmis vakiintumaan.

Ihmiset ovat elämyshakuisempia, minäkeskeisempiä, ihmissuhteet ovat kevyempiä ja helpommin korvattavissa uudella. Nuoruutta pitkitetään. Mekin olemme kaikki syntyneet ennen kuin äiti täytti 30, ja se on ollut silloin ihan tavallista. Tuntuu että ihmiset ovat myös herkempiä valehtelemaan eikä ole mm. sellaista työnteon ja itsensä elättämisen ylpeyttä kuten ennen. Tai on toki, mutta se ei ole enää niin yleistä kuin aikoinaan. Enemmänkin tuntuu olevan tärkeää olla perillä siitä mihin kaikkiin tukiin on oikeus.

Niinpä. Huomaa että vanhempiesi sukupolvi ei ole sitä sukupolvea joka aloitti erobuumin. Ovat olleet jo naimisissa 40 vuotta. Minäkin tiedän paljon vastaavia ja jopa pitempään avioliitossa eläviä.

Jostain syystä vanhempiesi malli ei enää toiminut ja sisarukset toimivat toisin ja heidän lapsensa tulevat tekemään.

Monet nuoret ovat sanoneet että ihannepariskunta ovat isoäiti ja isoisä kun ovat olleet kauan yhdessä. Se ei vaan enää toimi. Ihmiset luovuttavat herkästi , parisuhteelta odotetaan liikoja, ei kestetä arkea kun jokaisessa liitossa on hyviä ja huonoja aikoja. Niin totesi aamutvs mm Kati Tervo ja on olleet yhdessä Jarin kans kolmekymmentä vuotta.

Ihmiset menevät liian harkitsematta yhteen ja alkavat jopa lapsia laittaa vaikka tunnetaan toinen vaan pinnallisesti. Parasta olisi että tutustutaan kunnolla ensin, ei varsinkaan lapsia pian. On tärkeää nähdä toisen tavat käyttää rahansa/rahaa, päihteiden käyttö, siisteys ja huolehtiminen itsestään ja muista ja monia muita hyvinkin arkisia asioita. Kunnon alusta suhteelle ennen suuria päätöksiä.

Vierailija
55/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun lähipiirissäni kävi niin, että mies painosti kovasti lapsen hankintaan. Sitten kun vauva tuli, ukkolle tuli joku ihme paniikki ja ilmoitti ettei pystykään tähän. Nainen jäi sitten vauvansa kanssa yksin. No tästä miehestä kyllä huokui epäkypsyys monessakin asiassa (vaikka oli jo reilusti yli 30v. ikäinen), joten naisen olisi pitänyt ottaa tuo varoitussignaalina. Naisilla on suuri vastuu siinä, että valitsee lapsilleen kunnollisen isän. 

Vierailija
56/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta heti. Pitää tuntea hyvin toisensa ja olla varaa. Lapsi ei tuo leipää tullesssaan.

Vierailija
57/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se tulee kalliimmaksi, jos ei auteta mitenkään esim. kouluruokailulla.

Suurin osahan tilastollisesti yhperheiden lapsista on tulevaisuudessa rikollisia, mt-ongelmaisia ja nistejä jo muutenkin, jos ei olisi mitään tukea, niin se luku olisi varmaan 100%.

Siis hetkonen, mikä tilasto? Ai toi Tarja Halonen ja Barack Obama? Mitäs tukia niiden äidit saivat? Pistäppä linkkiä siis. Ja toisekseen a) jos tarkoitat äitiysrahaa niin tuolla sinun periaatteellasi (yh:t ovat totaalisia luusereita läpi elämänsä syntymästään asti eivätkä käy töissä), valtio säästää pitkän pennin siinä tapauksessa yksinhuoltajien kohdalla. Äitiysrahat määräytyy aiemman työn palkan mukaan ja hupsista mun palkkani oli niin korkea, että äitiysraha oli yli 3000e kk, mutta se ei liity yksinhuoltajuuteen mitenkään. Kiitos teille niistä rahoista, oli ihana matkustella vauvan kanssa äitiyslomalla!

B) Vakavasti, esim. minä olen ollut työssä siitä lähtien kun lapsi oli 1,5v, joten olen ollut pitkän aikaa ilman mitään tukia ja maksanut sen verran veroja mitä muutkin työssäkäyvät äidit.

C) Saan yksinhuoltajakorotusta sen 48e/kk enemmän mitä ydinperheäidit. Ei ole minun päätökseni, se tulee automaattisesti ja huomaa vertailun vuoksi myös että se lapsilisä kokonaisuudessaan tulee myös Suomessa miljonääreille ja muille erittäin kovatuloisille.

D) Joten kerro jo hyvä ihminen että missä ne mun tuet ovat? Vai onko tämä tällaista helvetin vanhanaikaista ennakkoluuloa ja yleistämistä yh:ta kohtaan?

E) Jos tilastoista puhutaan niin todella suuri osa verorahoista menee eläkeläisiin, sitten mm:jiin, opiskelijoihin jne. Jos nyt on syntyvyys laskussa ja eläkeläisten määrä nousussa ja sinun näkemyksellä kaikkien yksinhuoltajien lapset pitäisi abortoida niin et sä ainakaan kovin pitkälle sun tulevaisuutta suunnittele.

Elatuksesta on myös aivan turha ulista, isä maksaa sen maksukykynsä mukaan ja jos hän ei ole maksukykyinen ja kela maksaa niin nuijikaa se mies elkääkä äitiä.

Bonus) En käytä mitään päihteitä, enkä jaa rasiaani kenellekkään, olen onnellinen ja samoiten lapsi ilmiselvästi, että mitäköhän sun päässä oikeesti viiraa? Luulen että sinä olet se mt-ongelmainen mielipiteinesi, enemmän kun kukaan yksinhuoltaja tässä keskustelussa.

Ja mä en halua että mun lapseni maksaa sinun ja sinunlaistesi eläkettä tulevaisuudessa, se on ihan saletti ja onneksi on aikaa muuttaa vielä muualle tästä lapsivihamaasta.

Ja vielä yks kysymys, mitä jos se yksinhuoltaja onkin isä? Ei taida olla noin vihamielistä asennetta niihin, luulen vähän.. ja tästä päästään taas tasa-arvoon. Turha ulista esim. naisvaltaisten alojen palkoista mitään, koska naiset ovat vanhempina aina se sontakasa joten miksei siis töissäkin ;) Te pellet määrittelette naisten arvon niin v#tuilleen, että hyvä vaan kun saatte sitä p#skaa palkkaanne.

Minä sentään lähtökohtaisesti arvostan kaikkia ihmisiä, koska arvostan itseäni. Sinä olet tässä se köyhä myös henkisesti ja minä säälin teitä.

Vierailija
58/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi onnellinen että tuli tehtyä, vaikka erottiin sitten. Rankkaa varsinkin alussa tietenkin.

Vain rahattomat yh-äidit saa yhteiskunnan tukia, muut vaan sen 50 e kuussa.

Vierailija
59/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 jatkaa vielä, että miestä en ole tarvinnut koskaan mihinkään, ne on näiden uusavuttomien läheisriippuvaisten heiniä. Vientiä toki olisi. Hah ja aika moni onnellisen ydinperheen isä on minulle viestitellyt. :'D Älkää siis lukeko miestenne viestejä, ettei saada lisää meitä yhäreitä. Mä en edes usko noiden isukkien viestien määrän takia, että onnellista ja uskollista ydinperhettä on olemassa, ainakaan kovin montaa.

Vierailija
60/109 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hyvinvoinnin kannalta ei näytä hyvältä uusperhe eikä yksinhuoltajuus.

Väitöskirjassa on tutkittu satoja perheitä ja tulos on rankkaa, huonoiten menee uusperheiden lapsilla. Ydinperheessä vähiten ongelmia.

https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Uusperheiden-lapsilla-eniten-psyykeongelmia/437898

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi