En usko että minä olisin yhtään fiksumpi vaikka olisin käynyt lukion ja mennyt korkeakouluun.
Tunnen melko idiootteja korkeasti koulutettuja ihmisiä ja tosi fiksuja jotka eivät ole. Minua on sanottu älykkääksi ja fiksuksi, enkä ole käynyt edes lukiota koska se ei kiinnostanut, eikä kiinnosta vieläkään. Suurin osa ammateista joihin tarvitaan korkeakoulututkinto on mielestäni sellaisia jotka pystyy hoitamaan vallan mainiosti alemmallakin tutkinnolla ja maalaisjärjellä. Minulla on kolmea ammattia opiskeltuna, ja opiskelu on ollut minulle aina helppoa.
Mieheni väittää että kaikki jotka olisivat voineet mennä lukioon menivät. Kun minä olin siinä iässä, lukioon meni yksikin poika alle kuuden keskiarvolla, mulla oli yli 8 ja menin kauppikseen. Sain hyviä numeroita koulussa vaikka en juurikaan opiskellut, jos oli kokeet niin edellisenä iltana vähän luin pääkohtia kun arvasin mitä opettaja varmaan kysyy kokeessa, opettelin esim. litaniat ulkoa.
Mitä opetusta siellä korkeakouluissa saa mikä on jotenkin erikoista jota ei opi kun menee töihin? En nyt tarkoita esim. lääkäreitä, lakimiehiä ja insinöörejä joiden pitää vaan opetella ihan helvetisti kaikkea ensin kirjoista ennenkuin voi mennä töihin. Esim. Kelaan tai työkkäriin vaaditaan korkeakoulututkinto, sehän on aivan järjetöntä, työ on kuitenkin lähinnä asiakaspalvelua.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin hyvin onnistunut trollaus. Tai jos asia on totta, AP haluaa todistella itselleen että on yhtä hyvä ja tietävä kuin jotkut muut. Nämä muut ketä ikinä ovatkaan ovat luultavasti joko a. Loukannut tai b. Aiheuttanut muuten aplle riittämättömyyden tunteita ja nyt tarvitsee tämmöistä egonsa pönkitystä.
Mutta aika selvä MIEHEN trolli tämä on.
Jep, ja vielä uli-miehen, joka oikeasti luulee, että koulutuksen mollaaminen jotenkin parantaa sen (olemattomia) mahdollisuuksia saada parisuhde.
Oikeasti ihminen, joka vertaa jotakin tv-dokkareita yliopistotutkintoon, on pelkästään säälittävän pihalla.
Kerron sinulle järkyttävän tosiasian: yläkoululaiset kuuntelevat opettajaa mutta ekaluokkalaisille joutuu opettamaan senkin että pitää olla hiljaa ja istua edes hetken puhumattakaan että pitää kuunnella mitä seuraavaksi tehdään.