Siis saako gynet jotain provikkaa kun ne laittaa reseptin ehkäsyyn
Joka kerta gynet on yrittänyt tyrkyttää jotain hormonaalista ehkäisyä. Kortsut on haukuttu pystyyn ja valituksiani hormoniehkäisyn sivuvaikutuksista on vähätelty. Viimeksi väitti, että kierrukasta ei tule lähes kenellekään mitään oireita. Samaa sanoivat myös kaikista pillereistä joita olen kokeillut. En voi myös käsittää, että miksi tarvitsee niin kovin tyrkyttää 5 vuoden ehkäisyä kun sanoin, että tahdomme toisen lapsen 1-2 vuoden päästä.
Ärsyttävää paheksuntaa kun en haluakaan mitään hormoniehkäisyä. Pidetään aivan tyhmänä ja annetaan ymmärtää, etten ymmärrä mistään mitään ja suurentelen vain haittavaikutuksia.
Kommentit (51)
Tomerasti vaan ilmoitat, että et ole kiinnostunut käyttämään hormonaalista ehkäisyä. Mulle ei oo kukaan ikinä väittänyt vastaan. Oon joskus kokeillut ja todennut että se ei sovi ja tän myös niille lääkäreille kerron.
Ei ne lääkärit mitään jumalia oo ja itse päätät vartalostas ja maksat siitä ajasta. Ite käyn viä yksityisellä niin en todellakaan rupee kuunteleen mitään e-pillereitten myyntipuhetta kun en niitä kuitenkaan halua. Jos joku lääkäri on edes yrittänyt sivuta aiheitta oon vaan hymyillyt ja sanonut ”en käytä hormonaalista ehkäisyä” ja siirtynyt keskustelemaan siitä minkä takia ajan varasin.
Eivät tietenkään saa. Etsi gyne joka kuuntelee sinua. Minä oon 48 enkä ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä koskaan. Ku. Ole sanonut etten ole kiinnostunut niin on yhdessä mietitty muita hoitokeinoja vaivoihin. Ehkäisy on hoitunut kondomilla ja lapsia on kaksi. Lääkärin ehdotuksiin ei tarvitse suostua miellyttääkseen tai ollakseen kohtelias.
Selittäisi sen, miksi niin monet lammasnaiset käyttävät hormonaalista ehkäisyä
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että saavat provikkaa.
Miten se teknisesti onnistuisi? Kuvitteletko reseptintoimitus- tai määräämistietojasi lähetettävän jollekin läääkefirmalle, vai? 😜
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että sulta puuttuu aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se teknisesti onnistuisi? Kuvitteletko reseptintoimitus- tai määräämistietojasi lähetettävän jollekin läääkefirmalle, vai? 😜
Ja kun ison osan lääkkeistä voi vielä vaihtaa apteekissa toisen valmistajan vastaavaan valmisteeseen, niin eikö provikka pitäisi sitten maksaa sille asiakkaalle itselleen? Kun hän kerran käytännössä itse valitsee, minkä firman tuotteen ostaa. Nää lääkäreille maksettavat provikat on ihan käsittämätön urbaanilegenda.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmintä mitä olen tänään lukenut. Kertoisitko, miten tuo käytännössä tapahtuu?
Tuo provikkajuttu oli siis ihan vitsiksi tarkoitettu...
-ap
Neuvolan lääkärit on pahimpia, mullekin väkisin kirjoitti Mirena-reseptin esikoisen syntymän jälkeen, vaikka sanoin että toista aletaan yrittää n. vuoden päästä.
Ihan kuin joku niitä painostaisi, joku ylemmältä taholta? Esim. abortit pitää saada nolliin, niin kaikille lyödään resepti elämäntilanteesta piittaamatta?
eihän niitä reseptejä ole pakko hakea ja käyttää, ei ne lekurit mitään jumalia ole.
Ne ei halua tehdä abortteja vaan tarjoavat mieluummin raskauden ehkäisyä.
Lääketehtaiden "voitelemia" ovat kyllä.
Lääketehtaat järjestävät käsittääkseni lääkäreille runsaasti tilaisuuksia, joissa on hyvät tarjottavat ja etuisuuksia. Ei suoraa lahjontaa, mutta ns."voitelua". Tekevät lääkäreitä myötämielisiksi suosittelemaan, tuputtamaan, tyrkyttämään jotain lääkettä tai e-pilleriä. Kyllähän tuo voitelu ainakin alitajuisesti lääkäreihin vaikuttaa, jos ei tietoisesti. Lääketeollisuudessa liikkuu sellaiset triljoonat, että ei oikeasti ole kaukaa haettua puhua edes lääketeollisuuden ahneuden aiheuttamasta jonkinlaisesta salaliitosta.
Jos eivät saa provikkaa, niin mistä johtuu tuo into tyrkyttää mirenaa? Kävin laitattamassa kuparikierukan julkisella puolella, ja koko käynnin ajan sain kuulla saarnaa siitä, miten mirena olisi kyllä niin paljon parempi, ja varmempi ehkäisykin jne. Enää eivät pääse aloittamaan tuota, kun aloitan aina käynnit kehumalla kuparikierukkaa maasta taivaisiin, että on niin mahtavaa kun tällainen ehkäisy on olemassa, jossa ei tarvitse sotkea omaa hormoonitoimintaa, eikä sivuvaikutuksia ole. Ja hintakin on alhainen. :D
Ai niin, kun kävin poistattamassa kuparikierukan (raskaustoiveen takia), poistaja ilmoitti ikään kuin negatiivisena asiana / kuparikierukan huonona puolena, että "tämän ehkäisyteho sitten loppuu kuin seinään, kun tämä on poistettu". :D
Vierailija kirjoitti:
eihän niitä reseptejä ole pakko hakea ja käyttää, ei ne lekurit mitään jumalia ole.
Niin ei tarvitsekaan enkä nyt viimeisimpiä ole hakenutkaan. Sitä saa sitten seuraavaksi kuunnella, että miksi en ole hakenut ja kuinka minun pitäisi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Lääketehtaat järjestävät käsittääkseni lääkäreille runsaasti tilaisuuksia, joissa on hyvät tarjottavat ja etuisuuksia. Ei suoraa lahjontaa, mutta ns."voitelua". Tekevät lääkäreitä myötämielisiksi suosittelemaan, tuputtamaan, tyrkyttämään jotain lääkettä tai e-pilleriä. Kyllähän tuo voitelu ainakin alitajuisesti lääkäreihin vaikuttaa, jos ei tietoisesti. Lääketeollisuudessa liikkuu sellaiset triljoonat, että ei oikeasti ole kaukaa haettua puhua edes lääketeollisuuden ahneuden aiheuttamasta jonkinlaisesta salaliitosta.
Tuo on mennyttä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos eivät saa provikkaa, niin mistä johtuu tuo into tyrkyttää mirenaa? Kävin laitattamassa kuparikierukan julkisella puolella, ja koko käynnin ajan sain kuulla saarnaa siitä, miten mirena olisi kyllä niin paljon parempi, ja varmempi ehkäisykin jne. Enää eivät pääse aloittamaan tuota, kun aloitan aina käynnit kehumalla kuparikierukkaa maasta taivaisiin, että on niin mahtavaa kun tällainen ehkäisy on olemassa, jossa ei tarvitse sotkea omaa hormoonitoimintaa, eikä sivuvaikutuksia ole. Ja hintakin on alhainen. :D
Ai niin, kun kävin poistattamassa kuparikierukan (raskaustoiveen takia), poistaja ilmoitti ikään kuin negatiivisena asiana / kuparikierukan huonona puolena, että "tämän ehkäisyteho sitten loppuu kuin seinään, kun tämä on poistettu". :D
Et pysty sitten ymmärtämään, että se kuuluu ko tilanteessa antaa tuo informaatio kaikille. Samalla tavalla esim itse saan infoa joka kerta, kun ostan vaikkapa Buranaa apteekista. Saan sen infon vaikka kuinka tietäsin lääkkeen kaikki riskit.
Miten se kierukan poistaja tietää, mikä tieto sinulla on ko kierukasta?
Vierailija kirjoitti:
Tuo provikkajuttu oli siis ihan vitsiksi tarkoitettu...
-ap
Huono sellaiseksi :(
Sama juttu. Tosin sillä erotuksella, etten koskaan ole mitään hormonaalista valmistetta edes kokeillut. En yksinkertaisesti halua. Sekös gynejä harmittaa.