Aion jatkossa boikotoida kaikkia niitä yrityksiä, jotka muuttavat wc:t sukupuolineutraaliksi.
Miksikö? Koska seisaaltaan virtsaavat peniksen omistajat jättävät wc:t paljon siivottomampaan kuntoon kuin istualtaan virtsaavat emättimen omistajat. Lisäksi minusta on ahdistavaa naisena asioida wc-kopissa jonka seinät ovat kuin paperia, jos naapurikopissa on mies tai vielä pahempaa: joukko teinipoikia. Entäs nuoret tytöt sitten? Unisex-vessat antavat aivan uuden ulottuvuuden salakatseluun ja tyttöjen ja naisten seksuaaliseen ahdisteluun. Vaihda siinä sitten tamponia tai sidettä... Aion siis edelleen käyttää ainoastaan naisille tarkoitettuja vessoja. Jos sellaisia ei ole, vien rahani muualle. Muunsukupuolisuus ei ole minulle ongelma, unisex-vessat ovat. Toki voidaan tarjota yksi sukupuoleton vessa mikäli mahdollista, mutta että pienen vähemmistön (kyllä, muunsukupuoliset ja transsukupuoliset OVAT hyvin pieni vähemmistö) vuoksi tehdään enemmistön elämästä epämiellyttävää? Järjetöntä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan mene mihinkään isoon julkiseen vessaan, jossa miehet ovat kulleineen virtsaamassa johonkin ränniin ja vähän rännin ulkopuolellekin. Kiitosta vain, mutta ei kiitos.
Kenen vatipään idea tämä on.
Unisex vessan ymmärtää jossain koirvessa, että on huussi jossa lukee wc ovessa, mutta en kyllä ymmärrä että esim jossain Citymarketissa olisi naiset ja miehet samassa vessassa. Järjetön ajatus. Vielä kun tiedetään mitä sekopäitä miehistä löytyy, siinä ois naisten turvallisuus monesti vaarassa, varsinkin nuorten naisten, tyttöjen ja vanhojen mummojen.
Oletko ajatellut hankkia lääkkeitä ja terapiaa tuohon hysteriaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jotenkin, että erilliset wc:t voi olla ongelma esim.muunsukupuoliselle, mutta itselleni transsukupuolisena se ei kyllä ollut koskaan ongelma. Kun näytin naiselta, käytin naistenvessaa ja kun näytin mieheltä, miesten. Kaikki kuitenkin ymmärtävät erilliset pukuhuoneet ja jos naiset haluavat erillisen vessan, heitä pitää kuunnella. Neutraaleja vessoja on hyvä olla olemassa myös.
"jos naiset haluavat erillisen vessan, heitä pitää kuunnella"
Tätä en ole ymmärtänyt. Miksi vain naisia?
Aivan, on törkeää panna miehet jonottamaan vessaan kuin naiset.
Naisvaltaisilla aloilla, kuten sairaaloissa on naisilla tapana käyttää miesten vessaa "isolle asialle". Kukaan ei varmaan häiriinny joo. Ei edes se sijaistava hoitajamies. Tai sitten on niin etteivät miehet viitsi valittaa ja naiset käyttävät tätä hyväkseen.
Joo ei saa wt:ä kohdella sukupuolineutraalisti. Tosi törkeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan mene mihinkään isoon julkiseen vessaan, jossa miehet ovat kulleineen virtsaamassa johonkin ränniin ja vähän rännin ulkopuolellekin. Kiitosta vain, mutta ei kiitos.
Kenen vatipään idea tämä on.
Unisex vessan ymmärtää jossain koirvessa, että on huussi jossa lukee wc ovessa, mutta en kyllä ymmärrä että esim jossain Citymarketissa olisi naiset ja miehet samassa vessassa. Järjetön ajatus. Vielä kun tiedetään mitä sekopäitä miehistä löytyy, siinä ois naisten turvallisuus monesti vaarassa, varsinkin nuorten naisten, tyttöjen ja vanhojen mummojen.Oletko ajatellut hankkia lääkkeitä ja terapiaa tuohon hysteriaasi?
Mitä ehdottaisit?
En tiennyt olevani hysteerinen.
Olenhan minäkin ihan tavallisissa "sukupuolettomissa" vessoissa ja miesten vessoissa käynyt pissillä, mutta ne ovat olleet ihan pikkuvessoja, jonne ei pääse monia samaan aikaan.
Minä en halua nähdä mitään änkyräkännistä runkkaria vessassa, kun käyn Cittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda siinä sitten tamponia tai sidettä...
Kannattaa kokeilla kuukuppia. Se on ympäristöystävällisempi!
No joo, onhan tuossa pari hyvää pointtia. Jos meillä olisi peruskoulussa ollut unisex-vessat, olisivat kiusaajani (poikia) varmasti tulleet sinne härnäämään ja salakuvaamaan minua. Juuri heidän tapaistaan.
Toisaalta taas tilanne on hyvin hankala esimerkiksi muunsukupuolisille ja transsukupuolisille. Myös esim. liukuvan sukupuolen omistavat henkilöt kärsivät tuosta. Itse olen suvaitsevainen, mutta jokaisessa yhtälössä nuo unisex-vessat ei toimi. Esim. juuri kiusaamistapauksissa. Toisaalta, oisihan ne luokan tytötkin voineet salakuvata. Mutta minua kiusasivat enemmän pojat...
Kuitenkin kannatan unisex-vessoja. Enemmän plussaa kuin miinusta.
Jos sota tulee ja ihmiset joutuvat pommisuojaan niin siellä kaikki käyvät asioilla jonnekin sankoon joka on verhon takana. Se on unisexin seuraava ulottuvuus.
Itse en kannata sitä että naisten ja miesten vessat poistuvat ja unisex vessoja tulisi tilalle. Se ei ole tasa-arvoista. Mielestäni kyllä pitää säilyttää ne miehille ja naisille erikseen suunnatut vessat ihan siksi että enemmistö niitä käyttää. En itsekään halua samaan vessaan kuin miehet. Unisex vessat sitten vaan niille, jotka sellaista haluavat käyttää.
Transsukupuolisia en sikäli ymmärrä mikä ongelma, menet siihen vessaan mitä haaravälistäsi löytyy, oli se sitten alkuperäinen tai korjattu. Muunsukupuolisuus on minulle jotenkin hyvin abstrakti käsite enkä sitä osaa ymmärtää miten voi kokea olevansa molempia tai jotain kolmatta sukupuolta juurikin siksi että niitä kolmansia ei ole biologisesti olemassa jollei sitten lasketa intersukupuolisuutta. Ne ovat siis puhtaasti pään sisällä oleva juttu ja selkeä vähemmistö. En siis myöskään ymmärrä miksi pitäisi vähemmistöjen ehdoilla mennä. Joissakin paikoissa on meinaan poistettu sukupuolijakautuneet vessat ja tätä hommaa en vain käsitä.
Kuskaa kotona niin ei tarvi ensimmäisenä rynnätä vessaan, kun menee ostoksille. Normaalin ihmisen ei tarvitse kusta tunnin-parin välein.
Ap:n boikotti ei kiinnosta ainuttakaan yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kannata sitä että naisten ja miesten vessat poistuvat ja unisex vessoja tulisi tilalle. Se ei ole tasa-arvoista. Mielestäni kyllä pitää säilyttää ne miehille ja naisille erikseen suunnatut vessat ihan siksi että enemmistö niitä käyttää. En itsekään halua samaan vessaan kuin miehet. Unisex vessat sitten vaan niille, jotka sellaista haluavat käyttää.
Transsukupuolisia en sikäli ymmärrä mikä ongelma, menet siihen vessaan mitä haaravälistäsi löytyy, oli se sitten alkuperäinen tai korjattu. Muunsukupuolisuus on minulle jotenkin hyvin abstrakti käsite enkä sitä osaa ymmärtää miten voi kokea olevansa molempia tai jotain kolmatta sukupuolta juurikin siksi että niitä kolmansia ei ole biologisesti olemassa jollei sitten lasketa intersukupuolisuutta. Ne ovat siis puhtaasti pään sisällä oleva juttu ja selkeä vähemmistö. En siis myöskään ymmärrä miksi pitäisi vähemmistöjen ehdoilla mennä. Joissakin paikoissa on meinaan poistettu sukupuolijakautuneet vessat ja tätä hommaa en vain käsitä.
Korjaisin tuota niin, että transsukupuolisten kannattaa mennä siihen vessaan, kumpaa sukupuolta ulkonäöltään enemmän muistuttaa. Ei kukaan vessakoppiin (toivottavasti) tule kurkkimaan, mitä jalkojen välistä löytyy. Vaikka sieltä löytyisi mitä, helpommalla pääsee, jos naisellisena ja meikattuna menee naisten vessaan ja hoitaa asiansa kenenkään ihmettelemättä.
Aika harvalle taitaa olla ongelma, että kävisi samassa vessassa transnaisten, muunsukupuolisten tai vaikka identiteetiltään täysin androgyynien ihmisten kanssa. Ainakaan minulle ei ole. Unisex-vessat laajemmassa käytössä sen sijaan ahdistavat.
Voi kun se menisi jotenkin perille, ettei unisex-vessoissa todellakaan ahdista ne muunsukupuoliset.
Vierailija kirjoitti:
Kuskaa kotona niin ei tarvi ensimmäisenä rynnätä vessaan, kun menee ostoksille. Normaalin ihmisen ei tarvitse kusta tunnin-parin välein.
Ap:n boikotti ei kiinnosta ainuttakaan yritystä.
Miksi yrityksillä siis on vessoja, jos "normaalit" ihmiset eivät niitä tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaisin tuota niin, että transsukupuolisten kannattaa mennä siihen vessaan, kumpaa sukupuolta ulkonäöltään enemmän muistuttaa. Ei kukaan vessakoppiin (toivottavasti) tule kurkkimaan, mitä jalkojen välistä löytyy. Vaikka sieltä löytyisi mitä, helpommalla pääsee, jos naisellisena ja meikattuna menee naisten vessaan ja hoitaa asiansa kenenkään ihmettelemättä.
Aika harvalle taitaa olla ongelma, että kävisi samassa vessassa transnaisten, muunsukupuolisten tai vaikka identiteetiltään täysin androgyynien ihmisten kanssa. Ainakaan minulle ei ole. Unisex-vessat laajemmassa käytössä sen sijaan ahdistavat.
Voi kun se menisi jotenkin perille, ettei unisex-vessoissa todellakaan ahdista ne muunsukupuoliset.
Ajattelin lähinnä sitä kun monesti transut sanovat etteivät tiedä kumpaan vessaan menisivät niin siinä olisi vastaus kaikille että sen mukaan mitä löytyy haaravälistä.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi aloittaja paskaa jauhaa. Toimin siivoojana ja by far naisten vessat ovat sotkuisemmassa kunnossa kuin miesten vessat. Sitä välillä oikein ihmettelee että millaisia sikoja naiset ovat.
Mää oon huomannu meidä koulussa tämän... hyi...
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelut tulee räjähtämään käsiin. Umpikänniset miehet naisten kanssa samaan vessaan? Mitä kuvittelette, että siinä käy?
Umpikännisiä on vähemmistö. Heitä on valitettavasti kumpaakin (kaikkia) sukupuolia.
Umpikänniset kuuluvat selviämisasemalle.
Umpikänninen ei onneksi pysty raiskaamaan, mutta on toki hygieniaongelma.
Miten unisex-wc muka pahentaisi nykyisiä ongelmia? Uskon että useimmat oppivat sivistyneen wc-käytöksen jatkossa, koska ei halua olla elukka vastakkaisen sukupuolen silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelut tulee räjähtämään käsiin. Umpikänniset miehet naisten kanssa samaan vessaan? Mitä kuvittelette, että siinä käy?
Umpikännisiä on vähemmistö. Heitä on valitettavasti kumpaakin (kaikkia) sukupuolia.
Miten unisex-wc muka pahentaisi nykyisiä ongelmia? Uskon että useimmat oppivat sivistyneen wc-käytöksen jatkossa, koska ei halua olla elukka vastakkaisen sukupuolen silmissä.
Yhdessä baarissa jossa käyn on unisex vessa. Mutta sen vessan oven saa lukkoon, ei siellä voi asioida kuin yksi kerrallaan.. en nyt keksi tästä ongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi aloittaja paskaa jauhaa. Toimin siivoojana ja by far naisten vessat ovat sotkuisemmassa kunnossa kuin miesten vessat. Sitä välillä oikein ihmettelee että millaisia sikoja naiset ovat.
Mää oon huomannu meidä koulussa tämän... hyi...
se voi olla baareissa eri tilanne, koska ympäripäissään on vaikeampi osua seisaalteen. Julkisissa miestenvessoissa ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä känniset raiskaamaan pystyy, ja miehiltä raiskaaminen onnistuu ihan selvinkinpäin.
Kai ymmärrät millasia miehiä tollanen vessa vetäisi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin puoleensa.
Meidän työpaikalla on miesten-, naisten- ja unisex-vessa. Ei ongelmaa! Minulle kävisi myös pelkkä unisex-vessa.
Entisenä kesäsiivoojana mun kokemus on se, että esim. virastoissa ja nuorisotiloilla naisten wc:t ovat huomattavasti epäsiistimpiä kuin miesten. Sitten taas esimerkiksi pubeissa ja muissa juottoloissa miesten vessat ovat huomattavasti törkyisempiä = kusta ympäriinsä.
Toivottavasti perinteiset syrjivät vessat saadaan pian muutettua.