Ehkäisyn maksaminen parisuhteessa?
Onko teistä reilua että nainen maksaa omat pillerit ja mies kondomit.
Kunpikaan ei vielä tässä vaiheessa ole valmis vanhemmuuteen.
Naisen mielestä minun pitäisi maksaa puolet hänen pillereistään vaikka maksan myös kondomit. Toki on muutaman kerran ollut niin ettei olla kondomia käytetty kun on päässyt loppumaan.
Mitta mielestäni on niin että molemmat huolehtii ja maksaa omansa
Kommentit (29)
Tuskinpa vain toinen nauttii. Yleensä molemmat nauttivat. Jos näin ei ole, kannattaa jo tässä vaiheessa erota.
Mieti vähän ap, jos suostut maksamaan nyt pillerit kondomien lisäksi, mitä kaikkea joudut maksamaan tulevaisuudessa. Rouvan meikit, hänhän meikkaa miestään varten jne. Olisin itse tarkkana.
No en kehtaisi laskuttaa pillereistäni.
Ei mieskään pyytele kauppareissuista bensarahaa.
Se on pieni hinta varmistuksesta että kaikki on hyvin.Siihen perhe helvettiin ehtii myöhemminkin ja siihen menee sitten joka penni ja omat ja varastetut.
Pillerit maksoin nuorena itse, mutta nyt on ollut jo monta hormonikierukkaa peräkkäin, mies on maksanut ne kaikki. Maksaa n. 160€/kpl.
Meillä maksetaan kapseli puoliksi, sitä ennen oli pillerit vuoden käytössä ja nekin puoliksi. Molemmathan niistä hyötyy, ja minä joudun naisena kärsimään sivuvaikutukset. Jos ei maksettaisi puoliksi, niin lakkauttaisin hormonaalisen ehkäisyn ja siirtyisin kondomeihin, miehen kustantamana.
Minä maksoin itse kaiken. Koska mies oli tehnyt lapsettomuuspäätöksen ja minä alistuin siihen, käskin hänet lopulta vasektomiaan. Odoteltiin aikamme ja hän kävi sitten toimenpiteessä. Jälkeenpäin kehtasi ulista siitä, että hän joutui maksamaan puudutusvoiteen (17 eur) ja poliklinikkamaksun (32 eur) ja odotti, että maksan hänelle osan takaisin. Koska olen kuittihirmu ja säilytän kaikki ostokuitit kaksi vuotta, kävin hakemassa apteekin kuitit, ympyröin kaikista ehkäisyrenkaan hinnan ja kysyin, haluaako hän osallistua niihin kuluihin. Sulki suunsa muuten kerralla, kun näki kuinka paljon rahaa oli palanut. Mies on muuten tyytyväinen: ei tarvitse enää kärsiä minun kiukustani: minulle ei hormoniehkäisy käynyt lainkaan, vaan turposin ja olin kiukkuinen sen neljä vuotta, mitä niiden kanssa meni. Plus, kun varoaika oli kulunut ja sain jättää hormonit pois, laihduin kuukaudessa yli 8 kiloa ja sen jälkeen vielä kuutisen kiloa parissa kuukaudessa ilman erityistä elämänmuutosta -> lisätyytyväisyyttä molemmille. Niin, ja nyt kesällä lähdetään ylimääräiselle reissulle, koska yllättäen minulla on 54 euroa enemmän kuussa rahaa käytettävänä ja minulla on nyt varaa myös kaupunkilomaan tai viikon halpisreissuun.
Minusta olisi reilua, että molemmat maksaisivat puolet, ehkäisy on kuitenkin molempien asia. Oikeasti lisääntymistahdottomille miehille muuten vinkiksi, että voisi tarjoutua maksamaan naiselle kokonaan ehkäisykapselin, joka laitetaan käsivarteen. Maksaa kyllä rahaa, mutta tarjous voisi myötämielistyttää naisen ja mies saisi kolmeksi vuodeksi mielenrauhan, sillä kapselia voi tunnustella ihon alla vaikka puolihuomaamattomasti, eikä sitä voi käydä otattamassa salaa pois, koska käsivarteen jää jälki. Vahinko olisi silloin ihan aidosti vahinko, eikä mies joutuisi isäksihuijauksen kohteeksi.
Suosittelisin kaikille lapsettomuuspäätöksen tehneille miehille vasektomiaa heti sen tullessa mahdolliseksi. Miehenikin olisi voinut sen hakea jo kahdeksan vuotta sitten, mutta ei "saanut aikaiseksi". Näin ei uudessa suhteessa tarvitsisi jankuttaa lapsiaiheesta, kun se olisi ehdoton heti alusta lähtien ja suhteen vakiinnuttua voisi kumin jättää pois huoletta, eikä naisten tarvitsisi tunkea hormoneja itseensä lihottamaan ja masentamaan pahimmassa tapauksessa.
Tuntemani naiset syövät pillereitä myös muista syistä kuin ehkäisystä. Joten mies voisi maksaa niistä esim 30%. Jos käytössä on myös kondomit, jotka mies maksaa, niin se riittää.