Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotikurisuhteeseen päädytään? Onko ne miehet henkisesti ihan hirviöitä vai osaavatko aidosti välittää?

Vierailija
17.04.2018 |

Olen nainen, jota aihe kiinnostaa. Hallitsevat miehet siis. Minulla on halu totella miestäni kaikessa sängyn ulkopuolellakin. Valitettavasti olen huomannut tässä deittaillessani, ettei ainakaan minun kohtaamistani miehistä ole moiseen vaan he vaativat naisen olevan sellainen määräävä. Tämä näkyy jo ihan ennen ensitreffejä ja siellä treffeilläkin miehet tahtovat naisen päättävän kaiken. Mutta jos sanon suoraan etsiväni sellaista kotikurisuhdetta, niin sehän houkuttelisi varmaan pelkkiä pervoja. :/ Minä kuitenkin etsin ihan rakkautta ja ihan oikeaa parisuhdetta, johon sitoudutaan.

Aihe kiinnostaa minua kovasti. Toivoisin kuulevani kokemuksia. :)

Kommentit (727)

Vierailija
441/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämähän ovat itsekin ihan pihalla. Yksi sanoo, että on kyse roolista ja toinen sanoo, että ollaan ihan luontaisesti sellaisia. Yksi sanoo, että piiskaa tulee niin, että mahdotokin muuttuun sen pelon ansiosta mahdolliseksi, mutta toinen sanoo, ettei missään nimessä ole kyse väkivallasta. 

Ja te ihmettelette, kun kukaan ei ymmärrä? Selvittäkää nyt edes te alaa tuntevat keskenänne, mitä se on, ennen kuin taivastelette ulkopuolisten ymmärtämättömyyttä. 

Älä yritä tunkea kotikuri-ihmisiä yhteen ja samaan muottiin, niin alat ymmärtää. Se voi ja saa tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Ethän voi luokitella vaikka punaviinistä pitäviä yhteen nippuun ja olettaa heitä kaikkia samanlaisiksi.

Yksi ottaa kotikurin vakavammin, toinen leikillisemmin. Jollain se on erotiikkaa, toisella ehkä ei. Joku haluaa rangaistuksia syystä tai toisesta, joku välttelee niitä. Kaikki mahtuu kotikuritermin alle.

Vierailija
442/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kielletyn asia tekeminen täytyy pakosta saada estettyä?

Kuka määrittelee mitkä ovat kiellettyjä asioita?

Onko määrittely yksipuolista?

Voiko alistettu itse mitenkään päättää mitkä asiat ovat kiellettyjä?

Onko rangistavien asioiden määrittely täysin mielivaltaista ja vailla järkeä?

Onko vessan vetämättä jättäminen yhtä paha kuin pyörän hukkaaminen?

Saako niistä saman rangaistuksen?

Vai pisteytetäänkö rangaistukset jotenkin?

Virhe A viisi piiskaniskua, virhe B kymmenen, virhe C viisitoista jne?

Vastaus kaikkiin on että isäntä päättää, rouva voi esittää toiveita.

Eihän tuo voi olla vastaus noihin kaikkiin. Me tällä palstalla emme ole tässä leikissä mukana, joten tähän ei nyt riitä vastaukseksi "älä nainen kysele". Vastaa ensimmäiseen, kuudenteen ja seitsemänteenkin kysymykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän ovat itsekin ihan pihalla. Yksi sanoo, että on kyse roolista ja toinen sanoo, että ollaan ihan luontaisesti sellaisia. Yksi sanoo, että piiskaa tulee niin, että mahdotokin muuttuun sen pelon ansiosta mahdolliseksi, mutta toinen sanoo, ettei missään nimessä ole kyse väkivallasta. 

Ja te ihmettelette, kun kukaan ei ymmärrä? Selvittäkää nyt edes te alaa tuntevat keskenänne, mitä se on, ennen kuin taivastelette ulkopuolisten ymmärtämättömyyttä. 

Älä yritä tunkea kotikuri-ihmisiä yhteen ja samaan muottiin, niin alat ymmärtää. Se voi ja saa tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Ethän voi luokitella vaikka punaviinistä pitäviä yhteen nippuun ja olettaa heitä kaikkia samanlaisiksi.

Yksi ottaa kotikurin vakavammin, toinen leikillisemmin. Jollain se on erotiikkaa, toisella ehkä ei. Joku haluaa rangaistuksia syystä tai toisesta, joku välttelee niitä. Kaikki mahtuu kotikuritermin alle.

Kyllä täällä kuules itse ne kotikuri-ihmiset ovat kiljuneet, että eihän tämä ja tuo kuulu kotikuriin. Minä vain toistan niitä asioita, joita minulle on kerrottu. Eli nämä kotikuri-ihmiset ihan itse tekevät nämä muottinsa nyt tässä määrittelyillään ja kieltämisillään. 

Vierailija
444/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että ketjussa ei ole yhtäkään kotikurissa elävää. Pelkkiä trolleja kaikki.

Miksi te kyselijät kyselette? Haluatte jo valmiiksi tuomita ja valistaa. Pitäisi hakea terapiaa ja paikkaa turvakodista. Joku kommentoi henkihieveriin hakkaamisesta. Niin hullua kommentointia ettei mitään järkeä.

Antakaa ihmisten elää.

Ps. Fifty shadesin tyyppisiä väkisin kaikkeeb suostuvia naisia en edes tunne. Elokuva on fiktiota. Lisäksi todella kesy, tylsä, mielikuvitukseton.

Vierailija
445/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että ketjussa ei ole yhtäkään kotikurissa elävää. Pelkkiä trolleja kaikki.

Miksi te kyselijät kyselette? Haluatte jo valmiiksi tuomita ja valistaa. Pitäisi hakea terapiaa ja paikkaa turvakodista. Joku kommentoi henkihieveriin hakkaamisesta. Niin hullua kommentointia ettei mitään järkeä.

Antakaa ihmisten elää.

Ps. Fifty shadesin tyyppisiä väkisin kaikkeeb suostuvia naisia en edes tunne. Elokuva on fiktiota. Lisäksi todella kesy, tylsä, mielikuvitukseton.

Tässä viimeiset pari sivua on kyllä ollut tällainen AV:lle tyypillisten trollien invaasio, eli halutaan vaan pahantahtoisesti provosoida. Aiempana ketjussa on ollut paljon ihan asiallistakin keskustelua.

Vierailija
446/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä kuules itse ne kotikuri-ihmiset ovat kiljuneet, että eihän tämä ja tuo kuulu kotikuriin. Minä vain toistan niitä asioita, joita minulle on kerrottu. Eli nämä kotikuri-ihmiset ihan itse tekevät nämä muottinsa nyt tässä määrittelyillään ja kieltämisillään. 

Jokainen kertoo tietysti oman näkemyksensä. Palstailun ikävä puoli on tietty se, ettei ole aina helppoa hahmottaa kuka kommentoi mitäkin. Kokonaiskuva jää hämäräksi.

Minä esimerkiksi voisin hyvin sopia jonkun kanssa, että tenttiin luetaan x tuntia päivässä, "tai muuten", jos muutoin tulisi luistettua. Ulkopuolinen ohjaus ei kanna pidemmän päälle, mutta kyllä sillä aina yhdestä tilastotieteen tentistä pääsee yli ja keskittymään niihin kiinnostavampiin aineisiin.

Tottakai tuon voisi kääntää "lue ahkerasti, niin vien sinut viikonloppulomalle" -tyyliseksi porkkanaksi. Mutta osa meistä viehättyy enemmän kepistä kuin porkkanasta.

Yksi huomio vielä... Aika monesti ketjussa on mainittu, ettei kk-suhde(kaan) oikein toimi 24/7 periaatteella, eikä siihen ole edes mahdollisuuksia. Silti on paljon sen sävyisiä kommentteja, että kk-suhde arjessa ja 24/7 on pimeää ja väärin. Siinä menee vähän hutiin, kun eipä täällä ole juuri ketään, jota tuo koskisi. :)

Vierailija
447/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo voi olla vastaus noihin kaikkiin. Me tällä palstalla emme ole tässä leikissä mukana, joten tähän ei nyt riitä vastaukseksi "älä nainen kysele". Vastaa ensimmäiseen, kuudenteen ja seitsemänteenkin kysymykseen. 

No öö, en ole leikissä mukana. :D Mutta tuon jenkkiläisen kotikurin idea nyt vaan on tuommoinen. Meinaatko että se perustuu johonkin suureen älylliseen ismiin? 

Yleensähän näissä noudatetaan kovin traditionaalisia arvoja, joissa rouvan tehtävänä on huolehtia kodin siisteydestä ja lastenhoidosta ja antaa miehen päättää esim. lastenkasvatuksen kiistakysymyksistä. Mihin ne nyt ylipäätään perustuvat muuhun kuin traditioon?

Naisen tekemä virhe on ylipäätään olla miellyttämättä miestään. Sikäli tietysti mies päättää siitä, mikä häntä miellyttää. :) Ei kai tuohon nyt sen suurempaa ajatusmallia ole antaa. Tämän ajatusmaailman mukaan mies voi saada samasta asiasta isommat kilarit vaikkapa ollessaan väsynyt. Tämä on silloin oikein, sillä nainen on ollut erityisen ajattelematon kun on toiminut "väärin" vaikka hänen olisi pitänyt tietää miehensä olevan stressaantunut.

Get it? :=)

Vierailija
448/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ihmisten elää.

Ei kai se meidän kyselijöiden syy ole, jos joku (trolli?) kertoo saaneensa piiskaa niin kovaa, että mahdottomastakin tuli mahdoton. Jos nämä jutut ovat vain trolleja, niin eihän tässä ole tuomittu yhtään ketään. Jos sinua piiskataan henkihieveriin, todellakin ilmaisen siitä mielipiteeni. Jos taas sinua ei piiskata, asia ei liity sinuun mitenkään. Päätä itse kumpi on totuus sinun kohdallasi. 

Vierailija
449/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ihmisten elää.

Ei kai se meidän kyselijöiden syy ole, jos joku (trolli?) kertoo saaneensa piiskaa niin kovaa, että mahdottomastakin tuli mahdoton. Jos nämä jutut ovat vain trolleja, niin eihän tässä ole tuomittu yhtään ketään. Jos sinua piiskataan henkihieveriin, todellakin ilmaisen siitä mielipiteeni. Jos taas sinua ei piiskata, asia ei liity sinuun mitenkään. Päätä itse kumpi on totuus sinun kohdallasi. 

Siis mahdollinen tietysti. 

Vierailija
450/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ketju nyt ole lähinnä täynnä fantasioita?

Juuri näitä samoja asioita ihmiset rukoilevat seurakunnissa. Pyydetään, että Taivaan Isä poistaisi sen masennuksen. Tässä ketjussa tuli taivaanisän sijaan se ihana mies, joka poisti "arjen harmauden" ja kaikki on ollut vuodesta toiseen yhtä ihanuutta.

Rukoillaan, että Jeesus poistaisi ahdistuksen ja järjestäisi raha-asiat. Täällä sen hoitaa Jeesuksen sijaan Pertti, joka tekee elämästä turvallista ja järjestää taloudellisen turvallisuudenkin estämällä holtittoman shoppailun.

Ihan suoraan ei taida Jumala saada sitä unelma-ammattia hankittua. Ei se taida mennä edes niinkään, että Raimo laittaa sinut lukemaan pääsykokeisiin tai tenttiin.

Näistä asioistahan ihmiset haaveilevat: turvasta (vastakohtana pelolle ja ahdistukselle), onnellisuudesta (vastakohtana masennukselle ja harmaudelle), hyvästä ammatista, vakaasta toimeentulosta, päihdeongelmattomuudesta, siististä ja viihtyisästä kodista ja siitä unelmakropastakin. Ihanan tavallisia unelmia. Eniten kyllä luottaisin niiden jahtaamisessa omaan itseeni ja siihen taivaan isään. :)

Vierailija
451/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo amerikkalainen HOH-meininki (head of household) on ihan ihme teatteria. Sääntöä säännön päälle ja älyttömän tuntuista konservatismia. En suostuisi. Oma käsitykseni kotikurista on niin toisenlainen.

Eka ja tärkein ero: mielestäni munat eivät tee miestä. En missään nimessä ole kiinnostunut "alistumisesta miehelle", ellei mies ole hyvin, hyvin tarkkaan valittu. Mikään patalaiska pallinraapija ei minua pomota, mieheyteensä vedoten. Mutta aikuinen, vastuullinen ja minua arvostava mies onkin ihan toinen juttu. Hot!

Vierailija
452/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo amerikkalainen HOH-meininki (head of household) on ihan ihme teatteria. Sääntöä säännön päälle ja älyttömän tuntuista konservatismia. En suostuisi. Oma käsitykseni kotikurista on niin toisenlainen.

Eka ja tärkein ero: mielestäni munat eivät tee miestä. En missään nimessä ole kiinnostunut "alistumisesta miehelle", ellei mies ole hyvin, hyvin tarkkaan valittu. Mikään patalaiska pallinraapija ei minua pomota, mieheyteensä vedoten. Mutta aikuinen, vastuullinen ja minua arvostava mies onkin ihan toinen juttu. Hot!

Eikö ihmisillä yleensä ole ylipäätään hyvin, hyvin tarkkaan valittu puoliso?

Taidetaan määritellä termit "vastuullinen" ja "arvostava" aika eri tavalla. :D

Vierailija
453/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja millä tavalla ns. akan pistäminen ruotuun eli sen puolison käskyttäminen ja määräily kertoo arvostuksesta?

Vierailija
454/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä tavalla ns. akan pistäminen ruotuun eli sen puolison käskyttäminen ja määräily kertoo arvostuksesta?

Ei millään tavalla. Ei minua käskytetä eikä määräillä. Mutta voidaan tosiaan vaikka sopia siihen tenttiin motivoimisesta, jos on tarvis. Ei kotikurisuhteen tarvitse olla sitä, että toinen mielivaltaisesti komentelee. En tunne yhtään tällaista tapausta, vaikka monta alan "harrastajaa" Suomessa tunnenkin.

Trollit ovat sitten luku erikseen, heidän suhteessaan voi olla kaikki vinossa...

Vierailija
455/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se nainenkin on stressaantunut?

Onko mitenkään mahdollista, että isäntä ymmärtää, että nainen ei vaan aina jaksa sitä palvelua ja isännän stressinmäärän haistelua.

Ei se alistettu ole mikään yli-ihminen, että 110-prosenttisesti valvoo ja palvoo.

Vierailija
456/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kyselijät, mutta oletteko oikeasti noin yksinkertaisia?

1. Älkää sekoittako sitä jenkkien sekoilua tähän.

2. Kirjo on laaja. Ei ole mitään yhteistä sääntöpohjaa.

3. Perustuu vapaaehtoisuuteen. Yleisesti ottaen molemmat nauttivat.

Vierailija
457/727 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään tavalla. Ei minua käskytetä eikä määräillä. Mutta voidaan tosiaan vaikka sopia siihen tenttiin motivoimisesta, jos on tarvis. Ei kotikurisuhteen tarvitse olla sitä, että toinen mielivaltaisesti komentelee. En tunne yhtään tällaista tapausta, vaikka monta alan "harrastajaa" Suomessa tunnenkin.

Trollit ovat sitten luku erikseen, heidän suhteessaan voi olla kaikki vinossa...

Niin eli yhdessä sovitte jos on tarvis jne. Eli ei teillä mikään kotikurisuhde ole. Miksi pakottava tarve leikkiä jotain "alan harrastajaa".

Vierailija
458/727 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kertoo tietysti oman näkemyksensä. Palstailun ikävä puoli on tietty se, ettei ole aina helppoa hahmottaa kuka kommentoi mitäkin. Kokonaiskuva jää hämäräksi.

Minä esimerkiksi voisin hyvin sopia jonkun kanssa, että tenttiin luetaan x tuntia päivässä, "tai muuten", jos muutoin tulisi luistettua. Ulkopuolinen ohjaus ei kanna pidemmän päälle, mutta kyllä sillä aina yhdestä tilastotieteen tentistä pääsee yli ja keskittymään niihin kiinnostavampiin aineisiin.

Tottakai tuon voisi kääntää "lue ahkerasti, niin vien sinut viikonloppulomalle" -tyyliseksi porkkanaksi. Mutta osa meistä viehättyy enemmän kepistä kuin porkkanasta.

Yksi huomio vielä... Aika monesti ketjussa on mainittu, ettei kk-suhde(kaan) oikein toimi 24/7 periaatteella, eikä siihen ole edes mahdollisuuksia. Silti on paljon sen sävyisiä kommentteja, että kk-suhde arjessa ja 24/7 on pimeää ja väärin. Siinä menee vähän hutiin, kun eipä täällä ole juuri ketään, jota tuo koskisi. :)

Minä ymmärsin nuo kommentit siten, että niissä nimenomaan kerrottiin, että tuollainen kotikuri-suhde ei käytännössä toimi 24//, joten jäljelle jää ne seksileikit. Eli oikeaa kotikuria on lähes mahdoton edes toteuttaa. Jos taas näin on, korikuri on vain teoreettinen käsite. Keskusteluahan voimme käydä teoreettisella tasolla ja silloinhan kenenkään ei myöskään tarvitse loukkaantua siitä, jos joku tuollaista suhdetta ihmettelee ja jopa tuomitsee. 

Tuota viikonloppulomakohtaa en tekstissäsi tajua. Eihän kukaan ole kieltänytkään, ettei niistä voisi viehättyä. Pointti oli se, että kepistä oppii vähemmän kuin porkkanasta. Tiedätkö sanonnan, kun hoidetaan oiretta eikä sairautta? Tässä on kyse juuri siitä. Oireet poistuvat näennäisesti, mutta sairaus jää. Ja kun oireiden hoito lakkaa, nekin tulevat heti takaisin. 

Vierailija
459/727 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No öö, en ole leikissä mukana. :D Mutta tuon jenkkiläisen kotikurin idea nyt vaan on tuommoinen. Meinaatko että se perustuu johonkin suureen älylliseen ismiin? 

Yleensähän näissä noudatetaan kovin traditionaalisia arvoja, joissa rouvan tehtävänä on huolehtia kodin siisteydestä ja lastenhoidosta ja antaa miehen päättää esim. lastenkasvatuksen kiistakysymyksistä. Mihin ne nyt ylipäätään perustuvat muuhun kuin traditioon?

Naisen tekemä virhe on ylipäätään olla miellyttämättä miestään. Sikäli tietysti mies päättää siitä, mikä häntä miellyttää. :) Ei kai tuohon nyt sen suurempaa ajatusmallia ole antaa. Tämän ajatusmaailman mukaan mies voi saada samasta asiasta isommat kilarit vaikkapa ollessaan väsynyt. Tämä on silloin oikein, sillä nainen on ollut erityisen ajattelematon kun on toiminut "väärin" vaikka hänen olisi pitänyt tietää miehensä olevan stressaantunut.

Get it? :=)

Eli ei järjen ja logiikan hiventäkään. Etukäteen ei sovita yhtään mistään ja mies voi tehdä mielivaltaisesti ihan mitä haluaa. Miten tuo sitten eroaa ihan vain häiriintyneestä ja väkivaltaisesta suhteesta muuten kuin, että siinä ollaan vapaaehtoisesti? Miksi ei voisi googlata ohjeita ja keskustella netissä: ”hei te häiriintyneessä ja väkivaltaisessa suhteessa elävät, miten päädyitte tuollaiseen tilanteeseen, kaipaisin hieman vinkkejä”? Ja mitä ovat ne ohjeet ja säännöt, joita googletellaan, jos niitä ei oikeastaan edes ole?

Vierailija
460/727 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kyselijät, mutta oletteko oikeasti noin yksinkertaisia?

1. Älkää sekoittako sitä jenkkien sekoilua tähän.

2. Kirjo on laaja. Ei ole mitään yhteistä sääntöpohjaa.

3. Perustuu vapaaehtoisuuteen. Yleisesti ottaen molemmat nauttivat.

Miksi syytät meitä kyselijöitä siitä, että joku puhuu tässä ketjussa puutaheinää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä