Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleisiä kaksoisstandardeja ja loogisia ristiriitoja ihmisten ajattelussa!

Vierailija
16.04.2018 |

Listataan tähän ketjuun esimerkkejä näistä!

Kommentit (337)

Vierailija
41/337 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sopu sijaa antaa".

Vierailija
42/337 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyönti on luonnollista, mutta ei haittaa jos makkara on täynnä lisäaineita ja tuotantoeläin jalostettu sairaaksi.

Esimerkkejä sairaaksi jalostyetuista tuotantoeläimistä? Äläkä laita Belgian Blueta. 

Muuten suht. samoilla linjoilla, vaikka lihaa syönkin. 

Yksi esimerkki lisää on 90-luvulla tuli tutkimustieto, että rasva sipseissä lämmetessään tärkkelyksen kanssa muodostaa karsinogeenisia yhdisteitä. Tupakoiva ystäväni lopetti sipsien syönnin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/337 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolinen/seksuaalinen poikkeavuus on "sairaus" mutta samalla se on myös henkilön oma vika.

Av:lla ollaan usein sitä mieltä, että sairaudet ovat oma vika.

Vierailija
44/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok olla erilainen ja epätäydellinen, mutta jos olet epävarma ja huonoitsetuntoinen, olet suurinta saastaa, mitä maa päällään kantaa.

Esim työhaastatteluissa tämä näkyy ja tällä palstalla monet välttelevät haukkumista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, mutta jostain syystä on kuitenkin ok huomauttaa toista huonosta itsetunnosta ja lytätä kanssakeskustelija sen perusteella.

Vierailija
45/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee ansaita nainen, miellyttää naista. Moni nainen vaatii, että mies on herrasmies joka tarjoaa treffeillä, availee ovia ja on muutenkin miesmäinen. Naisen sun sijaan ei tarvitse olla pullantuoksuinen kotiäiti leningissä ja hymyillä miehelle vienosti!! Naisen pitää kelvata omana itsenään, jos ei kelpaa, mies etsiköön kotihu0ran muualta!

Vierailija
46/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpaskat puistoissa on suht ok, mutta annahan jos ihminen käy paskomassa samoille hudeille, niin poliisi on perässä.

Vierailija
47/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu koko ajan naisista -> normaalia, ei paheksuttavaa.

Mies puhuu koko ajan miehistä -> tekee numeron homoudestaan.

Napakympissä on vain heterojaksoja -> normaalia, ei paheksuttavaa.

Napakympissä on YKSI jakso, josta toinen erä menee homoilla -> kauheaa, nykyään ei saa olla edes hetero.

Tv-sarjassa kaikki hahmot ovat heteroita ja seksinnälkäisiä -> normaalia, ei paheksuttavaa.

Tv-sarjassa on YKSI homopari -> homoutta tyrkytetään.

Sama juttu ylipainon kanssa. Jos esim. lehden kannessa on ylipainoinen malli niin se on lihavuuden glorifiointia. Vaikka 95% kansikuvamalleista olisi hoikkia.

Hoikkuus = terveellistä

Ylipaino = epäterveellistä

Ei ole kaksoisstandardi, kun eivät ole yhtäläisiä asioita.

Et tainnut ymmärtää pointtia?

Mun lemppari on se, että lapselliset (ei toki kaikki) arvostelee lapsettomia, mutta samalla ylistää kuinka nuorena tehdyt lapset lähtevät kotoa pois niin, että on itsekin vielä virkeä ja jaksaa elää menetettyä nuoruutta uudelleen.

Miksi saarna ja moralisointi, jos itselläänkin on kiire saada pesä tyhjäksi?

Koska ihmiset ovat usein aika mustavalkoisia ja harvoin tunnistavat itsessään sitä mitä kritisoivat muissa.

Vierailija
48/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pettynyt mieheeni. Emme ole tasavertaisia vanhempina, eikä mieheni tee osaansa kotitöistä. Anoppi ei kasvattanut häntä kunnolla."

Tai ollaan arvoiltaan tasa-arvoisia miehen kanssa, mutta hoitoapua mietitään mummoista, pohditaan heidän auttamista / onko oikein etteivät auta.

Vierailija
49/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tärkeä ja keskiössä, äiti vai lapsi.

Jos äiti on kotona leikki-ikäis(t)en kanssa mutta joku ulkopuolinen ihminen haluaisi äidin töihin: "kyllä sille lapsellekin tekisi hyvää saada vähän virikettä ja seuraa muista ikäisistään."

Mutta jos äiti on kotona vauvan kanssa, tai työtön: miksi kehtaat viedä ison sisaruksen päivähoitoon (kun olet vauvan kanssa kotona / koska olet vain kotona).

Eli jos sama ihminen on tätä mieltä, niin onko lapsen etu tärkein vai äidin rooli tärkein.

Samaan sarjaan menee tietenkin jos jonkun äidin mielestä on pyhäinhäväistys viedä lapsi päiväkotiin ja mennä itse töihin, mutta kumminkin vie itse isomman sisaruksen päiväkotiin vauvan tullessa. Itse en tunne tällaista ajattelua, mutta täällä av-palstalla joskus on tästä mainittu.

Vierailija
50/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on hirrrrveän vaarallista ja aiheuttaa syöpää, ei kai kukaan enää nykypäivänä polta tupakkaa kun se on niin vastuutonta? Sanoo henkilö, joka päristelee polttomoottoriautostaan raskasmetallit ja muut pienhiukkaset keskelle katua ja suoraan ihmisten hengitysilmaan.

Vierailija
51/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö on "oma asia", vaikka siihen liittyy pitkä rikollisuuden ja sivullisten ketju.

Vierailija
52/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ihmisen suusta : MINÄ en vietä aikaa ihmisten kanssa jotka puhuu asioita joista minulle tulee paha mieli! Älä nyt sitä tosissasi ota, mä nyt olen tällainen lörppö etten jatkuvasti mieti mitä suustani päästän!

Yksi puhuu puhuu puhuu ja puhuu ja kun toinen sanoo yhden lauseen kehoitetaan menemään psykologille.

Vierailija
53/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on hirrrrveän vaarallista ja aiheuttaa syöpää, ei kai kukaan enää nykypäivänä polta tupakkaa kun se on niin vastuutonta? Sanoo henkilö, joka päristelee polttomoottoriautostaan raskasmetallit ja muut pienhiukkaset keskelle katua ja suoraan ihmisten hengitysilmaan.

Yleensä ihmiset tekevät kumpaakin, polttavat ja päristelevät, eivätkä usko syöpään. Kuten siihen kuollut isäni.

Vierailija
54/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirankakat on itse pirulaisesta, mutta mä hei jätän tän saarioisten maksalaatikon foliot tähän nurmikolle mun tupakantumppien ja karkkipapereiden mukana!

Anteeksi vain. Se joka kerää roskansa, kerää kakatkin. Se joka jättää kakat jättää muutkin roskat. Niin sanotusti ei välitä ympäristöstä. Eli tuo ei pidä paikkaansa.

Vierailija
55/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirankakat on itse pirulaisesta, mutta mä hei jätän tän saarioisten maksalaatikon foliot tähän nurmikolle mun tupakantumppien ja karkkipapereiden mukana!

Niin, koiranomistajat eivät tietenkään roskaa vaan nimenomaan juuri he, jotka valittavat koiranpaskasta.

Koiranpaska tarttuu kengänpohjaan. Jos sitä ei huomaa ja sitten kävelee vaikka kauppaan sisään niin pian on kaupan lattia täynnä paskaisia jalanjälkiä. Tosi kiva!

Vielä koira-asiaa. Haukutaan koiria, vaikka harvoissa koirissa on vikaa. Ongelmat ovat yleensä koiranomistajissa, joista huomattava osa on hölmöläisiä, jotka eivät ymmärrä, että koira on eläin. Ihme, ettei kukaan ole vielä kuollut, kun vastuuttomilla ihmisillä on tiukkaa kuria vaativia rotuja.

Vierailija
56/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies puhuu koko ajan naisista -> normaalia, ei paheksuttavaa.

Mies puhuu koko ajan miehistä -> tekee numeron homoudestaan.

Napakympissä on vain heterojaksoja -> normaalia, ei paheksuttavaa.

Napakympissä on YKSI jakso, josta toinen erä menee homoilla -> kauheaa, nykyään ei saa olla edes hetero.

Tv-sarjassa kaikki hahmot ovat heteroita ja seksinnälkäisiä -> normaalia, ei paheksuttavaa.

Tv-sarjassa on YKSI homopari -> homoutta tyrkytetään.

Sama juttu ylipainon kanssa. Jos esim. lehden kannessa on ylipainoinen malli niin se on lihavuuden glorifiointia. Vaikka 95% kansikuvamalleista olisi hoikkia.

Hoikkuus = terveellistä

Ylipaino = epäterveellistä

Ei ole kaksoisstandardi, kun eivät ole yhtäläisiä asioita.

Et tainnut ymmärtää pointtia?

Mun lemppari on se, että lapselliset (ei toki kaikki) arvostelee lapsettomia, mutta samalla ylistää kuinka nuorena tehdyt lapset lähtevät kotoa pois niin, että on itsekin vielä virkeä ja jaksaa elää menetettyä nuoruutta uudelleen.

Miksi saarna ja moralisointi, jos itselläänkin on kiire saada pesä tyhjäksi?

Ovat mielestään tehneet velvollisuutensa ja ansaitsevat nyt muutoksen. "Menetetty nuoruus" on vähän pöljä termi, pitäisi olla mieluummin vaikka siirretty tai uus- sellainen.

Vierailija
57/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kun ihmiset jättää Saarioisten foliopaketit luontoon.

En kerää koirankakkoja, koska toiset ei kerää folioitaan.

Vierailija
58/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, koiranomistajat eivät tietenkään roskaa vaan nimenomaan juuri he, jotka valittavat koiranpaskasta.

Koiranpaska tarttuu kengänpohjaan. Jos sitä ei huomaa ja sitten kävelee vaikka kauppaan sisään niin pian on kaupan lattia täynnä paskaisia jalanjälkiä. Tosi kiva!

Miten ihmiset onnistuvat astumaan koirankakkaan?

Itse en ole koskaan astunut. Minulla on näkökenttä molemmille sivuille useita metrejä ja eteenkin päin näen kymmeniä metrejä. Kuljen silmät auki, enkä voi välttyä huomaamatta onko edessäni jotain johon voisin polkea päälle.

Eri juttu on sitten jos kulkee nenä kiinni puhelimessa. Kännykän tuijottajille nyt onkin ihan oikein vaikka kaatuisivat naamalleen siihen kakkaan.

Vierailija
59/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia ei ole olemassa! Mutta hei, sun poikaoletettu leikkii nukeille, se on varmasti transtyttö :)

Vierailija
60/337 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei tarvitse mennä armeijaan, koska he synnyttyvät. Silti naiset päättävät itse hankkivatko lainkaan lapsia.