Mies ei anna vessarauhaa, koska ei halua salaisuuksia suhteeseen
Miehen mielestä en saisi lukita ovea vessassa käydessä, koska hän ei halua suhdetta, jossa on salaisuuksia. Yritin vedota, että haluaisin ajaa esimerkiksi ihokarvojani rauhassa, mutta hän vain kiivastui, sillä hänen mielestään sitäkään ei tarvitse salailla.
Olin viikonloppuna pesemässä vessassa hampaita ja en kuullut hänen koputustaan, joten hän avasi yhtäkkiä oven ja kysyi jotain. Sanoin ärtyneesti, että pesen hampaita ja hän loukkaantui tästä. Tämä johti aivan kamalaan riitaan. Kuulemma minun on hyvä harjoitella tulevaa mahdollista lapsiperhe-elämää ja sitä, ettei minulla tulevaisuudessa ole koskaan omaa aikaa. Lapselle kun saattaa vessassa käydessäni sattua jokin hätätilanne ja silloin miehen on pakko juosta vessaan hakemaan apua.
Mitä mieltä, onko liikaa vaadittu, että saisi olla edes 5 minuuttia yksin vessassa toisen häiritsemättä vai täytyykö kaikki toimenpiteet jakaa kumppanin kanssa?
Kommentit (153)
Onko sulla kavereita ap, jotka tietävät tilanteestasi ja mahdollisesti voisivat olla tukena, kun (ei siis jos, vaan kun) jätät miehen? Tsemppiä sulle tosi paljon ja toivottavasti tää ketju on saanut sut ymmärtämään, että ansaitset aika paljon parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiasta ollaan puhuttu ja välillä hän pitää sitä hyvänä ideana, välillä ei. Välillä musta tuntuu, että haluaisin pariterapiaan vain siksi, että se terapeutti voisi pitää mun puolia, kun en itse näköjään osaa ja saa kantaani perusteltua.
Miehen mielestä olen manipuloiva, itsekeskeinen, liian voimakastahtoinen ja lapsellinen ja siitä ongelmat johtuu. Mun pitää kuulemma aina voittaa väittely sen sijaan, että pyytäisin vain yksinkertaisesti anteeksi.
En ole koskaan pitänyt väittelystä eikä mulla ole kilpailuhalua muutenkaan. En ole oikeastaan riidellyt lapsuuden jälkeen juuri kenenkään kanssa ennenkuin nyt. Miehen mielestä ne kumppanit, joiden kanssa en riidellyt, eivät välittäneet musta.
Tiedän kyllä, että vikaa on muussakin ja varmaan pitäis mennä terapiaan, ihan yksin.
AP
Manipulointi alkaa tuottaa tulosta jos alat mitätöimään ja epäilemään itseäsi. Se kuka on ”sekaisin” ja terapian tarpeessa on mies itse, et sinä. Klassinen esimerkki siitä kuinka vastapuoli yrittää sysätä omat ongelmansa toisen syyksi. Et ole velvollinen jäämään tähän suhteeseen etkä vastuussa miehen käytöksestä ja tunteista. Rauhallisena ja sovittelevana luonteena olet ideaalinen uhri härskille hyväksikäyttäjälle, jota tämä mies on joko tietoisesti tai tiedostamatta.
Vaihda tamponi keskellä olohuonetta, jos kerran miehelle se on niin kauhean ookoo..
9 sivua teitä on vedätetty. Ap on pikkuhiljaa antanut teille lisää siimaa ja te olette nielleet kaiken.
Vierailija kirjoitti:
9 sivua teitä on vedätetty. Ap on pikkuhiljaa antanut teille lisää siimaa ja te olette nielleet kaiken.
Erittäin typerää ja lapsellista pelleillä vakavilla asioilla. Jos joku on tehnyt itsestään pellen niin sinä itse, ei kukaan muu.
On mulla ystäviä, jotka varmasti voisivat olla mun tukena. Muutama heistä tietääkin, että mies on hankala. Nyt en ole hetkeen heille viitsinyt valittaa, kun hävettää jo se, että annan jonkun kohdella itseäni näin.
Terveydentilani oli aika heikko viime vuonna ja olin myös masentunut. Mies halusi pitää musta huolta, vaikka kielsin. Hän kuitenkin puoliksi väkisin teki asioita puolestani ja nyt hän on katkera siitä, kun hän on raatanut eteeni ja minä vain valitan. Ollessani sairas hän moitti, kuinka makaan apaattisena sängyssä tiskit tiskaamatta ja kotini on ällöttävä. Välillä taas hän julisti kuinka haluaa pitää minusta huolta ja tehdä mitä tahansa eteeni.
Itkin melkein joka päivä monta kuukautta viime vuonna ja usein itku alkoi jo aamulla herätessä kun mietin, mitenköhän suututan hänet tänään. Ahdistus oli niin kova, että heikotti. En halunnut myöntää itselleni että suuri syy huonoon oloni oli miehen käytös.
Masennuslääkkeiden aloittamisen jälkeen olo on vähän parempi, mutta miehen mielestä olen lääkekoukussa (koska syön myös särkylääkkeitä välillä sairauteeni) ja minun täytyy korjata lääkeriippuvuuteni ennen kuin olen valmis äidiksi.
Nyt ehkä kuitenkin alkaa tuntua, että olisi pikkuhiljaa henkisiä ja fyysisiä voimavaroja lopettaa suhde.
AP
Tuntuu että nyt kun on tullut lapsista puhe, hän käyttää sitä oikeutena moittia epäkypsyyttäni ja luonteenvikojani. Vähän aikaa sitten sanoin, että olen niin ahdistunut, että tuntuu kuin joku olisi kuollut ja voisin levätä hetken, hän aloitti 3 tunnin saarnan tuosta lääkekoukussa olemisesta ja kaikesta muustakin mikä mussa on vialla.
Toisaalta hänen mielestään hänellä on oikeus laittaa viikonloppuaamuna radio päälle vaikka olisin kuoleman väsynyt sairauteni takia ja päätä särkisi. Koska sitten kun meillä on lapsia, meillä ei ole koskaan hiljaista ja minun pitää totutella tähän.
Jouduin hiljattain perumaan yhden tapaamisemme, kun olin niin huolissani erään ystävän itsetuhoisesta käyttäytymisestä ja mies loukkaantui tästäkin, kun en kuulemma hänen eteensä tee mitään ja olisi pitänyt sanoa "kulta haluaisin todella nähdä sinut tänään, mutta joudun perumaan..." En muista esittäneeni asiaa mitenkään epäkohteliaasti hänelle, mutta taisin olla ystäväni takia niin paniikissa että "kullittelu" unohtui.
Tuntuu että vaikka olisin miten päin niin lopputulos on aina se, että olen vain itseäni ajatteleva prinsessa.
Anteeksi pitkä avautuminen.
AP
Etköhän tiedä jo itsekkin, että on aika lopettaa suhde.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että nyt kun on tullut lapsista puhe, hän käyttää sitä oikeutena moittia epäkypsyyttäni ja luonteenvikojani. Vähän aikaa sitten sanoin, että olen niin ahdistunut, että tuntuu kuin joku olisi kuollut ja voisin levätä hetken, hän aloitti 3 tunnin saarnan tuosta lääkekoukussa olemisesta ja kaikesta muustakin mikä mussa on vialla.
Toisaalta hänen mielestään hänellä on oikeus laittaa viikonloppuaamuna radio päälle vaikka olisin kuoleman väsynyt sairauteni takia ja päätä särkisi. Koska sitten kun meillä on lapsia, meillä ei ole koskaan hiljaista ja minun pitää totutella tähän.
Jouduin hiljattain perumaan yhden tapaamisemme, kun olin niin huolissani erään ystävän itsetuhoisesta käyttäytymisestä ja mies loukkaantui tästäkin, kun en kuulemma hänen eteensä tee mitään ja olisi pitänyt sanoa "kulta haluaisin todella nähdä sinut tänään, mutta joudun perumaan..." En muista esittäneeni asiaa mitenkään epäkohteliaasti hänelle, mutta taisin olla ystäväni takia niin paniikissa että "kullittelu" unohtui.
Tuntuu että vaikka olisin miten päin niin lopputulos on aina se, että olen vain itseäni ajatteleva prinsessa.
Anteeksi pitkä avautuminen.
AP
Hyvä ihminen, ihan tosi, lopeta suhde nyt heti. Tuo muuttuu vaan koko ajan hullummaksi.
Ensimmäinen sisäistettävä asia on se, että et tule koskaan "voittamaan" miestä. Hän ei koskaan tule pyytämään anteeksi tekojaan tai tajuamaan, että tekee jotain väärää. Heti kun hyväksyt sen ja lopetat puhumalla, terapialla ja kaikilla muilla keinoilla yrittämisen, että "mies näkee oman käytöksensä", olet jo hyvin pitkällä eroprosessissa.
Yksi vanhimmista manipulointikeinoista on juurikin tuo, että itse ensin tekee väkisin jotain toisen hyväksi, johon sitten myöhemmin vetoaa ja vaatii itselleen hyvitystä. Et ole miehelle mitään velkaa. Varsinkin koska ette asu yhdessä tai teillä ei ole lapsia, helpointa on vain tässä vaiheessa lopettaa suhde ja jatkaa oman elämän rakentamista rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen sisäistettävä asia on se, että et tule koskaan "voittamaan" miestä. Hän ei koskaan tule pyytämään anteeksi tekojaan tai tajuamaan, että tekee jotain väärää. Heti kun hyväksyt sen ja lopetat puhumalla, terapialla ja kaikilla muilla keinoilla yrittämisen, että "mies näkee oman käytöksensä", olet jo hyvin pitkällä eroprosessissa.
Yksi vanhimmista manipulointikeinoista on juurikin tuo, että itse ensin tekee väkisin jotain toisen hyväksi, johon sitten myöhemmin vetoaa ja vaatii itselleen hyvitystä. Et ole miehelle mitään velkaa. Varsinkin koska ette asu yhdessä tai teillä ei ole lapsia, helpointa on vain tässä vaiheessa lopettaa suhde ja jatkaa oman elämän rakentamista rauhassa.
En yleensä sano ”tämä”, mutta nyt sanon. Tämä. Vaikka sinä ap välität miehestä, yrität ymmärtää ja mietit keinoja korjata tilanne, älä tuhlaa aikaa ja energiaa siihen. Riuhtaise itsesi irti nyt, kun se on suhteellisen helppoa (omat asunnot, ei lapsia). Et ole miehelle mitään velkaa, et edes selitystä siitä, että päätät suhteen. Tuollaiset ihmiset eivät näe itsessään mitään vikaa, joten vaikka yrittäisit selittää eron syitä, mies ei usko. Lähde, älä katso taaksesi, älä vastaa miehen viesteihin. Se kirpaisee kerran, sinusta tuntuu pahalta tehdä niin, mutta pidemmän päälle selviät parhaiten vain lähtemällä suhteesta. Tsemppiä!
Lopetin suhteen. Helppoa se ei ole, mutta ehkä jossain vaiheessa kiitän itseäni.
Kiitos kaikille tuesta ja neuvoista.
AP
Vierailija kirjoitti:
Lopetin suhteen. Helppoa se ei ole, mutta ehkä jossain vaiheessa kiitän itseäni.
AP
Onneksi olkoon ap!!
Jos haluat, kertoisitko vähän, miten mies otti jättämisen? (Älä kerro jos ei tunnu hyvältä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Onneksi olkoon ap!!
Jos haluat, kertoisitko vähän, miten mies otti jättämisen? (Älä kerro jos ei tunnu hyvältä).
Vuoroin haukkui kovin sanoin ja vuoroin kertoi, kuinka ihana ihminen olen. Eli oikeastaan sama käytös, mitä muutenkin riidellessämme.
AP
NYT!
Sun kannattaa vaihdattaa omaan asuntoosi lukot. Miehellä on teetettynä sun kämpän avain niitä niinkutsuttuja hätätilanteita varten. Tietenkään ei ole muistanut kertoa sinulle...
Hän on häirikkö, hän on outo ja vaarallinen.
Vaihda myös numerosi. Mee pois facesta instasta tms. Kun haukkuis ja nolais siellä sinua. Myöhemmin kun jaksat paremmin, ja erosta on aikaa, niin tietty voi mennä niihin takasin.
Tee luottokielto näihin kumpaankin; www. asiakastieto ja bisnode. fi
se maksaa parikymppiä. Silloin mies ei voi hakea sun nimellä ja henkkareilla lainaa taikka pikavippiä.
(Tietenkin jos menet hakemaan vaikka asuntolainaa tms. niin sun pitää sitten purkaa se luottokielto ja sitten asettaa se uudelleen)
Katso missä on lähin narsistien uhrien tuki- vertaistapaaminen. Mene sinne. voit myös soittaa auttavaan puhelimeen.
Kun mies ronkuaa tavaroitaan sun luota, niin vaadi paikalle poliisit/ystäväsi, että mies ei jäisi luoksesi sillä tavaroidenhakumatkalla. Ja taas olisi niin onnellista ja ihanaa alkuhuumaa parisuhteessa, kaikilla muilla paitsi sinulla.
Eli; Ole rohkea ja luja! Sinulla on velvollisuus puolustautua hullua friikkiä vastaan.
Olin lyhyessä suhteessa tuollaisen kanssa. Lukitisn oven hänen toiveistaan huolimatta. Kaikkea muutakin hullua tuo mies järjesti ja lopulta heitin kirjaimellisesti ulos.
Mun mies ei ole koskaan antanut vessarauhaa.. aina koputtaa ja jos en avaa niin suuttuu...
Mä ainakin kunnioitan miehen yksityisyyttä mutta mies ei kunnioita mun, koska en saa käydä yksin vessassa aina vaan mies haluaa aina joskus samaan aikaan tulla esim. suihkuun..
Älä aloittaja hyvä jätä itseäsi nalkkiin näin epäterveeseen asetelmaan. Jos olisin äitisi tai siskosi niin hakisin sinut heti paikalla pois mokoman uuvatin vaikutuspiiristä. Suhteen dynamiikka on aivan pyllyllään eikä terapiaa kannata edes harkita, unohda koko juttu. Ainoa tervejärkinen teko on lopettaa tapailu asap.