Kansalaisaloite! Koiravero ja 500 euron sakko per paskaläjä taajama-alueella
Kuka tekee?
Mä tuun heti allekirjoittaa.
Koirien paskoissa on vaarallisia bakteereja ja loisia. Taajama-alueella ainakin asfaltoidulle kävelykadulle koiran paskattamisesta ja paskan keräämättä jättämisestä pitäisi tulla 500 euron sakko ja pitäisi tehdä tehovalvontoja säännöllisesti.
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee?
Koirien paskoissa on vaarallisia bakteereja ja loisia. Taajama-alueella ainakin asfaltoidulle kävelykadulle koiran paskattamisesta ja paskan keräämättä jättämisestä pitäisi tulla 500 euron sakko ja pitäisi tehdä tehovalvontoja säännöllisesti.Muita lukematta.
Rauhoitu nyt vähän.
Ensinnäkin: mikset itse tee kansalaisaloitetta?
Toiseksi: jos ihan terveellä järjellä ajattelet, niin kuvaile joku tapa, jolla ne kakkojen jättäjät saadaan kiinni niin, että heille voidaan määrätä tuo 500 e:n sakko?
Ja ei, meilä ei ole koiraa (kaksi kissaa on).
Kummasti tämä kakkasakko on pystytty toteuttamaan esim. Britanniassa. Toisekseen kuten joku huomautti, pystytäänhän asulaspysäköintiäkin valvomaan. Mahdotonta tämä ei ole.
No ihmettelinkin, miksi Lontoon keskustassa ja lähialueilla oli niin vähän koiria. Eipä niitä varmaankaan ole sitten muita kuin niillä, jotka oikeasti pystyvät niistä huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Koiran uloste muuten maatuu noin 3-6 kuukaudessa. Eli ei ihan heti. Jos Musti kakkaa kahdesti päivässä kadulle, niin on ihan kivat kakkavuoret kahdessa kuukaudessa. Syksyllä näin todella paljon muumioitunutta koirankakkaa katujen varsilla. Mahtavatko maatua lumenkaan alla mihinkään? Nehän ovat siellä kuin pakastimessa.
Tiesitkö että koirankakka ei maadu mihinkään talven aikana. Joten älä väitä, että se maatuu 3-6 kuukaudessa. Mikään ei maadu jäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne jotka vastaa et "joo se maatuu" on jotain landepirkkoja, joiden koirat on lenkillä vapaana ja käyvät jossain perämettän nurkassa tortulla. Kyse on kaupunkien keskustoista jotka velloo sitä itteensä.
Itselläni on kaksi koiraa ja joka saamarin lusikallinen kauhotaan pussiin, oli sitten kaatosade tai talvimyrsky. Menee itsellä hermo, kun meinaa itse aina astua toisten jättämiin kikkareisiin noita kerätessään, hauskintahan on jos koira upottaa itsensä jonkun ripuliläjään.......
Asumispaikkakin on valintakysymys. En ikinä asuisi kaupungin keskustassa koiran kanssa, koska siellä ei ole lenkkimaastoja. Ja olen aina asunut kaupungissa, niissä lähiöissä, mistä löytyy niitä lähimetsiäkin. Tällä hetkellä asun pikkukaupungissa metsän laidassa. Iso kaupunki puolen tunnin ajomatkan päässä, on Suomen 3 suurimman kaupungin joukossa. En koe itseäni landepirkoksi.
Oletko kuullut sellaisesta, että kaupungit kasvavat ja levittäytyvät? Pieni koira voi elellä helposti vaikka 16 vuotta ja sinä aikana ehtii asuinpaikan olosuhteissa tapahtua paljon muutoksia. Kun ensin asuu metsän reunassa niin 10 vuoden kuluttua voi asua kerrostalojen keskellä, koska metsä on hakattu ja kerrostalot rakennettu tilalle.
Tiedän kyllä kuinka kauan koirat elävät. Yksi koiristani eli 17 vuotta ja oli keskikokoinen koira. Koiria itselläni on ollut useampia. Ja kuten tuossa kirjoitin, olen aina asunut kaupungeissa ja lähiöissä (huom. monikko) ja tällä hetkellä asun pikkukaupungissa. Eli muuttaa aina voi. Ja kaavoitustilanteestakin voi aina ottaa selvää. Joten miksi vastaat kuin jollekin idiootille? Ja tämä mielipide asuinpaikasta on minun mielipiteeni. Itse en haluaisi kaupungin keskustassa asua, en koiran kanssa enkä ilman koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran uloste muuten maatuu noin 3-6 kuukaudessa. Eli ei ihan heti. Jos Musti kakkaa kahdesti päivässä kadulle, niin on ihan kivat kakkavuoret kahdessa kuukaudessa. Syksyllä näin todella paljon muumioitunutta koirankakkaa katujen varsilla. Mahtavatko maatua lumenkaan alla mihinkään? Nehän ovat siellä kuin pakastimessa.
Tiesitkö että koirankakka ei maadu mihinkään talven aikana. Joten älä väitä, että se maatuu 3-6 kuukaudessa. Mikään ei maadu jäisenä.
Eikä asfaltille maadu mikään. Se paska on siinä niin kauan, kunnes joku sen siitä korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussitelineet ovat aika iso kädenojennus koiranomistajille, että eivät joudu edes omia pussejaan ostamaan. Silti niitäkään ei viitsitä käyttää.
No missä näitä pussitelineitä on? Ja mitä niillä pussitelineillä on väliä. Suurin ongelma on kai se, ettei ole roskiksia. Kuka oikeasti kävelee paskapussi kädessä pidempää matkaa. Itse paskotan koirani hoitamattomalle alueelle. Ja jos nyt sellainen vahinko jostain uskomattomasta syystä kävisi, että koirani paskoisi hoidetulle alueelle niin ajaisin lenkin jälkeen autolla paikalle ja keräisin paskat ja veisin kotiini roskiin. Jos joku sen tunnin, kahden tunnin aikana siihen paskaan astuu niin se on sitten voi voi. Mutta on hyvin epätodennäköistä, että koirani paskoo hoidetulle alueelle.
Näin juuri! Ja ennen kuin oli pussitelineitä, selitys oli juurikin pussin kotoa ottamisen hankaluus! Kun tulee roskiksia, selitys on joku muu.
..selitys onkin sitten joku selkävamma tai vastaava😂
Minulla tosiaan oli 7 vammaa selässä samaan aikaan. Pystyin kävelemään, mutta en kumartumaan tai kyykistymään. Pahin toipumisvaihe kesti 6 kk. Toivoisin sinultakin sen verran inhimillisyyttä, ettet alkaisi toisten vakavilla vammoilla vitsailemaan tai toisten vammoille naureskelemaan.
Höpöphöp, aivan kahdella kepillä kulkeva koukkuselkä vanhus vaan osaa tuossa lähitiellä keräillä jollain tavalla koiransa kakat. Ihailin häntä ääneen ja hän totesi, että se vasta kurjaa olisi, jos ne kepitkin olisi paskassa kenkien lisäksi, joten ei ainakaan oma koira jätä jälkeensä mitään.
Jos se selkä on oikeasti kipeä, niin et todellakaan pysty kumartumaan. Tuolla koukkuselkävanhuksella ei ehkä ollut selkä kipeä. Oma äitini tuossa talvella kaatui selälleen ja ei kyllä pystynyt kumartumaan yhtään vähään aikaan, vaikka notkea ikäisekseen onkin. Jos nyt pidettäisiin nämä paskakeskustelut ja toisten vammoille nauraminen erikseen. Mutta mitäpä muuta näiltä koiravihaajilta muuta voisi odottaa? Nämä kirjoitukset ovat kyllä sen verran vihamielisiä, vihaavat varmaan kaikkea ja kaikkia. Toivottavasti kaikki nämä toisten vammoille naurajat astuisivat paskaan ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tekee?
Koirien paskoissa on vaarallisia bakteereja ja loisia. Taajama-alueella ainakin asfaltoidulle kävelykadulle koiran paskattamisesta ja paskan keräämättä jättämisestä pitäisi tulla 500 euron sakko ja pitäisi tehdä tehovalvontoja säännöllisesti.
Kirjoituksesi perusteella sinä olisit hyvä sakon kerääjä , kun olet samanlainen kuin koiran paskaläjä.
Oletin että tällaisen avauksen tiimoilta olisi jo edes se itse aloite käyty tekemässä - mutta ei. Pöyristyneet suomalaiset tyytyvät kiukuttelemaan vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne jotka vastaa et "joo se maatuu" on jotain landepirkkoja, joiden koirat on lenkillä vapaana ja käyvät jossain perämettän nurkassa tortulla. Kyse on kaupunkien keskustoista jotka velloo sitä itteensä.
Itselläni on kaksi koiraa ja joka saamarin lusikallinen kauhotaan pussiin, oli sitten kaatosade tai talvimyrsky. Menee itsellä hermo, kun meinaa itse aina astua toisten jättämiin kikkareisiin noita kerätessään, hauskintahan on jos koira upottaa itsensä jonkun ripuliläjään.......
Asumispaikkakin on valintakysymys. En ikinä asuisi kaupungin keskustassa koiran kanssa, koska siellä ei ole lenkkimaastoja. Ja olen aina asunut kaupungissa, niissä lähiöissä, mistä löytyy niitä lähimetsiäkin. Tällä hetkellä asun pikkukaupungissa metsän laidassa. Iso kaupunki puolen tunnin ajomatkan päässä, on Suomen 3 suurimman kaupungin joukossa. En koe itseäni landepirkoksi.
Oletko kuullut sellaisesta, että kaupungit kasvavat ja levittäytyvät? Pieni koira voi elellä helposti vaikka 16 vuotta ja sinä aikana ehtii asuinpaikan olosuhteissa tapahtua paljon muutoksia. Kun ensin asuu metsän reunassa niin 10 vuoden kuluttua voi asua kerrostalojen keskellä, koska metsä on hakattu ja kerrostalot rakennettu tilalle.
Tiedän kyllä kuinka kauan koirat elävät. Yksi koiristani eli 17 vuotta ja oli keskikokoinen koira. Koiria itselläni on ollut useampia. Ja kuten tuossa kirjoitin, olen aina asunut kaupungeissa ja lähiöissä (huom. monikko) ja tällä hetkellä asun pikkukaupungissa. Eli muuttaa aina voi. Ja kaavoitustilanteestakin voi aina ottaa selvää. Joten miksi vastaat kuin jollekin idiootille? Ja tämä mielipide asuinpaikasta on minun mielipiteeni. Itse en haluaisi kaupungin keskustassa asua, en koiran kanssa enkä ilman koiraa.
Oletko koskaan kuullut kaava-alueen muutoksista? Ei todellakaan ihmiset pysty muuttamaan noin vain milloin tahansa. Muuttaminen maksaa, asuntoa ei välttämättä kukaan osta jne. Ihmisillä ei suinkaan ole automaattisesti miljoonaomaisuutta syntyessään, tiesithän?
Vierailija kirjoitti:
Oletin että tällaisen avauksen tiimoilta olisi jo edes se itse aloite käyty tekemässä - mutta ei. Pöyristyneet suomalaiset tyytyvät kiukuttelemaan vauvapalstalla.
Tee sinä, mutta tee realistisempi kuin ap:n ehdotus niin sillä voi olla mahdollisuuksia mennä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut kaava-alueen muutoksista? Ei todellakaan ihmiset pysty muuttamaan noin vain milloin tahansa. Muuttaminen maksaa, asuntoa ei välttämättä kukaan osta jne. Ihmisillä ei suinkaan ole automaattisesti miljoonaomaisuutta syntyessään, tiesithän?
Ei todellakaan ole näin. Koiria on liian helppo ostaa ja pentutehtailu Suomessa pitäisi rajata. Osaatteko edes laskea paljonko koiria on Suomen asukkaita kohden? Ja toivottavasti ymmärsitte sen, että muissa maissa on pikkaisen enemmän asukkaita kuin täällä. Ai niin muistaakseni kukaan ei ole osannut tehdä tätä vertailua missä maassa on eniten koiria ihmislukumäärään verrattuna. Ei ole siis tällä hetkellä luotettavaa tietoa, koska kaikissa maissa ei ole rekistereitä eläimille. Mutta kaikilla ihmisillä ei ole onneksi varaa ostaa ja hoitaa koiraa.
Suomen poliisi tai kukaan viranomainen ei tule vahtimaan koirankakkoja. Jopa pystyt pitkittämään esim. ylinopeussakkojen suhteen, niin ei se tule onnistumaan koirienkaan osalta. Ainoa ratkaisu on koiravero 1500-2000 €. Tälle pitäisi tehdä ainoastaan laki ja pentutehtailulle. Samalla koko Kennel alas, koska sekin vain haluaa lisää koiria. Se ei ole koskaan eikä aio rajoittaa koirien saatavuutta Suomessa. Siruttaminenkin on vain koiran katoamista varten. Ei sillä tee yhtään mitään siihen kenen koira kakkaa. Ainoa ja oikea ratkaisu tähän ongelmaan, jos se halutaan saada toimivaksi. Siis toimivaksi sille, että kenen koiran kakat ovat luonnossa. Se on kaikista koirista tieto, esim. syljen avulla. Pitäisi tieto jäädä koiraan kakkaan ja sitten erillisellä kakkakuormurilla kerätään kakat talteen ja sen jälkeen tutkitaan näytteet. Tämän jälkeen lähetetään lasku kalliista tutkimuksesta koiran omistajalle, joka voisi olla esim 2000-3000 €. Ainoastaan kalliiseen tutkimukseen menee rahaa ja kakkojen keräämiseen eri paikoista koneellisesti todella nopeasti. Kummallista ettei kukaan ole tällaista edes ajatellut. Yli 800 000 koiraa * 1500 - 2000 € on aika iso bonus Suomen Valtiolle. Ja siihen lisäksi kakkalaskut. Valtiolla on tämän jälkeen luultavasti vara valmistaa tällainen oma tutkimuslaitos. Mutta niin kauan kuin Suomessa on huonoja päättäjiä, niin mitään ei tapahdu. Eikä osata laskea voittoa edes Valtion kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on kävellä paskapussi kädessä vaikka koko lenkki, jos roskista ei löydy? Laittaa vaikka toisen pussin sisään ja taskuun, jos nolottaa kädessä kantaa. Ei ole kovin iso asia! Itsekin on tullut kanniskeltua paskaa mukana pitkäänkin, ennen kuin on roskis löytynyt
Ovatko jotkut koiranomistajat oikeasti näin laiskoja?En todellakaan kävele paskapussi kädessä. Paskotan koirani hoitamattomalle alueelle.
Kakattakaa sitten oikeasti hoitamattomana alueille, eikä harvoin niitetyille tai hoidetulle. Kaikkia alueita ei leikata kerran viikossa. Silti se psska tekee paskaa niittäessä.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että ketjun tarkoituksena on päästä hokemaan "paska, paska, paska!!1!" sydämen kyllyydestä? Kakkafetisisti toteuttamassa unelmaansa :D
Sitä fetissiä on tänään toteutettu esim leikkipuistossa. Joku oli kakattanut koiran sinne. Ja koko matka kevyenliikenteenväylää kotiin. Se on mukana jokapäiväisessä toiminnassa. Ei sitä tarvitse enää täällä hekumoida. Eli tässä keskustelussa on vähän muusta kysymys.
Tällä palstalla näyttää kirjoittelevan paljon työttömiä. Siitä vain viette asian eteenpäin ja haette itsellenne toimiluvan. Saatte itse 100 € per paskaläjä. Varmasti hyvä ansio ja paskat häviää katukuvasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että ketjun tarkoituksena on päästä hokemaan "paska, paska, paska!!1!" sydämen kyllyydestä? Kakkafetisisti toteuttamassa unelmaansa :D
Sitä fetissiä on tänään toteutettu esim leikkipuistossa. Joku oli kakattanut koiran sinne. Ja koko matka kevyenliikenteenväylää kotiin. Se on mukana jokapäiväisessä toiminnassa. Ei sitä tarvitse enää täällä hekumoida. Eli tässä keskustelussa on vähän muusta kysymys.
Koiranomistajat itse, jotka eivät kerää kakkoja, laittoivat tämän kakkafetissin liikkeelle. He eivät vain kestä totuutta siitä, kun itse eivät halua kerätä koirankakkoja pois kaduilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ei muuttaminen ole koskaan ollut ongelma vaikkei miljoonaomaisuutta olekaan. En ole edes rikas enkä hyvätuloinen. Olen pystynyt hyvinkin nopeisiin muuttoihin ja myymään asuntoni, vaikkei mikään pakko ole ollutkaan välttämättä muuttaa. No sitä muuttoa olen aina jo jonkin aikaa miettinyt. Mutta kun sen asunnon saa myytyä, niin nopeasti on kuitenkin uusi katto päänsä päälle saatava. Eikä edes nuo kaava-alueen muutokset yhdessä yössä tule eikä kuukaudessa. Ennen kuin siinä ympärillä on taloja niin kyllä siihen jokin aika menee. Vai meinaatko, että kun joku tekee kaavamuutoksen niin kuukauden kuluttua on 10 kerrostaloa tehty? Ja olen oikeasti valinnut asuinpaikkani sen mukaan, ettei kovin äkkiä mitään ympärille rakenneta. Seuraan kuntani kaavoitustilannetta, ne ovat julkista tietoa. Ja eikös nykyään vähän edellytetä, että kykenet muuttamaan. Ainakin tuo aktiivimalli pitää siitä huolen, että töiden perässä on muutettava. Ja jos olet pienituloinen niin silloinhan on mahdollista saada muuttoavustusta, jos asut vuokralla. Tiesitkö sitä? Ja miksi sinua häiritsee, jos en halua asua jossain kaupungin keskustassa paskottamassa koiraani jossain puistossa? Nämähän ovat vain minun mielipiteitäni ja minun elämääni. Vai harmittaako sinua, kun joku voi paskottaa koiransa hoitamattomalle alueelle vai mikä on ongelmasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on kävellä paskapussi kädessä vaikka koko lenkki, jos roskista ei löydy? Laittaa vaikka toisen pussin sisään ja taskuun, jos nolottaa kädessä kantaa. Ei ole kovin iso asia! Itsekin on tullut kanniskeltua paskaa mukana pitkäänkin, ennen kuin on roskis löytynyt
Ovatko jotkut koiranomistajat oikeasti näin laiskoja?En todellakaan kävele paskapussi kädessä. Paskotan koirani hoitamattomalle alueelle.
Kakattakaa sitten oikeasti hoitamattomana alueille, eikä harvoin niitetyille tai hoidetulle. Kaikkia alueita ei leikata kerran viikossa. Silti se psska tekee paskaa niittäessä.
Ei niitä kukaan niitä. Jos sillä hoitamattomalla alueella joskus oksia karsii, niin kyllä se on traktori.
Keskelle asvalttia tai polkua paskantaa lähinnä pienemmät koirat ja siitä syystä ettei ne pääse paksulla hangella kulkemaan. Auratessa vielä syntyy pientareelle korkea valli joka lumisena talvena on tuplasti korkeampi kuin joku spanieli. Väittäisin että tästä syystä pienet koirat tykkäävät paskantaa siihen tasaiselle, auratulle väylälle eli toisin sanoen keskelle tietä. Kesäisinhän niitäkin näkee sitten siellä pientareen puolella. Oma tanskandoggi nyt koikkeloittee niillä metrin kintuillaan paskalle syvempäänkin kinokseen.
Sormen paksuisia pikkukoiran läjiähän tuntuu enimmälteen tossa keskellä tietä olevan, ja vituttaa se koiranomistajana itseänikin.
Kaverillani on kaksi tiibetinspanielia ja hän ei kerää sitten yhtäkään kikkaretta vaikka paskantais keskelle toria. Ollaan kyllä asiasta keskusteltu moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee sinä, mutta tee realistisempi kuin ap:n ehdotus niin sillä voi olla mahdollisuuksia mennä läpi.
Niin paljoa ei mene koiran paska tunteisiin että välittäisin tämän kummemmin. Ymmärrän kyllä että joillain asuinalueilla tämä on ongelma, mutta täällä meillä päin päästään vähemmällä.
Jos olisit miettinyt kirjoittaessasi tänne sen, että Singaporesa ei ole miljoonaa koiraa. Poliisit saavat paljon vähemmän palkkaa siellä, mutta heidän on tehtävä työnsä. Niin ja eivät todellakaan kiinnosta tehdä heidän työstään videomateriaalia. En tiedä Singaporen lakeja, mutta luulisi heidän arvostavan enemmän heidän kansalaisiaan, kun Suomen Poliisit nauravat, jos ihmiseltä pääsee vahinko tai kehitysvammaisille ihmisille sattuu jotain. Kuten esim. jos tällainen ihminen kaatuu pyörätuolin kanssa. Typerää on tehdä näitä juttuja jälkikäteen ja suurennella näistä asioista. Englannissa ei tehdä pilaa ihmisten heikko-osaisten suhteen, mutta Suomessa kyllä.