Kansalaisaloite! Koiravero ja 500 euron sakko per paskaläjä taajama-alueella
Kuka tekee?
Mä tuun heti allekirjoittaa.
Koirien paskoissa on vaarallisia bakteereja ja loisia. Taajama-alueella ainakin asfaltoidulle kävelykadulle koiran paskattamisesta ja paskan keräämättä jättämisestä pitäisi tulla 500 euron sakko ja pitäisi tehdä tehovalvontoja säännöllisesti.
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Montako poliisia koulutetaan lisää kiertelemään lähiöitä ja kiikaroimaan koirien paskantamista? Vai annetaanko kenties yksityisille firmoille oikeus periä kakkavirhemaksua, kun se toimii niin hyvin pysäköinninvalvonnassakin? Aktiivimallista ratkaisu, työttömät kyttäämään 9 euron päiväpalkalla, tai osallistumaan harjoitteluun ja työkokeiluun varjostamalla ulkoiluttajia?
Tästä aktiivimallityötä ihmisille!
Jos paskaongelmaa ei saada kuriin pitää koirat kieltää taajamissa. Mitä kaupungissa tekee koiralla muutenkaan, maalla koirakin olisi onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne paskat siellä nurmikolla tai pusikossa haittaa? Ei siellä kukaan kävele. Jos on niin tyhmä, että antaa koiranska paskoa jalkakäytävälle niin luultavasti on muitakin ongelmia kuin koira tällä henkilöllä.
Itse olen ainakin huomannut, että roskiksia on aivan liian harvassa. Ja jos roskis löytyy niin ne on täynnä tai rikottu. Koira paskoo lenkin aikana 2-5 kertaa, joten on se hieman hölmöä kävellä 5 paskapussia kädessä heiluen. Voisin toki maksaa koiraveroa, jos sillä lisättäisiin roskiksia tai tyhjennettäisiin niitä useammin. En vain usko, että veroja maksamalla tilanne paranee.
Nyt olisi tärkeää viedä koirasi eläinlääkäriin ja selvittää miksi se kakkii jopa 5 kertaa lenkin aikana.
Kai se sitten on poikkeava yksilö. Ei se kaikkea kerralla sieltä ulos purista. Pökäle kerrallaan. Kai mä vien sen sitten lopetettavaksi, kun av:lla pidetään sitä outona.
Oletko ajatellut, että sen syömä ruoka tekee kakan liian kovaksi ja siksi se tulee pökäle kerrallaan. Voisit kysyä neuvoja miten muuttaa ruokavaliota ja auttaisiko esim. öljyn lisääminen.
Usko pois, kyllä se tarpeeksi liukasta on. Koskettavaa kyllä, että välität. Kiitos siitä. Ruokavalio on kunnossa.
Olen koiranomistaja ja samaa mieltä aloittajan kanssa. Koiravero karsisi pois epäedullisia koiranomistajia, jolloin koira todennäköisemmin päätyisi vastuullisemmalle omistajalle.
Kakkojen keräämättä jättämistä pitäisi myös sakottaa, ihan kunnon summalla. Tätä tietenkin olisi vaikeaa valvoa, mutta yksikin annettu sakko olisi voitto. Motivoisi ehkä joitakin ääliöitä keräämään koiransa jätökset.
Vierailija kirjoitti:
Jos koiran omistajat välittäisivät lemmikeistään he keräsivät kakat pois.
Pääkaupunkiseudulla oli penikkatautiepidemia ja se levisi koiran kakan välityksellä.
Jos ulosteet olisi kerätty pois niin sairastuneita ja kuolleita koiria olisi ollut vähemmän.
Penikkatauti: Virus leviää eläimestä toiseen aerosoli- ja pisaratartuntana (tartunta ilmateitse pieninä alle 5 mikrometrin läpimittaisina pisaroina).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on kävellä paskapussi kädessä vaikka koko lenkki, jos roskista ei löydy? Laittaa vaikka toisen pussin sisään ja taskuun, jos nolottaa kädessä kantaa. Ei ole kovin iso asia! Itsekin on tullut kanniskeltua paskaa mukana pitkäänkin, ennen kuin on roskis löytynyt.
Ovatko jotkut koiranomistajat oikeasti näin laiskoja?
Tietenkin se on ongelma. Toinen käsi tarvitaan vapaaksi antamaan makupaloja kun ohittaa vastaantulevia koiria jne.
Paskapussin voi laittaa taskuunkin, kuten sanoin. Ei ole vaikeaa...
Ei todellakaan voi laittaa taskuun, ei ole niin isoja taskuja.
Hahhah, tekosyitä on vain keksittävä kun ei jaksa kantaa yhtä paskapussia :D pitäisköhän käyttää sellsisia vaatteita, missä on kunnon taskut? Mahtuisi ne namitkin paremmin mukaan.
Myytävissä takeissa on juuri sen kokoiset taskut kun valmistaja on sattunut siihen laittamaan. Sään pitävyys ja hinta ovat määräävä tekijä jolla takki ostetaan. Esim. osassa parkatakkeja on ulkoisesti näyttävän kokoiset taskut, mutta taskuosat ovat koristeelliset ja niissä on vain normi tuulitakin kokoiset taskut. Ehkä otat yhteyttä valmistajiin ja ohjeistat heidät tekemään isompia taskuja, kiitos!
Lol, miten ihmeessä minä, joka kävelee osan lenkeistä koristetaskuisissa nahkatakeissa ja pillifarkuissa, olenkaan tähän asti saanut kannettua muutaman paskapussin ja namit mukanani lenkeillä... :D Tuulitakin taskuun mahtuu vaikka kuinka monta ja lemmikkikaupasta voi ostaa jonkun hauskan bontonin (kakkapussiautomaatin) hihnaan/vyölle kiinnitettäväksi, jos ei omat taskut riitä.
Aivan turhaa vinkumista, jos hankkii koiran, niin on hankittava myös tarvikkeet lemmikkinsä ulkoiluttamiseksi.
Onko landseerin kakka?
Kannatan, monta kertaa viikossa saa lasten kengistä paskaa pestä.
yritän seurata jonain aamuna isoimman paskan jättäjää ja vien paskan hänen postilaatikkoonsa tai oven eteen ja laitan lapun, että teiltä unohtui tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussitelineet ovat aika iso kädenojennus koiranomistajille, että eivät joudu edes omia pussejaan ostamaan. Silti niitäkään ei viitsitä käyttää.
No missä näitä pussitelineitä on? Ja mitä niillä pussitelineillä on väliä. Suurin ongelma on kai se, ettei ole roskiksia. Kuka oikeasti kävelee paskapussi kädessä pidempää matkaa. Itse paskotan koirani hoitamattomalle alueelle. Ja jos nyt sellainen vahinko jostain uskomattomasta syystä kävisi, että koirani paskoisi hoidetulle alueelle niin ajaisin lenkin jälkeen autolla paikalle ja keräisin paskat ja veisin kotiini roskiin. Jos joku sen tunnin, kahden tunnin aikana siihen paskaan astuu niin se on sitten voi voi. Mutta on hyvin epätodennäköistä, että koirani paskoo hoidetulle alueelle.
Näin juuri! Ja ennen kuin oli pussitelineitä, selitys oli juurikin pussin kotoa ottamisen hankaluus! Kun tulee roskiksia, selitys on joku muu.
..selitys onkin sitten joku selkävamma tai vastaava😂
Minulla tosiaan oli 7 vammaa selässä samaan aikaan. Pystyin kävelemään, mutta en kumartumaan tai kyykistymään. Pahin toipumisvaihe kesti 6 kk. Toivoisin sinultakin sen verran inhimillisyyttä, ettet alkaisi toisten vakavilla vammoilla vitsailemaan tai toisten vammoille naureskelemaan.
Höpöphöp, aivan kahdella kepillä kulkeva koukkuselkä vanhus vaan osaa tuossa lähitiellä keräillä jollain tavalla koiransa kakat. Ihailin häntä ääneen ja hän totesi, että se vasta kurjaa olisi, jos ne kepitkin olisi paskassa kenkien lisäksi, joten ei ainakaan oma koira jätä jälkeensä mitään.
suosittelen niille käärmettä lemmikiksi siis heille, jotka eivät kykene/pysty/halua kerätä paskoja pois. Tai akvaariokaloja.
Miksi muuten ihmiset ottavat niitä jättikokoisia rescuekoiria?
Vierailija kirjoitti:
Jos paskaongelmaa ei saada kuriin pitää koirat kieltää taajamissa. Mitä kaupungissa tekee koiralla muutenkaan, maalla koirakin olisi onnellisempi.
Tavallisilla asuma-alueilla on vaikka kuinka paljon alueita, joissa voi huoleti paskottaa koiraa. Sitä paskaa ei tarvitse lain mukaan kerätä hoitamattomilta penkoilta tai jättömailta. Siitä olen kyllä yhtä mieltä, että jossain keskikaupungilla, jossa ei ole kuin asfalttia kilometreittäin joka suuntaan, voisi olla totaalinen eläintenpitokielto. Ja kissat vain maataloihin.
Olen koko kevään pyöräillyt eteläsuomalaisessa keskisuuressa kaupungissa ja selvä tendessi on ollut se, että vuokratalojen ohitse ajaessa saa kyllä pujotella varsin reippaasti , ettei koko fillari ole kakassa.
useimmat koiraihmiset osaavat hommansa, mutta koiran ottamiseen pitäisi saada koulutusta ja tehdä se luvan varaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma on kävellä paskapussi kädessä vaikka koko lenkki, jos roskista ei löydy? Laittaa vaikka toisen pussin sisään ja taskuun, jos nolottaa kädessä kantaa. Ei ole kovin iso asia! Itsekin on tullut kanniskeltua paskaa mukana pitkäänkin, ennen kuin on roskis löytynyt.
Tietenkin se on ongelma. Toinen käsi tarvitaan vapaaksi antamaan makupaloja kun ohittaa vastaantulevia koiria jne.
Hahhah, tekosyitä on vain keksittävä kun ei jaksa kantaa yhtä paskapussia :D pitäisköhän käyttää sellsisia vaatteita, missä on kunnon taskut? Mahtuisi ne namitkin paremmin mukaan.
Myytävissä takeissa on juuri sen kokoiset taskut kun valmistaja on sattunut siihen laittamaan. Sään pitävyys ja hinta ovat määräävä tekijä jolla takki ostetaan. Esim. osassa parkatakkeja on ulkoisesti näyttävän kokoiset taskut, mutta taskuosat ovat koristeelliset ja niissä on vain normi tuulitakin kokoiset taskut. Ehkä otat yhteyttä valmistajiin ja ohjeistat heidät tekemään isompia taskuja, kiitos!
Lol, miten ihmeessä minä, joka kävelee osan lenkeistä koristetaskuisissa nahkatakeissa ja pillifarkuissa, olenkaan tähän asti saanut kannettua muutaman paskapussin ja namit mukanani lenkeillä... :D Tuulitakin taskuun mahtuu vaikka kuinka monta ja lemmikkikaupasta voi ostaa jonkun hauskan bontonin (kakkapussiautomaatin) hihnaan/vyölle kiinnitettäväksi, jos ei omat taskut riitä.
Aivan turhaa vinkumista, jos hankkii koiran, niin on hankittava myös tarvikkeet lemmikkinsä ulkoiluttamiseksi.
Onko landseerin kakka?
On useampi koira. En mä niitä täysiä paskapusseja takaisin taskuuni laita, teetkö itse niin? Farkkujen taskuun voi taitella vaikka pari s-marketin muovikassia jos tarve vaatii, tuskin se landseerikään sitä enempää paskantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussitelineet ovat aika iso kädenojennus koiranomistajille, että eivät joudu edes omia pussejaan ostamaan. Silti niitäkään ei viitsitä käyttää.
No missä näitä pussitelineitä on? Ja mitä niillä pussitelineillä on väliä. Suurin ongelma on kai se, ettei ole roskiksia. Kuka oikeasti kävelee paskapussi kädessä pidempää matkaa. Itse paskotan koirani hoitamattomalle alueelle. Ja jos nyt sellainen vahinko jostain uskomattomasta syystä kävisi, että koirani paskoisi hoidetulle alueelle niin ajaisin lenkin jälkeen autolla paikalle ja keräisin paskat ja veisin kotiini roskiin. Jos joku sen tunnin, kahden tunnin aikana siihen paskaan astuu niin se on sitten voi voi. Mutta on hyvin epätodennäköistä, että koirani paskoo hoidetulle alueelle.
Näin juuri! Ja ennen kuin oli pussitelineitä, selitys oli juurikin pussin kotoa ottamisen hankaluus! Kun tulee roskiksia, selitys on joku muu.
No niitä roskiksia ei oikeesti ole. Mutta onneksi on näitä hoitamattomia alueita.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kävele paskapussi kädessä. Paskotan koirani hoitamattomalle alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos koiran omistajat välittäisivät lemmikeistään he keräsivät kakat pois.
Pääkaupunkiseudulla oli penikkatautiepidemia ja se levisi koiran kakan välityksellä.
Jos ulosteet olisi kerätty pois niin sairastuneita ja kuolleita koiria olisi ollut vähemmän.
Oma koirani on rokotettu penikkatautia vastaan, sitä suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kyllähän yhteiskunta voisi tulla tässä asiassa vastaan ja ostaa jokaiselle koiranomistajalle suuritaskuisen anorakin ja kesäsäitä varten pienen olkalaukun.
Eikö olisi vaan helpompi laittaa niitä roskiksia riittävän paljon. Niitä kun ei oikeesti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko landseerin kakka?
On useampi koira. En mä niitä täysiä paskapusseja takaisin taskuuni laita, teetkö itse niin? Farkkujen taskuun voi taitella vaikka pari s-marketin muovikassia jos tarve vaatii, tuskin se landseerikään sitä enempää paskantaa.
Nyt täytyy myöntää, että olen liian tyhmä. Oletetaan, etten ole koskaan kerännyt kakuleita ja opettelen nyt ensimmäistä kertaa. Koirani kakkii tielle kaava-alueella ja lähin roskis sijaitsee 1 km päässä. Miten ihmeessä voin laittaa tyhjän pussin taskuun niin, että kakka kulkeutuu kilmetrin päähän roskiin O.o
Olen nimittäin kerännyt kakkeleita 20 vuotta, mutta ilmeisesti olen vähä-älyinen kun en ole tajunnut miten tuollainen onnistuu. Kuuluostaa huippuidealta, kertoisitko miten teet sen?
Sirottelen lentopulveria kakan päälle ja kakka lentää yksikseen roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne jotka vastaa et "joo se maatuu" on jotain landepirkkoja, joiden koirat on lenkillä vapaana ja käyvät jossain perämettän nurkassa tortulla. Kyse on kaupunkien keskustoista jotka velloo sitä itteensä.
Itselläni on kaksi koiraa ja joka saamarin lusikallinen kauhotaan pussiin, oli sitten kaatosade tai talvimyrsky. Menee itsellä hermo, kun meinaa itse aina astua toisten jättämiin kikkareisiin noita kerätessään, hauskintahan on jos koira upottaa itsensä jonkun ripuliläjään.......
Asumispaikkakin on valintakysymys. En ikinä asuisi kaupungin keskustassa koiran kanssa, koska siellä ei ole lenkkimaastoja. Ja olen aina asunut kaupungissa, niissä lähiöissä, mistä löytyy niitä lähimetsiäkin. Tällä hetkellä asun pikkukaupungissa metsän laidassa. Iso kaupunki puolen tunnin ajomatkan päässä, on Suomen 3 suurimman kaupungin joukossa. En koe itseäni landepirkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne jotka vastaa et "joo se maatuu" on jotain landepirkkoja, joiden koirat on lenkillä vapaana ja käyvät jossain perämettän nurkassa tortulla. Kyse on kaupunkien keskustoista jotka velloo sitä itteensä.
Itselläni on kaksi koiraa ja joka saamarin lusikallinen kauhotaan pussiin, oli sitten kaatosade tai talvimyrsky. Menee itsellä hermo, kun meinaa itse aina astua toisten jättämiin kikkareisiin noita kerätessään, hauskintahan on jos koira upottaa itsensä jonkun ripuliläjään.......
Asumispaikkakin on valintakysymys. En ikinä asuisi kaupungin keskustassa koiran kanssa, koska siellä ei ole lenkkimaastoja. Ja olen aina asunut kaupungissa, niissä lähiöissä, mistä löytyy niitä lähimetsiäkin. Tällä hetkellä asun pikkukaupungissa metsän laidassa. Iso kaupunki puolen tunnin ajomatkan päässä, on Suomen 3 suurimman kaupungin joukossa. En koe itseäni landepirkoksi.
Oletko kuullut sellaisesta, että kaupungit kasvavat ja levittäytyvät? Pieni koira voi elellä helposti vaikka 16 vuotta ja sinä aikana ehtii asuinpaikan olosuhteissa tapahtua paljon muutoksia. Kun ensin asuu metsän reunassa niin 10 vuoden kuluttua voi asua kerrostalojen keskellä, koska metsä on hakattu ja kerrostalot rakennettu tilalle.
Hmm, tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että ketjun tarkoituksena on päästä hokemaan "paska, paska, paska!!1!" sydämen kyllyydestä? Kakkafetisisti toteuttamassa unelmaansa :D