Kansalaisaloite! Koiravero ja 500 euron sakko per paskaläjä taajama-alueella
Kuka tekee?
Mä tuun heti allekirjoittaa.
Koirien paskoissa on vaarallisia bakteereja ja loisia. Taajama-alueella ainakin asfaltoidulle kävelykadulle koiran paskattamisesta ja paskan keräämättä jättämisestä pitäisi tulla 500 euron sakko ja pitäisi tehdä tehovalvontoja säännöllisesti.
Kommentit (356)
Koiralle siru heti kun syntyy. Jos kennelin pitäjä/pentujen teettäjä ei tätä tee -> sakko.
Jokainen pentu lähtökohtaisesti siis rokotettu ennen muuttoa perheeseen. Sirun kautta koiravero koiran omistajalle, josta palkataan koiranpaskan kerääjiä. Lisäksi iso sakko koiranpaskan keräämättä jättämisestä. Lainsäädäntö tiukaksi tässä asiassa. Suomalaiset ovat kuin maalaiskansaa, jotka eivät ota huomioon toisia ihmisiä. Sama tupakanpolttajat. Lainsäädännöllä tupakoitsijat ollaan saatu rajattua pienemmälle alueelle, eivät pysty terrorisoimaan muita ihmisiä niin kuin ennen. Lain muutosten myötä ihmisten käytös pikkuhiljaa muuttuu. Kyllä harmittaa keittiön ikkunasta katsoa kuinka naapuri ulkoiluttaa kahta isoa koiraansa koulun ympäristössä, koskaan ei kerää koiranpaskoja. Itsellä pieni koira, jonka paskat kerään aina. Ja todellakin itsekin koiranomistajana kannatan pakollista koiraveroa. Ehdottomasti.
On se kumma että koirankakka joka on orgaanista jätettä joka mahtuu aiheuttaa näin paljon tunteita.
Hävetkää jokaikinen
Jotka ette allekirjoittaneet
vetoomusta pakkoavioliiton kriminalisoimiseksi Suomessa.
Vetoomus keräsi vaivaiset
5468 nimeä,
koska
tottahan
koirankakka
on suurempi ongelma
kuin lasten pakkoavioliitot..
Tämä ketju = mt-ongelmaisten kokoontumisajot
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää jokaikinen
Jotka ette allekirjoittaneet
vetoomusta pakkoavioliiton kriminalisoimiseksi Suomessa.
Vetoomus keräsi vaivaiset
5468 nimeä,
koska
tottahan
koirankakka
on suurempi ongelma
kuin lasten pakkoavioliitot..
Toki allekirjoitin sen, ja allekirjoittaisin myös koirankakkasakkoaloitteen.
Oikeasti, mikä tää juttu on, että mitään ei saa tehdä, jos maailmassa on yksikin isompi ongelma?!
Vierailija kirjoitti:
Koirat ei kuulu kaupunkeihin eikä kerrostaloihin. Ehkä sadan vuoden päästä ollaan niin kehittyneitä, että päivitellään sitä, että koiria pidettiin kerrostaloissa ja koiranpaskaa oli kadut täynnä.
Sama kuin se, että ennen pidettiin petoeläimiä viisi metriä kertaa viisi metriä häkeissä eläintarhoissa, oli jalasta kahlehdittuja norsuja sirkuksissa, Aurajokeen laskettiin ihmisten paskat puhdistamatta ja koko joki oli käyttökelvoton ja lemusi pitkälle. Helsingissä laskettiin kaikki paskat suoraan mereen, meri oli täysin paskainen ja uimakelvoton.
Millä perusteella koirat eivät kuulu kerrostaloihin? Koira voi elää ihan mukavaa elämää kerrostalossa, jos sitä viedään tarpeeksi usein ulos ja pitkille lenkeille. Kaikki koirat eivät edes hauku kerrostalossa. Koiran elämä voi maalla olla paljon ankeampaa maalla, jossa se on aitauksessa tai kytkettynä ja jossa sillä on koiran koppi. Tällainen koira ei välttämättä edes pääse liikkumaan tarpeeksi. Koiran omistaja voi olla joku metsästäjä, jolloin koira pääsee liikkumaan ainoastaan silloin kun omistaja menee metsälle. Tämä on sama kuin pitäisit koiraa eläintarhassa. Koira on muutoin siellä kopissaan eikä välttämättä edes pääse sisälle. Itse olen asunut kerrostalossa, rivitalossa ja tällä hetkellä omakotitalossa pienessä kaupungissa. Ja olen aina ollut koiran omistaja. Kerrostalossa asuin Tampereella, siellä asuin lähiössä, josta oli lyhyt matka maastoon. Tampereen keskustaan en olisi muuttanut koiran kanssa, koska isomman kaupungin keskustassa olisi aika ankeata asua koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan koirien omistajia. Sori siitä. Näen aina vain punaista. Koiranpaskaa kotikatu täynnä.
Sori, mutta en voi millään uskoa, että koko katu on täynnä paskaa ja kahlaat polviasi myöten paskassa. Koira kun yleensä paskoo tien laitaan, ei keskelle tietä. Ja jos näin on niin muuta muualle.
Mitä ne paskat siellä nurmikolla tai pusikossa haittaa? Ei siellä kukaan kävele. Jos on niin tyhmä, että antaa koiranska paskoa jalkakäytävälle niin luultavasti on muitakin ongelmia kuin koira tällä henkilöllä.
Itse olen ainakin huomannut, että roskiksia on aivan liian harvassa. Ja jos roskis löytyy niin ne on täynnä tai rikottu. Koira paskoo lenkin aikana 2-5 kertaa, joten on se hieman hölmöä kävellä 5 paskapussia kädessä heiluen. Voisin toki maksaa koiraveroa, jos sillä lisättäisiin roskiksia tai tyhjennettäisiin niitä useammin. En vain usko, että veroja maksamalla tilanne paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanu vihaa koiranomistajia. Täällä on koiranpaskaläjiä monta kymmentä parinkymmenen metrin matkalla. Kaikki asfaltoidulla kävelykadulla kotimme edessä. Hyi saatana että sylettää. Pahimmat on vuokrataloissa asujat. Niillä on eniten koiria eivätkä he välitä yhtään mistään. Sama asenne jatkuu kautta linjan kaikessa muussakin.
Siis ihmettelen, missä asutte. Olen asunut useammalla paikkakunnalla, isoissakin kaupungeissa ja harvemmin olen sitä paskaa asfaltilla nähnyt. Olisiko pieni liioittelukerroin? Ja kävelen paljon. Olisiko tuo joku mielenilmaus koiranvihaajia kohtaan, jos ne löytyvät kotitalosi kohdalta? Jos asut Junttilassa niin muuta pois.
No ilmeisesti Tampereelle on pesiytynyt kaikkein k*sipäisimmät koiranomistajat. Matkalla bussipysäkille on noin 50m pätkä joka kulkee metsän läpi. Eli tilaa olisi päästää se piski p*skomaan sinne puun juurelle, mutta ei. Kävelytiellä on kymmenittäin kasoja. Ja varsinkin näin lumien sulaessa on näky ihan karmea.
Kumma juttu, olen suurimman osan elämästäni asunut Tampereella ja siellä ei ole tätä koiranpaskaongelmaa ollut. Tampereella on niitä fiksuja koiran omistajia.
Olisit käynyt SpecSaversillä.
Olen käynyt, näössäni ei ole mitään vikaa. Mutta sulla on vilkas mielikuvitus ja siihen ei kai mikään auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua kantaa 5km paskapussia kädessä, kun niitä ei saa jättää kenenkään roskiinkaan niin sitten paskat jää siihen kadulle.
Sit ei hommata sitä koiraa. Simple ass hat.
No voihan sen paskan kerätä ja jättää sen pussin siihen tien varteen. Siihen kaljatölkkien ja tupakan tumppien viereen. Roska kuin roska. Very simple
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne paskat siellä nurmikolla tai pusikossa haittaa? Ei siellä kukaan kävele. Jos on niin tyhmä, että antaa koiranska paskoa jalkakäytävälle niin luultavasti on muitakin ongelmia kuin koira tällä henkilöllä.
Itse olen ainakin huomannut, että roskiksia on aivan liian harvassa. Ja jos roskis löytyy niin ne on täynnä tai rikottu. Koira paskoo lenkin aikana 2-5 kertaa, joten on se hieman hölmöä kävellä 5 paskapussia kädessä heiluen. Voisin toki maksaa koiraveroa, jos sillä lisättäisiin roskiksia tai tyhjennettäisiin niitä useammin. En vain usko, että veroja maksamalla tilanne paranee.
Nyt olisi tärkeää viedä koirasi eläinlääkäriin ja selvittää miksi se kakkii jopa 5 kertaa lenkin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi tärkeää viedä koirasi eläinlääkäriin ja selvittää miksi se kakkii jopa 5 kertaa lenkin aikana.
Kai se sitten on poikkeava yksilö. Ei se kaikkea kerralla sieltä ulos purista. Pökäle kerrallaan. Kai mä vien sen sitten lopetettavaksi, kun av:lla pidetään sitä outona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan koirien omistajia. Sori siitä. Näen aina vain punaista. Koiranpaskaa kotikatu täynnä.
Sori, mutta en voi millään uskoa, että koko katu on täynnä paskaa ja kahlaat polviasi myöten paskassa. Koira kun yleensä paskoo tien laitaan, ei keskelle tietä. Ja jos näin on niin muuta muualle.
Kyllä meillä ainakin pentukoira kävelee itse siihen paskaläjään ... ja haistelee niitä ja söi talvella paskaa.
Vissiin tuossa koirassa jotain vialla kun muiden koirat ei sitten haistele paskoja tai kävele niihin. Mitä lie tauteja leviää. Ei mitään hyvää kumminkaan.
Miksei yhtähyvin ihmiset voisi käydä paskalla esim kerrostalon pihalla? Jos siellä voi paskoa myös ihmisen paras ystävä? Ja eihän se olisi yhtään yököttävää jos ihmispaskoja olisi siellä hoitamattomalla nurmialueelle. Tai puistoissa...
Vierailija kirjoitti:
Sakko on kohtuuton. Jos teette kansalaisaloitteen niin tehkää edes kohtuullinen ehdotus sakon määrästä.
Eikä ole kohtuuton. Itsekin koiran omistajana vihaan noita paskaläjiä pyöräteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin pentukoira kävelee itse siihen paskaläjään ... ja haistelee niitä ja söi talvella paskaa.
Vissiin tuossa koirassa jotain vialla kun muiden koirat ei sitten haistele paskoja tai kävele niihin. Mitä lie tauteja leviää. Ei mitään hyvää kumminkaan.
Niin. Mikään koiristani ei ole koskaan astunut koiran paskaan eikä niitä haistele eikä myöskään ole syönyt paskaa. Koiriani en ole hoidetulle alueelle päästänyt paskalle, koska ajattelen lähinnä sitä nurmikon leikkaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se sitten on poikkeava yksilö. Ei se kaikkea kerralla sieltä ulos purista. Pökäle kerrallaan. Kai mä vien sen sitten lopetettavaksi, kun av:lla pidetään sitä outona.
Oletko ajatellut, että sen syömä ruoka tekee kakan liian kovaksi ja siksi se tulee pökäle kerrallaan. Voisit kysyä neuvoja miten muuttaa ruokavaliota ja auttaisiko esim. öljyn lisääminen.
Meidän pentukoira paskoo 3 krt pv. Pitäisikö viedä piikille?
Jaksan kyllä erinomaisesti kerätä kakat ja tiedän koordinaatit lähimmälle roskapöntölle.
Ihmiset varmaan pitävät itseään liian hienoina kyykkimään ja keräämään jätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sakko on kohtuuton. Jos teette kansalaisaloitteen niin tehkää edes kohtuullinen ehdotus sakon määrästä.
Eikä ole kohtuuton. Itsekin koiran omistajana vihaan noita paskaläjiä pyöräteillä.
Mielestäni sakko olisi ihan Ok. Ihan hyvin pysäköinninvalvojat voisivat sakottaa.
Tai kerrostaloissa koirasta voisi periä vesimaksun😂
No mutta eihän se nyt käy. Roskisten uupuminen on koiranomistajien syytä. Sekin on koiranomistajien syytä, ettei päättäjiä kiinnosta paskaakaan koiranpaskat.
Kyllä, vihaan itsekin koiranpaskoja kaduilla. Mutta ymmärrän kyllä koiranomistajiakin. Ei varmasti kiinnosta kantaa paskapussia kilometrejä. Hatunnosto niille, jotka niin tekevät.