Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ettei rakentuvasta okt:sta tulekaan mieleiseni

Vierailija
16.04.2018 |

Olen itku kurkussa. Meidän olisi sittenkin pitänyt panostaa enemmän taloudellisesti, mutta mies ei suostunut haluamaani 180 neliön unelmatalooni. Meillä on nyt rakentumassa 160 neliötä huoneistoalaltaan oleva talo, jonka pohjaan edes tekemillämme muutoksilla en ole tyytyväinen.

Meillä on kolme lasta joiden kotiäiti olen enkä usko, että minulle tärkeä kodinhoitohuone tulee talossamme koskaan toimimaan mieleiselläni tavalla. Se on alakerrassa. Eli joudun kantamaan pyykkikorista ylhäältä alas monta kertaa päivässä jopa välillä, lasten makuuhuoneet kun ovat ylhäällä. Ei mitään järkeä! Haluamassasi talomallissa khh oli ylhäällä kuten makkaritkin.

Voiko tää ikinä toimia? Kokemuksia? Harmittaa niin vietävästi koko talo jo valmiiksi.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä asioita joista ei saisi ääneen puhua. Pitäisi vaan olla tosi onnellinen siitä, että on uusi omakotitalo ja terveet lapset eikä rahahuolia jne.

Itsekin olen tyytymätön taloomme ja jos siitä satun joskus mainitsemaan, saan melkoisia katseita... Miksei saa tavoittella sellaista kuin itse haluaa?

Toisaalta pitäisi osata herätä todellisuuteen ja arvostaa niitä oikeasti tärkeitä asioita. Kiitos sille kolmekerroksisessa talossa asuvalle joka viestissään kirjoitti realismista, antoi ajattelemisen aihetta!

Vierailija
62/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko yläkerran vessaan pesukone? Laittakaa sinne toinen pesukone niin saat vielä pestyä tuplamäärän pyykkiä samassa ajassa. Jos vielä sattuu olemaan vanhempien makuuhuone alakerrassa, voi pyykit pitää aina samassa kerroksessa kanniskelematta mitään kerroksesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole kodaria, koska käytetään pesulaa. Keittiö löytyy, jos joskus viikonloppuna kokkaillaan. Viikolla siellä voi käydä aamukahvilla. 

Luulisi, että kotiäitinä sulla on aikaa laukata niitä portaita.

Vierailija
64/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli luojan kiitos vaatehuone kodinhoitohuoneen yhteyteen.  Koko vaaterumba hoituu siellä, eikä pöly leviä pitkin taloa.  Lasten kotona asuessa tietysti vaatteita oli jonkunverran heidän huoneissaan.

Vierailija
65/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, kolme kerrosta eikä kodinhoitohuonetta ensinkään. Kuljen portaita vauva toisessa kainalossa ja pyykkikori toisessa.

Vielä olemme elossa, ja olen niin hullu että vielä jumppaankin vauva painona.

Vierailija
66/71 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta kaikkiaan kestämätön ratkaisu. Ajattele nyt. Sen lisäksi, että roudaat likapyykin alakertaan, joudut viemään puhtaat vaatteet yläkertaan.

Portaiden nousu on tehokasta hyötyliikuntaa. Pysyy peffa kiinteänä. Oikein hyvä ratkaisu.

Vierailija
67/71 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niitä asioita joista ei saisi ääneen puhua. Pitäisi vaan olla tosi onnellinen siitä, että on uusi omakotitalo ja terveet lapset eikä rahahuolia jne.

Itsekin olen tyytymätön taloomme ja jos siitä satun joskus mainitsemaan, saan melkoisia katseita... Miksei saa tavoittella sellaista kuin itse haluaa?

Toisaalta pitäisi osata herätä todellisuuteen ja arvostaa niitä oikeasti tärkeitä asioita. Kiitos sille kolmekerroksisessa talossa asuvalle joka viestissään kirjoitti realismista, antoi ajattelemisen aihetta!

Miten voi olla tyytymätön itse valitsemastaan talosta? Johan suunnittelu- ja piirustusvaiheessa näkee minkälainen talosta tulee ja miten se tulee toimimaan. Toki jos valitsee talon suoraan kuvastosta ajattelematta mitään tilanne on eri. Talot on huonosti suunniteltuja kompromisseja jotka sopii 90% tonteista.

Me olemme itse suunnitelleet/luonnostelleet ja rakentaneet 2 täysin erilaista mutta täydellisen toimivaa taloa. 3. on jo paperilla n 10 eri versiona:)

Vierailija
68/71 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olennainen kysymys on että paljonko ap itse talosta maksaa? Ja kauanko olet loisinut kotona?

Erikoinen käsitys sinulla kotiäitiydestä. Ei se todellakaan mitään loisimista ole ja työtä kyllä riittää, se vaan sattuu olemaan palkatonta. Ap

Eli olet maannut jo vuosikausia kotona, ja makaat edelleenkin. Montako vuotta meinasit vielä loisia kotiäitinä?

Vittu mitä urpoja tällä palstalla on aina.

Tarkoitat miehen rahoilla loisivia, kotona makaavia äityleitä?

Miehistä tulee katkeria, kun niillä on pieni muna ja ne on rumia. Ne tietää, ettei ne saa koskaan naista, niin ne keskittyy 1500 € bruttopalkalla av:n seuraamiseen.

Sivumennen sanoen, en kyllä tiedä montaa asiaa, joka olisi vähemmän miehekästä, kuin av-palstalle trollaaminen.

Mutta jatka sinä vaan, pitää se joku sisältö sinunkin kurjassa elämässäsi olla!

Vierailija
69/71 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portaissa pyykin roudaaminen on vaarallista. Ei ainoastaan hankalaa ja epäkäytännöllistä. Siinä voi sattua sitten tapaturma. Kuten tälle naistoimittajalle, joka halvaantui ja nyttemmin sitten kuoli. Kompastui portaissa astuttuaan lakanan helman päälle.

Siis mikä meemi tämä pyykkien kantamisen vaarallisuus on? Joo, yksi (1) suomalainen julkkisnainen on halvaantunut kompastuttuaan portaissa. Aivan satavarmasti näitä tarinoita olisi muitakin. Mutta kuinka moni ihminen maailmassa on vammautunut tai jopa kuollut kompastuessaan juoksulenkillä puunjuureen, liukastuttuaan kylpyhuoneessa tai tiputtuaan sängystä? Ette kai te sitten kanna niissä portaissa mitään muutakaan, jos jo pyykit ovat vaarallisia? Jotkut hullut jopa lasta, huhhuh, lastensuojelukamaa!

Ei mutta ihan oikeasti vakavasti ottaen, pyykkien kantelun välttäminen vaarallisuuden vuoksi on vähän samaa kamaa kuin se, että liikkuu raitisilmasuodattimen kanssa Suomessa kadulla, kun siellä on niin paljon kaikkia pöpöjä ja epäpuhtauksia. Hätävarjelun liioittelua. Muista mukavuussyistä kodinhoitohuoneen paikkaa voi toki miettiäkin. 

Vierailija
70/71 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä periaatteessa ymmärrän tämän harmituksen kyllä. Meillä vähän eri tilanne, ostettiin paikallisittain "arvoalueelta" peruskuntoinen kerrostaloasunto ja remontoitiin se mieleiseksemme. Koska tulevaisuudensuunnitelmat olivat sellaisia, ettei asuntoon ollut tarkoitus jäädä asumaan loppuelämäksi, jouduttiin koko ajan tekemään kompromissia sen suhteen, mikä on meille mieluisinta, mikä on taloudellisesti järkevää ja mikä vaikuttaa asunnon myyntiarvoon. Lopputulos oli aika laimea kompromissi, ja jälkikäteen ajatellen olisi varmaan pitänyt miettiä vähemmän mitä ostajat tulevaisuudessa sanovat, vaikka siinä olisi sitten rahallisesti jonkin verran menettänytkin. 

Vierailija
71/71 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei siis ole Porvoolainen kun noin huonon talon rakensitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi