Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ettei rakentuvasta okt:sta tulekaan mieleiseni

Vierailija
16.04.2018 |

Olen itku kurkussa. Meidän olisi sittenkin pitänyt panostaa enemmän taloudellisesti, mutta mies ei suostunut haluamaani 180 neliön unelmatalooni. Meillä on nyt rakentumassa 160 neliötä huoneistoalaltaan oleva talo, jonka pohjaan edes tekemillämme muutoksilla en ole tyytyväinen.

Meillä on kolme lasta joiden kotiäiti olen enkä usko, että minulle tärkeä kodinhoitohuone tulee talossamme koskaan toimimaan mieleiselläni tavalla. Se on alakerrassa. Eli joudun kantamaan pyykkikorista ylhäältä alas monta kertaa päivässä jopa välillä, lasten makuuhuoneet kun ovat ylhäällä. Ei mitään järkeä! Haluamassasi talomallissa khh oli ylhäällä kuten makkaritkin.

Voiko tää ikinä toimia? Kokemuksia? Harmittaa niin vietävästi koko talo jo valmiiksi.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Aika hémmetin monella on khh:sta (samassa ns.pukuhuone) käynti kylpyhuoneeseen ja saunaan. Samalla kun riisuu niin jättää ne kldejut pyykkikoriin. Niin jokaisella jonka minä tunnen. Ja jos isot lapset ovat niin tyhmiä että jättävät likavaatteita ympäri huonettaan, niin sitten on kyllä ap:lla peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
22/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on KHH alhaalla ja makuuhuoneet ylhäällä. Mutta kaikki puheutuvat kodinhoitohuoneessa, joten ei sitä pyykkiä tarvitse edestakaisin kuskata. Ainoastana petivaatteet ovat säilytyksessä yläkerrassa, mutta ei niitäkään nyt päivittäin vaihdeta.

Ja uskoisin, että AP:kin lapset ja mies osaavat viedä omat vaatteensa pyykkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan nuo epävarmat fiilikset rakennusaikana. Itse olin epäileväinen keittiöstä. Ei siitä täydellistä tullut, mutta hyvä kuitenkin. Valvoin öisin miettien ratkaisuja ja hävetti olla tyytymätön ja epävarma, olihan meille kuitenkin rakentumassa se "unelmatalo". Tuo mainitsemasi khh alakerrassa, makkarit ylhäällä ratkaisu on myös meillä. En sitä osannut edes kyseenalaistaa ennen tähän taloon muuttoa. Jos joskus rakentaisin uudestaan, tekisin toisenlaisen ratkaisun, mutta kyllä näin voi hyvin elää. Ärsyttäähän se ramppaaminen pyykkien kanssa välillä ja usein puhtaat pyykit odottaa kasoissa monta päivää kaappeihin vientiä. Mutta tähän voisi todeta että menee sarjaan first world problems. Yritä ottaa kuntoilun kannalta! :)

No tämä juuri, ”unelmatalo” ei yhtään tunnukaan siltä enää. Ap

Vierailija
24/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun parisataaneliöisessä kaksikerroksisessa talossa ja khh on alakerrassa. Lisäksi meillä on kellari. Olen niin iloinen ettei khh ole kellarikerroksessa vaan tässä asuinkerroksessa vaikka makuuhuoneet ovatkin ylhäällä. Ei olisi tullut mieleenkän surkutella että voi kun ei ole yläkerrassa!!

Vierailija
25/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suostuisi kaksikerroksisessa talossa asumaan. Koko ajan saa ravata niitä rappusia. Tilaakin siihen hukkautuu.

Meidän tälle kaupunkitontille kaava vaati nimen oman kaksikerroksisen. Yksitasoinen olisi ollut paljon parempi monessa mielessä. Mutta kun olisi edes khh ollut ylhäällä missä pyykitkin... ap

Khh ja sauna yms yläkerrassa = aina pahempi vesivahingon vaara.... Esim hana tiputtaa lähes huomaamattomasti ja hupshei, rakenteet märkinä ylhäältä alas...

Vierailija
26/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä khh on käytännössä iso vaatehuone. Eli siellä riisutaan vaatteet ja laitetaan uudet. Ei ole mitään tarvetta kuskata vaatteita edestakaisin.

Vierailija
27/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä. Me remontoimme edellisen asuntomme itse emmekä kumpikaan olleet lopulta lopputulokseen kovin tyytyväisiä. Muutimme edelliseen asuntoomme upeasti remontoidusta vuokra-asunnostamme ja tason lasku kyllä harmitti. Asuimme asunnossa lopulta vain kaksi vuotta jonka jälkeen ostimme toisten ihmisten valmiiksi remontoiman osakkeen. Nykyisen kotimme edellisillä asukkailla oli tyylitajua eri tavalla kuin meillä ja asuntomme on upea. Itse tehdyssä remontissa harmitti laimea lopputulos jonka eteen nähtiin kuitenkin valtavasti vaivaa. Toisaalta ei nämä nyt mitään maailmanlopun asioita ole ja voittehan myöhemminkin sitten tehdä talossa ne pientä remonttia ja puhkaista vaikka pyykkikuilun. Toisaalta nyt remontti stressissä asia saattaa tuntua isommalta kuin se onkaan ja ehkä sitten totut talonne järjestelyihin.

Vierailija
28/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen kysymys on että paljonko ap itse talosta maksaa? Ja kauanko olet loisinut kotona?

Vierailija
29/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuuko kodariin saamaan lapsille puhtaille vaatteille tilat? ei tarvii vaatekaappeja huoneisiin ollenkaan.

jos mä viel saan toiveeni läpi et aletaan rakentamaan aion laittaa kodarin viereen vaatehuoneen jonne kaikkien vaatteet ettei niit tarvii kuskailla mihinkään. jokainen huolehtii likaiset vaatteet itse pesuun.

Vierailija
30/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä x3 kirjoitti:

onnistuuko kodariin saamaan lapsille puhtaille vaatteille tilat? ei tarvii vaatekaappeja huoneisiin ollenkaan.

jos mä viel saan toiveeni läpi et aletaan rakentamaan aion laittaa kodarin viereen vaatehuoneen jonne kaikkien vaatteet ettei niit tarvii kuskailla mihinkään. jokainen huolehtii likaiset vaatteet itse pesuun.

Meillä tehtiin näin. Kahdeksan (muistaakseni) metrin pituista vaatetankoa ja lisäksi vetolaatikostoja. Mahtuu neljän hengen vaatteet mainioisti.

Vierailija
31/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä lapset ovat aika pienestä osanneet kantaa itse pyykkinsä pyykkikoriin, ja toisaalta puhtaat huoneisiinsa. Kaapit eivät ole silloin täydellisen ojennuksessa, mutta sillä nyt ei ole yhtään mitään väliä. T neljän lapsen työssäkäyvä äiti.

Vierailija
32/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on khh alakerrassa ja kannan pyykkikorin alas kerran viikossa. Otan sen hyötyliikuntana. Kotiäidillä luulisi olevan enemmän aika.

Pakettitalojen kanssa on vähän tuo ongelma, niissä muutosmahdollisuudet on rajalliset. Me piirsimme 1. talon täysin itse ja 2. talon lupakuvat teki arkkitehti eidän piirrosten pohjalta.

Meillä on paljon pyykkiä mm. harrastuksistamme johtuen. Kerran viikossa ei onnistuisi mitenkään. Tästä tulee siis todennäköisesti ihan päivittäinen harmin aihe. Ap

Kannattaa ottaa heti tavaksi, että harrastuksista tultaessa jätetään ne pyykit sinne kodinhoitohuoneeseen. (Oletan et sieltä alakerrasta tulette sisään.) Jos on tilava huone, niin siellä voi myös säilöä niitä harrastuskamoja. Meillä pojalla lätkäkamppeet omassa kaapissa kodinhoitohuoneessa. Muutenkin kannattaa opettaa lapset hakemaan ja tuomaan pyykit itse.

Vierailija
33/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rintamamiestalossa (makkarit yläkerrassa) vain liinavaatteita kuljetetaan ylös ja alas. Keskikerroksessa pesutilat,vaatekomero ja pyykkihuolto. Eli vaatteet vaihdetaan keskikerroksessa.

Yläkerrassa säilytän vain petivaatteita.

Jonkin verran tämä on hankalaa, mutta onnistuu pienellä vaivannäöllä.

Vierailija
34/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta liipaten: ilmeisesti kuitenkin nykyään on jonkin verran taloja joissa on pyykkikuilu. Pari kysymystä:

- Onko kukaan nähnyt valmistaloa, jossa sellainen olisi tarjolla?

- Entä onko olemassa jotain pyykkihissejä, joissa olis jonkinlainen mekanismi että pyykit kulkis sekä ylös että alas?

Vierailija
35/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä x3 kirjoitti:

Tuossa muuten oli ideaa. Tätä pitääkin suunnitella! Ap

Vierailija
36/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ongelma. Miten kestät sen, että täytyy joka päivä nukkumaan mennäkseen kavuta yläkertaan ja ulos mennäkseen taas laskeutua alakertaan. Kaksikerroksisessa talossa tulee niissä portaissa ravattua joka tapauksessa vähän väliä, joten kyllä ne pyykitkin siinä mukana kulkee. Ja liikunta on vain hyväksi.

Vierailija
37/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän rintamamiestalossa (makkarit yläkerrassa) vain liinavaatteita kuljetetaan ylös ja alas. Keskikerroksessa pesutilat,vaatekomero ja pyykkihuolto. Eli vaatteet vaihdetaan keskikerroksessa.

Yläkerrassa säilytän vain petivaatteita.

Jonkin verran tämä on hankalaa, mutta onnistuu pienellä vaivannäöllä.

Mikä tässä on hankalaa? Meillä tehdään juuri noin, mutta en ole kokenut sitä mitenkään hankalaksi. Tai no silloin, jos ollaan lähdössä esimerkiksi jonnekin juhliin ja kaikki sattuvat samaan aikaan valitesemaan vaatteitaan. Mutta aika harvoin noin käy.

Vierailija
38/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennainen kysymys on että paljonko ap itse talosta maksaa? Ja kauanko olet loisinut kotona?

Erikoinen käsitys sinulla kotiäitiydestä. Ei se todellakaan mitään loisimista ole ja työtä kyllä riittää, se vaan sattuu olemaan palkatonta. Ap

Vierailija
39/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pyykkikuilun rakentaminen- onnistuisiko vielä? Ylhäältä vaattet ja liinavaatteet suoraan kodinhoitohuoneeseen kuilua pitkin.

Vierailija
40/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on KHH alhaalla ja makuuhuoneet ylhäällä. Mutta kaikki puheutuvat kodinhoitohuoneessa, joten ei sitä pyykkiä tarvitse edestakaisin kuskata. Ainoastana petivaatteet ovat säilytyksessä yläkerrassa, mutta ei niitäkään nyt päivittäin vaihdeta.

Ja uskoisin, että AP:kin lapset ja mies osaavat viedä omat vaatteensa pyykkiin. 

No saa kyllä olla ihan hillittömän kokoinen kodinhoitohuone, jos sinne mahtuu viiden henkilön kaikki vaatteet säilytykseen! Onko teillä siellä 15 kaappia lattiasta kattoon vai? Harvoilla tollaisia tiloja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä