Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ettei rakentuvasta okt:sta tulekaan mieleiseni

Vierailija
16.04.2018 |

Olen itku kurkussa. Meidän olisi sittenkin pitänyt panostaa enemmän taloudellisesti, mutta mies ei suostunut haluamaani 180 neliön unelmatalooni. Meillä on nyt rakentumassa 160 neliötä huoneistoalaltaan oleva talo, jonka pohjaan edes tekemillämme muutoksilla en ole tyytyväinen.

Meillä on kolme lasta joiden kotiäiti olen enkä usko, että minulle tärkeä kodinhoitohuone tulee talossamme koskaan toimimaan mieleiselläni tavalla. Se on alakerrassa. Eli joudun kantamaan pyykkikorista ylhäältä alas monta kertaa päivässä jopa välillä, lasten makuuhuoneet kun ovat ylhäällä. Ei mitään järkeä! Haluamassasi talomallissa khh oli ylhäällä kuten makkaritkin.

Voiko tää ikinä toimia? Kokemuksia? Harmittaa niin vietävästi koko talo jo valmiiksi.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka valmis se tupa on? Vieläkö sinne pystyy livauttamaan pyykkikuilun? Meinaan jos se vaan tuosta pyykkien kantelusta hiertää...

Vierailija
2/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. :D saatpahan liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaxuhali.

Vierailija
4/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi toimia. Kannattaa antaa talo myyntiin heti valmistuttua niin ette edes muuta siihen. Pojista miehestä kannattaa erota heti ja iskeä uusi mies, jolla on varaa haluamaasi taloon.

Vierailija
5/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi toimia. Kannattaa antaa talo myyntiin heti valmistuttua niin ette edes muuta siihen. Pojista miehestä kannattaa erota heti ja iskeä uusi mies, jolla on varaa haluamaasi taloon.

Siis pihistä miehestä eroon😀😀

Vierailija
6/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh nyyh. :D oot kyllä aika tossu, vai maksaako sen talon miehesi, melko varmasti kyllä.

Vaikutat vit*n kermaperseeltä kuin tuollaisesta itket. :D Tuleepahan sulla liikuttua portaita useammin. Sitä paitsi, kävisithän sä muutenkin joka tapauksessa yläkerrassa päivän aikana, pyykkien haku onnistuu ihan samalla tavalla. Varmaan 80% 2.kerroksisen talon omistajista khh on alakerrassa ja makkarit ylhäällä. :D

Vierailija
7/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on niin isoja että heillä on omat huoneet yläkerrassa he ovat riittävän isoja auttamaan pyykin kuljettelussa huoneidensa ja khh:n välillä. Älä tee lapsillesi karhunpalvelusta paapomalla liikaa.

Vierailija
8/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta kaikkiaan kestämätön ratkaisu. Ajattele nyt. Sen lisäksi, että roudaat likapyykin alakertaan, joudut viemään puhtaat vaatteet yläkertaan.

Vierailija
9/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suostuisi kaksikerroksisessa talossa asumaan. Koko ajan saa ravata niitä rappusia. Tilaakin siihen hukkautuu.

Vierailija
10/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh nyyh. :D oot kyllä aika tossu, vai maksaako sen talon miehesi, melko varmasti kyllä.

Vaikutat vit*n kermaperseeltä kuin tuollaisesta itket. :D Tuleepahan sulla liikuttua portaita useammin. Sitä paitsi, kävisithän sä muutenkin joka tapauksessa yläkerrassa päivän aikana, pyykkien haku onnistuu ihan samalla tavalla. Varmaan 80% 2.kerroksisen talon omistajista khh on alakerrassa ja makkarit ylhäällä. :D

No mutta kun talon rakentaa saisi se edes olla käytännöllinen ja toimiva, plussaa mieluisesta. Ei tää mun mielestä tee minusta mitään kermapersettä. Kaikkihan haluaa rakentaa mieluisan talon jotka lähtevät rakennusprojektiin. Tää nyt vaan harmittaa mua. Ap

Vierailija
11/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta kaikkiaan kestämätön ratkaisu. Ajattele nyt. Sen lisäksi, että roudaat likapyykin alakertaan, joudut viemään puhtaat vaatteet yläkertaan.

No tämä juuri, tuntuu niin tosi epäkäytännölliseltä eikä edes ole ainoa epäkäytännöllisyys tuossa pohjassa. En olisi itse valinnut tätä talomallia. Mies ei pese pyykkiä joten samapa se hänelle, koitin kyllä selittää että se toinen joskin kalliimpi oli parempi. Ap

Vierailija
12/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on khh alakerrassa ja kannan pyykkikorin alas kerran viikossa. Otan sen hyötyliikuntana. Kotiäidillä luulisi olevan enemmän aika.

Pakettitalojen kanssa on vähän tuo ongelma, niissä muutosmahdollisuudet on rajalliset. Me piirsimme 1. talon täysin itse ja 2. talon lupakuvat teki arkkitehti eidän piirrosten pohjalta.

Vierailija
13/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suostuisi kaksikerroksisessa talossa asumaan. Koko ajan saa ravata niitä rappusia. Tilaakin siihen hukkautuu.

Meidän tälle kaupunkitontille kaava vaati nimen oman kaksikerroksisen. Yksitasoinen olisi ollut paljon parempi monessa mielessä. Mutta kun olisi edes khh ollut ylhäällä missä pyykitkin... ap

Vierailija
14/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuo epävarmat fiilikset rakennusaikana. Itse olin epäileväinen keittiöstä. Ei siitä täydellistä tullut, mutta hyvä kuitenkin. Valvoin öisin miettien ratkaisuja ja hävetti olla tyytymätön ja epävarma, olihan meille kuitenkin rakentumassa se "unelmatalo". Tuo mainitsemasi khh alakerrassa, makkarit ylhäällä ratkaisu on myös meillä. En sitä osannut edes kyseenalaistaa ennen tähän taloon muuttoa. Jos joskus rakentaisin uudestaan, tekisin toisenlaisen ratkaisun, mutta kyllä näin voi hyvin elää. Ärsyttäähän se ramppaaminen pyykkien kanssa välillä ja usein puhtaat pyykit odottaa kasoissa monta päivää kaappeihin vientiä. Mutta tähän voisi todeta että menee sarjaan first world problems. Yritä ottaa kuntoilun kannalta! :)

Vierailija
15/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

first world problems

terkut vuokrayksiöstä

Vierailija
16/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kodinhoitohuone nyt niin kuin kylpyhuoneen lähellä? Siihen on helppo ratkaisu. Kaikki jättää likavaatteet iltapesulla pyykkikoriin, ja ottaa kodinhoitohuoneesta puhtaat vaatteet oman huoneen kaappiin laitettavaksi. Näin jää sullekin aikaa tehdä jotain muuta kuin ravata pyykkikorin kanssa portaissa edestakaisin.

Vierailija
17/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on khh alakerrassa ja kannan pyykkikorin alas kerran viikossa. Otan sen hyötyliikuntana. Kotiäidillä luulisi olevan enemmän aika.

Pakettitalojen kanssa on vähän tuo ongelma, niissä muutosmahdollisuudet on rajalliset. Me piirsimme 1. talon täysin itse ja 2. talon lupakuvat teki arkkitehti eidän piirrosten pohjalta.

Meillä on paljon pyykkiä mm. harrastuksistamme johtuen. Kerran viikossa ei onnistuisi mitenkään. Tästä tulee siis todennäköisesti ihan päivittäinen harmin aihe. Ap

Vierailija
18/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien kanniskelusta ylös alas ei tule mitään muuta mieleen kuin se tv:stä tuttu nainen (nimeä en just nyt muista), joka kaatui ja halvaantui (ja kuoli hiljattain).

Itse en suostuisi asumaan talossa, jossa jokapäiväinen asia on tehty hankalaksi, saati vaaralliseksi.

Minusta ap on tässä asiassa oikeassa, vaikka teksti muuten oli kirjoitettu vähän turhan itkupillimäisesti.

Vierailija
19/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on kaikista luonnollisinta että khh on kylppärin vieressä. Sinne nakkaa likapyykit kun menee saunaan. Vai oletteko jotain idiootteja jotka riisuu vaatteet makkarin lattialle ja kävelee sieltä sitten suihkuun?

Vierailija
20/71 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi töissä, niin ehkä budjetissakin olisi ollut varaa rakennuttaa se mieleinen talo. Harvassa perheessä yhden tuloilla pystytään toteuttamaan kaikkia mahdollisia mielitekoja. Nyt on tehty valinta, että annetaan lapsille rauhallinen lapsuus ilman aikaisia aamuherätyksiä ja puoliväsyneenä päiväkotiin viemistä. Tästä valinnasta sitten seuraa, että joutuu vähän pyykkiä kuljettelemaan kerrosten välillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi