Mikä tylsä leivonnainen on teidän lemppari?
Meinasin olla tylsä ja sanoa tuore pulla, mutta sitten tuli mieleen Wilhelmiina-piparit!! Aivan ihania, itsetehtyinä.
Kaupan pipareista tykkään jostain syystä syödä Digestivejä pelkiltään :D
Kuivakakuista taatelikakku on ainoa, jota tykkään syödä.
Kommentit (334)
Täytekakku, vaikka mansikka-kermakakku.
Kuinka kummassa leivonnainen voi olla tylsä, jos se on lemppari? Eikö tämä ole mahdottomuus? Siis joko se on lemppari tai se on tylsä, mutta kuinka voi olla molempia? Vai onko se välillä lemppari ja välillä tylsä, koska lempparia tulee syötyä niin usein?
En ymmärtänyt kysymystä, vai liittyykö tämä johonkin ohjelmaan tms?
Ainakin minä käsitin niin että tässä haettiin leivonnaisia jotka eivät ole trendikkäitä tai eksoottisia tai muuten huomiotaherättäviä, vaan sellaisia mitä melkein jokaisen oletetaan osaavan itsekin leipoa. Tavallisia, mutta herkkuja silti.
Berliininmunkit, nimenomaan ne halvat paistopisteeseen pakkasesta sulatetut fazerin munkit. Jostain syystä en saa tarpeekseni, vaikka se sisällä oleva hillokaan ei ole mitään kovin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä käsitin niin että tässä haettiin leivonnaisia jotka eivät ole trendikkäitä tai eksoottisia tai muuten huomiotaherättäviä, vaan sellaisia mitä melkein jokaisen oletetaan osaavan itsekin leipoa. Tavallisia, mutta herkkuja silti.
Aha , okei kiitos. Mutta eiköhän kaikkien lemppari ole juuri jokin perinteinen? Tarkoitan vain, että eksoottinen ei ole enää eksoottinen, jos siitä tulee lemppari?
En edes tunne kaikkia tässä ketjussa nimettyjä herkkuja. No anteeksi että saivartelen, ehkä tämä ketju on enemmän oikeille keittiöprinsessoille, jotka jotain leivonnaisista ymmärtävät.
Vastaan siis korvapuusti, ei tylsä.
Minun suolainen lemppari on ehdottomasti kinkku-juustosarvet! Taikina tietysti itsetehty ja sellainen, että taikinankin seassa on juustoraastetta.
Kahvikakut. Siis nämä tiikerikakku, maustekakku yms. Vaikka kaikkein parasta niissä ehkä on se raaka taikina. Nam nam!
Taatelikakku, maustekakku, hillomunkit ja korvapuustit. Ja voipullat ❤
Ei kai ole syytä ihmetellä, miksi suomalaiset ovat niin ylipainoisia, kun tällainen aihe näkyy kiinnostavan kovin monia.
Itse pidän aitoranskalaisista croissanteista, mutta se ei kai ole tylsä? Muuten ei juuri nuo piparit ja pikkuleivät yms. kiinnosta ollenkaan.
Ja nyt niitä alapeukkuja, kiitos!
En tiedä lasketaanko leivonnaiseksi, mutta pannukakku kermavaahdolla & kuningatarhillolla. Teen aina hernarin kanssa ja ehkä maailman helpoin herkku tehdä.
Ulkoeläin kirjoitti:
Ei kai ole syytä ihmetellä, miksi suomalaiset ovat niin ylipainoisia, kun tällainen aihe näkyy kiinnostavan kovin monia.
Itse pidän aitoranskalaisista croissanteista, mutta se ei kai ole tylsä? Muuten ei juuri nuo piparit ja pikkuleivät yms. kiinnosta ollenkaan.
Ja nyt niitä alapeukkuja, kiitos!
Mitähän tarkoitat aitoranskalaisella? Vain ranskalaisen tekemää ja vain ranskasta saamaa croissantia?
Meinaan semmoinenkin tehdään suomalaiseen voihin. On kyllä hyvä leivonnainen.
Miten leivonnainen voi olla tylsä?
Perunaleivos, maustekakku itsetehtynä ja paljon mausteita.
Minusta kaupan valmiskakkupohja on tosi hyvää. Sellainen missä on korkeat reunat ja syvennys täytteelle. Koti/leipotekoiset ei ole yhtä hyviä, en tiedä miksi. Kesäkakku kaupan valmispohjasta, tuoreista mansikoista ja kermasta on ihan parasta! Mansikat voi vaihtaa säilykepersikoihinkin :) Osaan kyllä leipoa vaikka mitä, mutta tää herkku pitää välillä tehdä.
Leipo=leipomo, tuossa edellä, hups!
Voisilmäpulla!