Mikä tylsä leivonnainen on teidän lemppari?
Meinasin olla tylsä ja sanoa tuore pulla, mutta sitten tuli mieleen Wilhelmiina-piparit!! Aivan ihania, itsetehtyinä.
Kaupan pipareista tykkään jostain syystä syödä Digestivejä pelkiltään :D
Kuivakakuista taatelikakku on ainoa, jota tykkään syödä.
Kommentit (334)
Marjapiirakka, jos se on hyvin tehtyä!
🇺🇦🇮🇱
Hanna-tädin pikkuleivät ja niiden perässä kaneliässät, korvapuustit, mokkapalat. Lapsuuden makuja :)
En osaa valita mikä paras, riippuu fiiliksestä mutta tykkään tiikerikakusta, voisilmäpullasta, korvapuustista, herrasväenpikkuleivistä, croissanteista, joulutortuista, mustikka- ja omenapiirakasta.
Itsetehdyt Wilhelmiinakeksit ovat parhaita! Olen tehnyt niitä aina silloin, kun kaapissa ei ole mitään hyvää. :D Ovat hurjan sokerisia ja rasvaisia, mutta sitäkin herkullisempia. Kaupan Wilhelmiinat ei maistu läheskään yhtä hyviltä.
Vaniljakreemipullat (dallas?) ovat myös helpopo tehdä, ja hurrrrjan hyviä. Mielestäni parempia ja mehukkaampia kuin korvapuustit.
Sinuhen voipulla
Pikkuserkku keksit
Joulutortut
Lusikkaleivät! Piimäkakku! Marjapiirakat! Korvapuustit! Nam!!
Mun muijan riippatissit on nykyään aika turhat leivonnaiset.
Oli ne aikanaan mageet munkit...
Mansikkakermakakku. Ah, ei oo parempaa, kun tekee kesällä tuoreista mansikoista. 😋
Annas piparkaut kesällä mökillä teen kanssa.
Ensin luin tätä ketjua saadakseni tietää, että mitkä ovat tylsiä leivonnaisia ja totesin, että vaikka palanen ihan tavallista pullapitkoa, runebergin tortut, kauralastut ja monet kuivakakut ovat hyviä. Pulla on muutenkin hyvää kuin pullapitkona kun se on tuoretta, kuivumaan päässyt pulla taas ei ole hyvää. Mieluummin syön vaikka kuivaa ruisleipää kuin kuivaa pullaa. Oikeasti nyt alkoi tekemään mieli runebergin torttuja, varsinkin kun en ole raaskinut moneen vuoteen ostaa niitä ja olen niin huono leipoja, että en osaa itse tehdä niitä.
Pakastekorvapuustit puoliksi raakoina, niin että taikina on vielä löysähköä sisältä.
Kampanisu. Äitini niitä leipoi.
Koulupäivän jälkeen tulin hiljaiseen kotiin.
Keittiön pöydän ääressä luin Aku Ankkaa, söin jogurttia ja kampanisuja. :)
Mokkapalat, mustikkapiirakka ja omenapiirakka, bam!
Korvapuustit, omenapiirakka sekä pannukakku!
Sitruunapulla! Niitä ei vaan saa kaikkialta ja itseltä puuttuu vielä hyvä vuoka, missä tehä. Oi että ovat hyviä!
Tuore rusinapulla
Kinuskikakku
prinsessakakku
Kuivakakut, kuten sitruunakakku, tiikerikakku, kardemummakakku
punaherukkapiirakka jossa kermaviilitäyte
omenapiiras
raparperipiirakka
lusikkaleivät
berliininmunkit
karjalanpiirakat munavoilla
Klassikot on klassikoita syystä. Mmmm...nyt tekee mieli leipoa jotain :D
Porkkanapiirakka ja korvapuusti.