Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ootte saaneet taaperon pysymään omassa sängyssään?

Vierailija
15.04.2018 |

Meillä siirrytty pinnasängystä lastensänkyyn, josta liki 2v. pääsee nyt itse pois. Ja aaargh, ilta on yhtä lapsen kiikuttamista takaisin sänkyynsä. Ainakin 5-10krt sen saa tehdä, ennen kuin jää ja nukahtaa. On aina osannut kivasti itse nukahtaa, siis pinnasänkyaikoina. Laulettiin unilaulu, siliteltiin hetki ja sinne sänkyynsä jöi höpöttelemään, kunnes nukahti. En viitsisi aloittaa nukuttamista, kun siihen pian tottuu, eikä sitten osaakaan itse nukahtaa. Tämä lapsi on meidän iltatähti, joten en muista, miten tää isojen sänkyyn siirtyminen sujui isompien lasten kanssa. Heitäkään en nukuttanut, sen muistan. :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan viitsinyt nukuttaa lapsia. He menivät tuossa vaiheessa itse nukkumaan, kun katsoivat olevansa tarpeeksi väsyneitä. Sitä ennen oli tehty iltatoimet, luettu satu ja sylitelty sohvalla. Jos ei nukuta, ei nukuta ja ravataan edestakaisin. Yleensä lapset on menneet klo 20 tienoilla nukkumaan käskemättä.

Tuttavaperheessä alkaa ilta klo 18, jolloin toinen vanhemmista siirtyy nukuttamaan lapsia, toinen tekee kotitöitä. Valittavat, miten raskasta on, kun ei ole lainkaan yhteistä aikaa. Haluaisin kysyä, että oikeastiko lapset tarvitsevat vanhempaa 5 tuntia vieressään lastenhuoneen lattialla, mutta kun lapset ei muuten nuku!

Kyllä jotkut lapset vain tarvitsevat. Mutta eihän sitä tietenkään voi uskoa sellainen vanhempi, jonka lapset menevät itsekseen nukkumaan ja vielä noin aikaisin. 

-tuo 64 kertaa taaperon sänkyyn nostanut-

Vai onko sittenkin niin, että se vanhempi tarvitsee sen lapsen toimimaan noin? Koska silloin vanhempi kokee olevansa tarpeellinen.

Mutta jo sinä olet onnellinen, kun iltasi ovat yhtä päivystystä, niin kaikki on hyvin. Minä valitsen hyvinnukkuvan lapsen, joka kokee olonsa turvalliseksi kotona, vaikka en ole ihan vieressä.

Miten sinä sellaisen lapsen ja päivystämättymyyden siis valitset, jos lapsi oikeasti lähtee sängystä 64 kertaa? Annat olla hereillä ja menet itse nukkumaan? Kerro missä kohtaa tämä on minun oma valintani? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme