Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus suunnittelee seuraavaksi, että asuntokin viedään

Vierailija
15.04.2018 |

Niin on ovelasti suunniteltu, että rahat minimiin ja maksat itse vuokrasta suuremman osan, mutta enää ei olekaan millä maksaa. Että toimeentulotuki ei kattaisikaan asumiskuluja. Mitä se sitten kattaa, kun asuntokin saa mennä alta? Saavatko ne nuo ideat itse Saatanalta?

Kommentit (265)

Vierailija
21/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakatto käyttöön.

Vierailija
22/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei. Tiesitkö että valtaosa maksaa asumisensa ihan kokonaan itse.

Ai kuten työssäkäyvät omistusasujat, jotka saavat verovähentää lainan korot?

On taas suora tulonsiirto köyhiltä rikkaille!

Nyt ei makseta isoja korkoja...

Tukeeko valtio korkotuella omistusasujia vai ei?

Paljon vähemmän kuin vuokralla asujia.Korkovähennys on murto-osan siitä  mitä  asumistukiin vuosittain syydetään.

Kasvattaako asumistuki vuokralla asuvan pääomaa neropattia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 70-luvulla asuttiin omakotitalojen yläkerrassa tai ns. palvelijanhuoneessa alivuokralaisina. Samassa yksiössä saattoi asua 3 toisilleen tuntematonta tyttöä. Kun ei ollut varaa vuokrata koko asuntoa, vuokrattiin yhdessä. Samahan se on vaikka Lontoossa: siellä on ihan tavallista, että kaksion jakaa kaksi toisilleen tuntematonta, jotka molemmat ovat keskipalkkaisissa töissä. Miksi Suomessa tulottomalla on oikeus asua pääkaupungin keskustassa tuliterässä kaksiossa, jonka koko vuokran maksaa yhteiskunta?

Onko muilla kuin pyytämättä maahan tulleilla?

Vierailija
24/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön asumistukisysteemi ei ole vuokralaisten syy. Taustalla on rikkaiden ahneus. Jossain sitä on pakko asua.

Mutta onko ihan pakko asua pääkaupunkiseudulla, kun muualla Suomessa voi asua paljon halvemmalla?

Muuttaisitko itse pois kaus työpaikan läheltä ja ryhtyisit työttömäksi ja veisit teinit uuteen ympäristöön yllättäen? Ja jätät ne apua tarvitsevat vanhempasi yksin selvitytymään. Olisin aika kusipää jos niin tekisin. Yksi tai kaksi työtöntä lisää, halleluja.

Vierailija
25/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön asumistukisysteemi ei ole vuokralaisten syy. Taustalla on rikkaiden ahneus. Jossain sitä on pakko asua.

Asumistuki sortaa eniten hieman keskitulon alle tienaavia. He eivät saa mitään tukia, mutta kaikki rahat valuvat kuitenkin asumiseen. 

Entäs jos omistaa asunnon ja saa valtiolta korkoja pois?

En tiedä, koska en omista asuntoa. Siinä pari tonnia brutto tienaavana en ole oikeutettu asumis- tai mihinkään muuhunkaan tukeen, joten palkasta menee melkoinen prosentti asumiseen. Pk-seudulla siis.

Joo, no mitäs sitten valitat jos on töitä, kaikilla ei Suomessa ole.

Ohjaa vihasi niihin kiskurihintoja pyytäviin vuokranantajiin.

Vierailija
26/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko ihan pakko asua pääkaupunkiseudulla, kun muualla Suomessa voi asua paljon halvemmalla?

Pk-seudulla on töitä, muualla Suomessa välttämättä ei samalla tavalla. Toiseksi voi kai olla, että ihmisellä on koko sosiaalinen elämä sidottu siihen paikkakuntaan, joten ei se lähtö mene niin kuin nappia painamalla. Mietipä juntti itse, jos sinut pakotettaisiin lähtemään sieltä vanhempiensi omistamasta asunnosta ja serkkujesi kansoittamasta pikkukylästä uuteen, suureen kaupunkiin ilman mitään tukea. Ei se ole niin yksinkertaista.

Vierailija
27/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa sä yrität näille sanoa ettei rahaa tule taikaseinästä. Edes vastikkeeton raha ei miellytä, pitäisi kelan varmaan vielä kiitoskortit laittaa "asiakkailleen".

Asuntojen omistajat keräävät tuoton.

Menes keittään kahvia ja harjoittelemaan provoilua, kokkaritrolli.

Vierailija
28/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki sortaa eniten hieman keskitulon alle tienaavia. He eivät saa mitään tukia, mutta kaikki rahat valuvat kuitenkin asumiseen. 

Entäs jos omistaa asunnon ja saa valtiolta korkoja pois?

En tiedä, koska en omista asuntoa. Siinä pari tonnia brutto tienaavana en ole oikeutettu asumis- tai mihinkään muuhunkaan tukeen, joten palkasta menee melkoinen prosentti asumiseen. Pk-seudulla siis.

Joo, no mitäs sitten valitat jos on töitä, kaikilla ei Suomessa ole.

Ohjaa vihasi niihin kiskurihintoja pyytäviin vuokranantajiin.

Näin teinkin ennen, mutta kun tajusin ettei jengi edes yritä, alkoi vitutus siirtyä noihin tukien vonkujiin. Eivät jaksa edes mennä äänestämään ja antavat noiden porvarien voittaa, vaikka enemmistö syntyisi hetkessä, jos aktivoituisivat. Enpä tiedä jaksanko sympata heitä, kun itse yritän ja silti saan paskaa niskaan.

Vierailija
29/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytäs joku erittely omasta asumisestas, lainan verovähennykset sun muut?

Ei tuollainen "maksan veroistani muiden elämisen"-pellekommentoija uskalla.

Varmasti kuppaa yhteiskunnan tukia omiin taskuihin "sijoitus"asunnosta tai parista, jotka on käynyt hamstraamassa ensiasunnonostajien nenän edestä.

Onneksi tuleva lama ja asuntokupla hoitelee tuollaisetkin huijarit 90-luvun tyyliin.

Kerro toki, miten sijoitusasuntoon saa yhteiskunnan tukia.

Vierailija
30/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei makseta isoja korkoja...

Tyhmä argumentti.

Oletko laskenut paljonko valtion budjetista menee tähänkin turhaan rahareikään?

Vierailija
31/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset asuvat kimppakämpissä, jos ei ole varaa asua yksin kalliissa vuokra-asunnossa. Eli vuokrataan vain huone talosta ja eletään yhdessä vieraiden ihmisten kanssa. 

Vierailija
32/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai näin. Vanhoista kouluista, tehdashalleista ym. saa kommuuniasumiseen tarvittavia kiinteistöjä ja parhaassa tapauksessa pihoilla on tilaa vuokraviljelyyn (valtio ottaa välistä tietenkin). Yhteistilat ja suihku, halvaksi tulee. Ylimääräiset tavarat tulee myydä, niin niillä jo saa muutaman vuokran maksettua.

Ruokaa tehdään yhteiskeittiössä ja pyykkitupa palvelee edullisesti. Säästöjä, eiku siis työttömien aktivointia. Ei ole pienet lapsetkaan työnteon esteenä, hoitajia riittää. Ompelimossa tehdään vaatteet, matot ja verhokankaat. Verstaissa korjaillaan. Ja rahaa tulee ulkopuolisista asiakkaista. Työttömille 10% ja valtiolle loput. Koulujakin voidaan lakkauttaa, akateemisia on joukossa tietenkin mukana opettamassa lapsia. Aikuiskoulutustakin omalla vapaa-ajalla voi harjoittaa.

Siellä mitään koulutusta tarvita, uusi sukupolvi jatkaa edellisen (orja)työtä, porvarin unelma tilanne. Piikkilanka ympärille, portti lukkoon ja ylle tämän hallituksen slogan "työ tekee vapaaksi". Tuotahan tämä hallitus on alkukokoonpanostaan asti hokenut ensin kolmen ässän voimin (SSS) mutta ette ole sitten huomanneet että se on nyt SOS...mutta joo, työ on heillä vastaus _ihan kaikkeen_ oli sitten puhe eläkeläisistä, sairaista mistä vaan niin työllisyysjauhanta alkaa...joo ymmärrän kyllä, mutta vaikka meillä olisi täystyöllisyys ei se köyhiä auta kun tukia ei silti nosteta ja kohtuullisteta! Mutta SOS huuto kuuluu jo eli olisiko vihdoin aika heivata porvarit hallituksesta?

Vierailija
33/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan verovähennyksiä pienennetään jatkuvasti. En ole enää edes viitsinyt seurata miten alas se % on painunut. Olen ehtinyt saada niitä tän 13v aikana, mitä mulla on lainaa ollut, niin alussa muutaman tonnin. Toki tuo korkojen romahtaminen vaikutti ettei vähennettävää loppulainassa enää ole.

Asumistukea taitaa tulla se paritonnia joka vuosi?

Ainakin kuolinpesän vuokralaisemme saa tukea 160/kk = 1920/v

Vierailija
34/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Keski-Euroopassa ja täällä ihmiset asuvat kimppakämpissä, jos ei ole varaa asua yksin kalliissa vuokra-asunnossa. Eli vuokrataan vain huone talosta ja eletään yhdessä vieraiden ihmisten kanssa. 

Ai lapsiperheetkin?

Vierailija
35/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin asunnon, koska se tuli halvemmaksi kuin vuokra. Työttömyysaikana maksoin vain korot. Asunto tuli maksettua n. 10 vuoden aikana. Nykyään korot ovat matalia. Kai sinä joskus töihin menet ja jos et, perusta kolhoosi.

Vierailija
36/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain  pienen osan koroista. Se ei vaikuta oikeastaan mitenkään.Älä  levitä väärää tietoa  dille.

Mutta se %-osuus eikä kiinteä summa.

Eli miljoonalukaalien omistajat saavat sievoisen summan valtion rahaa.

Haukkumisesta tietää alkaa argumentit loppumaan.

Kiitos että myönnät häviösi.

Vierailija
37/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainan verovähennyksiä pienennetään jatkuvasti. En ole enää edes viitsinyt seurata miten alas se % on painunut. Olen ehtinyt saada niitä tän 13v aikana, mitä mulla on lainaa ollut, niin alussa muutaman tonnin. Toki tuo korkojen romahtaminen vaikutti ettei vähennettävää loppulainassa enää ole.

Asumistukea taitaa tulla se paritonnia joka vuosi?

Ainakin kuolinpesän vuokralaisemme saa tukea 160/kk = 1920/v

Eli sä olet saanut helpotusta oman omaisuutesi kartuttamiseen ja vuokralainen sun tai jonkun toisen omaisuuden? So? Ei tässä ainakaan se vuokralainen voita...

Vierailija
38/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa sä yrität näille sanoa ettei rahaa tule taikaseinästä. Edes vastikkeeton raha ei miellytä, pitäisi kelan varmaan vielä kiitoskortit laittaa "asiakkailleen".

Väärin.

Asunto"sjoittajat" eli roistot saavat taikarahaa valtiolta asumistuen muodossa.

Vierailija
39/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainan korkoja saadaan vähentää n. 80 euroa vuodessa eli ei tunnu missään hulppeisiin vuokratukiin verrattuna. T. Köyhä omaa asuntoa maksava asuntovelkainen työssäkäyvä perheenäiti

Vierailija
40/265 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin.

Asunto"sjoittajat" eli roistot saavat taikarahaa valtiolta asumistuen muodossa.

Ilman asuntosijoittajia ei ole vuokra-asuntojakaan markkinoilla. Sopii jonotella niihin sitten taivasalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän