Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narkkarit Jyväskylän keskustassa

Vierailija
14.04.2018 |

Enpä ole muissa kaupungeissa törmännyt siihen, että aineenkäyttäjät valtaavat koko ydinkeskustan. Ei ole mukava paikka liikkua.

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu turvattomalta, kun ohikulkevat kommentoi esim. että lyö toi tajuttomaksi ja ryöstetään se.

T. Ap

Siis liikutko aina kaupungilla joskus aamuyöstä? Itse en ole nähnyt yhtäkään narkkarin näköistä ikinä ja olen asunut täällä vuodesta 2005. Yöelämää en harrasta.

Vierailija
62/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi versio nimby -ilmiöstä. Omalle arjelle vieraat asiat halutaan siivota pois silmistä - jonnekin. Ei ole ymmärrystä siihen, että piilottaminen ei poista ongelmia - ja että elämä ylipäätään on aika monimuotoista.

Tällainen argumentointi on tarkoituksellisen harhaanjohtavaa. Ihmisten aivan perusteltuja huolenaiheita ei voi kuitata hämärillä ja sekavilla väitteillä siitä, että "arkeen" ja "elämään" pitää hyväksyä asioita, joita sinne ei itse halua ja jotka omasta mielestä eivät sinne kuulu. Tällainen vaatimus on tietenkin aivan perusteeton: kukaan muu ei ole pätevä päättämään minkä ilmiöiden ja asioiden kanssa ihmisen on elettävä kuin tuo ihminen itse.

Lainatun viestin kirjoittaja kuitenkin olettaa (ilman tarkempia perusteluja) olevansa kompetentti päättämään muidenkin puolesta mitä asioita ihmisten elämään ja arkeen pitää hyväksyä ja mitä ei. Millä perusteella hän valitsee nämä hyväksyttävät asiat? Herää esim kysymys siitä, pitääkö myös esim rasistit päästää omaan arkeen ja tilaan ikäänkuin kunnianosoituksena inhimillisten käytäntöjen monimuotoisuudelle? Tuskinpa ;)

Nimby-termi on nimittäin vasemmistolaisten tieteilijöiden kehittämä poliittinen iskulause, jonka tarkoitus on leimata ja mustamaalata ihmisiä, jotka haluavat ylläpitää oman elinympäristönsä viihtyisyyttä ja turvallisuutta. Tällainen on "porvarillisuutta". Nämä tieteiljät haluavakin päättää meidän asukkaiden ja veronmaksajien puolesta, mikä ympäristössämme on arvokasta ja millainen sen tulisi olla. He vähättelevät asukkaiden omia toiveita ja käsityksiä ja antavat tilalle oman vasemmistolaisen ideaalinsa, jossa esim narkomaanien tai muu poikkeava ja häiritsevä käytös asetetaan kaiken kriittisen arvioinnin yläpuolelle. Tarkoitus on rapauttaa liberaalia porvarillista elämäntapaa ja yhteisöllisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jyväskylän keskustassa pyörii todella pahan näköisiä narkkareita muun muassa sokkarin edessä, kolmikulman nurkilla ja penkeillä istumassa keskusta-alueen lähistöllä. Lisäksi niitä on muun muassa Puparissa ja Kangaslammella. Ne näyttävät osa kuin käveleviltä ruumiilta. Ja Jyväskylän päättäjät haluavat täyttää kaupungin niillä, koska päihdehoitoon ihmisiä ei päästetä. 

Vierailija
64/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on silti kovempi päihdekaupunki kuin Jkl, tietty kun on paljon isompi kaupunki. Oon asunut molemmissa. Jkl seuraa kovaa vauhtia ja on kehittymässä Treen veroiseksi huumekaupungiksi.   

Vierailija
65/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Jyväskylässä nyt pari vuotta enkä ole kyllä nähnyt narkkarin narkkaria – ainakaan niitä tässä keskustelussa tarkoitettuja, erottuvia "jenkkileffanarkkareita"; sillä kukapa tietää paljonko huumehia esim. joku vastaantuleva pukumies käyttää.

Keskustassa ärsyttää lähinnä meluavat ja syljeskelevät teinit.

Vierailija
66/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä huomattavan paljon noita spugeja jyväskylän keskustassa.. oon myös bongannut tuon pariskunnan jolla vauva mukana. Hirveää :( itse teininä paljon keskustassa hengannut vuosituhannen vaihteessa. Sillon pelättiin mustalaisia...

Kerro vähän tarkemmin tästä pariskunnasta jolla lapsi mukana? Siis mikä siinä on ongelma? Yöllä mukana, juoppojen seurassa vai mitä tarkoitat??

Vierailija
67/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon pariskunnan uskon itsekin nähneeni.

Äiti näyttää ala-ikäiseltä, eikö isäkään hyvin vanha ole. Hengaavat lapsi mukana näissä narkkariporukoissa keskustassa.

T. Kyylä kuokkalasta

Vierailija
68/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon pariskunnan uskon itsekin nähneeni.

Äiti näyttää ala-ikäiseltä, eikö isäkään hyvin vanha ole. Hengaavat lapsi mukana näissä narkkariporukoissa keskustassa.

T. Kyylä kuokkalasta

No just... Kiva.

Vierailija
69/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on hyvä paikka asua.

Vierailija
70/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks Sillanpääkin siellä? 

Siltsu on ihmeen tanakassa kunnossa hieman vanhemmissakin kuvissa kunnon pirinistiksi.

Ei nyt varsinaisesti lihava, mutta kuitenkin, mikäli hiemankin pidempään käyttänyt suht usein.

Ei ole tapausta niin tullut seurattua.

Vierailija
71/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kaupungilta, asioitani hoitelin enkä kyttäillyt muiden touhuja. Eikä kukaan minua häirinnyt.

Paitsi yksi äiti pyysi auttamaan kun lapsensa oli satuttanut kätensä.

Jyväskylä on mukava ja kaunis kaupunki. Tervetuloa ralleihin viikonloppuna.

Vierailija
72/119 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa nyt narkkareissa ja rotissa on?! eiks se ihmiset on kivvoo kun saa kuvitella olevansa niitä parempi, vähänku kotisovvalta katsoi ellokuvaa!

Vierailija
73/119 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylä ja rallien aikaan ääliöitä täynnnä.

Vierailija
74/119 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on huume- ja ryyppykaupunki nykyään. Kolmikulman nurkilla pyörii aikuisia juoppomiehiä ja alaikäisiä teinityttöjä sekaisin, miehet varmasti hakevat alaikäisille alkoholia ja saavat siitä jotain vastineeksi. Jo 13-kesäiset käyttävät kovia aineita J-kylässä nykyään.  

Vierailija
75/119 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän keskusta ei ole enää viihtyisä paikka!

Pelkkiä juoppoja ja narkkareita.

Vierailija
76/119 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huh huh, juuri muutin Jyväskylään ja kauheassa kunnossa olevia narkkareita pyörii keskustassa. Osa heistä vielä nuoria.

Vierailija
77/119 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noita paljon ole liikenteessä muualla kuin sokkarin alakerrassa, eli alkoa varmaa kuluu tässäkin porukassa kun tuolla aina pitää notkua. Mutta vähän täällä näkyy nää ongelmat isompiin kaupunkeihin verrattuna.

Vierailija
78/119 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei olekaan siinä, että narkit pyörivät keskusta-alueella, vaan siinä että päihdeongelmia ei hoida kukaan Jyväskylässä. Jyväskylässä ei ole A-klinikkaa vaan Sovatek, jossa ei kuitenkaan auteta juoppoja ja narkkeja lopettamaan huumeiden tai alkon käyttöä, vaan syötetään lisää mömmöjä ja hoidoksi järjestetään niin kutsuttua "kuntouttavaa työtoimintaa", joka ei kuitenkaan kenenkään päihdeongelmaa paranna.

Itse entisenä juoppona tiedän, että päihteettömyyteen tähtäävään hoitoon pääsy on tehty Jyväskylässä lähes mahdottomaksi. Itse pääsin hoitoon kun otin lainaa ja maksoin myllyhoidon itse. Nyt ilman päihteitä jo useita vuosia. Jyväskylän päihdepalveluissa eivät auttaneet, vaan halusivat syöttää mömmöjä.

Päihdeongelmaisten aiheuttamat kustannukset tulevat pidemmän päälle paljon kalliimmiksi kuin kunnon päihdehoidot tulisivat. Kohta on Jyväskylän keskustassa entistä enemmän pulsuja ja narkkeja, kun kunnolliseen hoitoon ei juuri kukaan pääse.     

Alkoholistina et tiedä narkomaanien hoidosta yhtään mitään, joten turhaan arvostelet Sovatekin toimintaa. Moni on saanut sieltä oman elämänsä pikku hiljaa takaisin, ei vieroittautuminen käy missään käden käänteensä. Eikä aineista vieroittauduta samalla tavalla mitä alkoholista. Muutoin olen samaa mieltä alkoholismin hoidosta. Tosin jyväskylässä on aa ja a-kilta.

Vierailija
79/119 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei olekaan siinä, että narkit pyörivät keskusta-alueella, vaan siinä että päihdeongelmia ei hoida kukaan Jyväskylässä. Jyväskylässä ei ole A-klinikkaa vaan Sovatek, jossa ei kuitenkaan auteta juoppoja ja narkkeja lopettamaan huumeiden tai alkon käyttöä, vaan syötetään lisää mömmöjä ja hoidoksi järjestetään niin kutsuttua "kuntouttavaa työtoimintaa", joka ei kuitenkaan kenenkään päihdeongelmaa paranna.

Itse entisenä juoppona tiedän, että päihteettömyyteen tähtäävään hoitoon pääsy on tehty Jyväskylässä lähes mahdottomaksi. Itse pääsin hoitoon kun otin lainaa ja maksoin myllyhoidon itse. Nyt ilman päihteitä jo useita vuosia. Jyväskylän päihdepalveluissa eivät auttaneet, vaan halusivat syöttää mömmöjä.

Päihdeongelmaisten aiheuttamat kustannukset tulevat pidemmän päälle paljon kalliimmiksi kuin kunnon päihdehoidot tulisivat. Kohta on Jyväskylän keskustassa entistä enemmän pulsuja ja narkkeja, kun kunnolliseen hoitoon ei juuri kukaan pääse.     

Alkoholistina et tiedä narkomaanien hoidosta yhtään mitään, joten turhaan arvostelet Sovatekin toimintaa. Moni on saanut sieltä oman elämänsä pikku hiljaa takaisin, ei vieroittautuminen käy missään käden käänteensä. Eikä aineista vieroittauduta samalla tavalla mitä alkoholista. Muutoin olen samaa mieltä alkoholismin hoidosta. Tosin jyväskylässä on aa ja a-kilta.

Sovatek ei tarjoa juuri mitään muuta kuin katkon ja metadoni hoidon, kun tää loppuu niin ihmiset jää tyhjän päälle ja vaarassa aloittaa samasta tilanteesta uudelleen. Mielenterveyden ongelmiin pitäisi puuttua enemmän ja tutkia muut diagnoosit esim. neurologian puolelta. Ihmisiltä pitäisi saada tietää mikä heidän mielestään on se ongelma ja minkä lääkkeen he itse uskoisivat toimivan hyvin ja minkä ansiosta voisi kuntoutua. Sekakäyttö on kuitenkin täällä se suurin ongelma ja ei korvaushoidon tarvetta sinänsä edes ole. Lyrica ym. on niitä lääkkeitä, joita moni oikeasti voisi tarvita, mutta mitä ei heille määrätä. Metadoni ei paranna mielenterveyden häiriöistä yhtäkään, sen sijaan tän kanssa tarjottava keskustelu apu voi sen tehdä tai ainakin auttaa siinä. Mutta ne oikeasti diagnoosit riippuvuuden takaa pitäisi löytää ja lääkitä.

Vierailija
80/119 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on taas sovatekin ammattitaidoton työntekijä älähtänyt. Korvaushoito pitää vaan riippuvaisuutta yllä ja aivojen riippuvuuskeskusta aktivoituneepa. Moni tuttu on mennyt vaan huonompaan kuntoon hakeuduttuaan Sovatekin "hoitoon"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän