Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalijäsenyys, kumman ottaisitte?

Vierailija
14.04.2018 |

Olen tässä tutkinut paljon kuntosalimahdollisuuksia. Lähelläni on vain kaksi salia, joissa kummassakin puolensa. Salin pitää ehdottomasti olla lähellä, sillä aiemmasta kokemuksesta viisastuneena, tiedän ettei tule niin helposti lähdettyä jos sali on pidemmän matkan päässä.

Tahtoisin ottaa nyt kuntosaliharjoittelun painonpudotuksen tehostamiseksi, vielä olisi n. 50kg pudotettavaa ihannepainoon. Ruokavaliolla lähtenyt jo 40kg ja haluaisin ja jaksaisin kyllä tehdä enemmänkin kun nykyisiä lenkkejä koiran kanssa. Olen nyt työtön, joten toki mietin että miten jaksan salillakäyntiä jos/kun alkaa työt.

A)
- 18e/kk (vuoden jäsenyys minimi)
- Sali on suht ruuhkainen
- Sali on suht pieni ja ankea
- Vain itsenäistä painoharjoittelua

B)
- 49e/kk tai 66e/kk (vuoden jäsenyys minimi)
- Rauhallinen sali, ei ruuhkaa suurimmaksi osaksi
- Moderni ja siisti
- Myös ryhmäliikuntaa (esim. Bodypump, joka on kuulostaa just siltä mitä kaipaan), joka minua kiinnostaa enemmän. Ryhmäliikuntaoikeuden lisääminen tuo hinnan tuohon 66e/kk.

Vaihtoehto B on näiden perusteella paljon parempi vaihtoehto minulle, mutta kuitenkin ihan hirveän paljon kalliimpi. Säästöjä on jonkun verran, joista tuon todennäköisesti maksaisin, vaikka muuten talous on todella tiukoilla tällä hetkellä.

Mutta mitä jos saliharjoittelu tai ryhmäliikunta sitten ei olekaan mun juttu muutaman kuukauden sitä tehtyäni? Menisi ihan hirveästi rahaa hukkaan. Toisaalta tuntuu etten osaisi motivoitua tarpeeksi A:n antamista vaihtoehdoista, eli pelkästä painoharjoittelusta. Harmi kun näissä ei ole mitään muutaman viikon/kuukauden kokeilujäsenyyttä.

Vaiko sitten bonusvaihtoehto, eli kaupungin uimahallin sali:
C)
- 2e/kerta
- Sali on ihan täynnä aina
- Ankea, vanhat laitteet
- Vain itsenäistä harjoittelua
- suht kaukana, parkkipaikkoja ei ole

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeat ja ruuhkaisat salit ei kyllä oikein toimi ja syövät lopulta motivaation pois. Suosittelisin kyllä vaihtoehtoa B, jos persaus vaan kestää maksaa selvästi enemmän. 

Vierailija
2/5 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

B, itseäni ei haittaa laittaa rahaa menemään oman terveyden puolesta. Plus motivoituneena salilla luultavasti käy enemmän, niin saa käytetystä rahasta kaiken irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hankalat vaihtoehdot. Jumppaatko kotona lainkaan? Netistä löytynee kaikenlaista jumppa- ja tanssituntia, myös sitä bodypumpia. Ei se tietysti ihan vastaa ryhmätuntia, mutta olisi ilmaista, ja saisit käsityksen siitä, kiinnostaako se niin paljon, että jaksaisit käydä vuoden verran tunneilla.

Vierailija
4/5 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto B, jos vain taloutesi kestää. Salin sijainti, ruuhkaisuus, harjoittelumahdollisuudet, siisteys on pitkän päälle tärkeitä. Jos sali on yksipuolinen (kuten A) siihen saattaa kyllästyä nopeammin. Muista, että salijäsenyys on hyvä sijoitus itseesi! Jos otat jäsenyyden, niin päätät vaan, että käyt siellä sen vuoden (ainakin), kun kerran siitä maksatkin. Vaihtele salin/ryhmäliikunnan välillä, jos haluat. Jos ei aina huvita, käy vaikka lyhyempi treeni, kunhan käyt. Minusta salilla käynti on oikeasti kivaa. Tulee ikävä sinne, jos ei esimerkiksi lomalla ole käynyt :) Jos on kuukausitaksa, niin mitä enemmän käyt, sitä halvempi kertamaksu.

Itse olen käynyt jo vuosia salilla (ei ryhmäliikunnassa) ja se on kyllä henkireikä. Vaikka sinne menisi kuinka väsyneenä ja naama näkkärillä, niin pirteämpänä sieltä ulos aina tulee. 

Tsemppiä ap! Mukaan vaan!

Vierailija
5/5 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, tuohon B:hen mäkin olen aika paljon kallellani. Liittymismaksuineen kuitenkin tuollainen 831e vuodessa (verrattuna A:n 234e) työttömälle on todella paljon. Mutta tässä olen itse perustellut sitä itselleni juurikin tuolla itseensä sijoittamisella. Säästössä on n. 8 000 e tällä hetkellä, joten kyllä se ison osan niistäkin söisi. Sinänsä hyvä tilanne muuten, että ei ole ketään muuta joka noita rahoja voisi kaivata, sillä ei ole lapsia tai miestä.

Ja tuo mitä ensimmäinen vastaaja sanoi, on kyllä varmasti ihan totta, vaikka en sitä ehkä ollut ajatellutkaan. Vähän näin epävarmana ja uutena ruuhkainen sali syö varmaan aika tehokkaasti motivaation.

Välillä jumppaan kotona, mutta ei mulla ole niitä kaikkia tarvittavia välineitä mitä esim. videoiden bodypumpissa on. Pari kahvakuulaa on ja kuminauha kotona, siinä ne lähinnä sitten onkin. Tanssia tykkään kyllä kotona yksinäni, mutta se on sitä aerobista harjoittelua eikä niinkään lihaskuntoa, jota pääasiassa lähtisin salille nostamaan.

Salilla A kävin jo avoimien ovien päivänä koetreenissä ja olihan se kivaa kun siellä oli kokoajan joku jolta kysyä, mutta se ei ole jatkossa arkipäivää. Maanantaina on sitten sali B:n koetreenit (olen käynyt kattelemassa siellä, mutta ihan koetreenit vasta nyt) ja päätän sitten. Ei toki salilla B:kään ole kokoajan joku kädestä pitämässä, mutta A:n ympäristö oli paljon viihtyisämpi. 

Kyllä mä huomaan että ehkä mä olen sisimmissäni päättänyt jo, mutta varmuutta kaipaan että se on hyvä idea laittaa tommonen rahasumma minulle hieman epävarmaan kohteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi