Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin, jaoimme huonekalut puoliksi, ja eksä osti minun saamien tilalle aivan samanlaiset itselleen

Vierailija
14.04.2018 |

Meillä oli melko iso asunto, eli kyse on isosta määrästä huonekaluja. Hän osti jopa itselleen samanlaisen maton, kuin se mikä jäi erossa minulle, ja samalaisen julistetaulun. Hän jäi asumaan vanhaan kotiimme, ja nyt koti näyttää aivan samalta kuin ennen eroamme. Olemme yhä jonkunlaisia ystäviä ja ihan hyvissä väleissä, ja tapaamme välillä, siksi tiedän tämän, kävin nimittäin poikkeamassa kahvilla vanhassa kodissamme. Hulluinta on, että erostamme on yli vuosi, ja hänen uusi nainen asuu nyt siellä hänen kanssaan, ihan virallisesti ja vakituisesti sisi. Ei taida tämä nainen tietää, että mikä huonekalujen historia on. Yhtään sen naisen huonekalua en nähnyt, ja kyse ei siis ole mistään parikymppisistä vaan ihmisistä, joilla on jo paljonkin elettyä elämää takana. Olen vähän järkyttynyt.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tykkäsi sisustuksesta ja halusi samanlaista. Creepya tuo, että haluat käydä siellä edelleen ja uusi suhdekin miehellä. Jatka elämääsi.

Creepyä on minusta tuo huonekalujuttu sen uuden naisen kannalta, koska ne kaikki meidän huonekalut oli minun valitsemia eli minun näköinen sisustus. Ap.

Eli koet olevasi parempi kuin tuo uusi nainen? Sinun sisustus ja mies mielestäsi haikailee perääsi eikä arvosta uutta naistaan. Tätähän tarkoitit?

En minä ole häntä parempi, ihan yhtä hyviä varmasti ollaan. En usko, että eksäni haikailee perääni. Mutta mielestäni hän ei kohtele uutta naistaan kovin hyvin, kun asuttaa häntä minun sisustuksen keskellä eikä kerro tätä sille naiselle. Ap.

Erikoinen tulkinta. Kerro naiselle ja katso reaktio. Tätähän sä varmaan haluat?

Vierailija
22/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko uusi nainen kaksossiskosi?

No ei tietenkään. Mutta kieltämättä ulkoisesti saman näköinen kuin minä, samanlaiset hiukset, samankokoinen, vähän samanlaiset piirteet. Mutta erilainen luonne mielestäni. Ap.

Ok, eli mielestäsi mies haluaa sinut takaisin ja tuo nainen on vaan korvike?

Ei, en usko, että hän haluaisi minut takaisin. Erosimme sovussa ja ystävinä. Ap.

Niin, mutta toivoisitko itse sitä?

En toivo, minulla on uusi hyvä mies, jonka kanssa olen onnellinen, eksäni kanssa emme sopineet kunnolla yhteen. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tykkäsi sisustuksesta ja halusi samanlaista. Creepya tuo, että haluat käydä siellä edelleen ja uusi suhdekin miehellä. Jatka elämääsi.

Creepyä on minusta tuo huonekalujuttu sen uuden naisen kannalta, koska ne kaikki meidän huonekalut oli minun valitsemia eli minun näköinen sisustus. Ap.

Eli koet olevasi parempi kuin tuo uusi nainen? Sinun sisustus ja mies mielestäsi haikailee perääsi eikä arvosta uutta naistaan. Tätähän tarkoitit?

En minä ole häntä parempi, ihan yhtä hyviä varmasti ollaan. En usko, että eksäni haikailee perääni. Mutta mielestäni hän ei kohtele uutta naistaan kovin hyvin, kun asuttaa häntä minun sisustuksen keskellä eikä kerro tätä sille naiselle. Ap.

En minä halua heille mitään pahaa enkä aio kertoa sille naiselle. Hän vaikuttaa mukavalta tyypiltä. Ap.

Vierailija
24/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme eronneet riidoissa, jäimme ystäviksi. Yhteisiä ystäviäkin on, ja pidämme välillä yhteyttä ystävinä. En siinä mielestäni mitään outoa ole. Hänen uusi nainenkin vaikuttaa oikein mukavalta. Creepyä on minusta tuo huonekalujuttu sen uuden naisen kannalta, koska ne kaikki meidän huonekalut oli minun valitsemia eli minun näköinen sisustus. Ap.

Ei miehet ajattele noita juttuja. Todennäköisesti vain tykkäsi sisustuksesta ja oli siihen tottunut, niin miksi turhaan alkaa miettimään erin näköistä tilalle.

Vierailija
25/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Kaikesta sinäkin järkytyt.

No eikö tuo sinun mielestä ole vähän creepyä? Ap.

Ohiksena vastaan: ei ole. Oliko nainen kuvioissa jo eron aikana ja nyt kun talo taas samanlainen kuin sinun aikoinasi, tällä on sinulle jokin suurempikin merkitys?

Ei ollut kuvioissa, ovat tavanneet eromme jälkeen. On minusta silti outoa, että yksi niistä julistetauluista, jonka otin erossa mukaani, oli minun itselleni saama syntymäpäivälahja siskoltani, ja siksi minulle sillä on paljon tunnearvoa, ja eksäni kyllä tiesi tämän. En ymmärrä, miksi hän halusi itselleen samanlaisen samaan kohtaan seinää kun lähdin. Ap.

Nuo huonekalut ymmärrän - monella ihmisellä ei ole mitään käsitystä sisustuksesta, ja ajatus joutua ottamaan kantaa erikseen jokaisesta huonekalusta jopa ahdistaa! Ostaisiko sinisen vai ruskean sohvan, nahkaa vai verhoiltu, yms. Joten ymmärrän hyvin siinä mielessä että ex-miehesi on korvannut tyhjiön muistinsa mukaan samanlaisella sisustuksella.

Taulun korvaaminen kuulostaa minunkin korvaani vähän yliampuvalta ja kummalliselta, mikäli sillä ei ole ollut mitään erityistä merkitystä hänelle. Tässäkin voi kuitenkin olla kyse siitä että piti sisustusmaustasi ja koki että haluaa pitää sisustuksen samanlaisena kuin ennenkin, koristeita myöten.

Voi myös olla että suuren elämänmuutoksen kohdatessa, puitteitten pitäminen mahdollisimman muuttumattomina, tuo henkistä helpotusta. Elämänkumppanin vaihtuminen ja suuri muutos elämässä voi olla helpommin hallittavissa jos sentään ympäristö on staattinen.

Vierailija
26/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle tavaroilla voi olla jokin tunnearvo. Älä oleta, että muut suhtautuvat samalla tavalla esineisiin ja sisustukseen. Eli vaikka itse näet kovasti merkityksiä tuossa, niin luultavasti entinen miehesi ei vain jaksanut miettiä uutta sisustusta. Meni helpoimman kautta. Ehkä jossakin vaiheessa sitten ostaa jotain muuta ja tekee kämppää enemmän itsensä näköiseksi, mutta nyt halusi nopeasti kämpän takaisin asuttavaksi ja edustuskuntoon, joten meni valmiin kaavan mukaan.

Vierailija
27/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Mutta kieltämättä ulkoisesti saman näköinen kuin minä, samanlaiset hiukset, samankokoinen, vähän samanlaiset piirteet. Mutta erilainen luonne mielestäni. Ap.

Ei, en usko, että hän haluaisi minut takaisin. Erosimme sovussa ja ystävinä. Ap.

No päästä sitten tunnetasolla jo irti.

En toivo, minulla on uusi hyvä mies, jonka kanssa olen onnellinen, eksäni kanssa emme sopineet kunnolla yhteen. Ap.

Vierailija
28/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, päästä sitten jo tunnetasolla irti.

Vierailija
29/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle tavaroilla voi olla jokin tunnearvo. Älä oleta, että muut suhtautuvat samalla tavalla esineisiin ja sisustukseen. Eli vaikka itse näet kovasti merkityksiä tuossa, niin luultavasti entinen miehesi ei vain jaksanut miettiä uutta sisustusta. Meni helpoimman kautta. Ehkä jossakin vaiheessa sitten ostaa jotain muuta ja tekee kämppää enemmän itsensä näköiseksi, mutta nyt halusi nopeasti kämpän takaisin asuttavaksi ja edustuskuntoon, joten meni valmiin kaavan mukaan.

No joo, ehkä totta, mutta on hän silti joutunut aika ison vaivan näkemään etsiäkseen kaupoilta itselleen juuri sen saman sisustustaulun, koska se ei ollut mikään ikean taulu vaan harvinaisempi. 

Eniten kyllä ihmettelen, että miksi siellä asunnossa ei ole sen uuden avovaimon mitään huonekaluja, saippuapullokin on ostettu sama kuin aikoinaan itse suurella vaivalla erikoisliikkeistä kävin valitsemassa. Tämä uusi nainen on kuitenkin jo yli 30 ja elämää takana. Ap.

Vierailija
30/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin sovussa eroamiselta kuulosta kun haukut miehen toimintaa creepyksi ja vähättelet hänen uutta naistaan. Roikut miehessä eron jälkeenkin, mutta naamioit sen "ystävänä näkemiseksi" ja samalla haukut häntä ja hänen toimintaansa takanapäin.

Anna sen miehen olla.

Vierailija
31/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulla ole uutta miestä?

Vierailija
32/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin ihmettelemään tätä, että kun kaupoissa sisustustyylit ja myytävät sen mukaan, huonekalut jne vaihtuvat jatkuvasti, niin käytettyjen tavaroidenko kaupoista mies kolusi nuo tavarat. Nimittäin ei ketjuliikkeissä eikä muissakaan ole vuodesta toiseen sama valikoima. Ja vielä tuo juliste, missä niitäkään samoja vuodesta toiseen myydään...?

Vierailija
33/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin sovussa eroamiselta kuulosta kun haukut miehen toimintaa creepyksi ja vähättelet hänen uutta naistaan. Roikut miehessä eron jälkeenkin, mutta naamioit sen "ystävänä näkemiseksi" ja samalla haukut häntä ja hänen toimintaansa takanapäin.

Anna sen miehen olla.

Miten minä sitä naista haukun? Jos luit viestini, niin olen häntä vain kehunut. 

Enkä mielestäni eksäänikään hauku. Ihmettelen hänen toimintaansa kyllä, mutta ei se ole sama asia kuin ihmisen haukkuminen.

Ja eksäni on se, joka pitää minuun yhteyttä, en itse roiku hänessä, yhteydenotot tulee aina häneltä. Toki yhteisten vanhojen ystävien kautta tapaamme myös erilaisissa illanistujaisissa, joihin ystävät kutsuu meidät molemmat. Ap.

Vierailija
34/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mennyt eteenpäin ja sä jäit lilluun paskaan.

Vierailija
35/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sinulla ole uutta miestä?

Luitko viestejäni? Tuossa aiemmassa kohtaa ketjua kerron, että on minulla uusi mies. Ap.

Vierailija
36/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä halua heille mitään pahaa enkä aio kertoa sille naiselle. Hän vaikuttaa mukavalta tyypiltä. Ap.

Mitä pahaa tällaisen asian toteamisessa on, ellet sitten mielessäsi ajattele/toivo aiheuttavasi jotain pahaa tämän paljastaessasi?

Vierailija
37/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämmöisiä jaarituksia jaksaa lukea?

Vierailija
38/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin ihmettelemään tätä, että kun kaupoissa sisustustyylit ja myytävät sen mukaan, huonekalut jne vaihtuvat jatkuvasti, niin käytettyjen tavaroidenko kaupoista mies kolusi nuo tavarat. Nimittäin ei ketjuliikkeissä eikä muissakaan ole vuodesta toiseen sama valikoima. Ja vielä tuo juliste, missä niitäkään samoja vuodesta toiseen myydään...?

Kyseessä on design-klassikot, artekia ja italialaisia suunnittelijoita, kyllä niitä saa vuodesta toiseen uutenakin. Se taulu on eräs taidejuliste, jonka kyllä löytää jos tietää mistä etsii, se on ollut vuosikausia myynnissä erään taidemuseon myymälässä, mahdollisesti joistain nettikaupoistakin saattaa saada. Ap.

Vierailija
39/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tämmöisiä jaarituksia jaksaa lukea?

Näköjään ainakin sinä. Ja näköjään jaksoit kommentoidakin. 

Vierailija
40/66 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko epäonnistuneesi uuden miehen valinnassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi