Sara Forsberg lihonut 22 kiloa
Ilmeisesti parissa vuodessa. Vielä pari kolme vuotta sitten julkaisi videon kiinteytymisestään.
Kommentit (200)
Sama se, oma on sun elämä. Sä päätät ittestäs, mä päätän ittestäni. Näin vain sattuu olee.
Mulla on sama juttu. Aina kun elämässä on heikompi hetki, paino nousee, ja kun menee paremmin, paino laskee. Eli syön kai sitten ahdistukseeni herkkuja. Tällä hetkellä menee henkisesti huonommin kuin koskaan, ja painoakin on enemmän kuin ikinä, BMI yli 25. Ajattelin kyllä tehdä asialle jotain, nyt kun olen hoksannut syys-seuraussuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kausia.
Joskus voi mennä puolikin vuotta, että ruoka ei ole ongelma ja "unohdan" sen, syön normaalisti, todella terveellisesti ja nautin ja tykkään tästä terveellisestä ruoasta.
Sitten joku mielenterveyshäiriö aiheuttaa yhtäkkisen ruoan himon ja alan mässätä kaikkea epäteveellistä paskaa ja ruoka pyörii mielessä koko ajan, lihoan, ahdistun ja vihaan ruokaa.
Aivan kuin mulla olisi syöppö Hyde ja kohtuullinen Jekyll - puoli itsessäni.
Sama täällä! Huonoina hetkinä (jotka saattaa laukaista Ihan Mikä Tahansa senhetkinen ahdistuksenaihe elämässä) saatan ylensyödä muutamasta päivästä jopa pariin kuukauteen Joka Ikinen Päivä. Annokset tavallista arkiruokaa tuplaantuvat tai jopa triplaantuvat, minkä lisäksi ahdan kitaani kaikkea sipseistä kokonaisiin jäätelöpaketteihin ja kylmänä "nautittuihin" 0,90€ roiskeläppäpitsoihin. Rahaa palaa monta satasta enemmän kuin normaalisti kuukaudessa, olo on huono niin fyysisesti kuin henkisestikin, ja painoa tulee varmaan se +1kg viikossa. Ja tätä kun tapahtuu parikin kertaa vuodessa, pahimmillaan se parin kuukauden pätkä, niin alkaa olla melkoinen paketti kasassa...
Oikeastiko painia tulee +1 kg viikossa? Luulisi, että painoa tulisi -1 kg -.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kyllä niin erilaisia.
Tuttuni herätessään ajattelee aamupalaa, heti aamiaisen jälkeen lounasta ja päivällistä. Päivällisen jälkeen pohtii maha täynnä, että mitä ruokaa huomenna söisi. Tiedän kun olen lomaillut hänen kanssaan.
Hänellä on painon kanssa ongelmia ja ajatukset ihan oikeasti pyörivät ruokailun ympärillä.
Olen itse hoikka. Ajattelen yleensä ruokaa kun alkaa olla sellainen tunne, että on nälkä. En maha täynnä jaksa yhtään ajatella huomisen ja ylihuomisen ruokia. Syön kun on nälkä.
”Eat to live. Don’t live to eat.” Siinäpä se kiteytettynä.
Samaahan ei voinut kirjoittaa esim. suomeksi :DD
Harmi ku ei ole tuo BBCn dokumentti katsottavissa. Kiinnostaisi!
Joskus ihmiset, joilla on mielalaproblematiikkaa jojoilevat painonsa kanssa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän edes tuolla videolla näytä oikeasti _lihavalta_. Veikkaan että on joko normaalipainon ylärajoilla tai korkeintaan hyvin lievästi ylipainoinen...
Sarahan on tosiaan todella pitkä, joten 25kg ei näy yhtä nopeasti kuin 150cm varressa. 20kg mahtuu 180 senttisellä vielä normaalipainon vaihtelun sisälle.
Ketä kiinnostaa? Ihminen se sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Auts :(
Kamalaa, hän on ollut niin täydellisen näköinen hoikkana.
Hän oli jo liian laiha.
Hänellä taitaa muutenkin olla syömishäiriö ja joku ulkonäkökriisi, sillä hän dissaa jatkuvasti esim. lapsuudenkuviaan, jos niissä näkyy yksikin pyöreämpi poski tai tavalliset, vähemmän tyylikkäät hiukset. Huono esikuva lapsille ja nuorille, kun jatkuvasti morkkaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ku ei ole tuo BBCn dokumentti katsottavissa. Kiinnostaisi!
Jos kielitaito riittää, niin täältä pystyy katsomaan. Dokumentti sisältää siis kolme osaa.
https://ihavenotv.com/part-1-whats-the-right-diet-for-you
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti parissa vuodessa. Vielä pari kolme vuotta sitten julkaisi videon kiinteytymisestään.
Kuka on Sara Forsberg?
Vierailija kirjoitti:
Sama se, oma on sun elämä. Sä päätät ittestäs, mä päätän ittestäni. Näin vain sattuu olee.
Paitsi että LÄSKIVUORENA kuormitat terveydenhuoltoamme moninkertaisesti ja esim. diabeteksen riski korkeampi (=taas kuormitat lisää). Tätä eivät taukit tajua tai halua tajuta itsekkyydeltään.
Sokeri-Sara ainakin toivottavasti pysyy siellä jenkeissä jos tarvitsee hoitoa niin makselee kaiken itse eikä käytä Suomen veronmaksajia hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kyllä niin erilaisia.
Tuttuni herätessään ajattelee aamupalaa, heti aamiaisen jälkeen lounasta ja päivällistä. Päivällisen jälkeen pohtii maha täynnä, että mitä ruokaa huomenna söisi. Tiedän kun olen lomaillut hänen kanssaan.
Hänellä on painon kanssa ongelmia ja ajatukset ihan oikeasti pyörivät ruokailun ympärillä.
Olen itse hoikka. Ajattelen yleensä ruokaa kun alkaa olla sellainen tunne, että on nälkä. En maha täynnä jaksa yhtään ajatella huomisen ja ylihuomisen ruokia. Syön kun on nälkä.
”Eat to live. Don’t live to eat.” Siinäpä se kiteytettynä.
Samaahan ei voinut kirjoittaa esim. suomeksi :DD
Syö elääksesi, älä elä syödäksesi.
SO? Laitas oma laihtumis/lihomis tilanteesi. Raskaudet lasketaan, samoin kuin miesten laiskuudesta/kaljankittaamisesta johtuvat pötsittymiset.
Vierailija kirjoitti:
SO? Laitas oma laihtumis/lihomis tilanteesi. Raskaudet lasketaan, samoin kuin miesten laiskuudesta/kaljankittaamisesta johtuvat pötsittymiset.
Entä jos on tietoisesti pitänyt itsensä kurissa eikä ole jojoillut? Crossfittiä täällä. Lapsenikin timmejä, balettia jne.
En ymmärrä läskejä joilla ei itsekuria ja sitten sanovat että sitä tuli syötyä. Ei se itsestään tapahdu!! Teippaa vaikka kädet selän taakse perkele?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on tietoisesti pitänyt itsensä kurissa eikä ole jojoillut? Crossfittiä täällä. Lapsenikin timmejä, balettia jne.
En ymmärrä läskejä joilla ei itsekuria ja sitten sanovat että sitä tuli syötyä. Ei se itsestään tapahdu!! Teippaa vaikka kädet selän taakse perkele?
ääh, menepäs bimbo baariin ja vedä perseet... jos osaat
Eihän se kivaa ole. Itsellenikin painonhallinta on jatkuvaa kamppailua, ajattelen ruokaa lähes lakkaamatta. Olen pudottanut painoa useita kymmeniä kiloja, nyt normaalipainossa.
En voi koskaan leipoa, laittaa liian hyvää ruokaa, ostaa herkkuja tms. Tai voin, mutta syön kaiken heti.
Jos pystyisin, söisin varmasti kaiken ruoan mitä talossani on, jatkaisin syömistä vielä silloinkin kun tekee kipeää. Ei siinä ole enää mitään nautintoa.
Kaiken syömäni punnitsen keittiövaa'alla ja syötän kalorilaskuriin. Yksikin virhe, yksikin pähkinä liikaa, heitän kädet pystyyn, syön kaiken mitä käsiini saan (jäisiä ranskalaisia, kaurapuuroa, mitä vaan) kunnes lopuksi oksennan.
Olisi taivaallista, jos ei tarvitsisi ajatella ruokaa, ja kokea tarvetta syödä, koko hereilläolo-ajan.
Vierailija kirjoitti:
Oottelinki jo vähä, että millon täällä alkaa puintia tästä aiheesta... huoh
Odotin tätä aihetta silloin kun näin sen mainoksen nelosella (matkailuohjelma?) ja huomasin että Saara on aika paljon lihonnut siitä kun viimeksi hänet on nähnyt tv:ssä...
Helvetin heikko itsehillintä. Suorastaan säälittävää!
Tuosta on dokumentti, jos jotakuta kiinnostaa. Ihmisille suunniteltiin erilaiset dieetit sen mukaan, mistä lihominen johtui (tunnesyöminen, poikkeava hormonituotanto ja genetiikka). Sen takia kaikille ei sovi samanlaiset laihdutustavat. Joku pystyy sallimaan itselle herkkuja silloin tällöin ja silti pysyy ruodussa. Joku taas ei saa sortua lainkaan herkkuihin, tai aivot alkaa vaatia vain koko ajan enemmän. Joillakin tosiaan aivot reagoivat ruokaan liittyviin haju- ja näköärsykkeisiin voimakkaammin ja näillä ihmisillä on huomattavasti enemmän vaikeuksia hallita syömisiään.
The Perfect Diet For You
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/10/19/prisma-taydellinen-laihdutusku…