30-39-vuotiaiden naisten keskimääräinen vyötärönympärys on 83,4 cm
Aika paljon minusta. Eikös naisille tyypillisesti ala massua kertyä vasta vaihdevuosien jälkeen hormonaalisten muutosten takia?
Kommentit (151)
Joku pitempi voi olla hoikkakin ja silti tuollainen vyötärö. Riippuu monesta tekijästä mikä on sopusuhtainen.
Itse vain 160 cm pitkä, painoa 53kg ja vyötärönympärys 65cm.
Ikää 33v ja kolme lasta.
Mulla oli tuon ikäisenä vy 71cm
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuon ikäisenä vy 71cm
siis 3 lapsen jälkeen
Ei puolen maailman vyötärönympärykselle voi asettaa senttikohtaista tavoitearvoa.
Entäs vauvakilot, joihin vedotaan vielä nuorimmaisen ylppärijuhlissakin. Kummasti sitä kuitenkin näkee todella timmikroppaisia ja hoikkia keski-ikäisiäkin useamman lapsen äitejä, joista ei koskaan uskoisi että on useampi lapsi. Ei roiku mahat, ei lölly ahterit eikä tarvitse ostella tunikoita "vauvakilojen" vuoksi.
Jos niistä lapsista johtuisivat liikakilot, silloin niitä olisi varmaan kaikilla, joilla on lapsia. Mutta ei ole. Eikä niitä olisi lapsettomilla. Mutta on.
Vierailija kirjoitti:
Ei puolen maailman vyötärönympärykselle voi asettaa senttikohtaista tavoitearvoa.
Minkä puolen maailman? Ollaan oltu jo kauan tilanteessa, jossa suurin osa maailman väestöstä on ylipainoista. Maailman.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/lihavia_on_maailmassa_enemman_ku…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös ruumiinrakenteesta, vaikka on kyllä totta että myös ylipaino on lisääntynyt. Olen aina ollut tasapaksu ja vyötärötön, ja vy ollut joku 77 kun kilpaurheilun ja vatsalihakset näkyivät. Nyt rasvaisemmassa kunnossa yli 80 cm, ja vaikka ylimääräistä on, niin ruumiinrakenne edelleen tasapaksu ja kiinteä (ei makkaroita tms.)
Se itse asiassa riippuu hyvin vähän ruumiinrakenteesta, koska mittauskohdassa ei ole luita. Sisäelinten koko, lihasten ja rasvan määrä määrittää tuon ympäryksen. Vertailun vuoksi sanottakoon, että Arnosilla oli Mr Olympian voittaessaan noin 85 cm:n vyötärönympärys. Ja hän on 188 cm pitkä mies.
Minulla on laaja rintakehä ja leveät hartiat mutta ei kovin leveä lantio eli olen malliltani tasapaksu.
Ei siihen luuttomaan mahan kohtaan tule tiimalasia näillä luilla .
Pitäisi olla sirompi ylävartalo.
Mutta toki läskin määrään vaikuttaa syönti, en sitä toki kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs vauvakilot, joihin vedotaan vielä nuorimmaisen ylppärijuhlissakin. Kummasti sitä kuitenkin näkee todella timmikroppaisia ja hoikkia keski-ikäisiäkin useamman lapsen äitejä, joista ei koskaan uskoisi että on useampi lapsi. Ei roiku mahat, ei lölly ahterit eikä tarvitse ostella tunikoita "vauvakilojen" vuoksi.
Jos niistä lapsista johtuisivat liikakilot, silloin niitä olisi varmaan kaikilla, joilla on lapsia. Mutta ei ole. Eikä niitä olisi lapsettomilla. Mutta on.
Minäkin tiedän 4-kymppisen 2 lapsen äidin, josta ei koskaan kropan perusteella uskoisi ikää saati että on lapsia. Kun lihoi lapset saatuaan, lenkkeili kilonsa pois ja on aina syönyt ns. oikein.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Juuri sen takiahan noita väestötutkimuksia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toki voi, mutta se on järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä puolen maailman? Ollaan oltu jo kauan tilanteessa, jossa suurin osa maailman väestöstä on ylipainoista. Maailman.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/lihavia_on_maailmassa_enemman_ku…
Koko maailman, mutta sukupuolen perusteella puolen. Hieman on yksilöllisyuttä siinä miljardien porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan järjetöntä. Sinä et vain ymmärrä aiheesta riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aivan riittävästi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ymmärrä, kun kerran kyseenalaistat nuo tutkimukset ilman järkevää selitystä ja peukutat omia viestejäsi. 😁
Huhhuh. Vyötärönympärykseni on 67 cm ja luulin sen olevan aika iso...
Täytyy vaikuttaa vartalomalli. Vaikuttaa siihen, kuinka pieneltä se vyötärö näyttää. Mulla vy 68cm. Olen hoikka, mutta en aliravittu. Tiimalasi 169/58. Vyötärö näyttää tosi kapealta kun on lantiota.
N30
Lopettakaa se lihanmässytys ja maidon lotraaminen, eipä ihme, että läski kertyy kun saadaan ihan liikaa huonosti sulavia proteiineja, liikaa huonoa rasvaa ja liian vähän kuituja, eikä liikuta juuri nimeksikään. Kun hylkäät eläinkunnan tuotteet ja ryhdyt vegaaniksi laihdut vaikka et liikkuisikaan ja kun lisäksi liikut, olet hoikka koko loppuikäsi ja vyötärökin löytyy uudelleen. Ryhdyttyäni vegaaniksi, laihduin 8 kg, enempään ei ollut tarvettakaan, vyötärö kapeni 12 cm ja on nyt 72 cm ja olen 50 v ja lapsiakin on.
Meh....
35 vuotias ja vyötärön ympärys 93cm. Liikaa on tiedetään, nykyinen mitta on kuitenkin 12cm vähemmän kuin koskaan aiemmin aikuisiällä. Olen ollut lihava siitä lähtien kun sitä ei enää voinut sanoa vauvan pyöreydeksi. 80cm tuntuu olemattoman pieneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ymmärrä, kun kerran kyseenalaistat nuo tutkimukset ilman järkevää selitystä ja peukutat omia viestejäsi. 😁
Sentin tarkkuudella määrittely ON järjetöntä.
Voitkos laittaa sen linkin mistä näitä luet