Onko aktiivimallileikkuri heilahtanut jollekin?
Itse olin hieman epävarma, riittävätkö tekemiseni vai eivät, mutta ansiopäiväraha tuli ihan niin kuin ennenkin. Mietin, että onko niitä leikkauksia kuitenkin jo tehty? Onko teistä jollekin tullut vähennyksiä, ja kuinka siitä on ilmoitettu?
Kommentit (81)
Aktiivimalli iski minuunkiin. Teen väitöskirjaa alaltani: sitä ei lasketakaan aktiivisuudeksi. Jos opiskelisin kandiksi, se muka olisikin aktiivisuutta.
Kävin myös työuraan liittyvässä koulutuksessa, mutta sitäkään ei lasketa aktiivisuudeksi, koska sen järjesti yliopisto eikä joku yksityinen puputanssikurssittaja.
Täyttää roskaa siis koko aktiivimalli, jos arvioidaan työllistymisen todellisessa huomioonottamisessa.
Aion kuitenkin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään hakea jollekkin pupukurssille. Jokin itsekunnioitus on. Jos työnhaussa ei tärppää, niin en muuta hae.
sinä haet kurssille jos sinua käsketään
Vierailija kirjoitti:
Aktiivileikkuri on jo tuntunut pienellä paikkakunnallamme. Moni kivijalkamyymälä on joutunut lopettamaan.
No jopas. Aktiivimallileikkuri iski huhtikuun alusta ja nyt jo kivijalkakaupat nurin. Ei mee hyvin sielläkään.
Juuri työttömäthän ovat niiden asiakkaita, niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkuri osu mulla. Mut sit laitoin fattaan hakemuksen, niin sain enemmän rahaa kun työkkäriraha. Työtraha 518 normaalisti. Sit leikattii ja sain sen 480 jotain. Fattaan lappu, niin laskin että sain yhteensä 540e. 22 eur enemmän se puuttuva osa.
Just. Mut et sitte ollu mistään kuullu, että Kela maksaa nykyään toimeentulotuenkin?
1/5
Leikattii multakin aktiivimallin takia. Laitoin toimtulotukihakemuksen ja sain sieltä sen puuttuvan osan mikä on enemmän. Normaalisti 518e ja nyt tuli kanssa yhteensä 570e.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli iski minuunkiin. Teen väitöskirjaa alaltani: sitä ei lasketakaan aktiivisuudeksi. Jos opiskelisin kandiksi, se muka olisikin aktiivisuutta.
Kävin myös työuraan liittyvässä koulutuksessa, mutta sitäkään ei lasketa aktiivisuudeksi, koska sen järjesti yliopisto eikä joku yksityinen puputanssikurssittaja.
Täyttää roskaa siis koko aktiivimalli, jos arvioidaan työllistymisen todellisessa huomioonottamisessa.
Aion kuitenkin valittaa.
No tietenkin valitat. Teet väitöskirjaa työttömänä työnhakijana samalla kun opiskelet, sehän se vasta aktiivista onkin.
Ei ole. Se on vain salajuoni jolla harhautetaan köyhällistöä. Todellisuudessa keneltäkään ei leikata ja kaikki ovat omasta päätöksestä hipihiljaa sen pelossa että leikkuri purisi "erheen" paljastuessa avatessa suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei kai se ansiopäiväraha vielä huhtikuulta ollut? Vai oliko?
Mulla pienenee n. 40 euroa per kk (työmarkkinatuki+lapsikorotukset). Jotenkin epäreilua että myös niistä lapsikorotuksista leikataan, niidenhän olisi tarkoitus kattaa lapsista meneviä kuluja.
Minä olen ottanut sen sairaalloisena vihana yksinhuoltajia ja puoliorpoja lapsia kohtaan. Heidän päälleen voi vapaasti sylkeä, he eivät pysty puolustautumaan. Jumalatonta menoa.
Juu, niin juuri. Ei ollenkään melkein eläkeikäisiä lisäpäiväläisiä Takahikiältä eikä sairaita, joilla on työkyttömyyseläke hylätty. Ihan vaan yksinhuotajien ja puoliorpojen kiusaamista.
pannaanpa nämä työnvälttelijät pupujussikurssille...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Se on vain salajuoni jolla harhautetaan köyhällistöä. Todellisuudessa keneltäkään ei leikata ja kaikki ovat omasta päätöksestä hipihiljaa sen pelossa että leikkuri purisi "erheen" paljastuessa avatessa suunsa.
Näin juuri. Jos sait alenemapäätöksen se on vitsi.
Rahat lähetetään todellisuudessa käteisenä kirjekuoressa kotiin, etteivät näy tililläsi, kun haet toimeentulotukea. Kätevää. Vai kuinka se nyt menikään.....
sosionomi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään hakea jollekkin pupukurssille. Jokin itsekunnioitus on. Jos työnhaussa ei tärppää, niin en muuta hae.
sinä haet kurssille jos sinua käsketään
Älä sössötä idiootti. En mene muualle kuin palkkatöihin, aivan sama leikataanko tai annetaanko karenssi.
Kelan mukaan tähän mennessä kerätyt tiedot kertovat, että työttömistä 52,3 prosenttia eli 90 527 henkilöä täyttää alkuvuoden osalta aktiivisuusehdon.
Hienosti näyttää aktiivimalli toimivan. Jo nyt yli puolet työttömistä täyttää aktiivisuusehdon.
Työllistymissuunnitelmaa noudatettu, töihin menossa ja oli näköjään leikattu.
Mitä Vi#ttua oikeesti?
toimiiko asiat paremmin kun siirrymme aktiivimälli kakkoseen?
käytännössä karensseja tulee, mutta ne ovat pieniö alle 2% karenseeja
heilahtaa jos heilahtaa, minä en mihinkää töihin hae
Jep, en ollut tammi - maaliskuussa säädetyllä tavalla aktiivinen. Työttömyyskassa lähetti kirjallisen päätöksen tuen määrästä, siinä näkyi leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Työllistymissuunnitelmaa noudatettu, töihin menossa ja oli näköjään leikattu.
Mitä Vi#ttua oikeesti?
Et ole ollut aktiivinen.
Ei se riitä aktiivisuudeksi että noudattaa suunnitelmaansa ja hakee töitä, kuten ei sekään että on joskus tulevaisuudessa menossa töihin. Pitää joko olla töissä tai istua työkkärin kursseilla, se vasta on oikeaa aktiivista toimintaa työttömältä.
Mulle leikkari iski. En käynyt höpöhöpö-kursseilla, enkä tehnyt pätkätöitä.
Olin väärällä tavalla aktiivinen.
Hain töitä ja kävin haastatteluissa. Lopulta headhuntteri pelasti minut nykyiseen työpaikkaani.
sosionomi kirjoitti:
asia on hyvin yksinkertainen: jos työtön ei tottele, työtön saa rangaistuksen.
kysyttävää?
Oikeistopuudeli taas räksyttää, hau hau.
Aktiivimalli on aivan sairas systeemi miten lienee mieluummin köyhä ja ahkera laskunmaksaja kuin tuollaisen mallin melkeen sairastuttama "jossain mikään ei riitä" ja alisuoriutuminen korostaa sitä että syrjäydyit vai syrjäytettiinkö? Kannattaa olla järkevä ja tunnollinen, ymmärtää ja rakastaa itseään. Nykyaika järkyttävän kamalaa.