Onko aktiivimallileikkuri heilahtanut jollekin?
Itse olin hieman epävarma, riittävätkö tekemiseni vai eivät, mutta ansiopäiväraha tuli ihan niin kuin ennenkin. Mietin, että onko niitä leikkauksia kuitenkin jo tehty? Onko teistä jollekin tullut vähennyksiä, ja kuinka siitä on ilmoitettu?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa politiikkaa. Jokainen säästetty euro menee byrokraattien palkkoihin, kun ne laskeskelevat ja tekevät noita päätöksiä.
mutta siitä saakin sitten tätä rahnaa
Vierailija kirjoitti:
Yli puolelle työttömistä leikkuri heilahti.
Kreisiä.
kyse oli työttömyyspäivärahan leikkauksesta 5%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sosionomi kirjoitti:
asia on hyvin yksinkertainen: jos työtön ei tottele, työtön saa rangaistuksen.
kysyttävää?
Minä en totellut ja kirje tippui postiluukusta, että leikkuri kävi tottelemattomalle. Thats it.
Eihän työtön väkisin voi mihinkään työpaikkaan tai koulukseen tunkeutua.
Onko työtön tottelematon jos hakee aktiivisesti töitä, käy haastatteluissa jopa satojen kilometrien päässä yms mutta kukaan ei juuri häntä palkkaa?
Aktiivisuus on juuri hakemisen aktiivisuutta
Ei kuule ole. Hakeminen ei riitä, jos ei paikkaa saa.
on myös sekoittanut kelan tämä sotku. Ne sekoilee maksuissa kun pitäisi korvata se aktiivimallin menetys toimeentulotuessa, mutta ammattitaidottamat käsittelijät eivät osaa edes maksaa oikein sitä erotusta.
Puolelta työttömistä lähti vähistä rahoistaan vielä 30euroa. Ja enemmän tulee joilta lähtee.
Tämä täysin raukkamainen leikkuri peiteltiin "aktivointiin". Jokainen jolla aivot on tajuaa tämän.
Vastaavasti kaikille kansanedustajille tulee nyt reilu palkankorotus kunnon kuukausipalkan päälle, kahteen otteeseen.
Selitys: kansanedustajien palkat kun kuulemma "laahaavat jäljessä".
Törkeää.
Mulle heilahti eikä pahemmin kiinnosta. En saa tt-tukea tai en viitti edes hakea, kun en saa. kun ei ole töitä niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa politiikkaa.
Jokainen säästetty euro menee byrokraattien palkkoihin, kun ne laskeskelevat ja tekevät noita päätöksiä.
Hömöläisten maton tekoa.
Toisesta päästä puretaan ja toiseen päähän jatketaan. Tietysti siihen päähän härskisti jatketaan mikä päättäjille on eduksi. Mikään pakko ei ollut leikata köyhien työmarkkinatuesta ja vaikeuttaa entisestään heidän asemaansa. Pakko oli kuitenkin katsoa hyväksyen vierestä kun omia palkkoja jälleen nostettiin.
Kansanedustajat saa palkkaa kansan edustamisesta? Valvovat kansan etua?
Saavat palkkaa siis omien palkkojen nostamisesta ja kansan tukien laskemisesta? Jokin ei nyt täsmää?
Olen taatusti käsittänyt väärin nyt jotain, korjatkaa kiitos.
Sanotaan näin että ei vittuakaan kiinnosta!
Mä en rupee kenenkään orjaksi! Eikä pitäis kenenkään ruveta.
Ne joille se leikkuri ei heilahtanut, ovat niinkuin minä ja mieheni. Eli kummallakin osapäivätyö. Tuskin juuri kukaan ennen aktiivimallia täysin työtön on saanut mistään osapäivätyötä.
Ei tulis mieleenkään hakea jollekkin pupukurssille. Jokin itsekunnioitus on. Jos työnhaussa ei tärppää, niin en muuta hae.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulis mieleenkään hakea jollekkin pupukurssille. Jokin itsekunnioitus on. Jos työnhaussa ei tärppää, niin en muuta hae.
Sama täällä. Ansiosidonnaista lähtee neljässä viikossa reilut viisikymppiä. Nautin joka kerta, kun säästän ostamalla ulkomaista kotimaisen sijaan.
Kyllä aktiivileikkuri leikkasi, vaikka onkin kuntoutustuki hakemus (siitä muutoksenhaku) vireillä ja lääkärin kirjoittamaa sairaslomaa. Pitäisi työkyvyttömän sairaslomalla käydä töissä, ettei työttömyystukea leikattaisi.
Viekööt vaikka kaikki, ei enää kiinnosta pätkääkään, eikä ole motivaatiota kuntoutua.
Mistä saisi töitä, kun on iso välilevynpullistuma selässä, käsissä mm. krooniset jännetuppitulehdukset, kiertäjäkalvosin oireyhtymä ja vieläpä masennus (pisteiden perusteella vaikea).
Kevan vakuutus”lääkärit” vaan halveksuu ja vähättelee vaivoja, heidän mielestään sovin entiseen ruumiillisesti raskaaseen työhöni.
Paskaksi on touhu mennyt.
Säästän rahat ruoka js vaatemoissa. Kiitos hallituken, että käytän vähemmä rahaa ja lisään työttömyyttä.
Aktiivileikkuri on jo tuntunut pienellä paikkakunnallamme. Moni kivijalkamyymälä on joutunut lopettamaan.
Työttömänä olen varautunut jo lisäleikkaukksiinkin. Eli vaikka mies töissä, niin jätetään kesän tapahtumat väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sosionomi kirjoitti:
asia on hyvin yksinkertainen: jos työtön ei tottele, työtön saa rangaistuksen.
kysyttävää?
Minä en totellut ja kirje tippui postiluukusta, että leikkuri kävi tottelemattomalle. Thats it.
Eihän työtön väkisin voi mihinkään työpaikkaan tai koulukseen tunkeutua.
Onko työtön tottelematon jos hakee aktiivisesti töitä, käy haastatteluissa jopa satojen kilometrien päässä yms mutta kukaan ei juuri häntä palkkaa?
Aktiivisuus on juuri hakemisen aktiivisuutta
No ei ole aktiivimallissa. Aktiivimallissa hakeminen on passiivisuutta.
Älä puhu asioista, joista et mitään tiedä. Aktiivimallissa voi olla aktiivinen, vaikka ei hakisi työtä, ja passiivinen, vaikka hakee työtä.
Leikkuri osu mulla. Mut sit laitoin fattaan hakemuksen, niin sain enemmän rahaa kun työkkäriraha. Työtraha 518 normaalisti. Sit leikattii ja sain sen 480 jotain. Fattaan lappu, niin laskin että sain yhteensä 540e. 22 eur enemmän se puuttuva osa.
Vierailija kirjoitti:
Leikkuri osu mulla. Mut sit laitoin fattaan hakemuksen, niin sain enemmän rahaa kun työkkäriraha. Työtraha 518 normaalisti. Sit leikattii ja sain sen 480 jotain. Fattaan lappu, niin laskin että sain yhteensä 540e. 22 eur enemmän se puuttuva osa.
suurin osa työttömistä tuskin saisi enemmän rahaa
Vierailija kirjoitti:
Just. Mut et sitte ollu mistään kuullu, että Kela maksaa nykyään toimeentulotuenkin?
1/5
Naurettavaa politiikkaa. Jokainen säästetty euro menee byrokraattien palkkoihin, kun ne laskeskelevat ja tekevät noita päätöksiä.