Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllästynyt että työparini saavat valita lomansa joka kesä koska heillä on lapsia ja minun pitää tyytyä kevääseen tai syksyyn.

Vierailija
12.04.2018 |

Meitä on 3 samassa työssä, olemme olleet työkavereita jo monta vuotta. Kesälomittaja tulee tänä vuonna kesäkuun puolestavälistä elokuun puoleen väliin ja osaksi mennään vajaalla miehityksellä koska kesällä muutenkin hiljaisempaa. Olen jo monta vuotta spitänyt lomani joko ekana tai vikana koska muiden pitää olla koulujen loma-aikoina lomalla, yleensä itse asiassa kahdessa pätkää eli pari vviikoa ihan alkukesästä ja pari viikkoa ihan loppukesäsätä. Tulevana kesänä menen naimisiin 14.7, tämä on ollut tiedossa jo kesästä 2016 ja olen kokoajan puhunut että haluan silloin lomaa niin että olisin kerrankin lomalla heinäkuun (haluan järjestää häitä alkuloman ja viettää kuheruslomaa loppuloma). Minua on aina myötäilty koska olenhan aina itse joustanut ja ovat saaneet silläkin ehdolla pitää edellisvuosina lomat niinkuin haluavat, olen joustanut koska olen luullut että hekin joustavat. Nyt nyt meidän esimies sanoi maanantaina että lyödään lomat lukkoon niin nämä molemmat alkoivat valittamaan ettei ole mitään järkeä että minä lapseton lomailen koulujen loma-aikoina koska minulla ei ole lapsia ja tästä on syntynyt kamala sota töissä. Voi s**tana. Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (590)

Vierailija
21/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa lapsellisten paapominen ja lelliminen. Meillä lapsettomilla on ihan samanlainen oikeus toivoa lomia milloin halutaan!

Huokaus. Totta kai on. Yleensä se menee niin, että heinäkuun lomaoikeus kiertää.

Mutta toisaalta, ainakin minä joustin ihan mielelläni aikoinaan tuossa asiassa. On tosiaan aika kurjaa viedä pientä lasta ventovieraaseen hoitopaikkaan, jos oma tarha on kiinni heinäkuussa, kuten joskus käy.

Kun sitten omat lapseni olivat siinä iässä, minä taas sain samaa jelppiä kollegoilta niinä parina vuonna, kun ongelma oli ajankohtainen. Nyt taas lomailen ihan mielelläni muulloin kuin heinäkuussa.

Minusta fiksut ihmiset osaavat joustaa puolin ja toisin, eivätkä kuvittele, että se on arvovaltakysymys, saanko MINÄMINÄ lomailla heinäkuussa.

Kivoja lomakuukausia on kaksi muutakin. On vähemmän ryysista monissa lomakohteissakin kesäkuussa...

t. kesäkuisin mielellään lomaileva kahden lapsen äiti

Niin mä oon ihan mielellänikin joustanut aiempina vuosina senkin takia et kesälomamatkat on paljon edullisempia koulujen loma-aikojen ulkopuolella ja töissä on kesä-heinäkuussa tosi rauhallista eli oon ihan mielelläni ollut siellä. En edes ajatellut et tästä voisi nyt tulla ongelma kun yhtenä vuonna haluan pitää lomani silloin kun haluan ja se on alustavasti jo sovittukin :(

- AP

Vierailija
22/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuosta asiasta on jo pari vuotta etukäteen puhuttu, niin tottakai voit pitää tänä vuonna lomasi häiden yhteydessä. Älä anna tässä asiassa nyt periksi!

Meillä on töissä sama juttu, lapsellisten pitäisi aina saada olla jostain syystä juuri heinäkuussa lomalla. Lähes kaikkien lapset alkavat kuitenkin olla jo peruskoulun ylemmillä luokilla. Varmaan merkkaavat lomansa heinäkuulle vain vanhasta muistista. Sijaisia emme kesäksi saa, joten melkoista haipakkaa on tuo aika töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa lapsellisten paapominen ja lelliminen. Meillä lapsettomilla on ihan samanlainen oikeus toivoa lomia milloin halutaan!

Huokaus. Totta kai on. Yleensä se menee niin, että heinäkuun lomaoikeus kiertää.

Mutta toisaalta, ainakin minä joustin ihan mielelläni aikoinaan tuossa asiassa. On tosiaan aika kurjaa viedä pientä lasta ventovieraaseen hoitopaikkaan, jos oma tarha on kiinni heinäkuussa, kuten joskus käy.

Kun sitten omat lapseni olivat siinä iässä, minä taas sain samaa jelppiä kollegoilta niinä parina vuonna, kun ongelma oli ajankohtainen. Nyt taas lomailen ihan mielelläni muulloin kuin heinäkuussa.

Minusta fiksut ihmiset osaavat joustaa puolin ja toisin, eivätkä kuvittele, että se on arvovaltakysymys, saanko MINÄMINÄ lomailla heinäkuussa.

Kivoja lomakuukausia on kaksi muutakin. On vähemmän ryysista monissa lomakohteissakin kesäkuussa...

t. kesäkuisin mielellään lomaileva kahden lapsen äiti

Niin mä oon ihan mielellänikin joustanut aiempina vuosina senkin takia et kesälomamatkat on paljon edullisempia koulujen loma-aikojen ulkopuolella ja töissä on kesä-heinäkuussa tosi rauhallista eli oon ihan mielelläni ollut siellä. En edes ajatellut et tästä voisi nyt tulla ongelma kun yhtenä vuonna haluan pitää lomani silloin kun haluan ja se on alustavasti jo sovittukin :(

- AP

Pidä puolesi, sinulla on häät. Ilmoita ottavasi palkatonta, ellei muuten onnistu. Tai mene työterveyslääkärille valittamaan työuupumista, niin saat ensialkuun sairaslomaa muutaman viikon.

Terveisin 3 lapsen äiti.

Vierailija
24/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä olet lomaillut aina toukokuun tai syyskuun? Miten ihmeessä ette saa kaikki lomianne sovitettua kesä-elokuulle, jos kerran kesälomittajakin tulee? Kummallinen työpaikka.

Trollihan tuo.

Vierailija
25/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä olet lomaillut aina toukokuun tai syyskuun? Miten ihmeessä ette saa kaikki lomianne sovitettua kesä-elokuulle, jos kerran kesälomittajakin tulee? Kummallinen työpaikka.

Juuri katsoi että viimekesänä olin lomalla ensin juhannuksen molemmin puolin 2 viikkoa ja elokuun 2 vikaa viikkoa. Meillä on siis tuotannossakin kiertävä systeemi toukokuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin, ainoastaan meillä toimiston puolella ollaan aina keskenään sovittu (eli muut ovat päättäneet millon haluavat pitää ja vedonneet lapsiinsa).

No nuohan on yleensä ne halutuummat viikot. Juhannuksen aikoihin kun pitää niin "säästää" 2 lomapäivää. Elokuussa tunnetusti parhaimmat lomakelit.

Eli mikä ongelma?

Vierailija
26/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkö ne 2 muuta siis 4vko putkeen ja sinä joudut pätkimään?

Vierailija
27/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et nyt saa pidettyä puoliasi, niin sitten voit syyttää vain itseäsi. Älä ole tossu. Joskus täytyy huolehtia itsestään, vaikka sillä saisi vihat niskaansa.

Vierailija
28/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen ei anna mitään etuoikeuksia loma-aikojen suhteen.

Vierailija
29/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häiden takia tarvii 4 vk lomaa?

Vierailija
30/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri katsoi että viimekesänä olin lomalla ensin juhannuksen molemmin puolin 2 viikkoa ja elokuun 2 vikaa viikkoa. Meillä on siis tuotannossakin kiertävä systeemi toukokuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin, ainoastaan meillä toimiston puolella ollaan aina keskenään sovittu (eli muut ovat päättäneet millon haluavat pitää ja vedonneet lapsiinsa).

No nuohan on yleensä ne halutuummat viikot. Juhannuksen aikoihin kun pitää niin "säästää" 2 lomapäivää. Elokuussa tunnetusti parhaimmat lomakelit.

Eli mikä ongelma?

Ongelma on ehkä se, että jokaisella on omat syynsä haluta lomaa juuri tietyksi ajaksi. Esimerkiksi festareille on vaikea mennä kuukautta etu- tai jälkikäteen.

ohis

Vierailija
31/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä lomalista niin, että:

1. lomailee kesäkuussa

2. lomailee kesäkuun puolesta välistä heinäkuun puoleen väliin

3. lomailee heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin.

Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
32/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

Vierailija
33/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sinulla on oikeus olla lomalla heinäkuussa. Lapset ovat kesälomalla kesäkuun alusta elokuun alkuun, joten miksi heinäkuu olisi vain lapsellisten lomakuukausi...

Vierailija
34/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vain, että aiemmin et ole pitänyt lomiasi tuolloin ja olet ollut joustava muita kohtaan ja ettei sinua saa kohdella eri tavoin siksi, että olet lapseton. 

Vierailija
35/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä ongelma?

.

No ainakin se etten itse halua pitää lomaani noina sinun mielestäsi halutuimpina aikoina. Eikä ilmeisesti kukaan muukaan meillä.

Vierailija
36/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on ollut liian laiska rullaamaan kumia, eihän seuraukset voi ulottua niihin jotka ovat olleet järkevämpiä?

Nauttikoon koko rahan edestä ja järjestäköön asiansa miten parhaiten pystyvät.

Yhteiskunta hoitaa, äänestämällä voit vaikuttaa. :)

Voi Luoja että nauran tälle kommentille :D Hemmetin hyvin sanottu! 

Mutta tottahan se on että lomien pitää kiertää ja jokainen vuorollaan saa sen itselleen parhaiten soveltuvan loma-ajankohdan, ihan jo yhteishengen tai työilmapiirin vuoksi. Aloittajan kannattaa varautua mielenosoituksiin ja pieneen kettuiluun lomien jälkeen, kokemuksesta tiedän että sitä tulee etenkin niiden suusta jotka on aina saaneet lomansa pitää silloin kuin ovat halunneet.

Vierailija
37/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko viestiä ollenkaan? Ennen häitä häiden järjestelyä ja häiden jälkeen häämatkalle. Tosin tuon luulisi tajuavan ilman selitystäkin.

Vierailija
38/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lapsia ja ymmärrän hyvin ap:tä. Ei meillä lapsellisilla ole mitään etuoikeutta valita lomien ajankohtaa. Toki se olisi hyvä saada kesäkuun alun ja elokuun puolivälin väliin mutta ei mulle itelleni tulisi mieleenkään vaatia koko heinäkuuta itelleni lomaa. Pidä puolesi ap!

Vierailija
39/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen lomat kestävät n 11 viikkoa, kesäkuun alusta elokuun puoleenväliin. He siis voivat pitää lomansa kesäkuussa. Ei ole mitään syytä miksi heidän pitäisi saada lomansa heinäkuussa.

Pidä puoleksi. Nyt on sun vuorosi.

Vierailija
40/590 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sinulla on oikeus olla lomalla heinäkuussa. Lapset ovat kesälomalla kesäkuun alusta elokuun alkuun, joten miksi heinäkuu olisi vain lapsellisten lomakuukausi...

No koska provo...