Onko järkee! Ihmiset syö nykyisin huonompaa ruokaa kuin koskaan
ja kun vaivoja tulee, niin mennään lääkäriin hakemaan lääkettä. Mieleenkään ei tule, että syömisiään voisi muuttaa.
Jotenkin vaikea uskoa, että ihmiset olisi näin tyhmiä, onko ravinnoton ruoka muuttanut aivoja niin, ettei niitä osata käyttää?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli nostalgiakin parempaa, kyllä sillon kun minä olin nuori niin se ja se ja se oli paljon parempaa kuin nykyään ☹️☹️☹️
Toki kaikilla mahdollisilla objektiivisilla mittareilla katsottuna ravinto on nykyään parempaa, terveellisempää ja monipuolisempaa kuin ennen, keskimäärin, toki joku voi syödä pelkkää sipsiä ja juoda kaljaa elääkseen, sekin on mahdollista, mutta noin keskimäärin.
Liikunnan määrä nyt on oikeasti vähentynyt, sen voi ihan tilastotkin todentaa.
Just joo, olet juuri sellainen, joka ei edes ymmärrä, mitä on hyvä ravinto. Kyse ei ole mistään nostalgiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mummoni vietti maalla hyvin köyhän lapsuuden. Ruokana oli lähinnä suolakalaa ja perunoita. Välillä vähän porkkanoita ja muuta kasvista. Hän sairasti riisitaudin d-vitamiinin puutoksen takia, ja 15v vuotiaana tuli struuma jodin puutteen takia. 16v mummo lähti naapuritaloon lapsenhoitajaksi kun siellä sentään sai syödä vatsansa täyteen. Eli ei se elämä niin auvoista ollut. Äitini kotona oli taas joka aterialla perunoita ja lisukkeena ruskeeta kastiketta, halpaa makkaraa tai paistettuja silakoita. Ja sitten niitä porkkanoita ja välillä kaalia. Aamupalaksi juotiin sokerista kahvia ja pullaa, jonka päälle pantiin voita. Kaksi äidin sisaruksista on kuollut sydäriin varmaan juuri makkaran ja voin ahmimisen takia. Itse koen syöväni terveellisemmin kuin äitini ja mummini ainoinaan.
Elintasosairauksien määrä on räjähtänyt, tätä ei yksittäisen ihmisen kokemus kumoa. Uskon, että sinä et edes tiedä mitä syöt, edes leipä ei ole enää leipää!
Ennen oli nostalgiakin parempaa, kyllä sillon kun minä olin nuori niin se ja se ja se oli paljon parempaa kuin nykyään ☹️☹️☹️
Toki kaikilla mahdollisilla objektiivisilla mittareilla katsottuna ravinto on nykyään parempaa, terveellisempää ja monipuolisempaa kuin ennen, keskimäärin, toki joku voi syödä pelkkää sipsiä ja juoda kaljaa elääkseen, sekin on mahdollista, mutta noin keskimäärin.
Liikunnan määrä nyt on oikeasti vähentynyt, sen voi ihan tilastotkin todentaa.