Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥KESÄKERTTUJEN VIIKONLOPPU♥

22.04.2006 |

AURINKOISTA LAUANTAITA

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaillaas ensin niihin:

[color=hotpink]G:OTTATTEKO TE VASTAA VANHOJA VAATTEITA JOS JOKU TARJOO?

-juu mielellään :) mutta ne mitkä ovat jo elämänsä päässä saavat kyllä lepopaikan roskiksesta...

pienten vaavien vaatteet kun eivät maksa juur mitään kirppiksellä niin en näy syytä (ainakaan meillä) käyttää reikäisiä/tahraisia vaatteita.

[color=blueviolet]mistä ne neuvolantätit tietää käsikopelolla vatsanläpi vauvan painon sanoa? Mistä ne sen arvio?

-mulla kans aika paljon sellasta kuulopuhetta että nuo painoa arviot saattaa heitellä tooosi paljon...ja aika mahdotonta tuo taitaakin olla masun läpi tietää tarkkaan.

[color=hotpink]synnytyksen jälkeinen EHKÄISY:

-tuota en ollutkaan vielä kerennyt ajatella...pillereitä oon syönyt joskus kauan sitten...mutta ei sopineet mulle kun unohtelin niitä napsia...nyt kun oon kuunnellut teitin kokemuksia voisin kuvitella kokeilevani tuota nuvaringia. ukko kun ei halua lapsia (ainakaan 10 vuoteen kuulemma) :D

[color=blueviolet]MRS.MARPLE kyseli:Kuka muuten teillä antaa vauvasta kokoarvioita? Koska mulle ei ole annettu yhden ainoaa. Ainoastaan rakenneultrassa katsoi, että vastasi viikkoja, mutta neuvolakortissakaan ei ole merkintää..

Pitäisikö kätilön katsoa? Miten ja mistä?

-mullekkaan ei oo nyt tehty koko arvioo...en muista tekivätko edellisessäkään raskaudessa...tai eivät ainakaan mulle sitä kertoneet...

[color=hotpink]RASKAUSARVET:

-eilen kattelin kun käytiin saunassa, ja yritin kysyä mieheltä että näkyykö jossain? ei näkynyt kuulemma.

esikoista kun odotin niin rasvailin joka ilta ja silti loppumetreillä tuli...varsinkin rintoihin :(( ihan kauheesti!

nyt en oo enää jaksanut rasvailla kun en huomannut mitään eroa rasvailee tai ei...mutta veikkaampa että kerkeää vielä tulemaan tuohon masun alaosaan...siis vyötärölle...

[color=blueviolet]no nyt alkaa oleen taas sen verran pitkää viestiä että laitan tulemaan jo, ja seuraavaks omia kuulumisia sitten vaikka

krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv32+0 (oujee uus viikko saavutettu taasen)

Vierailija
22/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten oli se työpäivä ja kyllä huomasi että oli. En sitten enää kaupassa meinannut kävelemään päästä. Liitokset oli aivan järkyttävän kipeät ja supisti liki koko ajan. Otin sitten sellasia pikkupikku askelia ja pysähtelin huokailemaan. Osu sitten yks raskaana oleva tuttu, joka tuli kysymään, että mahdatko sä synnyttää jo kohta.... No toivottavasti en ihan kohta, kun on vasta toi 32 vko... Heh heh. Mitenkähän tähän nyt suhtautuisi sellaset 6 vko ainakin tai sit 10...

Elisessä pinossa olikin mittaa ja paljon keskusteluja. Koitetaan johonkin vastailla, mitä mieleen jäi. Ehkäisy on suuri kysymysmerkki. Esikon jälkeen menkat ei tosiaan alkanu ittestään vaan puolentoistavuoden kohalla sit haettiin pillereillä 3 kk potkua rytmeille. Minipillerit ois vaihtoehto, niiden kanssa saa imettääkin. Jos itte saisin valita, en ehkäisyä alottais ja sai kolmonen tulla samantien. Mies ei tästä ole alkuunkaan samaa mieltä. Tuo ei myöskään halua alkaa kortsujen kanssa pelailemaan, joten katsotaan, mihin tässä ruvetaan. Vaikuttaapa sekin, tuleeko toinen sektio ja mitä sitten sanotaan lapsen teosta....

Lapsiluku olisi miehelle kuulema 3 ja ihan maksimissaan 4. Itte haluaisin monta - luku on epäselvä...

Imetysliivejä oli likan aikana kahdet varsinaiset. Hikoilu ja maito sotkivat ne kyllä tosi kamalaan kuntoon smoin, kun se usein pesu. Nyt suunnittelin että saisin ainakin 4 kpl.

Mies alko keuhkoomaan, joten vetäydyn koneelta remontti hommiin tai ainakin niiden yritykseen=) Parannelkaahan ittenne, meillä on suurinpiirtein selätetty tämä tauti. Eipä uskois että voi olla niin voimia vievä. Toivottavasti toi ukko ei saa, kun se on aina potenssiin 100 kipeä....

Lytte ja Masukki 32+0 (vielä vähän aikaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]täällä siis paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta :)) iihanaa...

ajattelinkin nyt heti puurojen jälkeen lähteä tuohon meidän puistoon tyttöjen kans...nyt kun siellä ei näytä olevan ees yhtään lätäkköjäkään

mies lähti aamulla risteilylle...tulee illalla tagas...

eilen väsytti ihan mielettömästi.olisin voinut mennä nukkumaan jo 19.00, mutta oli sitten pakko vaan sinnitellä sinne yhdeksään saakka että sai tytöt nukkumaan

saas nähdä kuka noista mun pikkusiskoista tulee sitten mukaan synnytykseen (kolme siskoa) kun sanoin että yksi saa tulla mutta he saavat keskenään " taistella" siitä kuka pääsee :DD

[color=red]tietääkö muuten kukaan saako alle 18-vuotias tulla niinkuin doulana???

[color=violet]

vielä pitäs päivitellä tuo meidän esittely pino...saas nähdä maltanko jättää sen iltasemmaksi...

no mitäs teille muille kuuluu näin lauvvantaina?

-k- taas

Vierailija
24/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanne saatu rauhoitettua ja tiskitkin tuli tossa hoideltua. Kiitos muuten vastauksista tuohon tiski kyselyyn=) Saitte mut vakuuttumaan, että het kun vaan mahollista ni laitetaan se kone tohon keittiöön.

No eiliseen palatakseni:

Otan mielelläni vastaan vanhoja vaatteita. Kuitenkin ajattelen niin, että huonokuntoiset joutavat pääteasemalle eli toisinaan ärsyttää, jos saa sellaisia, jotka eivät enää pysy kuosissa tai ovat aivan läiskillä. Muuten hyväkuntoisia vanhoja itse käytän likalle ja pistän kiertoon sellasia, joita ei tuu käytettyä. Vain kengät ollaan aina ostettu uudet ja ns. tukimalliset, kun tolla likalla oli perätilan vuoksi se jalkaongelma. Eli kaikista kengistä ollaankin maksettu vähintään 50e, eli jostain on sitten säästettävä.

Kokoarvioista - likan kasvua seurattiin tarkasti ultralla. Alkujaan tuli lähete neuvolasta pienen sf-mitan takia. Sitten loppuaika ravattiinkin ä-polilla ja aina otettiin ultralla arvio. Viimeinen arvio oli silloin ma 2830g ja ke syntyi tyttö 2830g eli täytyy tarkaksi kehua. Oli tosin meidän sairaalan kokenein ultraajalääkäri. Nyt tätä kakkosta ei ole arvioitu vielä kertaakaan. Sanoisin, että käsikopelolla oppii hyvin tuntemaan vauvan painon, jos lapsivettä on vähän tai normaalisti. Muuten päältäpäin on hankala tehdä arviota. Pään ja pyllyn yleensä erottaa, mutta toisinaan nekin ovat vaavilla " kuin kaksi marjaa" . Noista syistä varmaan tulee sitten niitä hasseja.

Huomenna sitten aletaan käynnistellä miehen siskon vaavia tähän maailmaan. Mitäs luulette, koska syntyy.. Ai joo Krisse se Doula alle 18. Taitaa olla sopimusasia ja järkevästi keskustellen varmaan sopii. Tietysti vaikuttaa tuon 18 v:n omakin olo, ettei sitten tule sellasta, että pitäis päästä pois tai muuten kokisi ahdistavaksi. Kovinhan tuo valmius on henk.kohtasta.

Lytte taas pinoa venyttää...

Vierailija
25/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin pitäiskö alkaa siivoomaan vai ei... kaipa se on pakko, kun mieskin tulee maanantaina kotiin.

Kannattanee varmaan tuo tukihenkilöasia kysyä hyvissä ajoin synnytyssairaalasta. Varmaan tosissaan riippuu paljon siitä miten kypsä kyseinen henkilö on. Synnytyksessä mukana oleminen on todella vaativaa tunne pitoisesti (itse olen ollut siskoni synnytyksissä) ja vaikka hoitoalan ihminen olenkin ja muutenkin synnytyksiä nähneenä, olo oli kyllä sanoin kuvaamattoman riittämätön kun kyseessä oli niinkin läheinen ihminen. Toisen näkeminen kivuissa ei ole helppoa saatika jos jokin olisi mennyt pieleen. Kannattaa todella harkita mikä merkitys alle 18 vuotiaalle henkisesti on nähdä läheinen ihminen kivuissa varsinkin jos oma naiseuteen ja seksuaalisuuteen kasvaminen on vielä kesken. Yhden synnytyksen näkeminen (varsinkin jos kaikki ei mene hyvin) saattaa aiheuttaa tukihenkilölle iän ikuisen trauman tai synnytyspelon. Toisaalta se varmasti lähentäisi teitä entisestään.

No nyt täytyy mennä lukemaan eilinen pino loppuun... palailen sitten astialle :)

Ninni rv 30+3

Vierailija
26/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on ihana aurongonpaiste ja toosi lämmin. Meinaa oikein väkisin kesää pukata ;) No ollaahan sitä jo odotettukin!

Yöllä joskus viiden maissa heräsin kovaan kipuun alapäässä ja suppareita tuli. Mä olin jo herättämässä miestä,että nyt pitäis varmaan lähtee kun kivut loppuivat taas kuin seinään,samoin supparit. Outoo! Äidilleni tota kerroin juuri puhelimessa,niin hän meinasi,että olisiko jotain synnytykseen liityvään,että jos aika alkaa läheneen. Hänellä kuulemma oli veljeni kohdalla samanlaita jokin päivä ennen synnytystä. Itsellä on ollut kolme päivää muka tunne,että pian tulee lähtö. Mutta voihan olla väärässäkin. Toivottavasti!

Oltiin tossa äsken vähä kaupungilla,mutta havaittiin,että oli niin paljon ihmisiä ja kauhee tungos joka paikassa,että ei huvittanutkaan enää mennä mihinkään kauppaan.Käytiin sitten vain ruokakaupassa ja tultiin kotiin. Mies lähti sitten mootoripyöräileen ja mä jäin tänne lepuuttaan jakojani. Kolmeksi pitäis lähtee kävellen anoppilaan aterioimaan.

Onks Ninnillä jo supparit helpottanut? (jos muistan nyt nikin oikein)

G:MITEN PÄÄSEE EROON EI TOIVOTUISTA VIERAISTA,SITTEN KUN ON VAUVAN KANSSA KOTIUTUNUT?Vinkkejä?

Mulla on yks tuttu,mitä en yhtään kestäis ja tiedän,että se väkisin pukkaa meille kylään kun jostain kuulee vauvan syntymästä. Olen koko raskauden saanu pidettyä siltä salassa maanantaihin asti. Maanantaina näin yhden tutun joka tuntee myös ton tutun ja hän oli sitten ilmeiseti heti kertonut että odotan. Sen jälkeen se ei toivottu tuttu on pommittanut puheluilla. En ole halunnut vastata,kun se on aina ollut niin ilkeä ja itse keskeinen. Kuitenkin se väläyttäis taas jotain sellasta,että pahotan mielen. Jotain tyyliin,että tais olla vahinkolapsi,kuuluis sen lauseen varmasti.Se on aina kade kaikesta!Kaikki pitää olla parempaa kuin esim mulla. Meillä on ollut tosi huonot välit jo yli vuoden ja yhtäkkiä se alkaa tollee soitteleen,just kun luulin,että pääsen siitä eroon. Se on vaan sellanen joka tunkee elämään väkisin ja tyrkyttää itseensä koko ajan kylään. Puhuu paskaa selän takana niin paljon kun kerkee! Mä en sellasta jaksa.Nyt olen vain stressannu,että milloin se pukkaa meille väkisin! Eihän tollasta tarvi jaksaa?

No joo nyt lopetan tän tilityksen ja alan miettimään jotain mukavaa!

Lilli81 34+1

(Olis kiva laitta jotain väriä tekstiin,mutta eipä taida onnistua kun en muista mitä sarkaimia vai mitä siihen värin eteen piti laittaa.)

Vierailija
27/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli81:

G:MITEN PÄÄSEE EROON EI TOIVOTUISTA VIERAISTA,SITTEN KUN ON VAUVAN KANSSA KOTIUTUNUT?Vinkkejä?

Mulla on yks tuttu,mitä en yhtään kestäis ja tiedän,että se väkisin pukkaa meille kylään kun jostain kuulee vauvan syntymästä. Olen koko raskauden saanu pidettyä siltä salassa maanantaihin asti. Maanantaina näin yhden tutun joka tuntee myös ton tutun ja hän oli sitten ilmeiseti heti kertonut että odotan. Sen jälkeen se ei toivottu tuttu on pommittanut puheluilla. En ole halunnut vastata,kun se on aina ollut niin ilkeä ja itse keskeinen. Kuitenkin se väläyttäis taas jotain sellasta,että pahotan mielen. Jotain tyyliin,että tais olla vahinkolapsi,kuuluis sen lauseen varmasti.Se on aina kade kaikesta!Kaikki pitää olla parempaa kuin esim mulla. Meillä on ollut tosi huonot välit jo yli vuoden ja yhtäkkiä se alkaa tollee soitteleen,just kun luulin,että pääsen siitä eroon. Se on vaan sellanen joka tunkee elämään väkisin ja tyrkyttää itseensä koko ajan kylään. Puhuu paskaa selän takana niin paljon kun kerkee! Mä en sellasta jaksa.Nyt olen vain stressannu,että milloin se pukkaa meille väkisin! Eihän tollasta tarvi jaksaa?

(Olis kiva laitta jotain väriä tekstiin,mutta eipä taida onnistua kun en muista mitä sarkaimia vai mitä siihen värin eteen piti laittaa.)

[color=blue]mulla on kans ollut tollanen ärsyttävä " kaveri" vois luulla että puhutaan samasta ihmisestä :)))

sen letkautukset oli just tyyliin:

-" ethän sä osaa ees kävellä noilla kengillä!" ja -" oot ihan naurettavan näköinen" ja ekaa kertaa kun näki mun yhen poikakaverin (17vuotiaina) sanoi-" no ompas läski toi sun jätkäs" ...ymym

mä pääsin siitä silleen eroon etten vastannut vaan sille puhelimeen...jos vahingossa vastasin niin aina keksin jotain menoa ettei se voi tulla kylään...

sitte mun nykyinen mies kerran oli sen nähnyt baarissa, ja mennyt hirveessä humalassa sanomaan sille...

tää mun kaveri oli innoissaan tullut että hei sä oot krissen mies niin mun mies vastas:" nii sä oot se lehmä vai" ?

okei aika rumasti sanottu...mutta eipä oo sen jälkeen kuulunut mitään :)

ja itekku oon semmonen etten haluu sanoo pahasti, mutkun jotkut ei tajuu sitten millään kun yrittää hieno varaisesti vihjailla!

[color=blue]ja sitten muista ei toivotuista vieraista vois päästä silleen että meet vaikka pokkana vaavin kans päikkäreille...eiköhän ne sieltä sitten joskus lähe kotiin ;)

värejä tekstiin saa näin:

[color=tähän väri]

nyt jos tuo esimerkki ei näy niinkuin pitäis niin tässä toinen:

[color = red] (poista välilyönnit, niin teksti tulee [color=red]punaisena

ok taas pitää rientää siivoilemaan sotkuja :/

heikunkeikun kaikille

krisse rv32+0

Vierailija
28/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niiiiiiiiin pahalla päällä että voi v***u!!! Aamulla suutuin siitä kun mies ei ollut laittanut herätyskelloa itselleen vaikka meidän piti kaikkien olla aamulla ajoissa liikkeellä. Mä heräsin ja laitoin lapset ja kaikki valmiiksi ja ukko vaan koisi. Sitten räjähdin ja aloin karjua sille että etkö sitten lähekään meidän mukaan ja plaa plaa plaa....

Siis, ihan pimeetä käytöstä multa, ukkokin sanoi että olisit kait voinut herättää hänet? Mä olin taas sitä mieltä että itse olisi voinut kantaa kortensa kekoon eikä luottaa siihen että mulla on kello jossain soimassa. Nää hormonit tekee mut hulluksi! Koko päivä on sitten mennyt tiuskiessa ja äsken kun mies lähti lätkäpeliinsä niin laitoin viestin perään että nyt on avioeron paikka. Tuntuu että pää hajoaa, siis tiedän itsekin että ihan idioottia käytöstä multa, kuin pahainen pikkupentu mutta periksi en voi antaa, vaikken edes tiedä mitä pitäis antaa periksi, voi argh. Onneksi täällä on välillä ollut muillakin " näitä" päiviä.

Jazzimiinalle kiitokset liivi-infosta, taidan lampsia Jumbon stockalle maanantaina ja ostan parit liivit, niihin voi kyllä satsata koska niillä tulee kuitenkin oltua yötä päivää ekat kuukaudet kun maidot valuu pitkin ja poikin...

Mionalle kiitoksia nimivinkeistä...itse olen myös jonkin verran innostunut esim.- Tinka nimestä, mutta koska nuo meidän lapset omaavat niin tuiki tavalliset nimet (Teemu Mikael& Tiia Maria) etten tiedä miten sopii yhteen jos kolmas onkin sitten tavallaan erikoisempi? Pojalle lapset haluaisi antaa nimen Toivo, joka oli mun papan nimi, saas nyt nähdä, kait me joku nimi sitten keksitään kun sen aika tulee.. Tavallaan haluaisin nimeksi jonkun sellaisen joka kuvastaa sitä " onnea" jonka tämä kolmas vauva tullessaan meille vielä tuo, kun on ollut kuolemaa ja muutenkin kaikenlaisia avioliiton vaikeuksia jne., niin tavallaan nimi saisi myös ilmaista jotenkin " uutta alkua" , menipä sekavaksi.

Raahasin tuossa raivopäissäni kaikki matot ulos ja tamppasin ne ja nyt supistelee, ajattelin vaan että pelatkoon mies sitä halvatun lätkäänsä joka tuntuu vievän kaiken ajan tässä perheessä nykyisin. Tai sitten musta vaan tuntuu siltä...koittakaa kestää!

t. mariadee tunnekuohuissa 30+1

Vierailija
29/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aqua]Pestiin tänään miehen kanssa ikkunat ja siivottiin. Koko päivän on aurinko paistanut ja on ollut tosi lämmin. Lähdin sitten vielä kaupungille ostoksille. Mukaan tarttui Lindexistä mamma-pellavahousut. Pakko oli ostaa kun ei kehtaa farkuissa kulkee kun ne on niin kuumat kunhan ilmat vielä lämpiää. On muuten tosi hyvät jalassa ja vielä hyvännäköiset. Suosittelen! Miehen kanssa meni kerrankin siivous ihan nappiin. Kumpikin puuhas koko ajan eikä tapeltu yhtään. =)

Vauva on ollut ihan villinä. Potkii ihan mahottomasti. Hyvä vaan! Iskias on aika kivulias vaiva, kävely on aika tuskaa ja yöllä sängyssä kääntyminen myös.

Käytiin äsken saunassa ja nyt on uuunissa kinkku-kasviskiusaus. Illaks on vielä sipsejä. Ei olisi voinut olla täydellisempi päivä. Huomisekskin on luvattu lämmintä ilmaa. Ihanaa!

Tytteli-83 rv 32+3

Vierailija
30/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi että on ihan päivä!!!

Kävin tänään siellä yksityisellä gynellä, AIVAN IHAN LÄÄKÄRI!

Kohdunkaula on nyt sit lyhentynyt ja jäljellä on alle 2cm. Kohdun sisäsuu(?!) on auvennut vähän kun vauva on laskeutunut niin alas ja painaa sinne kokoajan ja varsineinen kohdunsuu on pehmentynyt. Meinas et jos haluun kaydä vielä töissä sen muutaman tunnin päivässä nii se kuulostaa hänestä ihan hyvältä kuhan kuulostelen niitä supisteluja ettei enempää lisäänny. Ja hän puhui koko ajan tiukoista, ei kipeistä supistuksista. Sillee ajateltuna mäkin ymmärrän ne! =)) Sit mikä vähän pisti vähän hymyilyttään nii tämä lääkäri sano et jos niit suppareita tulee 5-6 tunnissa nii EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA enää soiteta tyksiin vaa sit lähetään jo sinne. Meinas et kaks viikkoa pidetään " väkisin" kaveri sisällä. Neljän viikon päästä saan jatkaa omaa touhotusta et sit ei enää pidätellä milläään lailla! =)

Voi olla et se Ennustaja Ellin ennustus käy mulle toteen, meinaan poika ja 5.6. Meinaan nyt se mun ja meille suurin ilouutinen: Meille tulee POIKA!!!!! Jopa mä erotin ultras kaveri pikkupippelin!!!!!! Siis kumpi vaan on ihana mut oli ihan saada kuulla se jo etukäteen ku ei nähty sitä siin rakenneultras.

Raskausarvista: Vielä ei ole tullut yhtään mut odotan kyl ihan tosissaan et millon tulee ku olen pahasti taipuvainen niille! =(

Ehkäsystä: Rehellisesti en ees oo ajatellut vielä! Mut nyt jos pikasesti ajattelen nii tiedän et tuskin tullaan kumiukoilla leikkiin et varmaan ois joko ne minipillerit tai se pistos. Siit pistoksesta en toisin tiedä muuta ku et pistetään 3kk välein, (vai oliohan toikin omasta hatusta?!) mut kuitenkin toinen oli et se sopii myös jo imettäessä.

Nyt en muista muita juttuja joten kellahdan sohvalle!

Anu rv 30+1

Vierailija
31/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin muuten et se neuvolan oma lääkäri oli viimekerralla laittanut mun LA:ks 1.7.!!! Siis vaiks noi viikot ja päivät pysy samoina! =))

Aijon kuitenkin pysyä kesäkerttuna!!!! =D

Anu taas

Vierailija
32/33 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. toivottavasti kukaan ei tykkää huonoa jos mä vaan vastailen sellaisiin kyselyihin, jotka itsestä ja omalla kohdalla tuntuu tärkeiltä..?Kerkeen muutenkin niin huonosti lueskelle/vastailla joten yritän aina vastata edes siis niihin, mistä jotain tiedän.... :)

Eli Lilli kyselit niistä ei-toivotuista vieraista synnytyksen jälkeen. Mä päätin esikoisen kohdalla, että rauhoitan tilanteen sairaalasta kotiinpaluun jälkeen pariksi viikoksi ja päästimmekin vain molempien perheenjäsenet tervehtimään uutta tulokasta. Ja onneksi pysyin lujana ja mies myöskin eli sanoimme vain kaikille innokkaille, niin parhaille ystäville kuin puolitutuillekin, että EI vielä, sitten kun meistä siltä tuntuu niin pyydetään kylään. Tuntuhan se tosi pahalta sanoa esim. parhaalle kaverille, mutta en yksinkertaisesti HALUNNUT ja JAKSANUT ottaa vieraita vastaan ekaan 2 viikkoon ja loppujen lopuksi kaikki ymmärsi tosi hyvin, harmittelivat vaan kun eivät nähneet ihan vastasyntynyttä, mutta minusta ei yksinkertaisesti olis ollut vieraita vastaanottamaan, niin rankka aloitus meillä oli esikoisen synnyttyä.. :( Joten jos ei halua vieraita kylään, varsinkaan ei-toivottuja, niin sanotte vaan kohteliaasti EI, kyllä jokaisen täytyy ymmärtää jos äiti ei esim. jaksa!!!!!!!!!!

Nyt pikkukakkosen kohdalla tilanne on toinen ja otan kaiken avun ja huolenpidon vastaan ilomielin, ketään en kyllä suostu passaamaan, kun tulevat kylään, tuokoon omat pullat mukanaan jos haluavat jotain tarjottavaa.. ;) Ja itseasiassa fiksut vieraat tuokin!!! Tosin taidanpa kuitenkin leipoa pakkasen täyteen etukäteen....

Tosi kiva kun olette täällä pohtineet ehkäisyä, itselläkin pohdinta menossa ja kun tarkoitus ettei lisää lapsia tule ainakaan moneen moneen vuoteen (2 raskautta kahdessa vuodessa on rankkaa!!!) niin asia alkaa pian olla todellakin ajankohtainen. Kierukkaa en edes harkitse, ehkä ne on joko minipillerit tai sitten se rengas kun imetyksen on lopettanut.

Pitäisköhän sitä lauantai-iltana tehdä muutakin kun roikkua täällä koneella, mieskin tuli juuri kesärenkaiden vaihdosta, jospa sitä seura kiinnostaisi? ;)

MiljaMaaria 33 + 6

Vierailija
33/33 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ilmassa jotain kiukkusäteitä, kun tuo likka taas aloitti kiukuttelun heti herättyään. Kyllä on eilen jo venytetty äitin hermoja ja nyt taas lisää....

No aurinko paistaa kauniisti ja kohta lähdetään pihalle. Toivottavasti se energia sinne sitten purkautuu. Eipä tässä aamuun kummempia tunnelmia ole. Palailen ehkä päivemmällä tai sitten lähden sinne miehen siskon synnytykseen. Riippuu miten se käynnistyy ja kuinka tuon likan äitin menot nyt asettuu....

Lytte ja Masukki32+1