♥KESÄKERTTUJEN VIIKONLOPPU♥
Kommentit (33)
Ihanaa kun aurinko paistaa! EIlen sain tehtyä pihahommiakin vähäsen... tosin masu ei oikein tykännyt haravoinnista, joten piti vain pienissä pätkissä vähän siistiä. Äiti lupas tulla nostelee sitten ne lehti-roskakasat kottiksiin ja tunkiolle. Sisällä sitten tuli imuroitua ja siivottua vähän huolellisemmin. Pitäis vielä saada lattiat kuurattua ja vahattua ja ikkunat pestyä ennen vauvin syntymää... taidan jättää noi homman siskolle, kun on kerran ammattilainen tuossa asiassa. Itse vois sitten vaikka hioa ja öljytä uudestaan tuon meidän puisen keittiötason.
Tänään menen sitten hakemaan miehen siskon luota noita vauvin tavaroita... hoitopöytä, sitteri ja turvakaukalo odottaa ainakin siellä noutajaansa. :) Sitten voiskin asetella sen hoitopöydän (on sellainen pyörilä liikkuva, jossa on amme. Kylppäriin valmiiksi ... on sitten vauva-vierraillakin paikka missä vaihtaa vaippaa. Nyt meillä käy viikottain pari alle puol-vuotiasta.
Lilli: Joo ... supparit on aika hyvin loppuneet. Ovat nyt vain sellaista epäsäännöllistä ja ajoittaista, mutta jostain syystä joskus tuntuvat hieman kipeämmiltä mutta ne ovat ihan vain sellaisia yksittäisiä....kivuttomia saattaa tulla sarjoissa ja nythän saakin jo supistella, kun on aika hyvät viikot ja paikat on mulla vielä kiinni.
NO eipä muuta... kun täytyy varmaan lähteä aamu-lenkille koirun kanssa kun näyttää niin ihanan aurinkoiselta ja rauhalliselta ulkona!
Ninni rv 30+4
Eilinen meni niin mahottomassa väsyssä, etten ees jaksanu kirjottaa. Mies oli pe-la-välisen yön työpaikan järjestämässä reissussa ja kotiutu JO 6.30, arg! Ja sit lähti iltavuoroon... Joten ei hirveesti kerenny nähä ja pojasta kyllä huomaa, ettei isin kans kerkee olla. Sit on mummua ja pappaa senki eestä passuutettu leikeissä...
Viime yönä näin unta et vauva oli jo menossa mukana, enkä vieläkään saanu sukupuolesta selvää! ;) Tosin toppavaatteita puin päälle ja nukahti niin helposti, toisin ku poika joka ei koskaan nukahtanu puettaessa... Toiveajattelua unissaan, et ois helpompi tapaus...?
Yhtään en muista mitä aioin kirjottaa.... Väsyttäs vaan niin hurjasti, mut mies on jo lenkillä, nii ei passais enää sänkyyn painella... Jospa tästä tokenis päivän mittaan....
Suhmura ja Napura 33+3
Tosi ihanaa, kun aurinko paistaa!! Eilenkin oli ihan mahtava päivä. Oltiin eilen koko aamupäivä markkinoilla ja aurinko paistoi. Sitte iltapäivällä mun kaveri tuli ratsastamaan mun hevosella..joka on valitettavasti seissyt vähän niinkuin tyhjänpanttina tuolla tallissa ja pihalla. Niin ja perjantaina mun pikkusisko ja mun serkku (esikoisen kummitäti) tulivat meille yöksi. Valvottiin pitkään ja höpötettiin kaikenlaista!
Noh, tänään aamulla heräsin taas ihanaan auringonpaisteeseen. Esikoinen on mamman ja papan luona naapurissa käymässä. Hiljaisuus..Ulkohommia on myöskin ahkerasti tehty ja tarvis meidän uudet ulko-ovet käsitellä/öljytä tai jotain?!
Kahden aikaan alkaa mun serkun vauvan nimijuhlat ja tarvis niihinkin vielä valmistautua. En vaan tiedä mitä laitan päälleni..Kauheesti taas vaihteeksi kaikkee tekemistä! Niin päällystin/verhoilin mä eilen yhden vanhan tuolinkin uudelleen. Tarvii saada tämä kämppä kuntoon, kun tulee vieraita sitte taas 7.5 aika joukko ja seuraavana viikonloppuna taas suuri joukko yhdistetyille synttäreille/tupareille!!
Masussa on vaihdeltu asentoa ja kauheesti työnnetään jaloilla ja käsillä. Joku puhu kans joskus aikasemmin ARASTA KOHDASTA mahassa. Mulla on kanssa tossa navan vieressä sellanen kohta joka on välillä tosi kipee. Kosketusarka ihan.. Muuten kaikki ok. Supistuksia luukuunottamatta. Mulla ei kyl esikoisesta ollu missään vaihees tällasia supistuksia ja näin usein! Välillä ihan melkeen sietämättömiä, mut menee aika nopeesti ohi.
Niin neuvolassa mulle sanoivat, ettei painoarviota tehdä enää ollenkaan loppuraskaudesta ainakaan uudelleensynnyttäjille jos lantio on ok jne. Mä hämmästyin todella. Mä ainakin haluun mennä ultrailemaan vielä ennen synnytystä! Ihan ihme homma..KÄSIKOPELOLLA nekin sanoivat tunnustelevansa minkä kokoinen vauva on tulossa. Eihän se onnistu..mua nauratti niin paljon. Eikä ne nää jos sillä onkin vaikka napanuora kaulan ympärillä tms. Suututtaa!
Mutta nyt meen valmistautumaan ja kattomaan mitä se mies säheltää siellä niiden ulko-ovien kanssa. Huomiseen!
Hanna*
Mites on viikonloppu sujunut?
Me ollaan oltu reissussa koko eilinen, oli kyllä nätti päivä matkustaa. Tänään ehkä päästään pienelle moottoripyöräajelulle, jos tuo aurinko jaksaa paistaa ja lämmittää.
Mariadee: Triumphin liivit ovat hyviä, niitä löytyy myös äitiysliiveinä ja löytyy sekä erikoisliikkeistä että suurimmista marketeista (Prismasta olen bongannut). Hintaluokaltaan halpojen ja liian kalliiden välistä, kannattaa siis ainakin käydä sovittamassa.
Lisäksi kyselit Teellä alkavia tyttöjen nimiä:
- Teea
- Teresa/Teresia
- Tuuli/Tuulia
- Taimi
- Tiitu
- Tua
- Tuisku
Lilli, ketään ei tarvitse päästää ovesta sisälle. Eli jos sinulle tulee sellainen ihminen ovelle, jota et halua vieraaksesi ei tarvitse kutsua sisään. Sanot miehellesikin ettei kutsu kynnystä pidemmälle, jos tunkee väkisin, niin se on sitten taas jo poliisiasia. Ketjulukko on tässä kätevä > kurkkaa vain ovenraosta.. Noh, ehkä vähän rankka tapa pitää kutsumattomat vieraat pihalla, mutta jos ei omaa tilaa ota, niin eivät toiset (a.k.a. tunkeilevat vieraat) sitä anna.
Vanhoista vaatteista täällä jo kommentoin itsekin, mutta perjantaina äiti toi aivan ihania vanhoja vaatteita mitä meillä on ollut kun olimme vauvoja. Retrokuvioita, vahvoja värejä.. Ihania! Tuoksui hieman tunkkaiselle, joten tulipa liotettua etikkavedessä ja huuhteluainevedessä ja pelkässä vedessä ennen kuin pesin. Pitäisi laittaa kuivamaan (just pyöri kone loppuun), toivottavasti tuoksuvat enää puhtaalle. Jos ei, niin sitten on konstit loppu..
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+1
Voi ei...meidän esikoinen (2v8kk) sai sitten yöllä mahataudin. Tuli yöllä viekkoon ja vähän nukku siinä ja herättiin kaikki siihen kun laatta lensi kaaressa :( Ei oo kivaa tuo oksennustauti. Sitten kun vein hänet suihkuun, niin itki ja sanoi " Anteeks" . Voi sitä pientä :) Onneks nukahtivat kuopuksen kanssa nopsaan tämän episodin jälkeen. Ite en nukkunu yöllä montaa tuntia, mutta " Elämä on" .
Tosiaan...tuo nukkuminen on viime viikkoina alkanut rasittaa. Ei oikein tahdo saada nukutuksi. Vessassa ei onneksi tarvi ravata, mutta kun lonkat/selkä/masu on niin kipeinä ja kankeina :( vaikea saada sopivaa asentoa ja ei varmasti saa unta kun alkaa liikaa ajatella että nyt täytyy nukkua, mutta kuinkas sitä sinne uneen mennään...ihan outoa.
Mulle ainakin kelpaa käytetyt vaatteet. Oonkin äidiltä saanu mun sisarusten vaatteita ja ne tulee ihan hyvään käyttöön. Kotivaatteita varsinkin tarvii tosi paljon. Hyvät vaatteet tulee ostettua uutena usein.
Vieraista sen verran, että minä ainakin toivoisin vieraita jo sairaalaan. Musta on ainakin kiva jos joku muistaa mua ja tulee kattomaan. Tosin meen kyllä siitä huoneesta mielelläni pois vieraiden kanssa jos joku huonetovereista ei jaksa hälinää. Ja heti kun oon kotiutunu, ni kaikki on tervetulleita. Musta on tosi kiva kun käy vieraita ja varsinkin silloin kun perheeseen on vastaanotettu uusi jäsen. Ei haittaa vaikka koko suku tulisi (ja iso suku onkin). Mutta kukin tuntemuksiensa mukaan.
Heippa vaan kaikille.
Olen vain käynyt lukemassa näitä teidän juttuja, mutta en sen pahemmin ole kirjoitellut.
Nyt oli vaan pakko laittaa viestiä tuohon Kenguruun juttuun. Eli useat sanoo, ettei jaksa vieraita heti ekalla viikolla kun on kotiutunut. Mielestäni ihan ymmärrettävää. Ja varsinkin jos vieraat on sellaisia ketä ei muutenkaan jaksa, niin ei jaksa kyllä nytkään. Eli toiset haluaa totuttautua uuteen perheenjäseneen ensin itse. Monelle ensi synnyttäjälle se on varmasti aika iso muutos. Mielestäni myös vieraiden tulisi kysyä, että sopiiko tulla ja ei pidä ottaa itseensä jos sanoo, että nyt ei käy.
Joten toivotaan, että jokainen jaksaa ja uskaltaa pitää puolensa tässä asiassa =).
Aurinkoista sunnuntain jatkoa!
Nyytti - 78 rv 34 + 2
..Halusin kommenttia laittaa tuohon Kenguroon viestiin =)
Kokeillaampa tota väri jutskaa nyt ihana ekana mitä Krisse mulle neuvoi!Eli kiitos kultainen siitä kriselle joka aina jakssaa neuvoa :)
[colour=fuksia] Ihan ensiks kiitos kaikille neuvoista,ei toivotuista ystävistä. Se ihminen on todellakin viimeinen joka haluaa nähdä. Siis voi sitten kait laittaa miehen ihan kylmästi sanomaan ovella,etten jaksa ottaa vieraita vastaan! Tietty mun bestis on aina tervetullut mutta se tuleekin auttamaan mua jos on tarvis ja pyynnöstä. Kyllä minäkin kunnioitin silloin hänen toivettaan aikoinaan kun lapsen sai. Eli hän oli sen verran kipeä,ettei pystynyt ottamaan vastaan sairaalassa ketään ja menin sitten casta 2 viikon päästä vauvan synnyttyä käymään sen luona kun hän Vähän paremmin. Eli ymmärrän itse ainakin jos joku ei halua vieraita. Mua ihan nauratti se Krissen miehen kommentti,vaikka olikin ilkeä,mutta joskus sellainenkin on oikeutettua!
Odottavalleparturille onnittelut pojasta! Itsekin yritän ensi kerralla tiirailla ultrassa jos vaikka sukupuoli näkyis. Haluisin niin tietää :)
Ninnille: Ihanaa kun supparit ovat vähentyneet. Mulle neuvolatäti sanoi,että joskus käy niin,että kohtu rauhoittuu ennen synnytystä niin että tulee vähemän suppareita tai sitten ei ollenkaan. sanoi,että kohtu " lepää" silloin että pystyy synnytykseen.
Me oltiin nyt sitten tänään sielä kirpparilla siis anoppi,mun mies ja minä.(viime viikolla kun ei ollutkaan auki) Anoppi oli ihan tohkeissaan sielä hypistelemässä pikkuruisia vaatteita. Mieskin oli niin hellyyttävä kun kiikutti mulle sellasen 60cm pikkuisen lappuhaalarifarkkuhameen ja kysyi,että uskallettaisiinkohan me ostaa mekko. Meinas ihan tippa linssiin tulla,nyh! No kuitenkin ajateltiin että jos jätetään väliin,mennään sitten vaikka uudestaan kun sielä ultrassa on käyty! Anoppi sitten osti vielä nyytille kaksi vanupukua vaaleanpunaisen ja keltaisen. Ajatelkaa maksoivat 50cent kappale. Ja olivat kuin uudet. Noin sata kertaa hiennommatkin kuin äp-paketin vanuhaalari. Nyt sitten haalareita on mulla reilusti! No anoppi meinas,että niitä ei ikinä ole liikaa. On samanlainen materialisti kuin minäkin ;)
Nyt pitäisi mennä vhän putsaamaan olkkarin pöytää. Mies lähti vaihtamaan kesäpalloja alle ja mulle tulee huono omatunto jos olen täälä vain koko sen ajan kirjoitellut.
Palaan vaikka sitten illan mittaan jos jaksan
Lilli81 34+2
[color=fuksia] Nyt en sitten enää kasvata pinoa enempää vaan aloitan pöydän putsaamisen :)
Lilli34+2
Oi kuinka ihana ilma tänään. Ulkona tuli istuttua niin että kasvoja kuumottaa. Mieli on virkeä ja odotus korkealla saada jäädä kotiin: Työvuoroja olis enään se yhdeksän... Ahh!! Kyllä alkaa jo oleen kankeeta kyykkiä masu asukki ei tykkää siitä yhtään. Nostoihin pyydän jo pakosta kaveria että ei ihan lattialle syntyis. Jalattomia papparoita raahatessa. Onneksi työkamut on olleet ymmärtäväisiä. Muuten teen kyllä hommat loppuun.
Masussa eilen illalla potkut tuntuikin masun yläosassa ihan uutta. Oiskos toi kaveri voinut kääntyä oikeinpäin mun huomaamatta. Tänäänkin liikkeet rintojen alla. Vai voiko käsissä olla jo niin voimaa että olis alkanut nyrkkeilemään?! Jaa a en tiiä mutta ihan uusi tunne. Nasu kun on tähän asti istuskellut tiiviisti eikä päällään seisonut niinkuin pitäsisi. Ajatukset on niin tiiviisti vapaalla tuon napalan ympärillä. Taidan viel mennä ulos kun ilma niin kutsuu ikkunan taa.
pikkumyymamma@nasu30+2
[color=blue] Anoppi juuri soitti,että hänen työkaverillaan on pakkotava tarve kutoa jotain. Oli luvannut kuntoa minun nyytille villapaidan/jakun. Nyt ihan innoissani vaan etsimään jotain ihania malleja. Ajattelin langaksi sitä nallelangan värinvaihtolankaan. Tulis varmaan tosi ihana.
Kannattais varmaan ottaa joku huppullinen jakku. Mitä mieltä olette? Entäs koko? Oliskohan joku 60-70cm hyvä?
Ihanaa kun joku muu kutoo,ettei itse tarvi ruveta tikkuamaan!
Nyt intoa puhkuen selaamaan käsityölehtiä ;)
Lilli81 34+2 TAAS
[color=fuchsia]Taas on ollut tosi hyvä ilma tänään ulkona. Mieli on taas virkeä! Mulla on koko ens viikko vapaata koulusta. Sit on yks viikko koulua ja sen jälkeen oikeastaan loppuu tältä keväältä paria päivää lukuunottamatta.
Päätin taas vähän järjestellä kaappeja. Vein talvitakit varastoon. Meil on yks pieni kaappi eteisessä, jossa ne takit ovat olleet. Huomattiin, että omistetaan aika paljon kenkiä mitkä ei oikein mahdu minnekään. Vein sitten ne takit pois alta ja käyn huomenna ostamassa siihen kaappiin semmoisen roikkuvan kenkätelineen. Saa semmoiset kakkoskengät kaappiin piiloon, mutta kuitenkin helposti saataville. Kauhee tämmöinen järjestelytarve on koko ajan.
Kävin jo ostamassa yhden vaippapaketi valmiiksi ja pinosin ne laatikkoon. Olen muutenkin organisoinut vauvan lipaston hyvin, jotta kaikki tavarat löytyvät ja pysyvät järjestyksessä. Mie voisin olla ammatikseni vaikka semmoinen siisteyssuunnittelija. Joskus oli ihana mennä kaverin kämppään, mikä oli kuin pommin jäljiltä. Sain vapaat kädet järjestellä kämpän. Siitä tuli tosi hieno kun oli valmis.
No, nyt pitää lähteä vielä ulkoilemaan.
Tytteli-83 rv 32+4
[color=green]Ootteko käyneet lukemassa huhtikuulaisten pinoa? siellä on niin ihanan odottavat fiilikset :))...ja tuosta tulikin mieleen että huhtikuu on ihan just mennyt..sit on enää toukokuu ja sit mekin varmaan monet päästään jo " tositoimiin" JEEE
olkoiltu on...ihanaa kun kesä nyt tulis pian.mä kun kuulun niihin ketkä vois vaikka nukkuu ihan talviunta...ulos en menis jos ei ois pakko!
odottavaparturi:saakos teitin Warman pojan lisää esittely listaan?
mullaki ollut tänään vauvan tarvikkeiden järjestelyä ja eilen aloin kasaamaan sitä sairaala laukkua...tänään pesin ne vaatteet mitä haluun vauvalle päälle sitten sairaalasta tultua...mieletön homma ollut...oli mukamas niin tarkkaa tuo valitseminen :D
mulla tuntuu aina vaavin hikka alavatsalla eli oon siitä päätellyt että tämä viikari taitaa olla pää alaspäin ja potkuja tuntuu kans tossa rintojen alapuolella.
mäkin sain paripäivää sitten vihdoinkin lisättyä sen masukuvan tuonne meidän kartalle ,MAhtavaa!!!
käykääs muutkin laittelemas. niitä on niin hauska ihan vertaillakkin :)
no nyt pitää mennä laittaan tyttöjen puurot ja sitten kun tytöt on nukkumas niin odottas 2 leffaa kattomista: grimmin veljekset ja...joku vampyyri leffa
moiggels
krisse rv 32+1
[color=473C8B] ja raskausviikotkin melkein huomaamatta lisääntyy, vaikken mitään paljon ole tehnytkään. ihan melkein hurjalta tuntuu, kun 33. viikko jo menossa. enää maksimissaan vajaa 10 viikkoa :)
oon ollut tosi väsynyt, niin en ole jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa olenkin aina käynyt. eilen ja tänään poika on vielä päättänyt herätä tosi aikaisin, eilen kuudelta ja tänään jo viideltä :/ äiti ja iskä on täällä aika väsyneitä sit ollut. ja varsinkin, kun ilman älyttömän aikaisia herätyksiä väsyttää ihan hirveesti. onneksi tänään saatiin nukkua päiväunet, kun oltiin mummolassa ja poika oli mummon kans pihalla :) on se hyvä että isovanhemmat on lähellä ja käytettävissä.
(.) ei taida mitään uutta kuulua. välillä supistelee, mutta ei varmaan sen enempää kuin muillakaan näillä viikoilla. tänään tuntui, että masukki ois kääntynyt oikein päin, jospa se tällä kertaa pysyiskin... (aina sama juttu, ja sit se kohta taas on kääntynyt pylly alas).
[color=DarkOliveGreen] nyt ei tuu muita puheenaiheita mieleen, kuin ehkäisy ja vieraat.
ekaks vieraista. ajattelin, että jos joudun olemaan sairaalassa synnytyksen jälkeen, sinne voisin ottaa vieraita. tai siis omat vanhemmat ja appivanhemmat, muita en ehkä jaksa. ja kotiin pyydetään sitten ihmisiä, kun ollaan jo itse vähän totuttu vauvaan ja poika myös. mutta siis fiiliksen mukaan. jos tuntuu hyvältä vastaanottaa vieraita jo parin päivän päästä kotiutumisesta, niin kivahan se on, kun ihmisiä käy. jos tuntuu, etten jaksa, niin sit sanotaan, ettei nyt käy. stressiä en vieraiden ruokkimisesta ota, saavat itse tuoda jotain, jos haluavat.
ja sit ehkäisystä. luulenpa, että imetys toimii mulla aika hyvin ehkäisynä. tätä kakkosta alettiin yrittämään, kun vielä imetin poikaa (1v3kk asti). puolitoista vuotta yritettiin, eikä tulosta tullut. sit puoli vuotta oltiin oltu yrittämättä ja toivosta luovuttu, nii hupsista vaan, tulinkin raskaaksi. mutta siis ei varmaan mitään käytetä. lisäksi ollaan puhuttu, että kolmas saa tulla, jos tulee. uskon kuitenkin, että pariin vuoteen ei ainakaan. mulla hormonitoiminta ei imetyksen lopettamisenkaan jälkeen normalisoitunut pitkään aikaan. jos alkaa tuntumaan jossain vaiheessa, ettei sittenkään jaksa kolmatta, niin varmaan hormonikierukkaan päädytään. ja sen sit jokatapaukseessa todennäköisesti laitan kolmannen jälkeen, ellei mies sit halua käydä steriloimassa itseään (on siitä joskus jo puhunut, että voisi sen tehdä).
ja lapsiluvustakin taisi täällä joskus olla puhetta. mies olisi tyytynyt yhteen ja sit kahteen, mutta ollaan puhuttu, että ehkä se kolmaskin voisi meille tulla. miestä lähinnä mietityttänyt, kun vauva- ja taaperovaihe ei meillä ainakaan mitään ihan helppoja olleet, niin pääsis vähemmällä, kun ois vähemmän lapsia. kuitenkaan ei ole ollut ehdottomasti sitäkään mieltä, ettei enempää lapsia, kun mä olen halunnut. ja mieskin siis tykkää kovasti lapsista. mutta meille riittää nämä kaksi, tai sit kolme, jos saadaan. nyt ainakin tuntuu molemmista, että se mahdollinen kolmas ois ehdottomasti viimeinen.
[color=DarkViolet] mukavaa sunnuntain loppua kaikille! ja alkuviikkoa samalla, jos ei törmätä!
gabriela rv 32+2
Todella ihana päivä ollut tänään, kelin puolesta.
Olo taas ollut vähän heikompi, ollut koko päivän supistuksia.. Levossa onneksi helpottaa niin nukuttua kyllä saa.
Käväistiin pienellä moottoripyöräajelullakin, nyt kun on taas vähän sopivammat ajohousut lainassa. Veljen housut on saman kokoiset, mutta jotenkin sopivammat kuin miehen ajohousut. Joten niillä nyt hetken aikaa.
Moottoripyörän kyytissä muuten supistuksetkin hellittivät, ehkä jotenkin rentoudun mopon kyytissä? Tiedä häntä. Mukavaa puuhaa kuitenkin.
Nyt voisi kyllä kuitenkin nukkumaan jo suunnistaa. Mehut menee kun supistelee (millä sitä jaksaa avautumisvaiheen?? Voi voi)
Ihana viikonloppu ollut :) Ollaan saatu ulkoilla kun on aurinkokin paistanut niin lämpimästi. Mieskin sai taloa maalatuksi.
Oma (.) Siellä vaaveli liikkuu tasasin väli ajoin, iltasin on välillä kunnon bileet pystyssä:) Nyt oon huomannu uuden vaivan. Vihloo nimittäin tuolta alamahasta aika ilkeesti välillä. painaakohan vauva jotenkin tonne alas vai mistä johtuu? Onko muilla kokemuksia? Huomaan tämän varsinkin kun nostelen tyttöä tai olen päivän mittaan paljon liikkeessä. Iltasin särkee lonkat ja selkä. Nukkumaan mennessä on hankala löytää hyvää asentoa ja yölläki välillä herään kipuun. Ne on varmaankin niitä liitoskipuja mut oisin kiitollinen jos jollakin ois tietoa mitä toi alamahan kipuilu mahtaa olla?!? Vaavi ainakin liikkuu et sikäli pitäs kaiken olla ok. Seuraava neuvola vasta viikon päästä.
Tuleva kummitätikin kävi tänään kylässä ja sain muutaman isokokoisen paidan, oli löytänyt jostakin kaapin uumenista. Ihan kiva et on loppuraskaudeksi vielä uusia vaatteita ku itse en enää viitsi mitään ostaa.
Mahtaakohan tätä enää kukaan lukea...
QUEEN RV34+2
[color=blue] Tytteli-83; tervetuloa meille siivoilemaan! Ja siisteyssuunnittelemaan! Minä täällä epätoivoisesti yritän järjestää paikkoja kuntoon vauvan tulla ja vauvatavaroille, mut kun jonnekin raivaan tyhjän kolon, niin parissa päivässä se on täynnä... :-)
Tässä taas vähän selkä väsyneenä kirjottelen, ei enää pitkiä aikoja jaksa kerrallaan istua, kun alkaa sen verran väsyä, ei nyt varsinaisesti kuitenkaan särje. Närästys vaivaa, mutta pakko oli silti syödä kermaisaa torttua, vaikka jo valmiiks närästää, kun lapset sain sänkyyn.
Ei se nukkuminen enää niin mutkatonta ole, vessakäynnit ja kyljen kääntäminen hankalaa. Muttei onneks valvoskella tarvi sinänsä. Joku yö nukahdin kolmen tyynyn kanssa (se närästys), ja yöllä sit heräsin niskasärkyyn. Vaikka vähensin kaksi pois, niin meinasi aamulla vähän päätä jomottaa.
Keskimäärin kuitenkin olo alkanut parantua ja piristyä. Luulen jotain saavani aikaankin taas. Voi tietty miehen läsnäolo enemmän kotona myös vaikuttaa asiaan, tai se, kun on ottanut itseään niskasta kiinni ja harrastanut enemmän kyläilyjä tuttavien luona. Ehkä hemoglobiinikin alkanut parantua? Sen kuulee varmaan parin päivän päästä neuvolassa. Niin, aurinkohan se on viime päivät paistellut! Ihan eri fiilikset. Pyykkikori välillä pesty melkein tyhjäksi, kun on niin kiva viedä ulos kuivumaan. :-) (En olisi sellaista ihmettä uskonut minulle sattuvan, ettei olisi enää pyykkiä, mitä pestä...)
[color=red] Gallup: Onko monella vielä äitiyspakkaus saamatta? Onko joku hiljakkoin saanut? Mihin muuten noin fyysisesti sijoitatte vauvan vaatteet? Omaan makuuhuoneeseen, jonnekin muualle? Kaappiin, lipastoon?
Perjantaille taisikin olla oma pino, en tainnut lukea iltaisia viestejä. Pitääpä käydä tsekkaamassa nekin.
Summerska rv32
kyllä täällä ainakin yks iltakukkuja on (tosin jo silmät ristissä).
Taisit myös perjantaipinossa kysellä, onko kellään muulla käynyt mielessä sellaista pelkoa, että vauva kuolee. Kyllä minulla ainakin aina silloin tällöin sellainen ajatus käy mielessä, mutta en sille kauhean paljon ole sijaa antanut. Oikeastaanhan se on ihan selvä, ettei tässä elämässä mikään ole koskaan varmaa. Kenet vaan voi menettää. Jos sitten sellainen suru osuu kohdalle, suree sitten. Muttei sitä silti pysty olemaan ajattelematta, että mitä jos...
Ehkä tämä raskaus herkistää muutenkin sellaiseen. Aina kun mies lähtee tien päälle, yksin tai lasten kanssa, niin pieni pelko puserossa katselen lähtöä, että entä jos ajavat kolarin... Mutta en enää pidä sitä turhan murehtimisena, vaan tajusin, että jos on jotain todella arvokasta saanut, jos rakastaa paljon, niin se menetyskin on niin iso, että sitä ehkä helpommin myös pelkää. Osasinkohan nyt ollenkaan selittää, mitä tarkoitan. Mutta kun rakastaa, asettuu aina alttiiksi kivulle. Koska jos menettää sen/ne, joita rakastaa, tai he joutuvat kärsimään, se koskee aina myös omaan sydämeen kovasti.
Jatkan kohta vielä hiukan.
Summerska
en yhtään ihmettele, jos synnytys vähän hirvittää tuon kohdun repeämisen jälkeen. Itsekin mietin aina välillä tuollaisia, varsinkin kun kävi synnytyspalstaa lukemassa, millaisia tarinoita oli verensiirtojen takana, niin kävi taas se ilmiö, että " tieto lisää tuskaa" . Mutta toisaalta, harvinaisiahan nuo ongelmatilanteet on, ja täällä Suomessa niihin saadaan hyvä hoito, ja hätäsektiotkin tehdään tosi rivakasti ja äidit ja lapset saadaan hyvin säilymään hengissä hengenvaarallisistakin tilanteista huolimatta. Mutta aina sitä muutenkin nukutukset ym. kokee jotenkin sellaisena tilanteena, että niissä on riski kuolla. Vaikka se riski pieni onkin.
Mut ihana kuitenkin, että olet jo toisen saanut sen jälkeen synnyttää, ja tämä kolmaskin menee varmasti ihan hyvin, kun kerran sekin. Kyllähän sektioitakin nykyisin (nykyisillä menetelmillä) kohtu kestää yllättävän hyvin, neljä kai on ainakin perusoletuksena useimmilla mahdollista, vai onko jopa niin, ettei enää edes välttämättä rajoiteta sektioiden määrää, jos ei ongelmia ilmene?
[ color=blue ] Lapsiluvusta; minä en ainakaan halua mitään lopullista vielä lyödä lukkoon, jos ei terveydellisiä syitä ilmaannu. Kyllä sitä sellainen tunne on, että jos vielä ainakin yksi. Muttei ihan heti perään (siis mielellään pari vuotta ikäeroa). Ensimmäisten kohdalla jaksaa kyllä tiuhempaakin tahtia (siis puhun vain omasta kokemuksestani), onhan sitä nuorempikin silloin, mutta näin vanhemmiten voi vähän tahtia toppuutella. Muttei tietty liikaa, kun jossain vaiheessa tulee se raja vastaan, ettei niitä lapsia enää tule, tai sitten on jo riskit korkeammat ja oma jaksaminen/kroppa voi olla väsähtänyt.
No, nyt pitää mennä yhtä pelokasta lasta tyynnyttelemään, joka ei saa unta...
voi kökkö! kerrankin kun mä täällä kerkeisin oikestaan niinku oiken roikkuun nii sitten muut kertut on hävinnyt! =(
Täällä ollaan kans oltu tää aamu hiukan kireenä ku mies oli illalla varpajaisissa ja kotiutu sieltä yöllä neljältä. No ei siinä mitään mutta kun piti sitten heräättää mutkin, nukun muutenkin NIIN huonosti ja levottomasti et voi argh!!!! Sit se herätys ku oli vielä sellasta ylipaijaus lässytystä: " Hei rakas mä olen kotona, miten täällä minu rakas ja vauva on voinu, onks vaavi antanu äiskän nukkua?" AARGH!!!!
No nyt meen hakeen kahvia ja jos sit siirtyis vaikka sohvalle makoileen.
Anu