Lihavien pitäisi laihduttaa, mutta vain laihat mahtuvat urheiluvaatteisiin
Ongelma ei kuitenkaan ole vain väri, vaan myös koko. Naiset kertoivat ostavansa miesten vaatteita jo pelkästään siksi, että naisten mallit eivät yksinkertaisesti mahdu päälle:
–Hihat ovat kapeita, hauiksessa ei kierrä veri. Henki loppuu viimeistään siinä vaiheessa kun yrittää vetää vetoketjua kiinni. Sopivaa mallia ja kokoa ei nykyaikana tunnu löytyvän mistään!! kommentoi yksi lukija Aamulehden juttua.
Kirjoittaja kyllä sietäisi punaista väriä. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta "housut on valmiiksi ommeltu länkisäärisille tai haaroissa on kamala lappu, mutta lahkeisiin ei mahdu heinäseiväskään, vaikka kuinka yrittää vaseliinin kanssa työntää."
Jos asu on muuten sopiva, niin sitten vyötärö ulottuu napaan ja lahkeita on metri. Rinnat nostavat helman lyhyeksi. Kirjoittaja puuskahtaakin: Hei, joillakin on tissit.
Hän myös ihmettelee miksi kokojen muuttuessa vain hihat lyhenevät.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/naisten-urheiluvaatteista-herasi-vilka…
Kommentit (144)
Vauvat on kamalia, aiheuttaa vitutusta 18 vuotta. Koira on lapsi vähä yli vuoden ja sen jälkeen saa nauttia työnsä hedelmistä. Koiran voi jättää yksin kotiin, se oppii nopsaan että yöllä nukutaan .
Vauva vai koira, no ehdottomasti koira!
Ja kyllä oon kokenut molemmat lapsia 2 ja koiria vaan 4 enään, edelleen koirat on helpompia vaikka lapset on jo ylä-aste iässä.
Vauva-aikaa en ikinä haluaisi kokea enää, hirveintä aikaa koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vauvat on kamalia, aiheuttaa vitutusta 18 vuotta. Koira on lapsi vähä yli vuoden ja sen jälkeen saa nauttia työnsä hedelmistä. Koiran voi jättää yksin kotiin, se oppii nopsaan että yöllä nukutaan .
Vauva vai koira, no ehdottomasti koira!
Ja kyllä oon kokenut molemmat lapsia 2 ja koiria vaan 4 enään, edelleen koirat on helpompia vaikka lapset on jo ylä-aste iässä.
Vauva-aikaa en ikinä haluaisi kokea enää, hirveintä aikaa koskaan
Nyt jäi epäselväksi eikö koira vai vauva mahtunut urheiluvaatteisiin?
Missä tahansa vaatteissa voi harrastaa liikuntaa.
Jaa vaatteillako se laihdutus tehdään?
En nyt tiedä kuinka pieniin kokoihin loppuvat, mutta todella ylipainoiselle ihmiselle hikiliikunnan aloittaminen kylmiltään ei edes ole terveellistä tai turvallista
Kuulostaa taas yhdeltä tekosyyltä jatkaa vaan rauhassa paisumista. Lenkille tarvitaan kengät ja kengänkokoon ei lihavuus kamalasti vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Näin on ja 90% painonhallinnasta tapahtuu kuitenkin kiinnittämällä huomiota ruokavalioon.
Olen itse hoikka ja harrastan juoksemista. Mutta urheilu vaatteissa ongelma on rinnat. Mulla on suurehkot rinnat, joten joudun urheilu paidat ja takit ostamaan aina 3 kokoa liian isoina. Ja juostessa takki/paita nousee rintojen takia ylös, joten joudun jatkuvasti vetämään niitä alaspäin.
Kesät juoksenkin mieheni isossa hupparissa.
Mutta vituttaa.
Ei se koko, vaan istuvuus. Naisten kimppanat urheilutopit ja takit eivät näytä mallienkaan päällä hyvältä. Kainaloläskit tulee hoikallakin huonosta leikkauksesta, takit eivät laskeudu kunnolla päällä (jää usealla peffan päälle ryttyyn, liian pieni koko ja leikkaus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on ja 90% painonhallinnasta tapahtuu kuitenkin kiinnittämällä huomiota ruokavalioon.
Samalla tavalla ihan millaisissa vaatteissa vain voisivat myös fitnessprinsessat liikkua, mutta ei kun aina pitää olla uutta Nikeä ja Davidia ja mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?
Mulle ne mahtuis mutta en osta koska naisille ei yleensä tehdä mitään muita värejä kuin mustaa, pinkkiä, violettia ja jotain noiden yhdistelmiä. Etovia värejä.
Minäkään en ihan ymmärrä tätä pointtia. Mikä vika on verkkareissa, t-paidassa ja hupparissa? Olen hoikka 30v enkä ole ikinä omistanut yhtäkään "urheiluvaatetta", lenkkarit ja em. on aina riittäneet.
Jos taas puhutaan sellaisista teknisistä vaatteista (joista ymmärrän että ovat välttämättömiä aktiiviharrastajille) niin tuskin niitä lihava perusliikuntaan tarvitsee.
Tämä on niin totta. Naisten mitoitus on kamala, käsivarsissa ei saa olla lihasta eikä läskiä, naisella ei ole hartioita eikä rintoja, lantiosta nyt puhumattakaan tai reisistä. Vartalon pitäisi olla kapea pötkö ilman kurveja ja kaikki naiset haluavat urheilla sukkahousuissa ja "slimmatuissa" paidoissa ja takeissa.
Minä haluan esim. juosta löysissä housuissa/sortseissa ja haluan ohuen takin, joka peittää takapuolta. Jälkimmäistä ei ole olemassakaan, missään, paitsi jos ostaa jonkun xxxxl-kokoisen miesten puolelta ja siinä taas hihansuut roikkuvat kuin gorillalla polvissa ja tuulisella säällä lähtee lentoon.
Mä olen harrastanut liikuntaa (kävely, lenkkeily, työmatkapyöräily) enkä tunnista ongelmaa, kuulostaa tekosyyltä. Jos ainoa liikuntamahdollisuus on salitreeni juuri tietyssä merkkitopissa ja -trikoissa niin silloinhan tuo itseaiheutettu vaateongelma on hyvä syy jäädä kotisohvalle.
ps. ostin viime viikolla Kapphallista treenitrikoot kokoa 48/50.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hoikka ja harrastan juoksemista. Mutta urheilu vaatteissa ongelma on rinnat. Mulla on suurehkot rinnat, joten joudun urheilu paidat ja takit ostamaan aina 3 kokoa liian isoina. Ja juostessa takki/paita nousee rintojen takia ylös, joten joudun jatkuvasti vetämään niitä alaspäin.
Kesät juoksenkin mieheni isossa hupparissa.
Mutta vituttaa.
Juoksupaidat ovat helvetistä hoikallekin pienirintaisellekin, olen siirtynyt tavallisiin löysiin miesten t-paitoihin. Miellyttävämpiä ihollakin kuumalla, vaikka puuvillaa aina parjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta miksi hoikka/normaalipainoinen ei sitten voi lenkkeillä ja jumpata farkuissa ja vanhassa t-paidassa vaan tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita?
Urheilullinen henkilö joka tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita urheilee vähän eri tasolla kuin ylipainoiset dieettaajat. Jotkut ostavat niitä toki vain siksi että luulevat niiden olevan tarpeellisia urheiluun. Tavalliset collegehousut ja t-paidat, joita on kyllä isoja kokoja, riittävät kyllä normaaleille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ihan ymmärrä tätä pointtia. Mikä vika on verkkareissa, t-paidassa ja hupparissa? Olen hoikka 30v enkä ole ikinä omistanut yhtäkään "urheiluvaatetta", lenkkarit ja em. on aina riittäneet.
Jos taas puhutaan sellaisista teknisistä vaatteista (joista ymmärrän että ovat välttämättömiä aktiiviharrastajille) niin tuskin niitä lihava perusliikuntaan tarvitsee.
Minä olen todella kova hikoilemaan. Jotkut verkkahousut ovat tulisen kuumat ja kamalan painavat märkinä. Juoksemisesta tulee epämiellyttävää ja raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen henkilö joka tarvitsee teknisiä urheiluvaatteita urheilee vähän eri tasolla kuin ylipainoiset dieettaajat. Jotkut ostavat niitä toki vain siksi että luulevat niiden olevan tarpeellisia urheiluun. Tavalliset collegehousut ja t-paidat, joita on kyllä isoja kokoja, riittävät kyllä normaaleille ihmisille.
Tavallinen puuvillainen t-paita moninkertaistaa painonsa likomärkänä ja kuka haluaisi juosta märkä pyyhe selässä koko matkaa? Liikennevaloissa tulee jo vilu siinä venyneessä retaleessa kun on märkä.
Hei, sama huomattu täällä. Citymarketista ja Prismoista saa kuitenkin aika suuriakin koko myös laatumerkeissä mm. Torstai (xxl löytyy). Monissa merkeissä, joita esim. Intersportissa, Stadiumissa jne myydään, koot loppuu sinne 44 tai 46. Jos tarvitsee isompaa, täytyy sitten mennä marketeille tai miesten puolelle. Suosittelen sitä Prisman ja Citymarketin urheiluosastoa. Myös Tokmannilta saattaa löytää sopivaa ja edullisesti.