***ELOhiirten viikonvaihde***
Kommentit (31)
tulipa nukuttuu ihan hyvin,joskus herään niin että oon ihan hiestä märkänä :S johtunee varmaa hormooneista?!.
masu se kasvaa ja olo alkaa olee tukalampi :) mutta ei se mitään..
tulin vaan pikaseen piipahtaa ku eipä tässä mitään ihmeellistä oo.
palailemisiin!
en muuten saanu vieläkää vastausta kesä tapaamisesta,joko se 17 päivä on lyöty lukkoon?!.
k.h.p ja tärppi tänään tasan 22 :)
tuollahan tuo lukikin.. kait sitä selvitellään myöhemmin että kuka tuo mitäkin ettei kaikki tuo samaa jne...:D
KERUTUSKSELLE oikein paljon voimia ja myötätuntohalit!!
Täällä on kans oltu ulkosalla enimmäkseen. Poika oppi ajamaan ilman apupyöriä ja nyt ei muualla olisikaan kun kavereiden kanssa pyöräilemässä tuossa pihatiellä. Mahtava aurinkoinen päivä näyttäis taas olevan tuloillaan. Pitää varmaan lähteä haravoimaan vähän pihaa.
Mulla on nykyään aamuisin selkä pikkuisen kipeä. Pitäis varmaan hankkia sänkyyn " jalkovälityyny" että sais selkää rentoutettua öisin.
Puhuiko joku siitä miten pelottaa et useamman lapsen jälkeen pelottaa että voiko olla mahdollista saada taas teve lapsi? Mulla ainakin pyörii ajatukset hirveästi siinä että voiko niin suuri onni käydä että neljännnenkin kohdalla kaikki menis hyvin (tai no hyvin ja hvyin, vähältä piti tilanteita on ollu, esikoinen sai syntyessään 6 pist. ja kakkonen 7 pist(syntyin kiireellisellä sektiolla)) Uskon että vaavi on ihan terve mutta se synnytys pelottaa kaikkein eniten että jos siinä tulee jotain komplikaatioita.... Mulla ei jostain syystä nuo lapset ole laskeutuneet ja kiinnittyneet kuin vasta silloin kun synnytys on jo täydessä tohinassa ja se lienee aiheuttanut sen että napanuora kiertyy helpommin ja useamman kerran kaulan ympärille. Tämä on kyl ihan oma päätelmä asiasta...
Nyt tuli nuorimmainen syliin, palaillaan taas!
Peeveli 23+2
Aivan ensinnä kamalasti voimia kerutukselle!!!
Ulkona on taas aivan ihana ilma!!! =) Harmi vaan että asumme kerrostalossa, ei ole omaa pihaa missä oleskella...! =( Mutta onneksi täälä on muuten aika mukava ympäristö missä käydä kävelyillä koiruun kanssa! =)
SF/VERENPAINE/HEMOGLOBIINI: Joku näistä kyseli... Itselläni oli neuvola viimeksi tiistaina(18.4., rv24+4) ja silloin oli sf-mitta 23cm, verenpaine 122/72 ja hemoglobiini 140! Ja neuvolantäti olikin sitä mieltä, että minä en varmaankaan tarvi misään vaiheessa raskautta lisärautaa! =) Ja hyvä näin! =)
KESÄSUUNNITELMISTA kyseli opemamma... Me olemme varanneet mökin viikoksi ystävä pariskunnan kanssa 16.6.-25.6., elikä vietämme Juhannuksen mökkeillen! =) Mutta ikävästi osuu juuri tuolle ajankohdalle milloin tapaaminen olisi, joten enpä minä sinne sitten pääse tulemaan...! =( Mutta pitäkäähän te muut hauskaa! =) Muita suunnitelmia ei sitten juuri olekaan!
Onko kukaan teistä muista ollut sokerirasituskokeessa...? Minulla se edessä 2.5. ja hieman jännittää, että miten siitä selviän...! Siinä kun pitää olla edellisestä illasta(20.00) asti syömättä ja aamustakaan ei saa juoda kuin lasin vettä! Ja minä olen tottunut syömään aamupalan aina ennen, kun teen mitään muuta erityistä...! Muuten tulee tosi heikko olo...!
Eipä tässä taas muuta, nyt kahvia juomaan! =)
-Mömmeli06 rv25+2-
Ihana ilma tosiaan, ainakin täällä meillä päin. Silti pitää vaan istua nenä kiinni kirjassa sisällä, jotta sais kaiken tarpeellisen luettua ennen huomista tenttiä. Jos olis kesä, voisi edes istua ulkosalla, mutta ei tuolla vielä tarkene.
PEEVELI ainakin puhui siitä pelosta, että miten voi saada useampia terveitä lapsia. Mä mietin usein tätä samaa. Täähän on meidän kolmas lapsi sitten ja tuntuu, että nyt jo uhmaan kohtaloa jotenkin. Mä yritän aina itselleni perustella sitä, että kolme keskenmenoa voisi kompensoida näitä kahta onnistunutta raskautta ja jos nyt vielä tulisi kolmas elävä ja terve lapsi, niin sitten olis puntit jotenkin tasan. Kuulostaa hassulta, tiedän. Mullakaan muuten ei ole kumpikaan lapsista laskeutunut ennen kuin vasta synnytyksessä. Ja ihan ylhäältä olen molemmat ponnistanut. Loppuun asti on sf-mitta kasvanut ja maha ei kummallakaan kerralla myöskään laskeutunut. Enkä koskaan ole vielä tuntenut mitään " kookospähkinää" jalkojen välissä. Ehkä tällä kertaa.
KESÄsuunnitelmia: toivoisin, että voisin jonkun verran tehdä töitä. Lisäksi on noita opiskelujuttuja, joita pitää hoitaa. Aika paljon itse asiassa suunnittelin kesälle opiskeltavaa. Miten lienee, onnistunko. Emme matkustele suuremmin missään, jotain pientä ehkä kotimaassa ja kenties joku risteily Ruotsiin tahi Tallinnaan.
Eilen oli pakko hakea VAUVANVAATTEita kellarista ja hypistellä niitä. Ihan vielä en kehtaa kyllä alkaa järjestelemään niitä. Ehkäpä sitten tossa kesäkuussa vois jo jotain pientä alkaa järkkäilemään...
NUKKUMISESTA: viime yö meni huonosti mullakin. Hikoilin koko yön, kunnes tajusin aamulla, että meillähän on patterit vielä täysillä. HOO! Nyt ne on jo laitettu kiinni. Lisäksi 4-vuotias tuli yöllä viereen kun näki painajaisia. Se hikoilutti vielä lisää.
Jamssa rv24+1
Moi!
Ensin voimia kerutukselle!
Viimeksi oon kirjotellut pinoon joskus ennen pääsiäistä ja en oo oikeen ees ehtinyt pinoja lukemaan. Pääsiäisen jälkeen sain flunssan, joka on tosi sitkeä ja jatkuu siis vieläkin. Yskä on ollu aika paha, kurkkuun koskenut, nenä vuotanut ja silmät rähmineet. Sitten lisäksi on ollut alilämpöä, alle 36 astetta. Olin pari päivää vapaalla, mutta huomenna ainakin yritän mennä töihin. Vielä olis 6 viikkoa jäljellä.
Testauksesta oli ollut puhetta. Mie tein testin vaan yhen kerran ja uskoin siihen. Pian sen jälkeen huono olo vahvisti tapahtuneen.
Liikkeistäkin oli keskustelua. Täällä liikkeitä tuntuu päivittäin ja aika paljon. Välillä jo mietin, että missä välissä vauva lepää ja ehtii kasvamaan. Mutta toki eroja on eri päivillä: välillä liikkeitä tuntuu enemmän ja voimakkaampina, välillä on hiljaisempaa.
Tapaamistakaan en ole ehtinyt viime aikoina miettiä, mutta saattaisin ehkä päästä mukaan. Ite jään siis lomalle, kun koulut loppuvat, mut yksin en uskalla lähtee ajamaan sinne asti. Elikkä jos miehelle sattuu vapaata, ni voitas yhdistää samalle reissulle serkkujen luona vierailu.
Kesäsuunnitelmat: Suuria suunnitelmia ei ole. Varmaan aika usein ajetaan miun ja mieheni kotikaupunkiin sukulaisten luo ja mökkeilemään. Kesällä haluun vain rentoutua, nauttia auringosta ja järjestellä vaatteita ja tavaroita vauvaa varten. Ja siihen tietty kuuluu aikamoinen siivousrupeama, kun käy kaikki kaapit läpi ja karsii turhat tavarat pois ja järjestää vapaata tilaa.
Ootteko kukaan pyytäneet mittaamaan verensokeria neuvolassa? Miulle tuli eilen pyörrytyskohtaus ja oli pakko päästä heti lepäämään. Voiskohan tuo liittyä verensokerin heittelyihin?
Jos uskaltais vähän käydä kävelemässä ja nauttimassa auringosta, vaikka flunssa vielä jyllääkin.
Hyviä vointeja!
Babyperhonen ja Onnikki, rv tasan 22
veljeni pääsi tänään kotiin yhdessä muiden kolmen toipilaan kanssa..Äitini ja pikkuveljeni on uhattu tappaa, kävivätpä kolme urheaa nuorukaista ihan sairaalassa asti (kännissä) huutamassa, että veljeni on TAHALLAAN TAPPANUT janin (nimi muutettu).
Ikinä, en ikinä ole nähnyt niin ruttuista autoa, mitään ei ole jäljellä, en pysty käsittämään miten sieltä on kukaan selvinnyt hengissä. Sitä ei pysty kuvailemaan. Todennäköisesti näette kyllä kuvia huomisissa lööpeissä..
Isä ei ole puhunut mitään, äiti soitti äsken ja kertoi sekoavansa, tulevansa hulluksi, ja ihana pikkuveljeni haluaa vain hiljaa kuolla pois.. Isä menee huomenna töihin. äiti ja pikkuveli kyhjöttävät kotona. On ilmi selvää, ettei esimerkiksi kauppaan voi lähteä, paikka on pieni ja vaikka monilta kavereilta ja puolitutuilta on herunut sympatiaa on silti olemassa pelko että joku raivopää tulee kotiin asti riehumaan.. Lupasin mennä huomiseksi sinne, kahdestaan kuulemma voivat tehdä hulluuksia..
Pikkuveli on shokissa vielä. On urheasti halunnut nähdä kaikkien kyydissäolijoiden vanhemmat ja jutella, vastailla kysymyksiin. Selittää vain kokoajan mitä kavi, miksi kävi ja miten olisi voinut käydä..analysoi,analysoi,analysoi..Tuntuu niin pahalta, ihana viisas äiti johon on aina voinut luottaa ja joka on aina nähnyt asiat realistisesti ja rationaalisesti ja kultapieni veljeni jolla on ollut aivan helvetin rankka elämä ennen tätäkin..ja rakas isäni, joka ei tiedä miten päästä eteenpäin...
Täytyy toivoa,ettei onnettomuus vaadi enempää uhreja. Huomiset lööpit pelottavat, jos niissä on valheita.. jos ihmiset niiden ansiosta vihaavat vielä enemmän..
kerutus:
että äitini soitti ja kertoi olevansa pihallamme. Tiesin että jotain oli tapahtunut. Pikkuveljeni oli viime yönä menettänyt autonsa hallinnan ja suistunut päin kalliota, paras kaverinsa kuoli heti, muut neljä makavat nyt töölössä.
Kuski ei ollut kännissä, ylinopeutta veljeni mukaan n. 10-15km/h.
Vakava liikenneonnettomuus Porissa
22.4.2006 23:27
Kaksi kuoli ja kaksi loukkaantui ulosajossa Porissa lauantai-iltana. Poliisi epäilee kuskia törkeästä rattijuopumuksesta.
Henkilöauto vaurioitui rajussa ulosajossa korjauskelvottomaksi. (TOMI GLAD)
Teini-ikäinen porilaispoika ja kaksikymppinen porilaisnainen kuolivat rajussa ulosajossa Porissa lauantai-iltana. Autosta hengissä selvinneet kolmikymppinen porilaismies ja kaksikymppinen porilaisnainen vietiin hoidettaviksi Satakunnan keskussairaalaan.
Poliisin tietojen mukaan loukkaantuneilla ei ole hengenvaaraa. Molemmat olivat hoitoon kuljetettaessa tajuissaan.
Turma sattui Kyläsaaressa iltakymmenen jälkeen.
Yli satasta viidenkympin alueella
Turma sattui Kyläsaaressa iltakymmenen jälkeen. Auto oli ajanut Kylänsaarentietä keskustan suunnasta kohti Pihlavaa, kun se suistui tietä noin 200 metriä Kyläsaaren koulun jälkeen.
Vain hetkeä aiemmin auto oli ohittanut suurella nopeudella edellään ajaneen auton. Arvioiden mukaan suistuneella autolla oli tuolloin vauhtia yli sata kilometriä tunnissa 50 kilometrin nopeusrajoitusalueella.
Jonkin matkaa ohituksen jälkeen henkilöauto suistui tieltä vasemmalle, törmäsi siltarumpuun ja siitä edelleen ilmalennon jälkeen sähköpylvääseen, joka meni poikki. Auto pyöri ennen tömäystä useita kertoja ympäri ja pysähtyi lopulta kyljelleen koivikkoon.
Kuljettajalle nippu syytteitä
Ylikomisario Jouko Mäkirannan mukaan törmäyksessä kuolleet istuivat apukuljettajan paikalla sekä takapenkillä apukuljettajan takana. He kuolivat heti. Apukuljettajan paikalla istunut nuorimies oli syntynyt vuonna 1989 ja hänen takanaan ollut nainen vuonna 1979.
Poliisi epäilee vuonna 1975 syntynyttä autonkuljettajaa törkeästä rattijuopumuksesta. Kuljettajalla ei ollut voimassa olevaa ajokorttia. Häntä syytetään myös törkeästä kuolemantuottamuksesta ja törkeästä liikenteenvaarantamisesta.
Luvallisessa käytössä ollut vuoden 2003 mallia oleva henkilöauto vaurioitui ulosajossa korjauskelvottomaksi. Onnettomuushetkellä ilma oli kirkas ja tienpinta kuiva.
kerutus:
Pikkuveljeni oli viime yönä menettänyt autonsa hallinnan ja suistunut päin kalliota, paras kaverinsa kuoli heti, muut neljä makavat nyt töölössä.Veljeni oli sanonut, ettei pysty elämään tämän asian kanssa. En minäkään, tunsin kaikki autossa olijat, kuollut poika oli ihana ja positiivinen, joka valloitti vilpittömällä olemuksellaan kaikki. Tapahtunut oli Onnettomuus, vielä ei tiedetä oliko autosta pettänyt esimerkiksi ripustukset, vai mikä tähän johti. Kuski ei ollut kännissä, ylinopeutta veljeni mukaan n. 10-15km/h. Käsittääkseni kaikilla oli myös turvavyöt kiinni.
Ja se selviää kyllä heti jos vähän viitsi lukea tarkemmin kerutuksen viestiä ja noita juttuja. Ellei noiden aikaisempien viestien tarkoitus ollut sanoa että pahempaakin on sattunut...
Ensinnäkin Kerutus on uudeltamaalta kuten ymmärsin että muukin perhe on. Loukkaantuneet vietiin Töölöön ei Satakunnan keskussairaalaan. Kuski noissa Iltasanomista otetuissa jutuissa oli 31v ja kerutuksen tapauksessa kyseessä oli hänen PIKKUveli kun kerutus itse sanoo olevansa 20v.
Ja kaikkein tärkein pointti. Tuo kolari jossa kuski oli humalassa ja kaksi kuoli on tapahtunut EILEN illalla, samana päivänä jo klo 12 aikoihin PÄIVÄLLÄ kerutus kertoi veljensä kolarista.
Kyseessä tosiaan eri onnettomuudet. Valehtelu on nyt viimeinen mihin pystyisin!
Toivottelen hyvää viikonloppua tähän uuteen pinoon, vaikka kuulumiset ehdinkin vielä kirjoitella tuohon perjantain pinoon.
Vauvan liikkeistä vielä sen verran, että olen huomannut saman, kuten joku muukin, että vauvalla on ikään kuin taukopäiviä välillä ja sitten taas muutaman päivän kuntokoulut. Teoriani on myös, että vauvan asennosta riippuu, miten voimakkaina liikkeet tuntuvat, eli ehkä potkut osuvat välillä selän puolelle, jolloin niitä ei tunnu niin kovasti. Muuten kyllä liikkeet havaitsee jo mahan päältäkin.
Eipä muuta kuin iloista ilmettä viikonloppuun ja hyviä vointeja kaikille!
Ihanaa, aurinko paistaa...Ryntään oitis ulos, kun aamurumbat on takana. Taidan lähteä vaunuttelulenkille poikien kanssa, isommatkin tulevat pyörillä mukaan. Mies nukkuu, kun oli yön taas töissä, vielä yksi yövuoro ja sitten saikkarille...Miehellä on se polvioperaatio torstaina edessä ja sitten kuusi viikkoa saikkaria. Mies on kärvistellyt polven kanssa duunissa, kun ei yrittäjänä paljon muuta voi...aika tuskaista on meno ollut.
Eilen pinossa oli niin paljon juttua, että toivottavasti muistan kommentoida kaikkeen...
Jamssa kyseli testin tekemisestä: Minä olen tehnyt testin aina vain kerran ja uskonut siitä. Kaksi km minulla on takana ja silloinkin olen plussannut ihan normaalisti.
Pepper: Voi että tunsin sympatiaa siitä lampun hajoamisesta. Minulla hajoaa vähän väliä jotain, olen sellainen koheltaja. Aina kamala kiire ja sitten,,kräts...
Kantoliinoista juteltiin...Jamssalle: Kanga on nopea juttu, minulla on se. Viimeksi käytin sitä lokakuussa, kun oltiin etelässä lomalla, näppärä oli, pienin nukahti siihen ja nostin siitä rattaisiin. Ihan pienellä en ole sitä käyttänyt, vaikka minulla on tarvittava tukityynytkin, joka tulee repun mukana. Saa nähdä tuleeko minun enää käytettyä kangaa, kun hankin sen huggiksen Didymoksen kudotun lisäksi. Onneksi kaikki hankkimani liinat menevät hyvin kaupaksi, kun en niitä enää tarvitse.
Painonnousu: Minulla oli viimeksi tullut kolmisen kiloa painoa lisää ja taitaa ainakin kolme kiloa pärähtää lisää ensi viikolla, jos riittääkään... Maha on valtava...ympärysmitta 93 cm, kun normaalisti se on n.65-67.
Liikkeet: Täällä liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän, välillä en kyllä ehdi niitä seurailemaan lainkaan.Iltaisin on melkoinen jumppa menossa.
Vakuutus: Meillä kolmen ekan vakuutukset Ifissä, nelosen Tapiolassa ja nyt varataan vakuutus taas Tapiolasta.
Kumkwatti: Olipa mukava kuulla sinusta, täältä Lounais-Suomesta on aika vähän muita odottajia, Lilli, sinä ja minä, olikohan joku uusista mukaan tulijoista...
MiniK: Ihanaa, 20 astetta lämmintä...
Tapaamiseen on sitten kahdeksan viikkoa aikaa eli aika pian treffataan. Mukava juttu!
Nyt menen läpisemästä, käyn nostamassa tapaamispinoa, että uudetkin voivat tsekata asian. Ideana on siis tavata 17.6. Helsingissä Kaivopuistossa nyyttäreiden merkeissä, kaikki innolla mukaan!
Auringon säteitä lähettele, Opemamma ja vimpula rv 21+4
aurinko tosiaan paistaa, hieno ulkoilupäivä tulossa.
Tuossa oli puhetta Lounais-Suomessa asuvista. Minä kuulun myös niihin.
Kantoliinoista: sain ystävältäni sellaisen viisimetrisen liinan. Tietäiskö joku jonkun nettiosoitteen josta löytyis sidontaohjeita, vai löytyyköhän...? ennen ollut käytössä vain rintareppu ja sitäkin tarvittu aika vähän. nyt olis tarkoitus opetella kantoliinailua.
Onko elokuisissa monia, jotka aikovat kestovaippailla? minä aion nyt eka kertaa kokeilla niitä. mitä suosittelette, millaisia kannattais kokeilla ihan pienelle? katselin niitä nettisivuilta ja niitä on niin paljon erilaisia et ekakertailaisel meni pää pyöräl.
liikkeet: meidän masukas möyrii toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. riippuu siitä mitä itse touhuan. välilä on päiviä etten juuri istahdakaan, kuin syödessä. ja silloin hänkin liikkuu vähemmän tai sitten en ehdi kaikkea rekisteröimään.
hyvä kun täällä oli puhetta vakuutuksista, täytyypä hoitaa asia kuntoon heti ensi viikolla. viimeksi jäi niin viime tinkaan et juur viel saatiin.
meillä kaikki vakuutukset ovat pohjantähdessä.
jotkut puhelivat testin tekemisestä, minä olen muilla kerroilla tehnyt yhden testin. tällä kertaa koko testin tekeminen jäi... huvittikin hiukan et jos neuvolas kyselevät testin tekopäivää, mut eipä taideta enää kysellä. ei meidän neuvolatäti ainakaan.
katselin että olette suunnitelleet tapaamispäivää ja innokkaita näyttää olevan aika lailla. mukava ajatus. jos sattuis vielä upea sääkin.
minulla eka kertaa loppuodotus kesäaikaan. muutamat ovat sanoneet et voi kun ei tulis kuuma kesä et odotus on tuskaista. onko teistä jollain kokemuksia? toki ihmiset ja odotukset erilaisia, mut olis mukava kuulla kokemuksia.
Piti viel lopuks sanoa et nyt on mukava vaihe raskaudesta kun on niin energinen olo. minä olen siivonnut huushollin lähes kaikki kaapit, tyhjentänyt, pyyhkinyt pölyt ja laittanu tarpeelliset takaisin ja loput roskikseen. toki ihmisis eroja, toisil esim. supistukset rajoittavat... mut ehtiihän niitä kaappeja siivoilla. siivouksesta puheenollen ja pyykinpesusta, se ei lopu koskaan vaikka kuinka tekis, joten eipä niistä viitsi stressailla.
aurinkoista lauantaita kaikille!
terveisin myry ja masukas 23+6
Käypä kurkkaamassa www.kantoliinakanava.net, sieltä löytyy kaikki mitä tarvitset alkuun liinailusta tietää ja lisää linkkejä.
Opemamma
Nyt pieni tauko töistä niin ehdin kirjoittaa viestin.
Testi gallup: Olen varmaan ainoa joka on oikein perehtynyt testaamiseen (miehen mukaan oikein ammattilainen). Molemmilla kerroilla homma on vähän karannut käsistä... Tällä kerralla taisin tehdä neljä tai viisi. No huvinsa kullakin ;)
Nyt olen sitten laittanut työvuorolistoihin vapaapäiväksi tuon 17.6. Jos kukaan ei sairastu ja itse voin hyvin niin Kaivarissa nähdään :) Lähemmin varmaan sovitaan niistä tuomisista.
Upeaa keliä on luvattu ja nyt harmittaa ettei syksyllä tullut mitään laitettua maahan, olisi ollut mukava seurata kun kukat puskevat esiin. Saas nähdä tuleeko meidän terassi-projektista mitään kun rakennusvirasto ilmoitti ettei pelkkä toimenpide ilmoitus taida riittää vaan homma vaatii toimenpideluvan. Se lupa onkin sitten kuulema virallisempi juttu julkisivukuvat pitää piirrättää ammattilaisella. Mahtaako kukaan tietää mitä sellainen lysti maksaa ja mitä ammattilainen mahtaa tarkoittaa? Arkkitehtiakö? Onneksi mies painii noiden kanssa eikä minun tarvitse päätäni vaivata. Osaanottavaisesti vaan kuuntelen kun ukko ärräpäitä välillä päästelee.
Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille. Toivottavasti kaikki pääsevät nauttimaan lämpimästä kevätpäivästä.
pubu ja Unski rv 23+1 (nyt olisi sitten kaikki Kelan paperit jätetty)
Onneksi on viikonloppu ja aurinko paistaa, niin vähän piristää... Tuli nukuttua niin kamalan huonosti, selkää särki ja painajaiset painoi :(
Eilen illalla oli supisteluja siihen malliin, että ilmoitin isännälle vain makaavani koko viikonlopun. Käyn kolmen viikon välein äitipolilla ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi ja edellisellä kerralla ne siellä jo käski sairaslomaa ruveta miettimään, muuten olisi töitä vielä reilu 10 viikkoa! Jos nämä supistelut ei rupea hellittämään, niin sitten kyllä otan äitipolille yhteyttä ja jään kotiin.
Meillä on esikoinen syntynyt ennenaikaisena ja toisestakin oli supisteluja jo aikaisin.
Painonnoususta täällä on ollut juttua... Minulle on tullut koko odotuksen aikana kiloja lisää vain 2 kg, vaikka syön koko ajan! Välillä olin jo huolestunut, että miten vauvan kasvu, mutta normaalinkokoinen tuo kuulemma näilleviikoille on.
Kateellisena olen lukenut suunnitelmianne tapaamisesta... minulta on autoreissut kielletty, joten itse en pääse paikalle. Olisi ollut ihana lähteä käymään jossain. Pitäkäähän hauskaa minunkin puolestani!
Nyt lähden erottamaan nuo lapsukaiset toisistaan, kun huuto on sen mukainen...
Emma-Liinu ja masuasukki rv 21+3
Eikös niin lauletakin jossain? Aivan ihana ilma ulkoiluun ja vaikkapa jo pihan kuopsutteluunkin. Tulppaanirivi on jo hyvin tuloillaan takapihalla, mutta muuten piha näyttää vielä synkältä. Kovasti siis haluttaisi jo tehdä sille jotain, niin kuin monella muullakin. Mutta miehen mukaan nyt on juuri oikea päivä pestä ja vahata autot, eli kai se on ensin siihen ryhdyttävä. Jospa sen jälkeen pääsisi pihatöihin..
Gallupista: Taisin tehdä testin kertaalleen. Syksyisen keskenmenon jälkeen kierto oli melkoisen sekaisin, ja kun pikkujoulut oli edessä, testasin kun menkat oli 3 pv myöhässä. Hailakkaa plussaa se näytti, ja mietin kyllä että pitääkö tehdä uusiksi, mutta oireet alkoivat siitä viikon päästä, ja niin taisi jäädä testikin apteekkiin.. Vähän pätkii jo muisti tuolta ajalta.
Meillä vauvavakuutus on Lähivakuutuksesta. Siellä on muutkin vakuutukset, ja saatiin siis tämäkin ihan hyvään hintaan. Ei edes mietitty muualta, kun kaikista firmoista sitä ei edes saa.
Mutta mutta.. Kai se on nyt lähdettävä ulos auringosta nauttimaan, niin kauan kun sitä riittää. Ja voi sitten illalla löhöillä sohvalla ihan hyvällä omallatunnolla.
Energistä viikonvaihdetta kaikille!!
Kylläpä tuli nukuttua hyvin, mutta voi niitä unia...On kuin olisi katsellut jotain surrealistista ranskalaista taide-elokuvaa, jossa ei ole oikein päätä eikä häntää...
Tammikukalle pikaista paranemista!
Olikos se Puuhapetet sieltä HPK:n kotikonnuilta...Sinne se mestaruus meni, onnittelut!
Eilinen päivä meni ulkoillessa. Tänäänkin riennetään ulos oitis, kun kaikki aamutoimet on suoritettu. Mennään vähän vaunuttelemaan ja sitten hiekkalaatikolle pikku-ukkojen kanssa. Menemme isovanhempien pihalle, kun siellä vaari on rakentanut hiekkalaatikon aurinkoiseen paikkaan ja saan istuksia ettei tarvi seistä. Meidän pihalle mies laittoi hiekkiksen varjoon eikä siinä ole mukava istuksia näin keväisin, kesäkuumalla se onkin sitten loistopaikka.
Kävin muuten tsekkaamassa tuota elohiirten esittelypinoa. Aika monta monisynnyttäjää löytyi minun lisäkseni, mukavaa. Kirjoa on laidasta laitaan ensimmäistään odottavasta kuudetta odottavaan, Torniosta Hankoon, Joensuusta Vaasaan ja ulkomaita myöden, alta parikymppisestä melkein nelikymppiseen. Ihana juttu!
Kuinka moni on suunnitellut kesän varalle jo ohjelmaa?
Me emme ole suunnitelleet juuri mitään, sillä kesä on miehen firman sesonkiaikaa ja lomalle ei voi lähteä. Pieniä parin päivän reissuja voi tehdä, mutta siihen se sitten jääkin.Miehen suvulla on yhteinen kesämökki merenrannalla, mutta minä en siellä enää käy. Teimme mieheni kanssa pitkään kaikki kevät- ja syksytyöt mökillä yksin, mutta jossain vaiheessa kyllästyin siivoamaan muutaman viikonlopun takia toisten jälkiä, kun toiset kävivät nautiskelemassa puhtaassa, siisitissä mökissä ja häipyivät paikalta osallistumatta mihinkään töihin. Pysyn siin omissa nurkissa, onneksi on omakotitalo.Merenrantaan on muutama kilometri matkaa ja maauimalaan saman verran. Grillaamme paljon ja syömme pihalla aina kun sää sallii. Muutenkin kesä kuluu pääasiassa ulkosalla, sisällä ollaan vain pakolla.
Jaaha, sitten menen pukemaan pienimmille vaatteet ja valmistaudumme ulkoilemaan. Ihanaa päivää kaikille!
Opemamma ja vimpula rv 21+5