Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisittekö 87 eurolla 8 päivää?

Vierailija
11.04.2018 |

Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.

Kommentit (388)

Vierailija
321/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.

2 aikuista ja 4 lasta.

Mihin käytät kaksi wc-paperirullaa päivässä?

Ettäs kehtaat viisastella. Yleensä sitä käytetään pehvan pyyhkimiseen. Niin vain menee meilläkin 2 rullaa päivässä, kahdella teinillä ja ibs-äidillä.

Ai että ärsyttää kaltaisesi näpäyttelijät!

Ihan hyvin voi mennä noin paljon, kun mulla yksin asuvana sinkkunakin menee melkeinpä rulla päivässä, koska mulla on erityinen ruoansulatusjärjestelmä ja koko ajan ripuli päällä. Joskus saattaa lurahtaa ripulit housuunkin, mutta sellaista se erityisen ihmisen elämä joskus vaan on.

Vierailija
322/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi rahat loppua niin ettei ole kun 87e käytössä?? Ihan mielenkiinnosta kysyn. T. Työtön jolla pari tonnia tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irti punajuuret etikkaliemessä ovat halpoja ja terveellisiä.

Irtopunajuuret ilman etikkalientä on vielä halvempia ja terveellisempiä.

Molemmat tosin maistuu pahalta.

Vierailija
324/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 72e ruokaan kuudelle hengelle ja kahdeksaksi päiväksi. Tiukkaa tekisi mutta kun oikein nuukailee saattaisi selvitä.

Vierailija
325/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

87e riittää hienosti. Just katselin kauppakuittia että ruokiin mistä koko perhe (4 hlö) syö 3 päivää maksoi noin 30e ja se isompi osa 50e meni ihan höttöön, minkä olisin voinut jättää kaupan hyllylle.

Vaipat ja wc-paperit vähennettynä jää 72e. Eihän tuo summa riittäisi teillekään kahdeksaksi päiväksi jos kolmeksi päiväksi menee 30e. Ja aloittajan perheessä on kuusi henkilöä.

Vierailija
326/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi rahat loppua niin ettei ole kun 87e käytössä?? Ihan mielenkiinnosta kysyn. T. Työtön jolla pari tonnia tilillä.

Kuinka monta lasta sinulla on elätettävänä?

Vierailija
327/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta sinulla on elätettävänä?

2 lasta.

Vierailija
328/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köyhimmilläni tein ruokalistan ja sen mukaan mm ostin, jos oli tarjouksessa.

Ruoka oli aina monipuolista ja sellaista, mistä kaikki tykkäsivät. Tuttua, eli jos vaati tekoaikaa, pystyin ehkä esivalmistamaan edellisenä päivänä.

Pääasia oli, että ruoka oli valmiina pöydässä siitä kun tulin 30 minuutissa max.

Kun lapset olivat isällään, käsisuihku ja peppupyyhe oli käytössä . Jaksoin tätä puolisen vuotta ja eipä siinä rahaa säästynyt.

Nyt olen pitänyt huolen aina vessapaperia on kaapissa.

Nokkoskausi on jo alkanut. Ämpärillisestä nokkosia tulee 2 kertaa keittoa. Sekaan kananmunaa ja ruisleipää, maistuu kaikille.

Kun on vähissä rahoissa, pitää ajatusmaailma muuttaa heti. Ei olla köyhiä vaan tämä on minun elämääni.

Euronkin voi pilkkoa sataan senttiin. Sitä voi lähteä kauppakeskukseen käymään sillä ajatuksella haen tyhjiä pulloja.

Suunnittelu ja vaivan näkeminen ovat perusominaisuuksia. Tällöin arjesta tulee sujuvaa .

Ja itse laihduin monta vaatekokoa vaan sillä, ettei ollut varaa syödä, kuin lähinnä puuroa. Ei se mukavaa ollut, mutta pakolliset kulut piti maksaa.

Vierailija
329/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin helposti! Kyse on kuitenkin siitä, että tiedän että minulla on rahaa käytettävissä hätätilanteen vaatiessa, ja ainakin tuon 8 pvän jälkeen. Teen usein sellaisia experimenntejä, että varaan kuukaudeksi 200€ käyttörahaa ihan huvikseni (tämän lisäksi 200€ diesel/kk, pakko töiden takia ja kaappien tankkaus 1 krt./kk Lidl n 150€ pakasteita, leipää pakkaseen jne). Tulee käytettyä raha paljon järkevämmin kuin hieman suunnitelee. Joskus onnistuu, toisinaan ei. Perheessä on kaksi työssäkäyvää aikuista ja kaksi lasta. Kaksi aikuista takaa sen, että kaikkia menoja ei muutenkaan tarvitse omasta pussista rahoittaa. Palkkani on käteen 2300€+lapsilisät.

Vierailija
330/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että kahden tienaavan aikuisen taloudessa on noin vähän käyttörahaa?

Mies töissä, minä työtön. Työkkärin kurssilla saa ruokalaput että voi syödä oppilaitoksen ruokalassa maksutta ;) Siksi lounas muualla minullakin.

Mitä jos menisit töihin ja alkaisit tienaamaan. Jossain Amerikassa monen loisiminen ei tulisi kysymykseen. Suomessa on liian hyvä sosiaalituki kun työnhakua ei kiinnosta. En arvosta sinua tipan vertaa.

Vierailija
331/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjäisin, ja pärjään.

Porkkana,kaalia ja lanttua -ravitsevaa ja edullista.. Raasteena, laatikkoruokana tai rapeina suikaleina.

Puuroa, keittoja ja tarjoushaukkailua; tsekkaa kauppojen tarjoukset ja punalaput.

Tuliko mieleen että juureksissa ei ole energiaa juuri lainkaan? Kaurahiutaleet olisi eri juttu.

Vierailija
332/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuat kai, että kysymyksesi on älytön, ellet ole ensin myös kertonut, mitä sillä rahamäärällä pitää voida hankkia eli mitä kaikkea on entuudestaan ja mikä on elämäntilanne kokonaisuudessaan.

Minulle 87 e/8 pv olisi helppo nakki. Olen ladannut kuukausikortin työmatkoja varten, syön päivittäin lämpimän ruoan lounassetelillä, en tarvitse kotiin kuin jotain pientä iltapalaa.

Et voi mitenkään olettaa, että sinun ja minun tilanne olisi samanlainen.

Minäkin mietin, onko tilanne jatkuva, eli seuraavatko 8 päivän jaksot toisiaan esim. puolen vuoden tai koko vuoden ajan ja pitääkö rahan riittää vuokraan tai muihin asumiskuluihim, hygieniaan, pakollisiin matkoihin yms.

Jos kyse on yksittäisestä 8 päivän jaksosta ja poikkeustilanteesta, saisin rahan riittämään, mutta pidemmälle ajalle tuollainen tulotaso olisi aika mahdoton.

Vierailija
333/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pärjännyt 31 päivää alle 40 eurolla.

No just joo eiku varmaan ihan ilman rahaa pyhällä hengellä elät. Aika pelle oot.

Kotimaista-vehnäjauho 0,71€ 2kg ja kaurahiutale 0,69€ 1kg.Ei ole pakko syödä ravintolassa joka päivä.

Vierailija
334/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan ruokalassa lounas maksaa noin 7 euroa/kerta, joten jos kävisin töissä ja söisin siellä monipuolisen lounaan, niin iso osa päivän budjetista menisi jo siihen.

Sitten on vielä työmatkakulut.

Toisaalta ap ei käy töissä, joten ei tarvitse maksaa työmatkakuluja eikä ole "kiusausta" syödä ravintolalounasta.

Minäkin ihmettelen, miksi moni vastaaja pohtii vain ruoan hintaa. Kuluja on asumisestakin.

Vierailija
335/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 aikuista ja 4 lasta.

Ettäs kehtaat viisastella. Yleensä sitä käytetään pehvan pyyhkimiseen. Niin vain menee meilläkin 2 rullaa päivässä, kahdella teinillä ja ibs-äidillä.

Käsisuihkulla pesu ja kuivaus paperiin.

Vierailija
336/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla summalla jotenkin pärjää, kun miettii mitä ruokaa laittaa. Laatikkoruoat ovat edullisa, ja helposti tulee vaikka parin päivän ruoka kun tekee isomman määrän. Makaronilaatikko, kinkkukiusaus, kaalilaatikko jne. Hernekeitto on hyvää kun itse tekee. Pussillinen herneitä ja palvikinkun pala ei paljon maksa. Leivot itse sämpylöitä ja herkuksi pannaria. Wokvihanneksia ja siihen jotain proteiinia sekä nuudelia. Keitetystä riisistä, herne-maissi-parikasta ja kanasta paistettu riisi. Pyri hyödyntämään niitä punalappu tuotteita kuten tuolla jo mainittu.

Vierailija
337/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen järkyttynyt. Meneekö jollain 2 rullaa päivässä, vaikka ei edes oltaisi kotona koko päivää? Sitä voi käyttää vähän vähemmänkin sitä paperia.

Vierailija
338/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 päivää pärjäisin hyvin ostamatta mitään ruokaan liittyvää. Pakastin ja kuiva-ainekaappi ovat täynnä ruokaa.

Vierailija
339/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 aikuista ja 4 lasta.

Ibs-äidin kannattaa opetella käyttämään sitä bidee suihkua. Ja ottaa oman pienen pyyhkeen mihin kuivaa persiönsä.

Vierailija
340/388 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin hyvin.

Keskittäisin ostokset siten, että 

1. ostaisin hevi-osastolta sitä mikä sesongissa juuri hinta / määrä suhteeltaan edullisinta.

2. ostaisin halvinta mahdollista lihaa ja kalaa, edelleen hinta / määrä suhteessa.

3. kananmunia ja jauhoja ja hiivaa. Sämpylöitä ja pannaria varten. Lisäksi siirappia (mikä sopii myös uunivuokiin ja -juureksiin)

4. Iso pussi sitruunoita, ei valmismehuja. Veteen puristettu sitruuna antaa makua ja on terveellinen. 

5. omenoita. makea hyvä välipala.

Kaikki pitää tehdä itse, mutta sillä säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi