Pärjäisittekö 87 eurolla 8 päivää?
Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.
Kommentit (388)
Makaronilaatikon hinta:
pussi makaroneja 0.36e
jauhelihaa 400g, vieläpä parempilaatuista 3,20e
kananmunia 3kpl 0,3e
maitoa, mausteita ym 1e
ketsuppi, halvin mahdollinen 1,8e
=noin 7e, tästä määrästä riittää kahdeksi päiväksi.
Voi elämä kun voi olla köyhää porukkaa tällä palstalla... Yleensä täällä kaikilla mammoillakin on Vähintää 5000€/kk liksa + kaiken maailman bonarit päälle yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset keitot ovat halpaa ja ravitsevaa ruokaa, katso vinkkejä esimerkiksi Marttojen sivuilta. Heillä on muutenkin hyviä reseptejä "tarkan markan" kokkaajalle.
Keitot eivät täytä mahaa.
Mihinköhän tietoon tämä mahtaa perustua? Kyllä itse ainakin täytyn keitoista. En ole köyhä eikä ole tarve ”köyhäillä”, mutta teen kerran tai pari viikossa keittoa. Yleensä linssi-, jauheliha- tai kanakeittoa. Aina olen kylläiseksi tullut. Mielestäni keitot ovat melko halpaa ja hyvää ravintoa.
Minä puolestani olen jäänyt miettimään tätä useaan otteeseen esitettyä väitettä, että käsisuihkulla pesu ja pyyhkeen käyttö toiletissa asioinnin yhteydessä tulee edullisemmaksi kuin WC-paperin käyttö. Riippuu myös paikkakunnasta ja asunto-osakeyhtiöstä, vuokranantajasta, että paljonko on vesimaksu. Jos kuusi henkeä lotraa vettä vessakäynneillä, paljonko se maksaa vs. WC-paperi?
Minä puolestani olen jäänyt miettimään tätä useaan otteeseen esitettyä väitettä, että käsisuihkulla pesu ja pyyhkeen käyttö toiletissa asioinnin yhteydessä tulee edullisemmaksi kuin WC-paperin käyttö. Riippuu myös paikkakunnasta ja asunto-osakeyhtiöstä, vuokranantajasta, että paljonko on vesimaksu. Jos kuusi henkeä lotraa vettä vessakäynneillä, paljonko se maksaa vs. WC-paperi?
En lukenut koko ketjua, mutta nämä vessapaperikommentit ihmetyttää. Miss vaiheessa ap väitti, että kaikki vessapaperit käytetään loppuun 8 päivän aikana? Jos niillä on paperi loppu nyt, niin kai nyt pitää ostaa kokonainen paketti. Ei se tarkoita, että se käytetään viikossa loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikon hinta:
pussi makaroneja 0.36e
jauhelihaa 400g, vieläpä parempilaatuista 3,20e
kananmunia 3kpl 0,3e
maitoa, mausteita ym 1e
ketsuppi, halvin mahdollinen 1,8e
=noin 7e, tästä määrästä riittää kahdeksi päiväksi.
Ei riitä kahdeksi päiväksi ap:n perheessä mitenkään.
Mulle sinkkuna toi raha riittäisi 3 viikoksi. Mun viikkobudjetti on 25€.
Miten voi mennä 2 rullaa päivässä? Just luin suurperheestä jossa 23 henkeä ja vaan 4 rullaa pvä.
Hoidan meidän taloyhtiön kierrätyshyllyä.
Vien muiden hylkäämät tavarat itsepalvelukirppikselle kerran kk.
Paikka ottaa 50% ja saan keskimäärin n 50 e käteen.
Haen rahat ja ostan Lidlistä ruokaa.
Puurohiutaleita, vehnäjauhoja, kuivahiivaa, tomaattimurskaa, ruisleipää, porkkanoita, perunoita, jauhelihaa, tonnikalaa, juustoa ainakin.
Kun otin pestin hoitaakseni, silloin päätin rahat menevät suoraan ruokaan. Vaikka kuinka olisi rahat loppu, aina löytyy edes ainekset leipään.
Aamupalaksi kaurapuuroa ja kananmunia, viikonloppuna munakasta ja pekonia (tomaattia ja kurkkua kylkeen). Hyvää puuroa tulee myös kun raastaa omenan ja laittaa puolukkaa kaurapuuron joukkoon keitettäessä. Vaniljasokeri on tähän paras mauste.
Iltaruoaksi kannattaa joku ilta keittää jo valmiiksi iso kattilallinen hernekeittoa (pekonia, porkkanaa, sipulia paistaa pannulla ja laittaa joukkoon), tulee herkullista. Toisia ruokalajeja:
- kasvissosekeitto (bataattia, sipulia, vähän kaalia, porkkanaa, halvin pussi keittovihanneksia, tuorejuustoa, kasvisliemikuutio, mausteita), päälle raejuustoa
- kaalilaatikkko (kaalia, sipulia, jauheliha, riisiä), jos varaa ostaa puolukkahilloa niin sitä (tai vielä parempaa jos pakkasessa puolukoita)
- makaronilaatikko tummasta makaronista (jauheliha voi olla sikanautaa, laita lisäksi sipulia, valkosipulia, porkkanaraastetta),
-kalapuikot, perunamuusi, tee punaisesta maidosta valkokastike ja siihen joukkoon kananmunaa tai kermaviilikastike
-lisukkeeksi ananas-porkkaraastetta, kaaliraastetta, tomaattia, pakasteherneitä.
-välipaloiksi persikkarahkaa (persikkatölkki, maustamatonta rahkaa, kermavaahtoa), tulee tuhtia tavaraa, porkkanaa, edullisinta omenaa, mandariiniä, kiisseliä marjoista tai mehukeitosta (kermavaahtorahkaa päälle).
-leiväksi itse tehtyjä sämpylöitä, näkkileipää, edullisimpia leipävaihtoehtoja. Leipää ei tarvitse syödä kuin pari palaa päivässä, ilmankin pärjää.
-herkuksi voi tehdä lettuja tai marjapiirakan koulun kotitalouskirjan reseptillä (jauhoja, leivinjauhetta, sokeria, rasvaa, päälle sokeria rahkaa ja jotain marjoja - hyvä ja helppo). Myös kääretorttu rahka-kermavaahtotäytteellä on edullinen. Banaania, ananasta, marjoja yms täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset keitot ovat halpaa ja ravitsevaa ruokaa, katso vinkkejä esimerkiksi Marttojen sivuilta. Heillä on muutenkin hyviä reseptejä "tarkan markan" kokkaajalle.
Keitot eivät täytä mahaa.
Eli peruna, kasvikset, liha / kala / kana, eivät täytä mahaa. No mikäs sitten täyttää? Taidat olla tosi lihava.
Mä kanssa ihmettelen, että miten samat raaka-aineet keiton muodossa eivät täytä mahaa, mutta jotenkin muuten valmistettuna täyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin mitä köyhäily ruokaa keksii kun tuo budjetti varattu vain. 10e menee vaippoihin,5e wc paperiin.
Ensviikolla kaikki syö lounaan muualla kuin kotona.
2 aikuista ja 4 lasta.Mihin käytät kaksi wc-paperirullaa päivässä?
Ettäs kehtaat viisastella. Yleensä sitä käytetään pehvan pyyhkimiseen. Niin vain menee meilläkin 2 rullaa päivässä, kahdella teinillä ja ibs-äidillä.
Ai että ärsyttää kaltaisesi näpäyttelijät!
Ikinä kuullut suihkusta tai bidestä?
Terveisin ibs täälläkin ja pesen aina vessakäynnin jälkeen. Ei mene paperia rullatolkulla eikä ole persaus niin ärtynyt.
Yksin pärjäisin tuolla rahalla ihan hyvin, mutta perheellisenä voi tehdä tiukkaa. Ei ainakaan mitään yllätysmenoja tuo budjetti kestä.
Aina kakan jälkeen pesu pyllykoloon. Ei haise housut päivänmittaan
Vierailija kirjoitti:
Mulle sinkkuna toi raha riittäisi 3 viikoksi. Mun viikkobudjetti on 25€.
Sama täällä!
Pärjäisin 15 eurolla kun ostan kaikki ruoka-aineet hevi-osastolta ja halvinta bulkkilihaa päälle. Lopuilla rahoilla voisi vaikka ryypätä.
Ihan helposti, jos puhutaan vain perusasioista eikä vaikkapa isommista laskuista. Siis ruokaa ja arjen kulutustavaroita. Pärjään.
mulla 50 euroa kuun loppuun asti. Ostin tosin tokmannilta ruokaa laskulle ja joutuu varmaan loppukuusta lainaamaan jostain 100 euroa. Mutta että 87 eurolla 8 päivää??
Makarooni ja perunat ei maksa paljon, myös ruisleipää saa lidlista 1e pussi. Sieltä myös halpaa lenkkiä, lihapullia, munia ja maitoa. Kyllä pysyy nälkä pois.