Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilöperusteinen irtisanominen helpottuu

yrittelijä
11.04.2018 |

Tarkoittaako tämä sitä, että kun pomoa alkaa nyppiä hyvän työntekijän pärstä, niin on helppo antaa fudut ilman kummempia perusteluita?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt vaikka linkkaisit sen lähteen, mistä tämän kuulit, niin katsotaan yhdessä. 

Vierailija
2/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten tilalle joku orjatyövoimaa tekevä 9e päiväpalkalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,pomo voi potkia pellolle kaikki joiden lärvi ei miellytä.

Vierailija
4/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vain pysty jatkossakaan irtisanomaan Suomessa.

Vierailija
5/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin sanotaan? En usko.

Vierailija
6/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee vain pienimpiä yrityksiä. Eikä varmaan pelkän pärstän perusteella voi irtisanoa.

Vierailija
7/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tuollaista jossain otsikossa väitettäisi, niin käytännössä se tarkoittaa, jotain marginaalista asiaa, jolla ei ole mitään käytännön merkitystä. Kunhan nyt vain joku on antanut myönnytyksen jossain neuvotteluissa, ja sitä sitten otsikoissa pidetään jonain suurena urotekona.

Vierailija
8/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniin yrityksiin (alle 20 hlö) tulee, kehysriihessä näin päätettiin.

Vierailija
9/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijän pärstä nyppii, niin työntekiä on ihan itse aiheuttanut pärstänsä arvonlaskun omalla toiminnallaan. Hyvän työntekijän pärstä ei nypi ikinä.

Vierailija
10/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turha sitten yrittääkään töihin. Olen melko huono ottamaan kritiikkiä vastaan. Tulee aina sanottua takaisin. Fudut välittömästi.

Vierailija
11/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-liikkeen järkkymättömät, aataminaikaiset vaatimukset eivät ole lainkaan nykyisen maailmanmenon mukaisia, ja estävät työllistymistä tehokkaasti.

Juuri tuossa irtisanomisasiassa työntekijällä on kaikki turva ja työnantajalla ei mitään. Joten siitä syystä meidän yritykseen ei tule kuin vuokratyöntekijöitä. Muuhun ei ole varaa ottaa riskiä.

Vierailija
12/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo irtisanominen ei helpota hyvän uuden ihmisen rekrytointia.

Vierailija
13/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä!

Vierailija
14/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tulla raskaaksi :)

Vierailija
15/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No turha sitten yrittääkään töihin. Olen melko huono ottamaan kritiikkiä vastaan. Tulee aina sanottua takaisin. Fudut välittömästi.

Ihan oikein sinulle. Kyllä aiheellista kritiikkiä on kyettävä ottamaan vastaan. Sinunlaisesi työntekijät estävät yrityksen kehittämisen.

Vierailija
16/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työntekijän pärstä nyppii, niin työntekiä on ihan itse aiheuttanut pärstänsä arvonlaskun omalla toiminnallaan. Hyvän työntekijän pärstä ei nypi ikinä.

Entinen pomoni sanoi joskus kauan sitten, että hyvällä työntekijällä on hyvä pärstä. Oltuani 20 vuotta esimiehenä olen aivan samaa mieltä.

Vierailija
17/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo irtisanominen ei helpota hyvän uuden ihmisen rekrytointia.

Totta kai helpottaa, kun uskaltaa palkata edes hyvältä vaikuttavan, kun tietää, että siitä pääsee eroon, jos ensivaikutelma ei pitänytkään paikkansa. Nyt ei uskalla palkata muita kuin luotettavien ihmisten suosittelemia. Suosittelija ei saa olla edes kuka tahansa tuttu, vaan pitää tietää, että siihen voi luottaa. Tuntemattoman suosittelu on ihan sama kuin ei mitään.

Vierailija
18/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa vaan. Se osoittaa vain sen, että ette ole ikinä olleet työnantajina. Minä olen ollut ja olen tällä hetkelläkin, ja näin se vain on.

Vierailija
19/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä yritykselle se onkin tällä hetkellä ihan tappavaa, kun jos on vaikkapa kolme työntekijää, joista yksi tekee pelkkää tappiota, eikä siitä yhdestä pääse millään eroon. Sille yritykselle on melkoisen tappavaa, että sitä työntekijää on roikutettava väkisin mukana, jos se ei suostu itse irtisanoutumaan.

Vierailija
20/103 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työntekijä saattaa oikaista tai neuvoa pomoa. Hyvä pomo on siitä kiitollinen, huono pomo loukkaantuu ja irtisanoo hyvän työntekijän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi