Pahinta mitä nykyinen kumppanisi on sinulle koskaan tehnyt
Aloitan: Kerran riidan yhteydessä kutsui minua h*oraksi ja paiskasi maljakon seinään.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Yritti kuristaa paidallaan. Ei toki ihan tosissaan, koska olisin kuollut. Jäljet jäi. Ero ollut mielen päällä jo kauan.
Ens kerralla se on tosissaan ja sitten on jo myöhäistä. Lähde asap, mutta salaa ja turvallisesti. Koska jos Ilmoitat erosta hänelle tilanteessa, jossa hän voi tehdä sulle jotakin (eli kun olette esim. yksin kotona), sulla on oikeasti henki vaarassa.
Samat neuvot muille väkivaltaisen kumppanin kanssa eläville. Lähtekää, mutta oman ja lapsen turvallisuuden kaikin tavoin suojaten. Mies on käytöksellään menettänyt oikeutensa normaaliin “erokeskusteluun”.
Tutkitusti suurin riski tulla tapetuksi kumppanin taholta on erotessa. Kumppani tekee mitä tahansa jotta et poistuisi hänen luotaan.
"Riski tulla surmatuksi on erityisen suuri eroamassa olevilla tai juuri eronneilla naisilla. Heidän kuolleisuutensa oli vuosina 2003-2009 ainakin kymmenen kertaa suurempi kuin parisuhteessa elävillä naisilla, kertovat sosiaali- ja terveysministeriö sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Suomessa vuosittain noin 24 ihmistä joutuu aviopuolisonsa surmaamaksi."
https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/10/09/vakivalta-karjistyy-usein…
Pahin oli, kun anoppini vaati maksamaan joitain velkoja, kun miehelläni oli ollut heikko hetki (oli ollut pitkään työtön ja anoppini osaa olla kamala), joten tympääntyneenä oli mies varastanut minulta rahaa maksaakseen. Mieheni tiesi, missä pidin isältäni saamia rahoja ja kävi sieltä viemässä rahaa ja toivoi, että ehtisi maksaa sen takaisin ennen kuin huomaan. Huomasin kuitenkin ja järkytys oli valtava, koska niillä rahoilla oli "tunnearvoa", ja mieheni tiesi sen hyvin. Isäni kun antoi minulle käteistä muuttaessani ulkomaille ja halusin käyttää rahat tärkeisiin mukavuuksiin (elokuviin, suomalaiseen villalankaan, lähettääkseni paketteja kotiin). Lupasi kyllä maksaa takaisin ja luotan, että niin hän tekee, sen verran kookkaan draaman vedin aiheesta.
Vaan auta armias jos mieheni ymmärtäisi Suomea ja näkisi tämän keskustelun, silloin kyllä tulisi kovaa kieltä minun käytöksestä. Enkä syytä, olen hirveä eukko; mielialavuoristorata, valitusta anopista, rahahuolista ylireagointi, itsemurhapuheet... toivottavasti saan apua pian, inhottaa olla tällainen hirviö.
Jos olisi joskus ikinä tehnyt jotain pahaa, niin ei oltais yhdessä!! Arvostakaa itseänne perkele, ja lähtekää huonosta suhteesta!
Heräsin siihen, että vaimoni pani "ystävääni" viereisessä huoneessa. Minulle tuli heti kolme ajatusta mieleeni. Haen kirveen, häivyn talosta tai menen keittämään kahvit ja koputan oveen ja kysyn, että maistuuko nyt kahvi?
Mitä te olisitte tehnyt ?
No ei ole kyllä lapsen etu nähdä tuollaista parisuhdetta vanhemmillaan.
Yksin parempi kirjoitti:
Oli pitänyt yhteyttä exäänsä vuosikausia yli +10 vuotta kertomatta siitä minulle mitään. Kun asia selvisi niin totesi minun olevan sairaan mustasukkainen, pieni sieluinen ihminen ja minun pitäisi hakeutua terapiaan.
Oli siinä kaikenlaista "pientä, hassua yhteensattumaa" ulkomaanreissuja, soittelua öisin, meilaamista töistä työsähköpostin kautta ja muuta ihan "normaalia" menoa..Sitten kun kyselin asioista niin käytännössä keksi/valehteli asioista aina, kun avasi suunsa. Nyt sitten ihmettelee miksi en saa nukuttua kuin 4-5 yössä. Olen miettinyt eroa vuoden verran ja olisinkin lähtenyt tästä elämäni ylivoimaisesti paskimmasta parisuhteesta hevonvi#tuun ellen ajattelisi lapsen etua.
No ei ole kyllä lapsen etu nähdä tuollaista parisuhdetta vanhemmillaan.
Salannut peliriippuvuutensa ja tehnyt kymmenien tuhansien eurojen vippivelat.
Vierailija kirjoitti:
Heräsin siihen, että vaimoni pani "ystävääni" viereisessä huoneessa. Minulle tuli heti kolme ajatusta mieleeni. Haen kirveen, häivyn talosta tai menen keittämään kahvit ja koputan oveen ja kysyn, että maistuuko nyt kahvi?
Mitä te olisitte tehnyt ?
Kahvin tarjoaminen olisi ehdottomasti ollut pahin ja paras nöyryytys. Mutta itse varmaan en olisi siihen pystynyt, vaan olisin vain mennyt huutamaan ja mesoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi joskus ikinä tehnyt jotain pahaa, niin ei oltais yhdessä!! Arvostakaa itseänne perkele, ja lähtekää huonosta suhteesta!
No en ole missään suhteessa tällä hetkellä, vaikka tähän ketjuun kommentoinkin. Mutta en tiedä, muuttuuko mikään silti eri miehen myötä (toki väkivalta ym. on eri asia, sillä suurin osa on kuitenkin ei-väkivaltaisia miehiä). Onhan tässä jo elämää nähnyt, ja usein samat asiat tulevat vastaan.
Monissa miehissä ei ole sellaista joustavuutta, ymmärrystä, tasavertaisuutta, molemminpuolisuutta, epäitsekkyyttä, analyyttisyytta ja kompromissihalua, jota minä kaipaan. Kaikki tuntuu olevan vaan sitä, että minäminä ja mut kun mä haluun ja mut kun mä en tykkää, kun teet noin. Mentaliteetti tuntuu hyvin usein olevan se, että nallekarkit nyt eivät vaan mene tasan, ja näin se vaan menee. Mies jakelee käskyjä, joita sitten nainen noudattaa tai sitten laitetaan lusikat jakoon, jos ei noudata. Harvoin sitä törmää mieheen, jonka kanssa onnistuisi palaveri siitä, että okei, tehdäänpä tässä nyt kunnon pelisäännöt eli minä haluaisin näin, mitä sinä haluaisit, käviskö sulle tämä, no ok, tässä ois demokraattinen kompromissi. En ymmärrä logiikkaa, miksi täytyisi elää toisen ehdoilla ja miksi taas ne omat ehtoni ovat jotenkin huonommat. Miksi toinen ei itse suin surminkaan jousta niihin?
Pari vuotta sitten teimme rocky roadia euroviisukatsomoa varten. Mies laittoi suklaamassan sekoittamisessa käytetyn kulhon tiskialtaaseen likoamaan ennen kuin olin ehtinyt nuolla kulhon.
Toki hän on pari kertaa sanonut tai tehnyt jotain, mistä olen sillä hetkellä loukkaantunut, mutta ne ovat olleet samaa vakavuustasoa kuin tuo suhdettamme koetellut rocky road -episodi.
Vierailija kirjoitti:
Pettänyt, oli panolomalla kavereidensa kanssa thaimaassa
Haukkunut "vituntyhmäksi mielisairaaksi idiootiksi"
Ei ole pitkä siitä, kun mietin, että miksi ihmeessä jäin..
Anteeksi, mutta kyllä sä aika v**** tyhmä olet kun olet tuohon suhteeseen jäänyt.
Miks alapeukuttaa koska tää on valitettavasti realiteettia. Suhteen aiheuttama aivorappeuma. - eri
Suuttuu usein pikkuasioista, kiroaa ja mesoaa. Kova myös käskyttämään, suuttuu jos en tottele. Ei pyydä ikinä anteeksi kiukkuamista, kokee ettei hän ole vihainen. Tavarat ei kuitenkaan lennä eikä nimittele joskus pahimmillaan haistattanut paskat. Myöhemmin ollaan kuin mitään ei olis tapahtunut.
-Pettänyt
-Tartuttanut sukupuolitaudin
-Käyttää lapsia riitelyn välineenä
-Pihtaa
-Haukkuu
-Loisii kustannuksellani
-Valehtelee jatkuvasti
Muuten ihan hyvä puoliso.
Pahin asia on luottamukseni pettäminen. Luvannut käsi Raamatulla ja sitten pettänyt lupauksensa. Jälkikäteen naureskellut asialle ja minun tyhmyydelleni tämän lupauksensa suhteen.
Istunut päälläni niin että itse olin makuulla enkä saanut happea sekä vääntänyt kättäni nii että mustelmat jäivät.
Tämä upea mies on alkoholisti ja kännipäissään aina kertoo etten kelpaisi kenellekään muulle ja jos jättäisin hänet niin hän tekisi elämästäni helvettiä. No, sitä se taitaa olla jo nytkin.
Sanoi kerran että panisi mieluummin ketä tahansa muuta kuin minua. Tämä oli siis puolen vuoden seksittömyyden jälkeen, joka kylläkin jatkuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt muistan taas, miksi valitsin olla mieluummin sinkku entä huonossa suhteessa. Kiitos muistutuksesta, helpotti hieman.
Näissä ketjuissa kerrotaan aina ne karmeimmat jutut.
Minun mieheni pahin teko tämän 8 -vuoden aikana tainnut olla se, että yhden kerran riidan aikana karjui naama punaisena. Ei muuta, luotettava ja kiltti tapaus, niin tuo on ihan oikeasti pahinta mitä on tehnyt.
Haukkui kerran kakkanaamaksi. Kännissä kerran kakkasi jukkapalmun ruukuun eikä muistanut asiaa..alkoi asunto hieman tuoksumaan parin päivän jälkeen. Uusimpana kakkasi housuun lentokoneessa kun ei halunnut mennä epähygieeniseen wc:hen ja väitti voivansa pidätellä. Kivat tuoksut seuraavat 5 tuntia...
Vierailija kirjoitti:
Lyönyt kuhmuja päähäni. Potkinut kuin sikaa. Jyrsinyt huonekaluja. Seinä täynnä reikiä ulostetta pitkin poikin
Hetkinen, siis mies vai kani?
Joo. Nää on pahoja. En keksi meiltäkään pahempia juttuja, kuin odotettu herkkuruoka onkin kadonnut työpäivän aikana 😁