Kertokaa voimalauseita jotta jaksaa loppuviikon töissä
Kommentit (11)
Ite oon miettiny, että vois tappaa ittesä.
Et sinä mitään voimalausetta tarvitse, vaan voimasanan: perkele!
Muista, että käyt siellä vapaaehtoisesti. Kukaan ei sua sinne pakota ja jos käy ylivoimaiseksi, voit aina lähteä. Tarkoitan, että olet vapaa ja lohduttaudu siihen, että pääset aina pois heti kun siltä tuntuu. Itse en suostu paskassa työpaikassa kärsimään. Työ vie elämästä niin paljon aikaa, että sen on sentään oltava sitten edes siedettävää.
"Viikonloppuna saan viinaa ja mulk.kua kaikkiin reikiin."
Kelpaako ?
Voimalause suoraan Jaska Jokuselta: Mikään ongelma ei ole niin iso, ettei sitä voisi juosta karkuun.
Keinottele itsellesi yksi vapaapäivä. Siis vaikkapa sairaslomaa tai mitä vain. Ylimääräiset vapaapäivät tuntuvat aina paljon paremmilta kuin normaalit vapaapäivät. Yksi vapaapäivä voi parantaa oloa paljon. Ja yksi päivä poissa töistä on niin vähän ettei siitä todellakaan tarvitse potea mitään typerää "huonoa omatuntoa" tms.
Vaikka kuvittelet olevasi hyvä, voit silti olla ihan paska.
Šaatanan víttu!
Voi hel-vet-ti sentään!
Noilla nyt pääsee ainakin alkuun
Jos työ ei ole liukuhihnatyötä ja joudut tehdä asian asian perään sitä mukaa kun ehdit, voi helpottaa tämä:
- mieti kaikki se, mitä on tällä viikolla tehtävä. jokainen asia.
- yliviivaa niistä kolmasosa pois. sellaisia, jotka voit tehdä myöhemmin tai jotka voisit siirtää toiselle.
Itse olin aivan kuitti viikonloppuna kun pelkäsin tulevaa viikkoa. Rajasin jokaisesta päivästä osan työtehtäviä pois, kevensin siis kaikkia päiviä. Jouduin pyytää tuurausta kahdelta ihmiseltä (olivat palveluksen velkaa, ja nyt olin niin väsynyt että vihdoin pyysin apua heiltä) ja siirsin etätöiksi pari muuta työtehtävää, hoidin sähköpostilla asian jonka hoitamiseen olisi matkoineen mennyt monta tuntia jne. Tuli paljon parempi olo kun tuntee jotenkin olevansa hallinnassa. Vaikka ei se työ siihen lopu. Mutta ei se koskaan tekemällä lopu!
Joskus voi vain olla menemättä vaikeimman kautta ja säästää voimiaan. Parempi kaikkien kannalta pieni kevennys kuin että uupuu kokonaan ja tulee kuukausien sairasloma.
Sä oot voittaja, kun tästä selviit!