Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö kiukuttelee ja itkee tyhmää nimeään ja tahtoo vaihtaa sen

Vierailija
10.04.2018 |

Syynä kaverit, joilla nyt sattuu olemaan nimet tyyliä Melissa, Olivia ja Victoria.
Tyttöä harmittaa, kun itse on Senja ja vaikka ymmärränkin mistä kenkä puristaa, on kurjaa kuunnella ,miten 10v huutaa että tahtoo vaihtaa nimensä ja heti!

Pitää vain ajatella, että tämä on vaihe ja muutaman vuoden päästä tyttö on mielummin Senja kuin Olivia.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä kuulostaa oudosti tuolta "tyttö tahtoo vaihtaa nimensä Janeksi" keskustelun kopiolta?

1/5

Vierailija
2/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja on ihana nimi! Tuollaiset Melissat ja Oliviat on ihan kamalia, ulkomailta otettuja. Eiköhän vanhempana pikemminkin arvosta ettei ole mikään Victoria Cecilia Olivia balabl. Tai vielä pahempaa, joku Peppiina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja on oikein ihana ja suloinen nimi!

Vierailija
4/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että annoitte hänelle mielestänne maailman kauneimman nimen ja  että on teistä ikävää että ette osanneet valita sellaista, josta hän itse pitää. Kertokaa mahdollisuudesta vaihtaa nimi viimeistään täysi-ikäisenä.

Ja tuo ei välttämättä mene ohi. Mulla oli lukiossa kaveri, joka itki vielä 18-vuotiaana oman nimensä rumuutta. Käyttää tosin vielä kolmekymppisenä samaa "rumaa" nimeä.

Vierailija
5/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Nolla pistettä.

Vierailija
6/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja on kaunis nimi.

Taitaa olla jostain muusta kysymys loppujen lopuksi.

Vierailija
7/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse kuinka halusin vaihtaa nimeni. Mielestäni nimi oli lapsellinen. Silloin ei ollut tietoa, että sen oikeasti voisi vaihtaa. Teini-iässä jo olin ihan tyytyväinen.

Vierailija
8/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tahdoin vaihtaa nimeni lapsena. Meni ohi. Mun äidillä oli näihin asioihin vähän sellainen "jaaha, no, katsotaan nyt" asenne, mikä on mielestäni aika ihailtavaa. Olisin suuttunut jos olisi sanonut, että olen väärässä ja oikeasti nimeni on kaunis.

Vierailija
9/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että annoitte hänelle mielestänne maailman kauneimman nimen ja  että on teistä ikävää että ette osanneet valita sellaista, josta hän itse pitää. Kertokaa mahdollisuudesta vaihtaa nimi viimeistään täysi-ikäisenä.

Ja tuo ei välttämättä mene ohi. Mulla oli lukiossa kaveri, joka itki vielä 18-vuotiaana oman nimensä rumuutta. Käyttää tosin vielä kolmekymppisenä samaa "rumaa" nimeä.

Miksei voi keksiä lempinimeä tai käyttää toista nimeä, jos oma nimi tuntuu pahalta?

Vierailija
10/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi keksiä lempinimeä tai käyttää toista nimeä, jos oma nimi tuntuu pahalta?

En tiedä suostuisiko opettajat käyttämään lempinimeä. Kavereiden ja muiden kanssa lempinimi on kyllä toimiva ratkaisu. Toinen nimikin voisi käydä, mutta monella on toisena nimenä joku isoäidin/isän nimi ja se saattaa lapsesta tuntua vielä oudommalta.

Vierailija
11/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja on kaunis nimi, joka koki pienoisen suosionnousun 2008/2009. Oma tytär on myös Senja, ja luulin antaneeni harvinaisen nimen .D

Vierailija
12/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on siinä iässä, että tuollaiset barbinimet/prinsessanimet tuntuvat upeilta, itsekin halusin aikoinani olla Daisy mutta myöhemmin olen ollut todella tyytyväinen tähän perus- Mariin.

Vierailija
13/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senja = maatiaisversio Xeniasta, kelpaisko se?

Mun nähdäkseni monet naisten nimet on aika suoraan sanottuna nyrkillä tapettavia. Miisa, Lilja, Inna, Anna, Lilli, mitä noita nyt on. Minea.

Sori Minean vanhemmat, mutta oletteko ajatelleet että jos nimi on enne ja nimellä on väliä, niin noi Tiljat ja Hellit eivät ainakaan nimensä perusteela kykene panemaan ihmisille hanttiin silloin kuin pitäisi.

Vierailija
14/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaihtanut nimeni 18 täytettyäni. Koko lapsuuden haaveilin olevani toisenniminen. Äiti olisi halunnut minusta Johannan tai Kristiinan, mutta idiootti isäni halusi minun olevan Nina. Vanhempani vihdoin erosivat kun täytin 16, mutta koska olin alaikäinen, olisi nimenvaihtoon tarvinnut kummankin vanhemman suostumuksen - isä sitten ilkeyttään esti nimenvaihdon. Kun täytin 18, ei isä mahtanut asialle enää mitään. Nykyinen nimeni on siis Kristiina.

Vierailija
15/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, itse olen aina inhonnut etunimeäni(ei ole tyhmä, mutta harvinainen, ja kukaan ei koskaan kuule tai muista sitä oikein), käytin ala-asteella toista etunimeä kutsumanimenä. 

Vierailija
16/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin halusin lapsena olla Cornelia, kun yhdessä keijusarjakuvassa oli sen niminen keiju :D meni onneksi ohi ja nykyään tykkään nimestäni.

Vierailija
17/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, itse olen aina inhonnut etunimeäni(ei ole tyhmä, mutta harvinainen, ja kukaan ei koskaan kuule tai muista sitä oikein), käytin ala-asteella toista etunimeä kutsumanimenä. 

Tyttäreni tekee samoin. Todistuksetkin on kirjoitettu lempinimelle.

Vierailija
18/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on kyllä minustakin senja ruma nimi. vanhan liikuntavammaisen naisen nimi

Vierailija
19/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lapsena kävin läpi tuon tapaisen vaiheen, kun kaverin kanssa leikimme olevamme hienoja ja esittelimme itsemme muille ihmisille pitkillä nimillä (Karoliina ja Katariina). En osannut arvostaa lyhyttä, neutraalia etunimeäni lapsena, mutta näin aikuisena kiitän äitiäni erinomaisesta nimeämistyöstä. Paljon jaksamista, kyllä se siitä! :)

Vierailija
20/46 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on siinä iässä, että tuollaiset barbinimet/prinsessanimet tuntuvat upeilta, itsekin halusin aikoinani olla Daisy mutta myöhemmin olen ollut todella tyytyväinen tähän perus- Mariin.

Mä halusin olla ala-asteikäisenä ashley :D ja ihan 100% suomalainen olen...hyvin jenkkikulttuuri vaikutti jo vuosituhannen vaihteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi