Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet hoi! Onko yh äiti todella täysin pois seurustelulistalta?

Vierailija
09.04.2018 |

Rehellisiä vastauksia toivon. Nainen on siis työssä ja lapset jo isompia?
Minua ihmetyttää tämä yh äitien väheksyminen? Ihan kun lapsen teet ja eroat niin olet loppuikäsi yksin...
Onhan siinä yhteistä aikaa vähemmän kyllä. Hassua vaan että minä tunnen yh äitejä jotka ovat löytäneet toimivan suhteen ja vielä lapsettoman miehen kanssa...

Kommentit (243)

Vierailija
21/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totaali turn off. Lapset kiinnostaa kuin kilo paskaa ja sitten vielä jonkun muun lapset kiinnostaa vielä vähemmän. Yh:n ainut mahdollisuus löytää puoliso jolla sama ongelma eli pentuja.

Kannattaa juurikin roikkua kertomassa omia mielipiteitätään "VAUVA" -lehden keskustelupalstalla!

Vierailija
22/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kysyä, kun tiedät jo elävästä elämästä, että yh voi hyvinkin löytää uuden kumppanin. Se on ihmisestä kiinni, ei tilanteesta.

Mulla on kolme lasta, eikä ole tarvinnut yksin olla eron jälkeen. Yhden yön juttuja en harrasta, enkä seksisuhteita. Ihan parisuhdetta miehet on halunnut.

Näyttäisi siltä, että on kuitenkin paljon ihmisiä, joille lapset ovat kuin rutto, mutta enpä minä siinä mitään häviä - niillä ihmisillä on hyvin erilainen arvomaailma, ei niistä olisi mun kanssa suhteeseen, vaikka olisin lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Olen toisella kierroksella oleva nainen, jonka omat lapset ovat jo isoja. Itse en esimerkiksi alkanut seurustella miehen kanssa, jolla oli 8-vuotias poika. Mies oli mukava, mutta tuo lapsi tuli esteeksi. En halua enää elämää lasten ehdoilla. Eli realistisilta on etsiä samassa tilanteessa olevaa kumppania. Minä löysin sellaisen. Jos lapset asuvat koko ajan luonasi, tilanteesi on haastava. Monet ymmärtävät nykyisin myös välttää saman katon alle muuttamista ja uusperhekuvioita, joista lähes poikkeuksetta tulee ongelmia.

Vierailija
24/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh.

En edes halua perinteistä parisuhdetta.

Kokeilussa on ollut kevytsuhteet. Niissä vain on tähän mennessä ollut ongelmana se, että jossain vaiheessa mies ihastuu minuun ja aloittaa surkuttelun siitä, että minulla on lapsi.

Ei oo helppoa elämä, ehkä tosiaan parempi olla yksin.

Vierailija
25/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, miehet täällä selittelemässä, että yh kelpaa, jos on hyväluonteinen ja nätti. Ikään kuin näitä ei lapsettomilta vaadittaisi. Vai onko tässä oletus, että yh on harvemmin tällainen kuin sinkku.

Vierailija
26/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mutta kyllä sitä suhdetta harkitsee ihan eri tavalla, koska pitäisi saada hyvä suhde myös lapsiin. Jos lapsettoman kanssa aloittaa parisuhteen niin aloittaa suhteen vain sen yhden ihmisen kanssa, lapsellisen kanssa aloittaa suhteen monen ihmisen kanssa joiden kanssa on tultava toimeen.

Vierailija
27/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi yh-äitiä. Toinen meni juuri naimisiin ja toinen pitkässä parisuhteessa. Itse lapseton ikisinkku. N29

Vierailija
28/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole pois listalta, mutta listan hännille yh aina menee, se viimeinen valinta.

Jep jep. Jos ihastut johonkin naiseen täysillä, niin varmastipa dumppaat koska lapsi, jota mahdollisen yhteishuoltajuuden takia et tule edes tapaamaan.

Ihan idioottimaisia suoraan sanoen tällaiset kysymykset. Pitäisi kuitenkin sen verran osata olla itsenäinen, ettei itkien soperra, että kelpaako sitä nyt kellekään kun mulla on tää lapsi. Tuollainen asenne nimittäin antaa ison riskin joutua paskaan parisuhteeseen, jossa lapsikin kärsii sen uuden isukkipuolen takia.

Suosittelen jokaiselle, että sen miehen metsästyksen sijaan opettelet olemaan vahva ja itsenäinen, joka nauraa päin naamaa kun joku pentti selittää, miten hän ei yh:ta huolisi vaikka tämä olisi Angelina Jolien täydellinen kaksoisolento.

Vierailija
29/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta kyllä sitä suhdetta harkitsee ihan eri tavalla, koska pitäisi saada hyvä suhde myös lapsiin. Jos lapsettoman kanssa aloittaa parisuhteen niin aloittaa suhteen vain sen yhden ihmisen kanssa, lapsellisen kanssa aloittaa suhteen monen ihmisen kanssa joiden kanssa on tultava toimeen.

Totta ja tämän vuoksi ymmärrän, että suhde hieman mietityttää. Itse ainakin yritän tehdä selväksi, etten etsi mitään isäpuolta lapsille ja muutenkaan en heti alkuun edes halua rasittaa miehiä lapsiin liittyvillä jutuilla.

Vierailija
30/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisiä vastauksia toivon. Nainen on siis työssä ja lapset jo isompia?

Minua ihmetyttää tämä yh äitien väheksyminen? Ihan kun lapsen teet ja eroat niin olet loppuikäsi yksin...

Onhan siinä yhteistä aikaa vähemmän kyllä. Hassua vaan että minä tunnen yh äitejä jotka ovat löytäneet toimivan suhteen ja vielä lapsettoman miehen kanssa...

Jos olisin aktiivisesti etsimässä suhdetta, haluaisin nimenomaan naisen, jolla on jo jälkikasvua. Oma lapsilukuni on täynnä ja toivoisin, että myös hänen. Tietty never say never, kun tiedän tapauksia, missä kaikesta huolimatta on lapsi tehy. Enkä olisi yhteen muuttamassa, mutta vakava suhde kuitenkin. Ehkä sitten, kun kummankin lapset olisivat jo muuttaneet pois. Ja en ole mikään pleijeri.

Vierailija
31/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset miehet joilla on muutenkin vientiä tuskin haluaa yh-äitiä, kun taas miehet jotka eivät ole niin naisen mieleen kelpuuttavat ”tilanteen”. Miksi se on näin? Ainahan löytyy tietysti poikkeuksia.419

Vierailija
32/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet joilla on omia huollettavia kelpuuttavat yh:n. Uusperhekatastrofi on joka tapauksessa edessä, eikä kukaan lapseton sinkkunainen halua ehdoin tahdoin ”isiä” riesoikseen.

Vierailija
33/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä yh on listan viimeisenä ja silloinkin voisin valita mahdollisesti mielummin elämän ilman naista kuin yh:n. Tämä siis miehenä, jolla on jo omia lapsia. 

Vierailija
34/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kerran, suhteesta 2 lasta, asuvat pääasiassa luonani. Kai on kroppa ja kasvot kunnossa kun oli hyvin helppoa löytää uusi mies. Yli 40- kymppisenä menin naimisiin hyvätuloisen ja lapsettoman ikäiseni miehen kanssa. Hän osallistuu talouden kaikkiin kuluihin. Olen tosin itsekin ihan hyväpalkkainen ja mm asuin omistusasunnossa kun tapasimme. Lapset oli alakouluiässä kun tapasimme. ja oli muitakin miehiä tarjolla mutta nykyiseen rakastuin.

Vierailija
35/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset miehet joilla on muutenkin vientiä tuskin haluaa yh-äitiä, kun taas miehet jotka eivät ole niin naisen mieleen kelpuuttavat ”tilanteen”. Miksi se on näin? Ainahan löytyy tietysti poikkeuksia.419

Eipä näyttänyt pätevän ystäväni kohdalla. Hänellä oli päiväkoti-ikäinen lapsi, kun tapasi miehensä. Mies oli lapseton, varakas ja vientiä riitti. Vaan silti pisti hynttyyt yhteen ystäväni kanssa, koska ihastui ystävääni niin ettei halunnut enää irti päästää.

Nykyään ovat olleet jo vuosia yhdessä, yhteinen lapsikin sittemmin tuli, sen jälkeen yhteinen omistusasunto.

Vierailija
36/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan riittävästi sinkkunaisia. Miksi ihmeessä ottaisin yhn jolla tulee mukana lapsikatras, ongelma ex ja tämän puoli sukua?

Vierailija
37/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä yh on listan viimeisenä ja silloinkin voisin valita mahdollisesti mielummin elämän ilman naista kuin yh:n. Tämä siis miehenä, jolla on jo omia lapsia. 

Aikamoinen paradoksaali. Olet yh, joka ei hyväksy yh:ta parisuhteeseen, mutta oletat lapsettomien hyväksyvän sinut, eli yh:n.

Vierailija
38/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan riittävästi sinkkunaisia. Miksi ihmeessä ottaisin yhn jolla tulee mukana lapsikatras, ongelma ex ja tämän puoli sukua?

Meinaat, että joka yh:lla on vähintään kolme lasta?

Yhden lapsen hankkiminen on yleistynyt lapsia hankkineisen keskuudessa.

Vierailija
39/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkä ikäiset lapset ja miten monta

🤔

Onhan se varmaan vaikeampi löytää vakavaa suhdetta, kun lapset vie ison osan ajasta. Jos vielä sattuu olemaan se vanhempi jolla lapset koko ajan että lapset ovat vain joka toinen vkl tai harvemmin toisella niin eihän siinä paljoo aikaa jää parisuhteelle 🤔

tosin yh ihmisten hyvä tajuta että ei eron jälkee elämä nollaudu siihen mitä oli ennen liittoa/suhdetta, lapsia. Lapset tärkeimmät, suhde siinä sivussa jos semmosen onnistuu saamaan.

Tunsin pari yh henkilöä jotka oikeasti yritti eron jälkee elää elämää mitä se oli vuosia aikasemmin, ennen lapsia 😯 juoksivat sinne tänne ja baariin piti heti päästä ja hirvee kerjääminen lapsenvahdiksi että pääsevät harrastamaan niinkuin ennen lapsia... yritin kohteliaasti selittää että vahtiminen ei ole minun vastuu, enkä rupea säännöllisesti siihen hommaan (olisi pitänyt joka viikko ja mielellään useamman kerran mennä vahtii että yh pääsee juoksuilleen). Luonnollisesti suuttui kun en "tukenut" häntä hänen haluamallaan tavalla eikä kukaan muu mutta niin... 🙄

Vierailija
40/243 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näissä keskusteluissa sitä, minkä ikäisistä ihmisistä puhutaan. Kun joillekin tuntuu olevan jotenkin merkillistä ja poikkeavaa, että sinkulla on lapsi, kun itse taas näen omassa ikäluokassa lapsettomuuden harvinaisempana. Ja ilmeisesti oletus on myös se, että lapset ovat alle kouluikäisiä. Taitaa aika nuoret ihmiset yleensä olla sitä mieltä, että yh on ehdoton ei.